Şimdi Ara

Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi
    Airbus, yarı helikopter yarı uçak şeklindeki hava aracının ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Acil müdahale, arama ve kurtarma ve şehirler arası shuttle servis gibi amaçlar için tasarlanan, helikopterden daha hızlı Racer isimli hava aracı, helikopter gibi üst pervanesi, uçak gibi kanatları ve kanatlara entegre öne bakan rotorlarıyla hibrit bir hava aracı niteliğinde. 



    Airbus, Racer'ın demo modelinin Fransa'nın güney liman kenti Marsilya'daki uçuşunu ilk defa paylaştı. Racer, Avrupa Birliği'nin Clean Sky 2 programı kapsamında daha düşük emisyonlu hava taşımacılığının geliştirilmesi amacıyla geliştirilen taşıtlardan biri.



    Projenin başkanı Julien Guitton, yapılan simülasyonlarda Racer'ın, aynı ağırlıktaki geleneksel uçaklar için yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını %20 azaltmaya yönelik Clean Sky 2 gerekliliklerini karşıladığını belirtiyor.



    Ayrıca Bkz.Lockheed Martin, yenilikçi tanker uçağının ilk görsellerini yayınladı



    Airbus Racer'ın özellikleri



    Airbus'un 2010'daki Eurocopter X3 konsept helikopteri üzerine inşa edilen Racer, 400 km/h hıza ulaşabiliyor. Aerodinamik verimlilik için tasarlanmış iki parçalı kanat yapısına sahip hava aracı, hibrit metal kompozit gövdeye ve elektrikli hibrit motorlara sahip. Araçta yer alan çift motordan biri, seyir sırasında ihtiyaç duyulmadığında kapatılarak %30'a kadar yakıt tasarrufu sağlanabiliyor. 





     




    Kaynak:
    https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/airbus-unveils-half-plane-half-copter-quest-speed-2024-05-15/
    Kaynak:https://www.airbus.com/en/innovation/disruptive-concepts/disruptive-design/racer







  • Dikey kalkış yapıp inebilen otonom araçlar öncesi çok güzel bir konsept. Hızlı, az tüketimi var ve şehir içinden kalkıp inebiliyor.

    Bir şekilde dikey yada çok kısa mesafeye inip kalkan uçaklarla beraber şehirler arası dolmuş tipi seferler başlayacak ama ne zaman belli değil.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bu hava aracının yakıt tankı nerede? Ağırlık merkezi gereği ana rotorun altında olmalı fakat orası yolcu kabini:

    Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi

    Yakıt tank kapasitesi de belirtilmemiş. Yakıtsız mı uçuyor yoksa bu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Genelde koyu mavi örtülü kısmın altındaki bölümde ve aslen mavi ile belirtilen kısımda kapının ardında kalan kargo alanı ile kuyruk bağlantısı kısımda olur.


    Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi
  • camelon kullanıcısına yanıt
    Yakıt tankı SiKORSKY S-64 te kabin arkasında yok, zaten kabin yok:

    Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi

    Eurocopter EC-145'te kabin arkası boş, yakıt tankı yok:


    Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi

    Airbus Racer için diyorsunuz ki yakıt tankı kapının arkasında olur. S-64 ve EC-145'te kabin üstünde gizli biryerdeyken Racer'da neden kabin arkasında bir yere almış olabilirler?

    Kapı arkası o yakıt tankını demonte ve kapı arkasında o dediğiniz yere konulmuş halini gösterebilir misiniz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Motor arızasında süzülebiliyorsa daha da güvenli olur. Helikopterlerdeki sıkıntı motor arızalandığında uçaklar gibi süzülerek iniş yapamamaları,

    kurtuluş şansının olmaması. Helikopter harici kanatlı VTOL araçlar daha mantıklı geliyor bana.

  • Vain kullanıcısına yanıt
    Ağustos 2019'da Moskova'dan kalkış yapan Airbus A321-211 2 motora birden kuş girmesi sonrası, kanatlarda 30bin litre, 23.4 ton yakıt dolu olmasına ragmen süzülerek iniş yaptı.

    https://www.youtube.com/watch?v=mkDXwUFRsBY

    Güçten düşmüş uçağın bu kadar başarılı süzülerek inmesi bir mucize.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Hocam bulabileceğiniz en uç modelleri bulup beni yalancı çıkartmaya çalışıyorsunuz aklınızca. Yok bulamadım bulamamda, siz haklı olun ben uğraşamam sizle. Ben size genelde nereye konumlandırılır ise onu paylaştım. Pek tabii yeri değişebilir. Zaten görseli olsa direkt onu paylaşırdım.

  • İnsanın aklına Osprey'i getiriyor:


    Bell Boeing V-22 Osprey - Wikipedia

  • v22 al drone gibi 3-4 motorlusunu yap bitti gitti

  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt
    osprey'de yakıt tankı kaç lt'dir, nerededir belli değil.

    osprey'in sivil versiyonunun boyutları daha küçük onda yakıt tankını kimbilir nereye koyuyorlardır?


    Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tıkandı amerika. çift rotoru beceremedi ve skorsky projesi iptal oldu.

  • camelon kullanıcısına yanıt
    Lockheed Sikorsky, Airbus Eurocopter gibi helikopter ve havacılık devlerinin ürünleri nasıl uç örnek olabilir ?

    Sikorsky S-64 ve Eurocopter EC-145'te yakıt tanklarının yerini gösteremedi iseniz "beni de kandırmışlar" diyerek aradan sıyrılabilirsiniz, yalancı olmazsınız merak etmeyin.

    Sonuçta bu hava araçlarının yakıt tanklarının cismi, konumu, boyutları belirsiz.

    Osprey 'in sivil versiyonu Leonardo AW609'da yakıt tankı belirsizliği sorunu daha barizdir


    Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi

    Yakıt tankı kanatlarda diyeceğim, ufacık kanatlar içinden tilt mili geçiyor zaten, yer yok.

    Tank kabinde diyeceğim, kabinde de yok.

    Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi

    Nerde bu yakıt tankı, o dev gibi 2 jet motoru hangi yakıtla çalışıyor? Yoksa bu araçlar sıvı yakıt olmadan mı uçuyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Siz ciddi sıkıntılı bir arkadaşsınız dostum. Attığınız ilk görseldeki helikopter "konvansiyonel" bir helikoptere göre baya baya UÇ bir örnek.


    Bir de bana hala neyi kanıtlamaya çalışıyorsunuz anlamadım.


    TiltRotor' larda yakıt tankı kanatlardadır, kanat alanı belirli bir boyuta ulaştığında en kolay şey tankları kanada yedirmek. (15-26)


    Airbus'ın yarı helikopter, yarı uçak hava aracı ilk uçuşunu gerçekleştirdi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi camelon -- 23 Mayıs 2024; 14:57:31 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.