Şimdi Ara

YUVARLANMA DİRENCİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
4.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Son birkaç yıldır önemli bir konu haline gelen yuvarlanma direnci birçok araçta %20'ye varan fazla yakıt tüketimine yol açıyor.

    Lastik üreticileri de düşük yuvarlanma dirençli lastik üretimini hızlandırdılar.


    YUVARLANMA DİRENCİ NEDİR?
    Hareket halindeki bir taşıtın bütün tekerleklerine yoldan yürümeye karşı koyan bir direnç gelir.
    Bunun nedeni yolun ve tekerleğin bir miktar ezilmiş olmasıdır. Ezilmeden dolayı tekerlekler sürekli olarak bu tümseği aşmak durumuyla karşı karşıyadır.
    Bu dirence yuvarlanma direnci denir. Bu direnç tekerleğe gelen ağırlıkla doğru orantılıdır.

    Yuvarlanma direnci üretim faktörlerine bağlıdır:
    - Temel dizayn parametrelerine,
    - Lastik diş yapısına,
    - Lastik yanak yapısına
    bağımlı olarak yuvarlanma direnci değişkenlik gösterir.


    Lastiğin Yapısının Yuvarlanma Direncine Etkisi

    Lastik üretimi radyal ve çapraz- katlı olmak üzere iki şekilde yapılmaktadır.
    Lastiğin bu üretim şekli onun yuvarlanma direnç karakteristiğini veren en önemli etkendir.
    Yapılan ölçümler radyal lastiklerin yuvarlanma direnç katsayılarının çapraz- katlılara göre oldukça iyi olduğunu göstermiştir.


    Lastiğin üretim tipinin yanı sıra lastiğin diş kalınlığı, diş şekli, yanak kalınlığı, yanak genişliği ve çapraz- katlı lastikte
    katmanların sayısı da yuvarlanma direncini etkiler.
    Lastiğin dişlerinin ve yanağının kalınlığı şekil değiştirmeyi zorlaştırdığından yuvarlanma direncinin artırır.
    Lastiğin yanak yüksekliğinin azaltılması yuvarlanma direncini düşürür, çünkü şekil değiştiren malzeme miktarı (alan) azalır, yani daha az enerji kaybı olur.
    Fakat lastiğin yanak genişliğinin fazla düşürülmesi, lastiğin temel işlevlerinden olan darbeleri engelleme görevinin yapamaması ile sonuçlanır.
    Lastiğin lif katmanlarının sayısının arttırılması da bu katanlar arasındaki kaymaların artmasına sebep olacağından yuvarlanma direncini arttırır.
    Lastiğin diş şeklini belirli bir kriteri yoktur. Genellikle büyük bloklar halinde diş yapılmış lastiklerin yuvarlanma direnci daha büyüktür, fakat bu küçük dişli yapılmış lastiklerin kesinlikle düşük yuvarlanma direncine sahip oldukları anlamına gelmez.


    Daha az bir yuvarlanma direncinin sağlanması ile,

    - Aracın enerji ihtiyacı azalacaktır.
    - Aracın gücünün kullanılabilirliği belirli miktar artacaktır.
    - Yakıt tüketimi de daha az olacaktır.
    - Daha az yakıt tüketimi de beraberinde daha temiz bir çevre garanti etmektedir.













  • Lastik üreticilerinin kendi yaptıkları testlere nedense hiç güvenim yok.

    Bağamsız kuruluşların yapacağı testler daha inandırıcı geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: izzetguntalaz

    Lastik üreticilerinin kendi yaptıkları testlere nedense hiç güvenim yok.

    Bağamsız kuruluşların yapacağı testler daha inandırıcı geliyor.

    Videolardaki olay hangi lastik daha iyi tarzı bir şey değil ki, yuvarlanma direncini anlatmak için koyulmuş, çok da iyi anlatıyorlar.
  • Sadece tüketim odalı lastik için düşük yuvarlanma direnci önemlidir ama sırf yuvarlanma direncini düşürmek için nelerden fedakarlık yapıldığına bakılmalı.
    Nedense düşük yuvarlanma dirençli lastikler genelde ıslak performansı kötü olan lastikler oluyor. Bu da tamamen tercih meselesi. Önemli olan yol tutuş, fren mesafesi gibi özelliklerden ödün vermeden yuvarlanma direncini düşürebilmektir.
  • dostum şener sana bişey sorcam
    sen bu videoları paylaşıyorsun iyi güzelde
    yabancı dil perfect heralde
    forumda bu videoları izleyipte anlamayanlar vardır illaki
    videonun altına türkçe açılımını belirt abi
  • Lastik üreticileri yuvarlanma direncini minimuma bile indirse, yollarda bu yamukluk, göçük, tümsekler varken yuvarlanma direnci hala etkili olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: delgadobm

    dostum şener sana bişey sorcam
    sen bu videoları paylaşıyorsun iyi güzelde
    yabancı dil perfect heralde
    forumda bu videoları izleyipte anlamayanlar vardır illaki
    videonun altına türkçe açılımını belirt abi


    İşim dolayısıyla hergün ingilizce konuşuyor, mail atıyor, teklifler hazırlıyor, sunumlar yapıyorum. O nedenle dil problemim yok.

    Bu tarz yayınlar genelde ingilizce. Biraz vakit darlığından altına açıklama yazamıyorum.

    Üst kısımda yazanlara paralel şeyler anlatıyorlar.

    Ülke olarak yakıt ekonomisi odaklı olduğumuz için yüzde 20 gibi rakamlar bence önemli.

    3 marka verdim videolarda. Nokian ile beraber.




  • Lastik yuvarlanma direnci küçük boyutlu araçlarda ve sakin, orta halli sürüşe sahip araçları olanlar için önemli bir nokta.
    Tutunmayı zayıflatmadan, direnci düşüren teknolojilere yatırım yılda milyonlarca litre yakıtı taarruf etmemizi sağlar.
  • Yuvarlanma direnci konusunu en ince detayına kadar anlatmıştım ''LASTİKLER" | Ebatlar | Konfor | Performans | Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER konusunda. Ayrıntılı bilgi isteyenler okuyabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 26 Kasım 2012; 16:30:23 >
  • @ LionTech16

    Sizin anlatım çok teknik. Fizik dersi tadında biraz.

    senersongur arkadaşın yazdıkları daha açık ve halk diline daya yakın gibi geldi bana. Tabi onlar da bir yerden alıntı sonuçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    @ LionTech16

    Sizin anlatım çok teknik. Fizik dersi tadında biraz.

    senersongur arkadaşın yazdıkları daha açık ve halk diline daya yakın gibi geldi bana. Tabi onlar da bir yerden alıntı sonuçta.

    Olayın ayrıntısını merak edenler, yuvarlanma direncinin düşük olması gerektiğini söyleyen birine ''Neden?'' sorusunu yönelttiklerinde alacakları cevap yazdığım konuda mevcut. Yüzeysel olarak bilgi sahibi olmak, otomobil konusunda gerçekten meraklı ve ilgili birini tatmin etmeyecektir. Çünkü meraklı kişi ''Neden?'' sorusunu yöneltme eğilimindedir. Bunun cevabını ise ancak ; -aynı zamanda mühendislik eğitiminin ana prensibi olan- ''Neden?'' sorusuna cevap vermesi gereken kişilerden alabilirsiniz. Ben de bunu yaptım.

    vezir hocamın başka bir konuda yazdığı bir mesajı ekliyorum. (http://forum.donanimhaber.com/tm.asp?m=54945812&mpage=3#msglink_54989701 )




    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Bazı arkadaşlarımızın haklı olarak teknik düzeyi biranda yükselen konuda bazı sitemleri olmuş. Ancak yüzeysel bilgilerin altında derya gibi bazı gerçeklerin de yattığını ancak böyle düzeyli tartışma veya bilgi paylaşımı olmazsa da okuyucuların bilgelenmesi güçtür. Farz edin ki deprem ile ilgili bir yazı veya tartışma programı izliyorsunuz , ilk başta tüm konuşulanlar anlamsız ve tabansız gibi gelebilir ama aynı şekilde on tane program izlerseniz bütün konuşulan terimlerin bir karşılığı olduğunu ve olyları yorumlarken size anlamlı gelebilecek faydasını çıkarmak gibi ulvi bir hizmeti de kaçırmamış olursunuz .Soru basit olabilir deprem oalcak mıdır diye , ama cevabı kısa da olabilir böyle derin cevap da alınabilir konu aynıdır ama bilgi derinliği aynı değildir. Derin bilgi derinliği olmadan yapılan yorumlar da ancak yüzeysel kalır.

    çünkü bilgi aynen üst üste konan taşlardan yapılmış bir bina gibidir siz gelip bunun üçüncü katından binaya kat çıkmak isterseniz temelin sağlam olduğundan süpheniz olmaması gerekir ki güvenle katınızı çıkabilesiniz. Ama bu temel hakkında bilgi olmadan da bina yapamaz mısınız , evet kendi tecrübelerinize göre yine kat çıkarsınız sizi tatmin de edbilir ama güvenlidir diye komşularınızla tartışmaya başlarsanız temel sağlam mı sorusuna cevabı olmayan veya emin olmayan kişinin yanıtları da mutlak doğruları içinde barındırmıyor olma olasılığı olacaktır. Kesin cevap için depremi bekleyerek cevap bulmak bilginin olmadığı yerde şansın devreye gireceğini bina sağlam kalsa da eksikliğin devam edeceğini gösterecektir. Bursa kıssadan hisse şudur , sorgulamayı bırakmak ancak temelden itibaren alın teriyle yapılmış işler için gerçerlidir. Başkasının yapmış olduğu binada güvenle oturmak için bilginin doğruluğundan ve paranın bu işte katma değer olarak yer alıp almadığı sorusunun içsel olarak yanıtlanması gerekir. Yoksa herkese göre bir doğru olur bu doğrunun da bir taraftarı olur, gerçek hiçbir zaman araştırılmaz ve efsaneler boşluğu hemn doldurur.




  • konu çok güzel
    peki yuvarlanma direnci düşük olan lastikler hangileri .
    bu konuda en iyi olan marka model söyleyebilirmisiniz
  • Lastik etiket sistemi uygulanıyor ve bu sisteme göre not veriliyor.
    A-B-C-D-E-F-G serileri var.

    A yada B serisi olanlar en düşük gruba giriyor. A grubu pek görmedim bugüne kadar. Genelde B grubu oluyor.
    Performans grubu olanlar F yada G oluyor daha iyi tutunma için diye biliyorum.

    Toyo A grubu yakıt tasarrufu sağlayan düşük yuvarlanma dirençli ve B grubu ıslak performanslı bir lastik çıkarmış.

    Link aşağıda.

    http://www.tyrepress.com/News/77/reifen2012/25656.html

    http://www.toyo-rubber.co.jp/english/news/2012/120627.html






  • Toyo Nanoenergy Zero gayet iyi gözüküyor.

    Ülkemizde de satılır umarım.

     YUVARLANMA DİRENCİ
  • Arkadaşlar bu nanoenergy seri toyolardan hiç rastladınız mı, A-G sınıfı arasında %10 a yakın tasarruf farkından bahsediliyor, bence çok müthiş bi değer...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.