Şimdi Ara

Arabaya zarar veren şeyler ,buyrun okuyun ekleyin

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
15
Favori
75.352
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç kullanırken dikkat etmemiz gereken şeylerin listesini elimden geldigince hazırladım
    Eklemek isteyen olursa lütfen yazsın
    Bilinçlenelim
    şimdiden ilginize teşekkür ederim
    Değerli yorumlarınızı bu güzel konudan esirgemeyin lütfen


    Sıcak altında beklemiş aracın camına suyu birden dökme cam çatlayabilir (birinin başına gelmiş bagajda duran suyu dökünce cam çatlamış)
    Kalkışta debriyaj pedalından ayağınızı birden çekerseniz debriyaj baskı balatasi siyirir (asinir, ömrü kısalir) 150 tl balata 150 tl işçilik 300-350 lirayı bulur yaptırması (yaklaşık degerler verildi)
    Halojen far ampulunun ucundaki muhtemelen kurşun olan malzemeye ve camına dokunmayın farin aydınlatması azalır veya bozulur. far ampulu uzerinde dokunmayın şeklinde uyarı mevcut zaten
    Gazı köklemek yakıt pompasına zarar verir, turboya zarar verir, yakıt tüketimini artırır
    Motor ısınmadan yüksek devir yapma turbo salyangozu catlayabilir
    Debriyaja basılı tutma bilyasına zarar verir
    Cam silecegini mecbur kalmadıkça çalıştırma camı çizer kuru tozlu oldugundan (camsille ve pamuklu bezle sil)
    Camları ve arabanın üzerini ıslak bırakma kurula; su kuruyunca sudaki kireç araba uzerinde beyaz lekeler bırakır. Sirkeli suyla sil bu durumda
    Cam silecek suyuna kireçli su koyma; su fiskiyesi kirecten tikanir.tikanirsa igneyle fiskiye ucunu ac.Klima suyu koy, Sade su olmamalı kaydırıcı etki sağlaması icin deterjan da olmalı suda. Bulaşık deterjanı ekle biraz da kirec lekelerine karşı çok az sirke ekle.
    Frene çok basma fren diski ve balatasi aşınır
    Direksiyonu araç hareket etmeden çevirme (kuru direksiyon denir buna) direksiyon sistemine zarar verir
    Direksiyon yana çevrilmiş halde aracı parketme ayarı kaçar (rot balans sanırım)
    Patinaj çekme aksi bozar
    Çukurdan geçme janta zarar amortisore zarar
    Çukurdan veya tumsekten gecerken frene basılı tutma fren sistemine zarar, veya amortisör sistemine zarar; çünkü amortisör frene basınca kapanıyor çukura hızlı girince hareket mesafesi kalmıyor darbeyi ememiyor ve sistem zarar görebiliyor (tam gececegi sırada freni bırak)
    Cam açma tuşuna fazla basma plastik dislisi siyirir
    Far ışıkları açıkken motoru durdurma halojen ampul ömrü azalır önce farı kapat sonra motoru kapat
    Göstergedeki kontrol ışıklar sönmeden araci calistirma arac zorlanir (birinin kisisel yorumu)
    Klimayi birden açma yüklenme yapar: motor yüksek devirde iken klimayi acma, klima kompresoru zarar görebilir (manuel klimalarda 4 kademe vardır. dördüncüyü birden açma demek istiyor da olabilir)
    Klimayı durdurmadan once bir süre boşta calistir nemi gitsin
    yoksa nem küf yapar (yeni klimalar küf kokusunu önlemek için kapattıktan sonra bir süre kadar kendi kendine çalışıyor)
    bor motor yağı katkısı kullanma motorun yağ kanallarını tıkar
    Enjektör temizleyici kullanma enjektörleri aşındırır
    Yağ değişiminde motor iç yıkama sıvısı kullanma, boşalttıktan sonra bile motor içinde kalıp da yeni yağa karışan kısmı motora zarar verebilir
    Bagaja çok eşya koyma yakıtı artırır
    Portbagaj koyma aerodinamige zararlı yakıtı artırır
    Devirli surme motor aşınır, çok yakar
    Yavaş sürme motor zorlanır (bazı modellerde 1750 devir maksimum tork dizelde, bunun asagisinda sürme demek. kendi aracınızın maksimum torku hangi devirde verdiğini öğrenin. yüksek viteste maksimum torkun olduğu devir en verimli sürüş şeklidir)
    Hızlı sürme tekerlek aşınır
    Motor çalıştığında hemen gitme motor yaglansin yoksa motor asinir (yağın subaplari yaglamasi için 20-40 saniyeye ihtiyacı var bkz.castrol tv reklami) asinmanin %65 i motor ilk isinana kadar geçen sürede olur
    durunca motoru hemen durdurma turbo sogusun 30-60 saniye bekle .uzun yoldan geldiysen veya performansli surduysen 2-3 dakika bekle
    motoru vurdurarak çalıştırma zarar (kitapcikta iterek calistirmayin benzeri yazı var)
    Yogun trafikte ve aksam saatlerinde araba sürme debriyaj balatasi cok asinir, süre uzar araç çok yakar
    Takip mesafesini koru yoksa öndeki aractan taş sıçrar
    Aracınız için belirtilen şartnameleri ve viskozite değerlerini taşımayan motor yağı kullanmanız motora zarar verebilir. castrol sitesinden aracınıza en uygun yagi seçebilirsiniz
    (başka sitelerin de yag seçici fonksiyonu var; aracını listeden seçiyorsun hangi motor yağını hangi şanzıman yağını vb. kullanman gerektiğini söylüyor. araç kullanım kılavuzunda da ne özellikte yağ kullanmanız gerektiği yazar
    Motor yağını fazla koyma zararlı
    Motor yağını az koyma yatak sarar
    Tam sentetik motor yağı motoru 5 kat daha iyi korur bundan aşağısı zarar
    Radyatör kapağını bozuksa değiştir hararet yapar su eksiltir
    yağ filtresini orijinal seçmezsen zarar
    Bakımda 10 bini geçme zarar
    Bakımları aksatma zarar
    Yakıtı ucuz alma solvent katarlar
    Yakıtı depoda az bırakma mazot pompası pislik tortu çeker
    Yakıtı çok doldurma taşar, arabada leke olur, özellikle benzin kaportaya zarar verebilir hemen silmesilin
    Aracı çalıştırırken ısıtma bujilerinin sönmesini bekle yoksa yanar, değiştirmen gerekir bozulanını
    Yetkili servise gitme zarar (fahiş fiyatlar)
    Yolda vitesi boşa atma zarar, otomatik vites de olsa tavsiye edilmiyor
    Araba hareket halindeyken motoru durdurma frenler tutmaz
    Emniyet kemeri bağlamazsan ALLAH KORUSUN zarar, trafik ceza yazıyor
    Yolcu hava yastığını kullanmıyorsan kapat açılırsa zarar: bazı araçların hava yastıkları torpidodan veya yolcu kapısı arasındaki bir yerden araç anahtarı takıp çevrilerek kapatılıp açılabiliyor
    Arabayı nemli tutma eps elektrikli direksiyon tork sensoru nemden etkilenebilir zarar
    Arabayı çok yıkama çürür, boyası çabuk aşınır
    Arabayı az yıkama kuş pisliği çürütür (uzun süre araç üstünde kalırsa)
    Arabayı sert fırçayla yıkama boyayı çizer
    Arabayı otomatik araba yıkama makinesine sokma boyasını çizer
    Basınçlı yıkama makinesi ile yıkama lastikleri yırtabilir boyaya zarar verebilir
    Deterjan kullanma boyaya zarar
    autokit silikonlu cilalı oto sampuani da kullanma tene degdirmeyin diyor, göze değerse 15 dakika yıkayın diyor o daha da zarar
    Pasta atma fazlası boyayi asindirir
    Metalik renkli araca pasta cila uygulanmaz çünkü boyanın üstünde saydam koruyucu tabaka vardır. pasta bu koruyucu tabakaya zarar verir
    Pasta cilayi plastik aksama sürme leke yapar zor çıkar
    teybin sesini çok açma hoparlör körüğü yırtılır
    sigara içme koltuk delinir, arabanın içi kokar, kazaya sebep olabilir düşerse, ikinci el de tercih edilmez kokan araba
    merkezi kilitle oynama bozulur
    Yolda telefonla konuşma dikkatin dağılır polis amcalar yakalarsa ceza yazarlar zarar
    Fren hidroliği aşındırıcı bir maddedir arabanın boyasını aşındırır. Kaportaya değerse suyla durula ama birşeyle silme
    Antifriz zehirli ona da dokunma. (kırmızı antifriz 5 yılda bir değişmeli: antifriz kışın motor suyunu -37 dereceye kadar donmaya ve donma sonucu motor blokunu çatlamaya karşı korur, yazın da 108 dereceye kadar motorun su kaynatmasını dolayısıyla aracınızın hararetten zarar görmesini önler)
    Hava filtresine basınçlı hava tutmayın; gözeneklerini büyütür sonra da motora kolayca giren tozlar zımpara etkisi yapar
    Tekere az hava vurma; yanlar aşınır
    Çok hava vurma; ortası aşınır
    Rot ayarı yaptırmazsan tekerlekler yandan aşınır
    V kayışı koparsa sarj ışığı yanar motor hararet yapar hemen motoru durdur
    o halde 1 km sürmek xxx tl zarar (v kayışı xx tl)
    Yolda kalmamak için 1 adet v kayışını aracınızda yedek bulundurmanız yararınıza olabilir, kendin değiştirirsin
    triger zinciri koparsa 7.000 tl zarar zincirin kendisi 120 tl civari
    triger zincirinin koptuğunu anlarsan motoru çalıştırmaya çalışma (veya triger kayisinin)
    Motoru ilk çalıştırırken çalıştığı anda kontağı bırak yoksa enduksiyon bobini ( marş motoru da olabilir) zarar görür
    V kayışı 1.5 cm gerginlikte olmalı farklı değer zararlı olabilir.(otomatik gergi mekanizmasına sahip olanlar hariç. mesela 1.3 multijet hariç)
    Motor calışmazsa kontağa çok basma yoksa akü biter bastıktan sonra bir süre beklemek gerek
    Kaldırıma çok yanaşma jantı lastiği sürtebilirsin
    Elektronik bir aksamı sökmek istersen veya elektronik aksama sıvı surmen gerekirse veya kontağa kontak temizleyici sıkmak gerekirse vb. akünün (-) kutup başını çıkar kısa devre ihtimaline karşı
    Işıklara ve genel trafik kurallarına dikkat etmezsen zarar
    4 veya 6 kiloluk o da olmadı 1 kg yangın söndürücü bagajında bulunsun yangın ihtimaline karşı
    Geri geri gelirken biryere çarpmak zarar. Olası hataları park sensörü ile önleyebilirsin (50-60 lira fiyatı)
    Gevşek bijon; eger bijonda boşluk varsa yüksek hızda teker fırlayabilir. bijonları kendiniz de sıkabilirsiniz. bijonu söktüğünüzde yağ kurum pislik görürseniz balata spreyi sıkın
    Yolda tehlike oluşturabilecek araca yayaya sellektör korna ikilisini uygulayın faydasını göreceksiniz. Dalgınları uyandırır yola çıkmak isteyeni caydırır kaza riskini en aza indirir.
    Motor çalışmadığı durumlarda elektrikli aletleri fazla kullanmayın (Teyp, cam açma, çakmak elektrikli süpürgesi gibi) akü bitebilir
    Çok soğuk havalarda cam sileceklerini cama yapışık bırakma donup yapışabilir
    Şanzıman yağını fazla doldurma köpürüp köpük patlaması etkisiyle aşındarma yapabilir. Ölçü doldurma deliğinden taşsın yeter, diğer görüşe göre doldurma deliğinden 1 cm aşağıda olmalı
    Yolda köpek görürsen yavaşla dikkatli geç potansiyel tehlikedir. Aynı şekilde çocuk da
    Karlı buzlu olmayan yollarda kar zinciri takılı halde gitmek tekerleklere zarar verir
    Alışveriş merkezi otoparkında tenha yerlere parkedin arabayi cizmesinler kapı açarken vb. (çok da tenhaya degil bu sefer de calmasınlar)
    virajlarda hızınızı azaltın
    Arabada lastik tamir spreyi (veya tamir fitili) bulundurun yolda kalıp çekici parası vermek pahalıya malolabilir
    Orijinal olmayan yağ filtresi zararlı olabilir
    Bagaja koyduğunuz metal benzeri sert eşyaların bagaj kapağını veya kapıları çizmemesine dikkat edin
    Yakıt depo kapaginizin kilitli tip olmasina özen gösterin
    El freni telini aşırı sert çekmeyin kopabilir (benim basima geldi)
    Kaldırımın birkaç cm üzerine gelecek şekilde kapıyı açmayın binerken arac yere çöker ve kapınızın alt kısmı sürtebilir
    Yolda yürürken yerde gördüğünüz çivi tel vida benzeri kesici maddeleri alıp yoldan uzaklastırın lastiği patlatabilir
    Park ettiğiniz alanda yerde bulunan küçük taşlar; diğer araçların üzerinden geçmesiyle hızla fırlayarak aracınıza veya bir canlının üzerine gelerek zarar verebilir
    Arabayı çalıştırınca hemen geri vitese geçme; vites dişlisi tam karşılığı gelmezse gacırrrt diye ses yapıyor şanzıman dişlileri aşınıyor
    Çözüm kolay: 1. vitese at az birşey ilerlesin araba sonra geri vitese geç
    Arabayı yokuş aşağı vites boşta geri giderken geri vitese atma gacırrrt diye bir ses duyabilirsin; çözüm; aracı tamamen durdur sonra geri vitese geçir
    Eğimli yolda geri geri boş viteste gitme park sensörleri çalışmaz.
    Kör noktalara dikkat et; yan dikiz aynalarının kenarları geniş açılı değilse kör nokta aynası takabilirsiniz
    Jant kapaklı araçlarda özellikle yayla inerken frene çok basma sonucu jant aşırı ısınır yayladan indikten sonra aniden durursanız jant soğuyamayacağı için jant kapakları patır patır düşer, çözümü durmaya yakın fren kullanımını azaltıp jantların soğumasını sağlamaya çalışmak
    jant kapaklarına plastik kelepçe takmazsanız yolda fırlayabilir.

    ***Benzin deposunu çok boş bırakma pisliği çeker
    ***Kontağı kapatmadan once en az 30 saniye bekle motor dinlensin
    ***Otomatik sanzimanlarda S=Sport moduna araba hareket etmiyorken al(ben takmıyorum alıyorum valla bi zararinida gormedim)
    ***Araç kilometresi gelmese bile yıllık motor yağınızı değiştirin
    ***Mazot filtrenizi bakimdan bakima degistirin hem yakit tuketimi duser hemde performansta artış olur
    ***Ani hızlanınca ani yavaşlamayın motora zarar
    ***Yumusak lastik almayın çabuk aşınır, sert lastik almayın konforunuz bozulur( ben yumusak aliyorum konfor benim icin onemli)
    ***Replika jant almayın balans tutmaz ve guvenliginiz tehlikeye girer, orjinal jantlarin fiyati çok yüksek (ben replika kullanıyorum balans sıkıntısı olmadı)
    ***Otomatik viteste uzun ışıklarda vitesi n ye alın şanzımana yük binmesin
    ***Otomatik viteste kontagi kapatmadan once n ye alın el freni çekin ayaginizi frenden cekin sonra p ye alın

    Şanzımanı D konumundan N ye alıp el frenini çektikten sonra
    AYAĞINIZI FRENDEN ÇEKİN!!! aracın yükünün el frenine bindigini hissedersiniz. Daha sonra frene geri basın ve P konumuna alın.

    Arka cam filmini sökmeyin. Arka camda camı ısıtmak için ince rezistans olduğu için resistansı da sökersiniz büyük ihtimalle. Cam montajı yapanlar ısı tabancasıyla ısıtarak sökebiliyorlar. diğer cam filmlerini kendiniz çıkarabilirsiniz.

    Civatalar zamanla paslanır ve sökülmesi çok zor olur. Bunu önlemek için bakır gres sürün civatalara. Sökülemeyen civataları kolay sökmek için civataya çekiçle sağlam bir kaç defa vurmak pası kırarak kolay sökülmesi için fayda sağlayabilir.

    Darbeli Somun sökme aleti ile bijonları sıkmadan önce elinizle birkaç tur çevirin. Diş kapıp yuvasına zarar vermemesi için önemli

    Rotbaşı ve rotil değişimi işlemlerinde rotil çektirme aleti kullanmanız gerekmektedir. Aksi taktirde tamirci çekiçle vurarak çıkarmaya çalışacaktır. Bu da aracınızın zarar görmesine neden olabilir. Parça yamulabilir ve aracınız rot ayarı tutmayabilir. (özellikle salıncak yamulursa)
    Yeni rotbaşının ileride yerine paslanıp kaynamaması için bir miktar bakır gres sürebilirsiniz.

    Fren hortumu bağlantı kelepçelerini plastik kullanmayın ısınıp eriyip janta yapışabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GEÇBATAN -- 12 Kasım 2022; 14:36:46 >







  • mühendisler tarafından benzinle kullanılmak üzere yapılmış arabaya başka yakıt koymayın

    mühendisler tarafından tüm parametreleri belirli bir beygir gücüne göre dizayn edilmiş araçların çip miş tuning miş gibi cart curt şeylerle motorun anasını ağlatmayın

    mühendisler tarafından binlerce test yapılarak tespit edilmiş amörtisör,amörtisör yayı gibi şeyleri sırf yere yakın olsun daha havalı gözüksün diye kestirmeyin,biçtirmeyin
  • Hocam arabadan soğudum Hepsinide okuyamadım.
    Aracı uygun viteste kullanmak,aracı uygun devirlerde kullandıktan,debriyajı,freni ve vites geçişlerini dikkatli yaptıktan sonra sorun yok.
    Düzelli olarak yağına suyuna bak.Bide trafik kurallarına uy tamam.
  • bu yazıdan sonra vitrine koyuyorum arabayı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özet: Arabaya binme!
  • Arabaya binme, zarar verir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • En başta belediyeler daha sonra karayolları bence.
  • ibret aldim..
  • Araba için mümkünse evde bir oda bulundur. 3 günde bir mikrofiber bezle tozunu al dantellerini örtmeyi unutma. şaka bi yana bi süre sonra takıntı oluyor böyle şeyler hocam ufak tefek bazı şeylere de kafayı takmamak lazım zira sakınılan göze çöp batıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666




    En başta belediyeler daha sonra karayolları bence.

    su fikra aklima geldi

    öğretmen sormuş
    -orman zararlilarini söyle bakalım
    cocuk saymış civar ailelerden şunlar şunlar diye
    öğretmen de keçi davar diye sayacak diye bekliyor
    aileler ormani kestiği için falan

    belediyeler karayollari da olmasa direksiyonumuz bu kadar gelismezdi belki de
    acayip acayip yollar aniden önümüze cikan cukurlar
    batıda öyle mi
    yollar cetvelle çizilmiş gibi
    batının sadece puntosunu almayalim
    yollarini da sehirciligini de ornek alalim di mi
  • çok saçma şeyler var aralarda klımayı bırden açmamak nasıl oluyor mesela dumeye parmağımı yavaşça gotururken " klima senı açıyorum " dıye onceden soyleyıp haber mı verıyım ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    çok saçma şeyler var aralarda klımayı bırden açmamak nasıl oluyor mesela dumeye parmağımı yavaşça gotururken " klima senı açıyorum " dıye onceden soyleyıp haber mı verıyım ?

    manuel klimalarda 4 kademe var
    direkt 4. dereceyi birden acmayin klima zorlanmasin demek istemiş
    etkisi tartışılır
    örneğin yeni aldığım duvar tipi inverter klimada kapattiktan sonra tekrar acmadan once birkaç dakika bekleyin deniyor
    var bir hikmeti demek ki

    internetten ve sağdan soldan alıntı
    ne kaparsaniz o kar
    bilgi güçtür
  • ısa bu kadar yazmışsın.
    hızlı sürme....
    yavaş sürmee....

    ohooo o hiç sürmeyelim abe biz.
  • Koltuğa çok oturmayın döşemeye zarar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: heycan

    bu yazıdan sonra vitrine koyuyorum arabayı.

  • Motor yağı maddesine kadar gayet doğru ve yararlı bilgiler...

    çoğu sürücünün bu maddeleri ilk defa duyduğuna eminim...
    bu nedenle faydalı konu elinize sağlık...
    @PUNTO MULTİJET
  • 5. maddeden sonra okumadım, gereksiz!
  • akraba
  • Bide arabaya benzindi mazottu gazdı falan almayın.

    Yanıcı madde oldukları için bi kibrit gelse araba havaya uçar.

    Bide asit varmış içlerinde, yakıt deposuna zarar verir diyorlar ama yalan olmasın tam bilmiyorum.
  • Bazılarını biliyorum ve uyguluyorum da bu kadarı abartı :)
  • Gayet güzel bir derleme olmuş
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.