Şimdi Ara

Klima Montajı Esnasında Vakum ve Vakumun Önemi (2021) * Klima Satın Alanlar Mutlaka Okuyunuz * (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
122
Cevap
39
Favori
25.299
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • klima5505 kullanıcısına yanıt

    Estağfurullah. Son durumda önce dış ünite bağlantısı sökülerek evin duvardaki borularına basınçlı gaz vererek borularda kaçak varmı bakıldı. Sonra klimanın soğutucu akışkan gazı tamamlandı, ardından vakum yapıldı. Manometreye bende baktım bir kaçak ibaresi görmedim, vakumdan sonra 10-15 dakika boyunca kıpırdamadı.


    Ancak yinede klimada problem devam ediyor. Eskiden hiç soğuk hava vermiyordu, şu an bir miktar soğuk hava verebiliyor. Termometre ile ölçtüm. Termometreyi iç ünitedeki hava çıkışının ağzına bantladım. Klima açıldıktan sonra ilk 4-5 dakika 25 derece civarı hava veriyor, sonraki 10 dakika 14-15 derece soğuklukta hava üflüyor, sonrasında ise performansı düşüyor ve tekrar kapatana kadar 25 derece üflemeye devam ediyor. Eğer klimayı kapatıp birkaç dakika bekleyip tekrar çalıştırırsam yine aynı şekilde önce 10 dakika soğuk hava verip sonra performansı düşüyor.


    Şunu gözlemledim, öğlen hava sıcakken klimayı çalıştırdığımda iç üniteden gaz sesleri geliyor, kaçak gibi değil ama filmlerdeki robotların pistonlarının çıkardığı "pısss fısss" sesleri gibi. Ayrıca öğlen sıcağı geçtikten sonra klimanın performansının biraz daha iyi olduğunuda düşünüyorum.


    Daikin klimanın kumandasından hata koduna baktığımda "u0" arıza kodunu veriyor. Son gelen klimacıya bunu söylediğimde bakalım dedi ama şu an cevap vermiyor ulaşamıyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vanity Fair -- 19 Temmuz 2023; 2:57:34 >




  • @klima5505 Hocam yukarıda yazdığım mesajla ilgili bir düşünceniz varmı neden olabilir ?

  • Bir klima montajı yüzünden sinir harbi yaşıyoruz, neredeyse birbirimize gireceğiz. Devir internet devri herkes google’a yazınca neyin nasıl yapılması gerektiğini kabaca öğreniyor, ustaların eski kandırma dönemi bitti bunu anlaması lazım. Nefret ediyorum böyle kurulumlu şeyler almaktan sırf servis çalışanları yüzünden. Klima Arçelik 24.000 BTU. Klimayı aldıktan 10 gün sonra kuruluma geldiler. Biz gelmeden 1 gün önce ararlar yarın ortalama şu saatte geliyoruz diye söylerler şeklinde düşünüyorduk ama arayıp 10 dakikaya oradayız dediler akrabamızda kahvaltıdayken apar topar eve geldik. Neyse yaz mevsimi yoğunluk var bunlar olabilir.


    Vakum cihazsız kurulumu kabul etmeyeceğimi alırken söyleyip servise iletilmesini istediğim halde cihazsız geldiler. Klimayı kuralım çok lazım değil vs. dediler. Kesinlikle kabul etmiyorum dış üniteden gazı salmayacaksınız vakum cihazını alıp gelin dedim. Aradılar biz kuruluma başlayalım diğer arkadaşlar gelip vakum yapıp gazı salıp açarlar klimayı dediler.


    Montajda alüminyum boru kangalını görünce zaten moralim bozuldu. “Bakırla neden kurmuyorsunuz, burası nemli bir şehir bu boru buraya uygun değil.” dedim ama artık klimasızlığa da dayanacak durumda değildik. Servis elemanı yıllardır artık alüminyum kullandıklarını ilk yıllardaki gibi sorun olmadığını bunun kaliteli malzeme olduğunu söyledi ve kangaldan 4 metre civarı kesip ucuna giriş taktı. 400 TL’de elektrik kablosu çekmeye istedi ya da elektrikçiye kendiniz bağlatın dedi uğraşmamak için klimanın açılışı direkt servis tarafından yapılmış olsun diye tamam dedik onu da kroşe ile duvara çakayım diyince bırak çakma biz kanalet yaparız dedik bıraktırdık ucuna da bizim verdiğimiz bir erkek fişi takıp prize takıp bıraktı kabloyu öyle. Neyse yarabbi bari vakumu kurtaralım dedik. İşçilik her serviste olduğu gibi iyi değildi. Duvarda yeterli yer olmasına rağmen dış üniteyi uğraşmamak için balkonun içine yere kurmaya çalıştı. Burası iş yeri değil duvara yukarı kur diye diretince yukarı kurup çıktı.


    ilk ekip çıktıktan 10 dakika sonra genç bir arkadaşı servis aracı bıraktı araç kapıda beklerken arkadaş yukarı geldi bağlantıları yaptı vakuma başladı. Vakum motoru çalıştıktan 2 dakika sonra tamamdır dedi. Dedim öyle olmaz en az 25 dakika bağlı kalacak. Kapıdaki arkadaşı telefonla aradı bu sefer o geldi içeri kapıdan girdiği gibi “ Sök sök neyi bekliyorsun sen!” diye kızmaya başladı ben balkondan duydum sesini balkona gelince kibarca ve sakince İstanbul Türkçesiyle “Sakin olun bir saniye bunu eğitimlerde size öğretiyorlar hocam en az 20-25 dakika vakum yapılması lazım anlayışlı olun lütfen.” dedim. Bu servis elemanı sert biçimde “Kim diyormuş öyle? Sen kimsin ne biliyorsun?” diyip elini vanalara doğru hızlıca uzatınca aynı hızla elini tuttum ve bu sefer sert bir Sivas Türkçesiyle “Bak kardeş sakın sökeyim deme o vakumu böyle gereksiz bir sebepten sıkıntı olmasın, yazık olmasın.” dedim. Suratıma bakıp benim sigortaların attığını görünce sakinledi. “Yok sökmeyeceğim tamam ama sistem vakuma düşmüş zaten.” dedi. Ben de başladım arkadaşa fizik anlatmaya suyun normalde 100 derece buharlaştığını içindeki nemin vakum cihazının basıncı sayesinde kaynama noktasının 20-25 dereceye kadar düştüğünü böylece daha hızlı buharlaşıp cihazla dışarı atılacağını bu işlemin 25-30 dakikayı bulduğunu vesaire vs. Neyse kuzu kuzu dinledi 27 dakika vakum yapıldı. Sonra 5 dakika civarı kontrol yapıp, sorun yok diyip gittiler.


    Bu görüntüyü de vakum hortumları takıldıktan 3-4 dakika sonra çekmiştim bende böyle elektronik bir basınç ölçer kullandılar. İnşallah güzel vakumlamıştır da sıkıntı yaşamayız. Vallahi servisler insanı usta edecek bu gidişle, her evde bir tamirat odası olacak tüm malzemeleri toplayacağız. İnanın bu montajı malzemeleri verip bana bıraksalar onlardan çok çok daha iyi bir işçilik çıkarırdım. Aşağıda kendi yaptığım kanaletleri de ekledim. ??

    Klima Montajı Esnasında Vakum ve Vakumun Önemi (2021) * Klima Satın Alanlar Mutlaka Okuyunuz *


    Klima Montajı Esnasında Vakum ve Vakumun Önemi (2021) * Klima Satın Alanlar Mutlaka Okuyunuz *


    Klima Montajı Esnasında Vakum ve Vakumun Önemi (2021) * Klima Satın Alanlar Mutlaka Okuyunuz *




  • Vanity Fair kullanıcısına yanıt

    Merhaba.


    U0 hatası dönüş borusu yüksek sıcaklık hatasıdır.


    Cihaz dönüş borusunda (soğutmada gazın iç üniteden dış üniteye dönüş yaptığı hatta) yüksek sıcaklık tespit ediyor. Bu sistemde tıkanıklık,gaz eksikliği veya dış ünitede bulunan genleşme vanası (expansion valf) adlı parçanın arıza yapması halinde ortaya çıkan sorun ve hata kodudur.


    Ses de buna bağlı olarak çıkmaktadır. Eğer cihazın gazının tam olduğuna eminseniz bu durumda sistemde tıkanıklık meydana gelmiş olabilir,tesisat borularının kontrol edilmesi gerekir. Bu da soruna işaret etmez ise öncelikle borulara müdahale edilmeden çözülmesi için expansion valfin bobini değiştirilip denenmelidir. O da olmazsa expansion valf tamamen değiştirilmelidir.


    Yani üç aşamalı kontrol gerekir ;


    Cihazın gazında eksiklik var mı ?


    Boru tesisatında tıkanıklık veya boruda ezilme,çap daralması var mı ?


    Expansion Valf düzgün çalışıyor mu ?


    Bu üç ihtimalden biri hata kodunun,düşük performansın ve sesin ortak sebebidir.


    Saygılarımla...





  • soyturk58 kullanıcısına yanıt

    Merhaba. Hayırlı olsun. Vakum ne yazık ki ülkemizde sektörel olarak çözülmeyen bir problem. Çözülemeyen demiyorum,çünkü servis personellerinin inisiyatifinde olan bir durum. Plânlamayı iyi yapan bir teknisyen için vakum ekstra zaman gerektiren bir işlem değildir. İç-Dış ünitede borular bağlandığı an cihaz vakuma müsait duruma gelir. İç-Dış ünite sinyal hattını bağlarken,elektrik hattını bağlayacaksa onu bağlarken teferruat işleri yaparken o vakum işi çoktan hallolmuş olur. Çünkü bahane olarak "günde 10 15 tane montaj yaptırıyorlar bir de vakuma zaman ayırırsak nasıl yetiştireceğiz bu işleri" diyorlar. Ama dediğim gibi plânlamayı,sıralamayı doğru yapan için vakum taş çatlasın 1-2 dakika uzatmaya yol açar.


    Testo 550'de vakum modu da var ama bu şekilde de basınç okunabilmektedir. Cihaz -1 barı görmüş. Bu da negatif basınç yani vakum demektir. Yani sistemde vakum sağlanmış durumda,süreç sancılı olsa da usulünce yapılmış.


    Alüminyum boru konusunda haklılar. Uzun zamandan beri Arçelik boydan boya alüminyum boru kullanıyor ve hakikaten kaliteli. Savunmuyorum,bir bakır etmez ama kötünün en iyisi diyelim.


    Elinize sağlık,kanal işçiliği de gayet güzel ve dekoratif olmuş :)


    Saygılarımla...





  • klima5505 kullanıcısına yanıt

    Sağ olun hocam tek tek bakmışsınız. 2 sorum olacak size;


    Bizim 24 binlik cihaz herhangi bir elektrikli aleti prize takar gibi başına erkek fiş takılarak 🔌 prize takıldı. Fiş ekleme değil direkt içine klimadan gelen kablolar bağlandı. Taktığımız prizden hiç çıkarılmıyor o priz sadece ona ait, yeni bina olduğundan priz de daha önce hiç kullanılmadı yani iç mekanizması gevşek değil. 5-6 saatlik bir full performans kullanımın ardından çıkarıp kontrol ettim ne kabloda ne de fişin prize giren metal ayaklarında ısınma yoktu. Böyle bir kulanım sorun teşkil eder mi?


    İkincisi herkesin klimasının yanında sigorta görüyorum biz de sigorta verelim tak dedik “Bunlar dıştan beslemeli artık gerek yok sigortaya.” dedi. İstediğimiz yere kırdırmak için de çok tartıştığımız için uzatmak istemedim tartışmasak balkonun içine yere kuracaktı iş yeri gibi. 😅 Sigorta olmaması sorun mu?

  • soyturk58 kullanıcısına yanıt

    Sizler de sağ olun hocam,faydalı olabilmeyi dilerim.


    Fiş prizden bahsettiğiniz gibi sürekli tak çıkar yapılmayacaksa sorun olmayacaktır. Priz de yeni olduğu için gayet güzel bir kombinasyon yapılmış oluyor. Mümkünse fişi hiç çıkarmadan bu şekilde kullanırsanız sorun yaşamazsınız. Dediğiniz gibi iç mekanizma özellikle tak-çıkar yaptıkça gevşiyor. Bu da ısınma meydana gelmesine yol açıyor. Bu da 3-5 tak çıkar ile olacak bir durum değil tabii. Ama seyyar cihazlarda prize sık sık tak-çıkar yaptıkça yuvaları zamanla gevşiyor.


    Sigortaya gerek yoktur. Ama servisin dediği gibi dıştan besleme olmasıyla alakası yok. Sigorta gereksinimi cihazın içten veya dıştan besleme olmasına göre değişmez.


    Sizin enerji aldığınız prizin hattı zaten sigortadan çıkıyor. Yani enerji aldığınız prizin elektik kablosu sigorta kutusunda bulunan bir sigortadan geliyor. Bu nedenle klima için ayrı sigortaya gerek yoktur. Ha şöyle bir avantajı oluyor,klimanın arıza bakım vb. sebeplerle elektriğinin kesilmesi gerekiyorsa bu durumda komple klimanın beslendiği hattın sigortasını indirmek gerekiyor. Bu durumda da mesela salondaki prizden enerji aldınız diyelim. Klimanın elektriğini kesince örneğin salondaki televizyon da aynı hattan beslendiği için televizyonu da kullanamıyorsunuz. Veya modem salonda diyelim,klimanın elektriğini kesince modem de aynı hattan beslendiği için modemin de elektriği kesilmiş oluyor ve interneti bu sürede kullanamıyorsunuz vs.


    Ama siz fiş ile besleyip sökülebilir bağlantı oluşturduğunuz için bu dezavantaja da muhatap değilsiniz,sizin için bir dezavantaj olmuyor. Bakım arıza gibi durumlarda fişi çekmeniz yeterli oluyor.


    Sigortanın amacı ilgili hattı korumaktır. Klimaya bir faydası yoktur. Klimanın elektronik kartına gelince zaten kartı korumak üzere cam veya seramik sigortası bulunmaktadır.


    Özetleyecek olursam,


    Klimayı beslediğiniz hattın zaten sigortası olduğu için klimaya ayrıca bir sigorta takılmasına asla gerek yoktur. Takılırsa zararı olmaz ama gereği yok.


    Eğer ki klima için sigorta kutusundan klimaya kadar ayrı hat çekilirse (mevcut tesisatı zayıf olan çok eski apartman ve müstakil evlerde ayrı hatta ihtiyaç duyulabilmektedir) bu durumda sigorta kutusuna ayrı bir sigorta eklemek gerekir.


    Esasen klimanın,özellikle iç ünitenin yanına sigorta eklemek hiç de estetik olmayan bir uygulama ama bazı servislerin teorik olarak içi boş sebeplerle bunu zorunlu tutması nedeniyle mecburen klimanın yanına sigorta eklenmektedir.


    Bu arada klimanız 24000 Btu olduğu için hattı besleyen 16 Amper'lik sigortanın 16 Amper'lik değerine yakın seviyede akımlar çekebilir.


    Bu nedenle klimanız özellikle tam performans çalışırken klimanızın prizini besleyen hatta bağlı başka bir prizden güçlü bir cihaz beslerseniz sigorta atabilir.


    Örneğin klimanız salonda diyelim. Salona gelen hattan klima ile beraber salondaki diğer prizlerin de beslendiğini düşünelim. Bu prizlerden birine klima tam performans çalışırken ütü,elektrikli süpürge vb. güçlü cihazlar bağlarsanız aşırı akımdan dolayı sigorta atabilir. Klima + güçlü elektrikli cihaz hattın kapasitesini aştığı için sigorta atabilir. Bu durumda sigorta atmasın diye asla sigortanın değerini büyütmeyiniz. Yani elektrikçi çağırıp atan sigortayı daha büyük amper değerine sahip sigorta ile değiştirtmeyiniz. Klimayla beraber aynı ortamda bulunan prizlerden güçlü bir cihaz çalıştırırsanız ve bir süre sonra sigorta atarsa paniğe kapılmadan çalıştırdığınız cihazı kapatıp sigortayı kaldırınız,sorun çözülecektir. Tekrar etmemesi için de güçlü bir cihaz çalıştırırken klimayı kapatınız,tesisattan çekilen akım azalacağı için sigorta atma durumu olmayacaktır. Güçlü olan cihaz ile (elektrikli süpürge,ütü vs.) işiniz bitince tekrar klimayı çalıştırabilirsiniz.


    Saygılarımla...





  • klima5505 kullanıcısına yanıt

    Hocam tekrar merhaba, cevaplarınız için çok teşekkür ederim, maalesef tahmin ettiğim başıma geldi. Klimayı kurulumdan sonra 3 gün kullandık sonra havalar serinlediğinden kullanmadık. Kurulalı 10 gün oldu zaten bugün açtık klima soğutmuyor normal hava üflüyor. İnce boru buz tutuyor, karlanıyor.


    Gittim kuran servisle tartıştım zaten gaz kaçırma problemi yaşayacağımı tahmin ettiğimi işçiliklerinin berbat olduğunu servis müdürüne söyledim. Bana “Gazı eksiktir belki dış ünitenin arkadaşlar baksın” diyor. Eksik olsa en başta hiç soğutmazdı, sizin kötü işçiliğinizden gaz kaçırdı bir vakum için dünyanın kavgasını ettik personelinizle dedim o da hala bana “Bu aylar çok yoğun mayısta montaj güzel oluyor.” diyor, “O zaman sokak malı alayım boşuna mı arçelik aldım, servisine güvendim işçiliğine güvendim de aldım” dedim ve oradan çıktım.


    Kavga çekiş bu çarşamba ya da perşembe günü geleceklerini söylediler. Şimdi geldiklerinde neye dikkat edelim hocam evde ben de olmayacağım muhtemelen en azından annemi tembihleyeyim. Şimdiden cevabınız için teşekkür ederim.





  • merhaba izmirde dün samsung klima kurulumu yapıldı. evde annem olduğu için kurulup gitmiş. bugün servise sorduğumda vakum yaptık diyor.

    kardeşim görsel bir raporun varmı ? çok yoğunuz resim çekmedik diyor . şu anda ben bu şekilde çalıştırsam cihaza zarar verirmiyim ?

    samsung servis kaydı açtırdım durumu anlattım ne yapmam gerekiyor ?

  • soyturk58 kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam. Çok geçmiş olsun. Son mesajınızdan bu yana neler yaşandı ?


    Saygılarımla...

  • aykutersoy A kullanıcısına yanıt

    Merhaba.


    Mutlaka dış ünite değişimi talep etmenizi tavsiye ederim. Artık vakumun yapılma imkânı yok maalesef. Ancak dış ünite değiştirilir de vakum yapılıp devreye alınırsa o zaman telafi edilebilir. Bu nedenle dış ünite değişimi talep ettiğinizi,alternatif istemediğinizi belirtiniz.


    Saygılarımla...

  • klima5505 kullanıcısına yanıt

    İç üniteyle alüminyum borunun bağlantı noktasından kaçırdığını söylediler hocam, dış ünitedeki gazı komple boşaltıp zaten çok bir şey de kalmamış biraz tısladı sadece buhar gibi sıvı çıkışı olmadı. 45-50 dakika vakum yapıp, yalandan 3-4 dakika kaçak kontrolü için baktı, 1.1 Kg gaz bastılar. Hortumları çıkartırlarken de bir miktarı dışarı kaçtı gibi oldu gazın. Sıcaklık ölçümü vs. yapmadı oo buz gibi dedi gitti. El ve gözle boruları kontrol ettiğimde iki boru da karlanmıyor, kalın boru daha soğuk, ince boru soğuk şeklinde çalışıyor.


    Şu an evet soğuk üflüyor ama benim de artık midem bulandı bu işten, servisine güvenip 2 ayda 100 bin TL’den fazla ürün aldığımız arçelik servisi kötü işçiliğiyle beni perişan etti. Hala daha bu ayda böyle oluyor nisanda mayısta alsaydınız diyorlar.


    Durum hakkında ne düşünüyorsunuz hocam hatalı mı oldu yapılan işlem?





  • Hocam merhabalar dün 18000 btuluk kaira klimanın montajı sonunda tamalandı. En son vakum işlemini 3-4 dakika civarı yaptılar. Kuran arkadaşa minimum 15 dakika yapmaları gerektiğini söyledigimde, "biz cihazda 101'i gördüğümüzde bizim icin yeterli dedi". Hanım çocuklar sıcaktan perişan olduğu için tartışmak istemedim daha fazla ve tamam deyp çalıştırdık. Şu an için bir sıkıntı yok ama daikini arayıp servisi şikayet edip tekrar dış ünite taktırmama gerek varmı sizce? Yoksa yaklaşık 2-3 ay kullanıp herhangi bir sıkıntı çıkıp çıkmayacağına bakıp ona göremi yol izlemeliyim?
  • soyturk58 kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam. Havşayı düzgün açamamışlar. Görünüşe göre o yüzden kaçırmış.


    Atmosfere açılırken soğutucu akışkan buharlaşma basınç/sıcaklık eğrisinden ötürü dışarı buhar olarak çıkar.


    Vakum kısmı güzel,usulünce olmuş.


    Şarj miktarı da doğru. Bu cihaz 1100gr gaz alıyor. Hortumları çıkarırken el çabukluğu gerekiyor ve ister istemez bir miktar çıkış gerçekleşebilir. Bu da 5 gramı bile bulmayacak kadar küçük bir miktar. Basınç olduğu için "tsssss" sesinden ötürü çok fazla gaz kaçıyormuş gibi düşünülse de aslında çok cüzi bir miktar çıkıyor. En azından bu kısımları güzel yapmışlar. Ama sundukları bahaneler yerinde değil.


    İşlem ise doğru yapılmış. 50dk vakum uygun. 24'lük cihaz 1100gr gaz alıyor,bu da doğru. Telafi kısmı güzel olmuş diyebiliriz.


    Saygılarımla...





  • Dirilis1299 D kullanıcısına yanıt

    Merhabalar hocam.


    Vakum yapılmış,bu konuda içiniz rahat olsun. Genel kanı itibariyle 15 dakika yapılması uygundur. Ama teknik açıdan aslında pompa çalıştığı andan itibaren gücüne göre değişmekle birlikte birkaç dakikada sistemi vakumlar. Uzatma sebebi borular içerisinde var olabilecek nemin negatif basınç altında kaynama sıcaklığı düşeceği için negatif basınç altında buharlaşıp onun da sistemden uzaklaştırılmasıdır. Ama 3-4 dakikalık vakum teorik olarak gayet yeterlidir ve cihazdan alabileceğiniz performansı almanızı sağlar. Hiçbir şekilde değişim gibi can sıkıcı süreçlerle uğraşmanıza gerek yoktur,vakum yapılmış olarak kabul edebilirsiniz.


    Saygılarımla...

  • @klima5505@klima5505 Öncelikle ayrıntılı yazılarınız için teşekkür ederim 🙏 Baştan sona tüm yazıları okudum. Ben de Arçelik servis mağduruyum. Vakumlama yapılmadı, 18binlik klima çok az soğutuyor. Salı günü servis gelecek, dış ünitenin değişimini istediğimi servise mi belirtmem gerekiyor? Yoksa arayıp robot müşteri hizmetlerine mi söylemeliyim. Gelen servise hiç gaz bastırtmadan değişim istediğimi söyleyeceğim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuncali007 -- 26 Ağustos 2023; 23:38:40 >
  • tuncali007 kullanıcısına yanıt

    Merhabalar. Rica ederim. Geçmiş olsun.


    Dış ünitenin değişimini talep etmenizi,dış ünite değişiminden başka bir işlem yapılması ve dış ünite değiştirilmeden sorunun çözülmeye çalışılması halinde tüketici hakem heyetine başvuracağınızı belirtiniz.


    Saygılarımla...

  • Teşekkür ederim. Bir avukat olarak hukukî yolları sonuna kadar deneyeceğim 😅

  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.