Şimdi Ara

klasik marea arızalarını çözenler yazsın.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
4
Favori
42.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2005 fiat marea alalı 2 ay oldu maşallah bütün problemleri yaşadım.en sevdiğim yönü mükemmel paylaşım.onun için sizinle paylaşmayı istedi .önce yararlandığım arkadaşlara teşekkür ederim.
    sorun 1.kronik rolanti dalgalanması. çözüm daha ilk arızam hemen sanayi boğaz kelebeği temizliği olmadı kelebek değişecek fiyatı 300 tl biraz araştırma.çözüm siyah kablo sorun hallaldu maliyet 1 mt kablo lehim


     klasik marea arızalarını çözenler yazsın.







  • sorun 2.araba devamlı su eksiltiyor.arıza kloeifer peteği arıza teşhisi:şöför tarafının altındaki paspasın altına kağıt peçete konulcak eyer ıslanırsa petek veya camlardaki buğlanma çözüm :klorifer peteği 80 tl jdeus marka+2 tane orik conta 20 tl orjinali+50 tl işcilik toplam 150 tl
    dikkat göysü söktürmeyin torpidonun oradan yapılıyor işcilik kolay bana göre hakkı 35 tl.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: att_7

    sorun 2.araba devamlı su eksiltiyor.arıza kloeifer peteği arıza teşhisi:şöför tarafının altındaki paspasın altına kağıt peçete konulcak eyer ıslanırsa petek veya camlardaki buğlanma çözüm :klorifer peteği 80 tl jdeus marka+2 tane orik conta 20 tl orjinali+50 tl işcilik toplam 150 tl
    dikkat göysü söktürmeyin torpidonun oradan yapılıyor işcilik kolay bana göre hakkı 35 tl.
    sorun 3.hararet göstergesi yükseliyor fakat bendeki problem farları açınca yükseliyor kırmızıya yaklaşıyor fan açıyor.hemen normale dönüyor. çözüm şase kablosuna takviye sonuç olmadı.ek şase çekildi olmadı.sonra gösterge söküldü şasesi bulundu bir kablo ile sigorta panelinin arkasındaki 1 vidadan şase verildi problem çözüldü.maliyet elektrikciye 20 tl işcilik verildi siz tarif edin. o bilir abi olmaz demesine bakmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: att_7

    sorun 3.hararet göstergesi yükseliyor fakat bendeki problem farları açınca yükseliyor kırmızıya yaklaşıyor fan açıyor.hemen normale dönüyor. çözüm şase kablosuna takviye sonuç olmadı.ek şase çekildi olmadı.sonra gösterge söküldü şasesi bulundu bir kablo ile sigorta panelinin arkasındaki 1 vidadan şase verildi problem çözüldü.maliyet elektrikciye 20 tl işcilik verildi siz tarif edin. o bilir abi olmaz demesine bakmayın.

    Alıntıları Göster
    Bu yazdığın var zaten Buradan bakabilir ilave yapabilirsiniz
    http://forum.donanimhaber.com/m_44464686/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozkan65

    Bu yazdığın var zaten Buradan bakabilir ilave yapabilirsiniz
    http://forum.donanimhaber.com/m_44464686/tm.htm

    Alıntıları Göster
    sorun 4.en morel bozucu sorun adı bile ürkütüyor beyin. giderken gaz yemiyor 3 silindir çalışıyor makinaya bağlandı bobin 1 arızası .çözüm forumda arkadaşa çok teşekkür ederim alıntıyı yayınlıyorum.


    --------------------------------------------------------------------------------

    Araç: 2003 MAREA LİBERTY 1.6 - 103 hp benzinli
    Sorun1: Arada bir 3-5 saniyeliğine sarı motor ikaz lambasını yakarak motor tekleme yapıyor ve çekişten düşüyor.
    Sorun2: Klasik bir Marea problemi, rölanti devri oynama yapıyor, gaz verip bıraktığınızda devir geç düşüyor.

    Selam arkadaşlar,

    Son birkaç aydır 2003 Marea Liberty 1.6 - 103 hp. aracımda bir problemle karşılaşmaktaydım. Araç normal çalışırken bazen 3-5 saniyeliğine sarı motor ikaz lambasını yakıyordu ve o esnada gaza yüklensemde gaz yemiyordu, malumunuz seyir halindeyken oldukça problem yaratabilecek bir durum. Sanırım arıza esnasında motor 3 piston çalışıyordu ve tahminimce ateşleme ile ilgili bir sorundu. Bujiler, buji kabloları ve ateşleme bobinini alıp değiştirmekle işe başladım. Sorunda bir düzelme olmayınca sırada ateşleme kontrol ünitesi ECU olduğuna karar verdim. Malum servislerde bu araçların uzmanı fazla bulunmadığından ve rastgele parça değiştirip cüzdanımı yakmamak için bir sıra belirledim ve işleme kendim devam ettim. Bu arada devamlı şirket aracı kullandığımdan ve Marea kapıda yattığından pek te acelem yoktu.

    Bu noktada uyarmak istiyorum, mesleğim elektronik olduğundan çok zorlanmadım ancak yeterli el beceriniz yoksa ve daha ağır masraf açmak istemiyorsanız bu işlemleri bir bilene yaptırınız. Sorumluluk size aittir.

    İşleme ECU'yu söküp kapağın açılmasını zorlaştıran dört kenarındaki fabrikasyon silikonları ince bir tornavidayla kazımakla başladım. Bu silikonları dikkatlice temizlemek sonraki işlemlerde kolaylık sağlıyor.

    4 köşedeki tork alyen vidaları sökerek kapağı biraz zorlayıp açtım. Bu esnada ve sonraki aşamalarda sabırlı olmanız gerekiyor. Lakin silikonla yapıştırılmış kapağı bir köşeden kaldırıp yavaşça güç uygulamak gerekiyor. Silikon ağır ağır kapaktan ayrılıyor. İçerdeki elektronik karta tornavida vs. ile zarar vermeyin. Sadece tek köşeden kargaburunla kaldırarak çalışın. Kapağın köşesi biraz yamulabilir ama bu sorun değil, sonradan kolayca düzeltilebiliyor.

    Kapak açıldıktan sonra göreceğiniz şey içindeki elektronik kart ve daha fazla silikon Kartın tüm etrafı boyunca, ayrıca soketlerin kenarında dikkatlice falçata veya ince tornavida ile karta zarar vermeden silikon temizleme işlemi uygulanacak. Bunu da başardıktan sonra soket kısmı sağlam olduğundan bu taraftan hafif güç uygulayıp silikonun kendisini salmasını bekledikten sonra kartı çıkartıyoruz.

    Hedefim direkt olarak ateşleme entegrelerini bulmaktı. Bunları kolayca buldum ve yorgan iğnesiyle entegre bacaklarına "hafifçe" güç uygulayıp lehim çatlağı kontrolü yaptım. Bu arada kuvvetli ışık ve büyüteç kullandım. Hafifçe güç uygulamak önemli aksi taktirde kartın üzerindeki baskılı devre yollarını kopartabilirsiniz.

    Sonuçta en başta tahmin ettiğim şey çıktı. ECU ünitesi motora oldukça yakın monte edildiğinden ve yılların verdiği hava şartlarına bağlı yorulmadan dolayı lehimlerde kuruma ve çatlama farkettim. Dilerseniz iğne kontrolü yapmadan direk lehimler tazelenebilir. Ancak ben kesin problemi görmeden rahat uyuyamam o yüzden ince analiz yaptım.

    Rölanti devriyle ilgili elektronikçilerin kullandığı yağsız, artık bırakmayan ve kendiliğinden uçan kontakt spreylerden aldım. Boğaz kelebek motorunun altındaki potansiyometre soketini sökerek (3 uçlu soket) hem potansiyometre tarafına, hemde soketin iç kısmına sprey sıkarak 5 dakika bekledim ve soketi yerine taktım. Bu temizlik benim rölanti problemimi çözdü ancak ilerde tekrarlarsa bu soketin siyah kablosunda bir kuvvetlendirme yapabilirim. Şu anda düzelmiş görünüyor.

    ECU ve potansiyometrenin yeriyle ilgili fotoları peşpeşe yüklüyorum. Herkese zevkli sürüşler dilerim.


     klasik marea arızalarını çözenler yazsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: att_7

    sorun 4.en morel bozucu sorun adı bile ürkütüyor beyin. giderken gaz yemiyor 3 silindir çalışıyor makinaya bağlandı bobin 1 arızası .çözüm forumda arkadaşa çok teşekkür ederim alıntıyı yayınlıyorum.


    --------------------------------------------------------------------------------

    Araç: 2003 MAREA LİBERTY 1.6 - 103 hp benzinli
    Sorun1: Arada bir 3-5 saniyeliğine sarı motor ikaz lambasını yakarak motor tekleme yapıyor ve çekişten düşüyor.
    Sorun2: Klasik bir Marea problemi, rölanti devri oynama yapıyor, gaz verip bıraktığınızda devir geç düşüyor.

    Selam arkadaşlar,

    Son birkaç aydır 2003 Marea Liberty 1.6 - 103 hp. aracımda bir problemle karşılaşmaktaydım. Araç normal çalışırken bazen 3-5 saniyeliğine sarı motor ikaz lambasını yakıyordu ve o esnada gaza yüklensemde gaz yemiyordu, malumunuz seyir halindeyken oldukça problem yaratabilecek bir durum. Sanırım arıza esnasında motor 3 piston çalışıyordu ve tahminimce ateşleme ile ilgili bir sorundu. Bujiler, buji kabloları ve ateşleme bobinini alıp değiştirmekle işe başladım. Sorunda bir düzelme olmayınca sırada ateşleme kontrol ünitesi ECU olduğuna karar verdim. Malum servislerde bu araçların uzmanı fazla bulunmadığından ve rastgele parça değiştirip cüzdanımı yakmamak için bir sıra belirledim ve işleme kendim devam ettim. Bu arada devamlı şirket aracı kullandığımdan ve Marea kapıda yattığından pek te acelem yoktu.

    Bu noktada uyarmak istiyorum, mesleğim elektronik olduğundan çok zorlanmadım ancak yeterli el beceriniz yoksa ve daha ağır masraf açmak istemiyorsanız bu işlemleri bir bilene yaptırınız. Sorumluluk size aittir.

    İşleme ECU'yu söküp kapağın açılmasını zorlaştıran dört kenarındaki fabrikasyon silikonları ince bir tornavidayla kazımakla başladım. Bu silikonları dikkatlice temizlemek sonraki işlemlerde kolaylık sağlıyor.

    4 köşedeki tork alyen vidaları sökerek kapağı biraz zorlayıp açtım. Bu esnada ve sonraki aşamalarda sabırlı olmanız gerekiyor. Lakin silikonla yapıştırılmış kapağı bir köşeden kaldırıp yavaşça güç uygulamak gerekiyor. Silikon ağır ağır kapaktan ayrılıyor. İçerdeki elektronik karta tornavida vs. ile zarar vermeyin. Sadece tek köşeden kargaburunla kaldırarak çalışın. Kapağın köşesi biraz yamulabilir ama bu sorun değil, sonradan kolayca düzeltilebiliyor.

    Kapak açıldıktan sonra göreceğiniz şey içindeki elektronik kart ve daha fazla silikon Kartın tüm etrafı boyunca, ayrıca soketlerin kenarında dikkatlice falçata veya ince tornavida ile karta zarar vermeden silikon temizleme işlemi uygulanacak. Bunu da başardıktan sonra soket kısmı sağlam olduğundan bu taraftan hafif güç uygulayıp silikonun kendisini salmasını bekledikten sonra kartı çıkartıyoruz.

    Hedefim direkt olarak ateşleme entegrelerini bulmaktı. Bunları kolayca buldum ve yorgan iğnesiyle entegre bacaklarına "hafifçe" güç uygulayıp lehim çatlağı kontrolü yaptım. Bu arada kuvvetli ışık ve büyüteç kullandım. Hafifçe güç uygulamak önemli aksi taktirde kartın üzerindeki baskılı devre yollarını kopartabilirsiniz.

    Sonuçta en başta tahmin ettiğim şey çıktı. ECU ünitesi motora oldukça yakın monte edildiğinden ve yılların verdiği hava şartlarına bağlı yorulmadan dolayı lehimlerde kuruma ve çatlama farkettim. Dilerseniz iğne kontrolü yapmadan direk lehimler tazelenebilir. Ancak ben kesin problemi görmeden rahat uyuyamam o yüzden ince analiz yaptım.

    Rölanti devriyle ilgili elektronikçilerin kullandığı yağsız, artık bırakmayan ve kendiliğinden uçan kontakt spreylerden aldım. Boğaz kelebek motorunun altındaki potansiyometre soketini sökerek (3 uçlu soket) hem potansiyometre tarafına, hemde soketin iç kısmına sprey sıkarak 5 dakika bekledim ve soketi yerine taktım. Bu temizlik benim rölanti problemimi çözdü ancak ilerde tekrarlarsa bu soketin siyah kablosunda bir kuvvetlendirme yapabilirim. Şu anda düzelmiş görünüyor.

    ECU ve potansiyometrenin yeriyle ilgili fotoları peşpeşe yüklüyorum. Herkese zevkli sürüşler dilerim.


     klasik marea arızalarını çözenler yazsın.


    Alıntıları Göster
     klasik marea arızalarını çözenler yazsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: att_7

     klasik marea arızalarını çözenler yazsın.


    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bu işlemi kendim yaptım. sökerken dikkatli ve sabırlı olun. silikonları falcata ile temizleyin en son devreyi kaldırırken soketlerin olduğu yerden zorlayın. lehim için tv tamircisine yaptıra bilirsiniz mercek lazım olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: att_7

    sorun 3.hararet göstergesi yükseliyor fakat bendeki problem farları açınca yükseliyor kırmızıya yaklaşıyor fan açıyor.hemen normale dönüyor. çözüm şase kablosuna takviye sonuç olmadı.ek şase çekildi olmadı.sonra gösterge söküldü şasesi bulundu bir kablo ile sigorta panelinin arkasındaki 1 vidadan şase verildi problem çözüldü.maliyet elektrikciye 20 tl işcilik verildi siz tarif edin. o bilir abi olmaz demesine bakmayın.

    Aynı sorun bende de vardı. Hiç göstergeyle uğraşmadım gittim 30 liraya yeni bir tane hararet müşürü aldım taktım sorun düzeldi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    quote:

    Orijinalden alıntı: att_7

    sorun 3.hararet göstergesi yükseliyor fakat bendeki problem farları açınca yükseliyor kırmızıya yaklaşıyor fan açıyor.hemen normale dönüyor. çözüm şase kablosuna takviye sonuç olmadı.ek şase çekildi olmadı.sonra gösterge söküldü şasesi bulundu bir kablo ile sigorta panelinin arkasındaki 1 vidadan şase verildi problem çözüldü.maliyet elektrikciye 20 tl işcilik verildi siz tarif edin. o bilir abi olmaz demesine bakmayın.

    Aynı sorun bende de vardı. Hiç göstergeyle uğraşmadım gittim 30 liraya yeni bir tane hararet müşürü aldım taktım sorun düzeldi...

    Alıntıları Göster
    Bravo arkadaşım bayağı uğraşmışsın Marea ile, sevgi böyle birşey işte. Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.
    Alttaki işlerin bazılarını eliniz yatkınsa yaparım derseniz yapın sorumluluk kabul etmem.
    Arka kampanayı diske çevirmek Çıkmacıya gittim arka poryadan itibaren 2,0 lt lerin Abs li disk sistemini aldım herşey dahil 350 TL'ye mal oldu servis 1750 TL istedi.
    Yakıt pompası araç silkeleyip duruyor kesik kesik gidiyor gibi sorunlar Pompa motoru bozuldu orj Yakıt pompası 700 TL civarı- içindeki motoru değiştirmek 50 TL
    Silecek motoru arızası fasılalı ve fiskiyeye basınca sileceğin normal çalışmaması camın oradaki plastikten başlayarak söküp silecek motorunu çıkarmanız gerekir. Motorun üzerinde bir entegre sistemi var ben ilk önce onu diş fırçası ile fırçaladım herşey düzeldi düzelmezse motoru bir tv tamircisine götürüp ölçümlerini yaptırın lehim diot vs parçalardaki arızayı bulurlar 15-20 TL
    Dış ısı göstergesi sağ aynanın altındadır. Sağ kapı camının kenarından plastiği çıkartıp altındaki vidaları çıkartın kabloları jackinden ayırın, aynayı elinize alın gördüğünüz tüm vidaları sırayla sökün gri kabloların ucunu aynanın altından plastiği hafif iterek ayırın kabloları vs kesmeyin koparmayın o küçük parçayı siyah silikonludur. Kettle da ısıttığınız bir bardak suyun içinde 5-10 dk bekletin. Daha sonra yarım saat kadar sonra kontrol için kapıdaki jacke takıp dış ısıya bakın düzelmişse ok. düzelmemişse işiniz tv tamircisine yine gitmek
    Radyatör suyu paslı kirli ise yanınıza 1 arkadaş 10 lt su ve 3-4 lt lik antifriz alın. Aracı ısıttıktan sonra Radyatör kutusunun mavi kapağını açın dikkat sıcaktır bez kullanın radyatör kutusuna gelen ince siyah hortumu kelepçesi yardımıyla çıkartın. bir taraftan kutuya temiz su koyun ince hortumdan koyduğunuz temiz su gelene kadar devam edin temiz su gelmeye başlayınca kutuya antifriz koymaya başlayın bidondaki antifriz bitene kadar devam edin sonra motoru stop edin eksikse temiz su ile tamamlayın fazla ise bir yerlerden su seviye göstergesine gelene kadar tahliye edin.
    Ayrıca eğer radyatörler tıkalı ise araç sıcakken radyatör suyu kutusuna 3-4 kapak kireç sökücü koyup araçla birkaç km yol yapın bekleyin, eğer radyatör delik ise bu işlemi yapmayın kaynak yaptırın, yada yenisiyle değiştirin.
    Gösterge ekranındaki turuncu ışık yanması motor arıza göstergesidir. Herşey olabilir bende ki de Magnatec'ten sonra Selenia'ya geçtiğimde yaptı bende bir adım ileri gittim 10/40 yarı sentetikten 0/40 tam sentetiğe terfi ettim muhteşem oldu. Bazı araçlarda hararet müşürü arızası bazılarında ise beyindeki lehimlerde oksitlenme vs gibi problemleri işaret ediyor. Beyne bağlı her sensör vs o turuncu motor arıza ışığını yakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KenMar -- 5 Şubat 2013; 18:26:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Bravo arkadaşım bayağı uğraşmışsın Marea ile, sevgi böyle birşey işte. Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.
    Alttaki işlerin bazılarını eliniz yatkınsa yaparım derseniz yapın sorumluluk kabul etmem.
    Arka kampanayı diske çevirmek Çıkmacıya gittim arka poryadan itibaren 2,0 lt lerin Abs li disk sistemini aldım herşey dahil 350 TL'ye mal oldu servis 1750 TL istedi.
    Yakıt pompası araç silkeleyip duruyor kesik kesik gidiyor gibi sorunlar Pompa motoru bozuldu orj Yakıt pompası 700 TL civarı- içindeki motoru değiştirmek 50 TL
    Silecek motoru arızası fasılalı ve fiskiyeye basınca sileceğin normal çalışmaması camın oradaki plastikten başlayarak söküp silecek motorunu çıkarmanız gerekir. Motorun üzerinde bir entegre sistemi var ben ilk önce onu diş fırçası ile fırçaladım herşey düzeldi düzelmezse motoru bir tv tamircisine götürüp ölçümlerini yaptırın lehim diot vs parçalardaki arızayı bulurlar 15-20 TL
    Dış ısı göstergesi sağ aynanın altındadır. Sağ kapı camının kenarından plastiği çıkartıp altındaki vidaları çıkartın kabloları jackinden ayırın, aynayı elinize alın gördüğünüz tüm vidaları sırayla sökün gri kabloların ucunu aynanın altından plastiği hafif iterek ayırın kabloları vs kesmeyin koparmayın o küçük parçayı siyah silikonludur. Kettle da ısıttığınız bir bardak suyun içinde 5-10 dk bekletin. Daha sonra yarım saat kadar sonra kontrol için kapıdaki jacke takıp dış ısıya bakın düzelmişse ok. düzelmemişse işiniz tv tamircisine yine gitmek
    Radyatör suyu paslı kirli ise yanınıza 1 arkadaş 10 lt su ve 3-4 lt lik antifriz alın. Aracı ısıttıktan sonra Radyatör kutusunun mavi kapağını açın dikkat sıcaktır bez kullanın radyatör kutusuna gelen ince siyah hortumu kelepçesi yardımıyla çıkartın. bir taraftan kutuya temiz su koyun ince hortumdan koyduğunuz temiz su gelene kadar devam edin temiz su gelmeye başlayınca kutuya antifriz koymaya başlayın bidondaki antifriz bitene kadar devam edin sonra motoru stop edin eksikse temiz su ile tamamlayın fazla ise bir yerlerden su seviye göstergesine gelene kadar tahliye edin.
    Ayrıca eğer radyatörler tıkalı ise araç sıcakken radyatör suyu kutusuna 3-4 kapak kireç sökücü koyup araçla birkaç km yol yapın bekleyin, eğer radyatör delik ise bu işlemi yapmayın kaynak yaptırın, yada yenisiyle değiştirin.
    Gösterge ekranındaki turuncu ışık yanması motor arıza göstergesidir. Herşey olabilir bende ki de Magnatec'ten sonra Selenia'ya geçtiğimde yaptı bende bir adım ileri gittim 10/40 yarı sentetikten 0/40 tam sentetiğe terfi ettim muhteşem oldu. Bazı araçlarda hararet müşürü arızası bazılarında ise beyindeki lehimlerde oksitlenme vs gibi problemleri işaret ediyor. Beyne bağlı her sensör vs o turuncu motor arıza ışığını yakar.

    Alıntıları Göster
    Sevgili Kenmar,

    Bende Dış ısı göstergesindeki hatalı gösterme sorunundan muzdaribim. İşlemi biraz daha detaylı yazabilir misin? Ayrıca bende Marea Weekend 1.6 OV var arka fren kampana ve diske çevirmek istiyorum. 2.0 HLX sedanların ki uygun mudur?

    Teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi option70 -- 5 Nisan 2013; 19:26:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: option70

    Sevgili Kenmar,

    Bende Dış ısı göstergesindeki hatalı gösterme sorunundan muzdaribim. İşlemi biraz daha detaylı yazabilir misin? Ayrıca bende Marea Weekend 1.6 OV var arka fren kampana ve diske çevirmek istiyorum. 2.0 HLX sedanların ki uygun mudur?

    Teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    yakıt pompası lpg de tekleme yaparmı
  • Arkadaslar cam acma kapama dügmelerimin hicbiri valismiyor sigortalar saglam bunda role vs birsey varmi kaputta sigorta göremedim ben ?? Acil destek vam acik kaldi
  • Cam acma problemi bende de vardi. Bazen calisir bazen calismazdi. Sigortasi gevsemistir diye yerini bilmediğim halde panelle oynardim. Sonradan farkettim sag on koltuga birisi oturdugu zaman calisan dugmenin calismadigini yada tam terdisini sonuc olarak sorun sag kapidaymis kapi mentesesinin oradaki kabblo soketini biraz oynadiktan sonra sorun halloldu.....benim aracin sorunu buydu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnryldry

    Cam acma problemi bende de vardi. Bazen calisir bazen calismazdi. Sigortasi gevsemistir diye yerini bilmediğim halde panelle oynardim. Sonradan farkettim sag on koltuga birisi oturdugu zaman calisan dugmenin calismadigini yada tam terdisini sonuc olarak sorun sag kapidaymis kapi mentesesinin oradaki kabblo soketini biraz oynadiktan sonra sorun halloldu.....benim aracin sorunu buydu...
    yahu ne çok seviyorsunuz böyle dandik arızalarla uğraşmayı...
    alın bir toyota, keyfinize bakın..
    işiniz mi yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismail64

    yahu ne çok seviyorsunuz böyle dandik arızalarla uğraşmayı...
    alın bir toyota, keyfinize bakın..
    işiniz mi yok...

    16 yıldır marea kullanıyoruz daha 1 kere arız yüzünden servise gitmedim veya sanayiye ,
    araçtaki kronik problemler hararet göstergesi çalışmıyor bazen çalışıyor bazen en dibe iniyor ama fan vs sorunsuz çalışıyor,başkada kronik problemle karşılaşmadık,uzun yolda 85 km/h ile 6 lt yaktırdım.basarsanda en baba 9 lt yakar 130+ hızlarda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beybiger

    quote:

    Orijinalden alıntı: ismail64

    yahu ne çok seviyorsunuz böyle dandik arızalarla uğraşmayı...
    alın bir toyota, keyfinize bakın..
    işiniz mi yok...

    16 yıldır marea kullanıyoruz daha 1 kere arız yüzünden servise gitmedim veya sanayiye ,
    araçtaki kronik problemler hararet göstergesi çalışmıyor bazen çalışıyor bazen en dibe iniyor ama fan vs sorunsuz çalışıyor,başkada kronik problemle karşılaşmadık,uzun yolda 85 km/h ile 6 lt yaktırdım.basarsanda en baba 9 lt yakar 130+ hızlarda

    Alıntıları Göster
    OTO TELEFON ŞARJ CİHAZINI SÖKÜP VİTES CİVARINA GÖRÜNMEYECEK ŞEKİLDE SABİTLEDİM BÖYLECE MAREA ARACIMDA USB ŞARJ ÇIKIŞI OLDU AYNI ANDA 2 TELEFONU ŞARJ EDEBİLİYORUM.İLGİLENENLER seckin75@hotmail.com mail atarlarsa resimleri gönderebilirim




  • Arkadaslar merhaba. 99 model 1.6 16v marea motor palio weekend aracim var. Ancak cozemedigim bir problemimiz var yardim ederseniz sevinirim. 103 bg arac hantal.2 kisiyle basit rampalarda bile zorluyor savas veriyorum deviri yukseltebilmek icin. 2. 3. Viteslerde yarim gaz gidemiyorum yada bu viteslerde ayagimi gazdan cekip kompresore birakamiyorum inanilmaz silkeliyor. Sente kacirmislar dedi bir usta sente ayarini yaptirdim. Bobin dedi baskasi atesleme bobini ve kablolarini bujilerle degistim. Hava aliyor dediler eksoz manifoldunu 3 ustaya gosyerdim hava alma yok. Bir baska usta bogaz kelebegi dedi bir baska usta da beyin arizasi bu beyine program yuklet dedi ancak degismedim ve cok sıķıldım kurcalatmaktan. Bilen yasayan cozen var mi? Lpg de ve benzinde ayni sorun var. 108 bin km de aracim ve 270 280 kr yakiyor s.ici d.disi karma sakin kullanimda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aob27

    Arkadaslar merhaba. 99 model 1.6 16v marea motor palio weekend aracim var. Ancak cozemedigim bir problemimiz var yardim ederseniz sevinirim. 103 bg arac hantal.2 kisiyle basit rampalarda bile zorluyor savas veriyorum deviri yukseltebilmek icin. 2. 3. Viteslerde yarim gaz gidemiyorum yada bu viteslerde ayagimi gazdan cekip kompresore birakamiyorum inanilmaz silkeliyor. Sente kacirmislar dedi bir usta sente ayarini yaptirdim. Bobin dedi baskasi atesleme bobini ve kablolarini bujilerle degistim. Hava aliyor dediler eksoz manifoldunu 3 ustaya gosyerdim hava alma yok. Bir baska usta bogaz kelebegi dedi bir baska usta da beyin arizasi bu beyine program yuklet dedi ancak degismedim ve cok sıķıldım kurcalatmaktan. Bilen yasayan cozen var mi? Lpg de ve benzinde ayni sorun var. 108 bin km de aracim ve 270 280 kr yakiyor s.ici d.disi karma sakin kullanimda

    Kardeşim, buna benzer sorunda benim başıma gelmişti. Aracı hızlandırıp gazı kesince silkeleyerek yavaşlıyordu. İnternette bayağı araştırdım.götürdüğüm ustalarda sorunu deneme yanılma yoluyla çözmeye çalışmak istediler. Yağ filtresinin yanında vuruntu sensörü var. Sensörü değiştirince sorun çözüldü.




  • tuncayasan T kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler. Ilk defa duyuyorum desem yeridir aslinda . Vuruntu sensoru dediginiz map sensoru degil degil mi ? Yarin cumartesi yine sanayi yolu gorundu demektir.bir baska arkadas da ayni sorunu yasamis o da km sensoru degisince duzelmis. 2sini de yarin degisicem .tesekkurler tekrar.
  • Vuruntu sensörü ile map sensörü ayrı sensörlerdir. Kilometre sensörünün böyle bir arızaya sebep olduğunu duymadım. İmkanınız olursa aracı bilgisayara bağlatıp hata kodlarına baktırırsanız nokta teşhis olur. Büyük ihtimal vuruntu sensörü arızalı. Umarım küçük masrafla sorunu çözersiniz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.