Şimdi Ara

Ford Mondeo'nun üretimine 2022 yılında son verilecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
3.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ford Mondeo'nun üretimine 2022 yılında son verilecek



    ABD'de Fusion ismiyle satılan Ford Mondeo'nun geçtiğimiz yıl bu pazarda fişi çekilmişti. Söz konusu modelin akıbetinin Avrupa pazarında da farklı olmayacağı biliniyordu. Kısa süre önce yapılan açıklamayla bu durum kesinleşmiş oldu.



    Şirketten yapılan açıklamaya göre Ford Mondeo'nun üretimi 2022 yılının Mart ayında sona erecek. Ayrıca Avrupa pazarı için Mondeo'nun yerini alacak bir model de planlanmıyor. 1993 yılından bu yana beş nesil değiştiren Ford Mondeo, Avrupa'da 5 milyondan fazla satış rakamına ulaşarak ABD'li üreticinin sevilen modellerinden biri olduğunu kanıtladı.



    Tüketicinin yüzü büyük hatchback ve sedan modeller yerine SUV'lara dönmeye başlayınca, sınıfındaki diğer modeller gibi Ford Mondeo'nun satışları da zayıflamaya başladı. Yani Mondeo da SUV trendine kurban gitti diyebiliriz. Zaten Ford yetkilisinin "Mondeo'nun bulunduğu segment 2000 yılından bu yana yüzde 80 daraldı" sözleri de bu değişimi çok net anlatıyor.



    Ayrıca Bkz.Seat Leon FR ve Style Plus bir üst ÖTV dilimine geçti, fiyatlar yükseldi



    Verilen bilgiye göre SUV ve crossover modeller geçtiğimiz yıl Ford satışlarının yüzde 39'unu oluşturmuş. Ford'un SUV ve crossover satışlarında pandemiye rağmen 2019 yılına göre yüzde 8 artış yaşanmış. Şirket bu doğrultuda müşteri tercihlerine göre hareket ederek SUV ve crossover pazarına odaklanma kararı almıştı.



    Öte yandan daha önce pek çok kez kameralara da yakalanan, yerden daha yüksek ve crossover esintileri taşıyan bir model Mondeo'nun halefi olarak gösteriliyordu. Fakat şirketten yapılan açıklamada Mondeo'nun devamı niteliğinde bir modelin gelmeyeceği net bir şekilde belirtilmiş. Bu kapsamda söz konusu modelin Avrupa'da satılmayacağı ya da isim değişikliğine gidilebileceği fikri akıllara geliyor.









  • Türkiye'de çok göklere çıkarılan bir model değildi yakıttan dolayı. Yol tutuş ve sürüş zevki üst düzey bir araçtı. Bu arada globalde başarısız dediğiniz araç ABD'de 2019 da 166 bin, 2020 de 110 bin sattı. Araç Amerika pazarı için tasarlanmıştı başarılı satışta yaptı. Bu arada bilmeyenler için Amerika da Fusion adıyla satılır. https://carsalesbase.com/us-car-sales-analysis-2020-midsized-cars/

    Mondeo D segmentinde en üst modellerden biri. Sürenler zaten kalitesini biliyor, tek başına gösterge değil ama kapı ve sütun kalınlığı bile kalite kokuyor. Konfor ve sürüşü de başarılı.


    Ekonomik motora sahip olmayışı, multimedya sisteminin rakiplerine göre geride kalması ve en önemlisi markanın stratejisi bu noktaya getirdi işte.

    Son kasasını 2 defa kullandım. D segmentini açık ara en konforlu aracı. Süspansiyonun darbe emişteki başarısı ve sessizliği insanı mest ediyor.


    Su SUV sevdasından nefret ettim artık. Hangi C-SUV D-segment bir sedanın konforunu, yol tutuşunu verebilir. SUV sevdası yüzünden D segmentler teker teker bitiyor.

  • Güzel arabaydı, premium olmayan bir suv'un uzun yolda mondeo'nun verdiği konfor ve yol tutuş güvenini vermesi çok zor. Türkiye'de zaten D sedan piyasası vw'in elinde.

  • isabet olmuş

  • Türkiye'de göklere çıkarılan modellerin globaldeki başarısızlıklarına bir bir tanık oluyoruz. Adamlar bizdeki gibi uçuk fiyatta olmamasına rağmen tercih etmiyor. Diyeceksiniz ki alternatifi çok, kaçırdığınız nokta ise hiçbirinin alternatifinin Mondeo olmaması.

  • Yetti bitti artık şu SUV sevdası ya.

  • Passat bitti Mondeo bitti ne üretecekler bisikletimi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çöp iyi olmuş focusun büyüğü
  • Şu suv bozuntularını bir sevemedim gitti... hiçbiri d segment bir otomobilin uzun yol konfor ve güvenliğini sunmuyor bence. Alayı yerden yüksek b ya da c hb! Yazık oldu mondeo’ya. O da tarihin tozlu sayfalarında yerini alacak yakında. Bu gidişle d segmenti otomobil kalmayacak piyasada.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyatları düşse de alsak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.5 Dizel otomatik seçeneği olmadığı için şaşırmadım. Alternatifleri arasında öne çıkan bir özelliği yoktu maalesef.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Rasputin13 kullanıcısına yanıt
    Türkiye'de çok göklere çıkarılan bir model değildi yakıttan dolayı. Yol tutuş ve sürüş zevki üst düzey bir araçtı. Bu arada globalde başarısız dediğiniz araç ABD'de 2019 da 166 bin, 2020 de 110 bin sattı. Araç Amerika pazarı için tasarlanmıştı başarılı satışta yaptı. Bu arada bilmeyenler için Amerika da Fusion adıyla satılır. https://carsalesbase.com/us-car-sales-analysis-2020-midsized-cars/

  • quote:

    Orijinalden alıntı: matrixss

    Türkiye'de çok göklere çıkarılan bir model değildi yakıttan dolayı. Yol tutuş ve sürüş zevki üst düzey bir araçtı. Bu arada globalde başarısız dediğiniz araç ABD'de 2019 da 166 bin, 2020 de 110 bin sattı. Araç Amerika pazarı için tasarlanmıştı başarılı satışta yaptı. Bu arada bilmeyenler için Amerika da Fusion adıyla satılır. https://carsalesbase.com/us-car-sales-analysis-2020-midsized-cars/
    2019 da meshur Passatin 14.000 sattigi yerde 166.000 satmış.

    Begendigim bir araba lakin buyuk araba gereksiz olacagi icin almamistim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    Şu suv bozuntularını bir sevemedim gitti... hiçbiri d segment bir otomobilin uzun yol konfor ve güvenliğini sunmuyor bence. Alayı yerden yüksek b ya da c hb! Yazık oldu mondeo’ya. O da tarihin tozlu sayfalarında yerini alacak yakında. Bu gidişle d segmenti otomobil kalmayacak piyasada.

    Coook uzun sure sedan kullandiktan sonra ben de SUVye dondum.


    Gorunus olarak hala sportif bir sedani tercih ederim ama ozellikle cocuk varsa SUV cok rahat:)

    Premiumlar haric D sedan kalmaz evet. Hatta onlar bile GT vs. derken bulaniklasiyor git gide.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rasputin13

    Türkiye'de göklere çıkarılan modellerin globaldeki başarısızlıklarına bir bir tanık oluyoruz. Adamlar bizdeki gibi uçuk fiyatta olmamasına rağmen tercih etmiyor. Diyeceksiniz ki alternatifi çok, kaçırdığınız nokta ise hiçbirinin alternatifinin Mondeo olmaması.

    Kuzey Amerikada binlerce satılan bir modelden bahsediyorsunuz. Her yeri Türkiye'de ki gibi 5 sene sonraki satış fiyatını düşünerek araç alan şahısların olduğu yerlerden sanmayın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • He anam he tüm dünyada satışlar patlıyor buna rağmen fişi çekiliyor Ford Mondeo'nun üretimine 2022 yılında son verilecek Kaç ülkede segmentinde zirvedeymiş?

  • Amerika'da satınca globalde başarılı mı oluyor? Haberin ilk cümlesi "Fusion" modelinin geçen sene fişinin çekilmesi zaten Ford Mondeo'nun üretimine 2022 yılında son verilecek Orada bile lider değil ki önünde Toyota, Honda, Nissan gibi markalar var.

    Bunun bir de Avrupa ve Çin pazarı var ki orada karşılığı bile yok modelin rakiplerine kıyasla.

  • Muhteşem bir D sedan araç. TR de en büyük sıkıntısı 2.0 üzeri seçeneklerinin çok vergili olması, bu motor hacminin altı aracı taşımıyor.

    Bu aracın haklarını Türkiye alsın, elektrikli olarak üretsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ABD'de Mustang modeli dışındaki tüm binek modellerini geçtiğimiz yıl sonlandırarak, SUV ve CROSSOVER modellere ağırlık verme kararı almıştı.Amerika'da en çok satılan otomobil FORD F Serileri ve bu ürün yelpazesini genişletecek.2030 kadar binek otomobil üretimini MUSTANG dışında sonlandıracak.Sadece Amerika!da değil Avrupa kıtasında da binek otomobili üretim ve satışı olmayacak.


    Ford Mondeo'nun en büyük rakibi olan Volkswagen Passat'ın geleceği de belirsizliğini koruyor. Volkswagen, Passat'ın yeni neslinin geleceğini doğruladı fakat söylentilere göre yeni Passat, sadece station wagon gövde tipiyle satılacak.

  • Alıntı

    metni:
    D sedan segmentinin bitmesinden nefret ediyorum. Önce Mondeo, şimdi Passat. Zaten Passat bitmişse Avrupa'da D segmenti sedan tamamen bitmiş demektir. Diğerleri de bitirir yakında. Millet ne buluyor şu SUV'lerden anlamıyorum. Otomobiller gün geçtikçe zevksiz ve berbat bir hal almaya devam ediyor maalesef.
    Tam turbo dizller adam olmaya başladı, Diesel-Gate hadisesi patladı turbo dizel bitti. Turbo benzinli karakter olarak turbo dizele yaklaştı, daha ekonomik ve atik oldu derken bu sefer de elektrik manyaklığı tüm içten yanmalı motorları ortadan kaldırmak üzere. D segmenti sedan da bitiyor. Her yer elektrikli, ruhsuz, zevksiz SUV'lerle dolacak. Üstüne üstlük bize de kullandırmayacaklar artık, kendisi sürecek aptal makine.
    Bu şartlar altında otomobil bir zevk unsuru olmaktan tamamen çıkıyor. Böyle gidecekse toplu taşıma ya da paylaşımlı özel araç modelleri tercih edilir artık. Gerçekten anlamıyorum, bu işin bu kadar hızlı olması şart mıydı? Çevrecilikse mesele neden sadece bireysel kullanım alanı bulan otomobillere odaklanıyoruz? Endüstrinin hiç mi suçu yok, Trump geri çekildi diye olay olan Paris İklim Anlaşması'nda göstermelik sözler veren Asya ülkelerinin, yine bu pazarlarda kullanılan hiç bir emisyon normuna sahip olmayan dandik telden tenekeden arabaların hiç mi suçu yok da gelip Avrupa otomotiv pazarının gırtlağına çöküyorsunuz kardeşim[sm=ranting2.gif]


    Geçmiş aylarda bir konuya bu mesajı atmıştım. Aslında soruna, Mondeo'nun az satıyor olması şeklinde bakmak çok yanlış. Asıl dikkat edilmesi gerekn nokta D segmenti sedanın bitiyor olması. İnsanların talepleri ve beklentileri değişiyor. Eğri oturup, doğru konuşalım. Dünyadaki otomobil tüketicilerinin tamamına yakını otomobili bir zevk unsuru olarak görmekten ziyade sadece ihtiyaç, bir araç olarak görüyorlar. Bizler gibi otomobili zevk olarak, bir hayat tarzı olarak görenler gerçekten çok ufak ve sınırlı bir kitle. Haliyle pazar bize göre değil genele göre hareket ediyor. Zaten böyle olmasaydı dünyanın en çok otomobil satan markası, Toyota'cı arkadaşlar alınmasına ama, Toyota olmaz BMW ya da Ford olurdu. Bu yüzden sektör yöneticileri için Mondeo gibi modelleri harcamak çok kolay. Hatta ben daha da beterini söyeleyim, kabusun ne kadar büyük olduğunu anlatayım. Gelecekte otomobiller sadece elektrikli ve zevksiz SUV'lere dönüşmekle kalmayacak, otomobil sahipliği de bitecek, otomobil paylaşımı başlayacak. Yani taksi çağırır gibi otomobil çağıracağız istediğimiz yere varınca arabayı bıracak ve ücretini ödeyeceğiz, bu arada otomobili de bizim değil aptal bir bilgisayarın süreceğini söylememe gerek yok sanırım.


    Yani uzun lafın kısası, şu dönem gerçek otmobillerin, hala zevk unsuru olan makinelerin son devri. Binebilen yaşadı, binemeyen bahtına küssün artık arabayı sadeece Gran Turismo'da sürebilirizFord Mondeo'nun üretimine 2022 yılında son verilecek Acı ama gerçek. Yapacak da bir şey yok. Belki çok çok az adetle üretim yapan, otomobili zevk olarak görenler için üretim yapan niş işletmeler ortaya çıkabilir tabii ki çok yüksek fiyat etiketleriyle beraber.


    Güle güle koca adam. Ünlü bir düşünürün dediği gibi "Yüz kalbin aynasıdır: Kalpte gizli olan yüzde meydana çıkar…"


    (Aykut Aydın'ın, son cümleyle atıf yaptığım, Mondeo ile alakalı keyifli yazısına şu adresten ulaşabilirsiniz, okumanızı tavsiye ederim)

    https://hayatinvirajliyollarinda.com/2015/08/16/yuz-kalbin-aynasidir-ford-mondeo-2-0-tdci-180-ps-cd391//



    Ford Mondeo'nun üretimine 2022 yılında son verilecek


    Ford Mondeo'nun üretimine 2022 yılında son verilecek


    Ford Mondeo'nun üretimine 2022 yılında son verilecek


    Ford Mondeo'nun üretimine 2022 yılında son verilecek


    Ford Mondeo'nun üretimine 2022 yılında son verilecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 27 Mart 2021; 1:41:10 >




  • Vay arkadaş nedir bu millette suv sevdası gitti güzelim mondeo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.