Şimdi Ara

YURTDIŞINDAN GELMEYEN MALLAR İÇİN PTTYİ ŞİKAYET EDİN (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
180
Cevap
22
Favori
11.507
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende bimere şikayet ettim.

    Bakalım ne cevap verecekler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: incitmemeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Amcui

    Bimer ne ?? Benim 30 yakın takipsiz 2 ayı aştı gelmedi. İzmidekiler atıyo cebe

    Sakin 80 günlük kargom dün elime ulaştı. Kimseyi suçlamayın durup dururken, iade almıştım şimdi adamlara o tutarı göndermek için uğraşıyorum.

    hocam ben de iade aldım bugün, 65 gün geçmişti. ptt'yi de yokluyorum bakalım, eğer kargomu getirirlerse para iadesini geri göndermek istiyorum. siz gönderebildiniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende ptt ye şikayette bulundum barkod olmadığı için bişey yapamadıklarını söylediler napmam lazım
  • Pttye çamur atmadan önce şu videoyu izleyin. Çin postaları nasıl çalışıyor diye.

    https://m.youtube.com/watch?v=0ztBF9NuaSY

    PTT de böyle manzara ile karşılaşmazsınız.


    Ptt de çalışan dağıtıcıların çoğu taşerondur. Sizin aldığını 1 centlik kol saatlerini adamlar alıp ne yapsın.
    1 kere alır 2 kere alır 3. De zaten bi şekilde ortaya çıkar o yüzden çoğu yeltenmez. Arada illaki vardır.

    O yüzden size gelen postacıyı tanıyın. Onlar sizi tanıyor zamanla zaten.


    Şimdiye kadar bir kaç postam haricinde hepsi ptt ile geldi ve sorunsuz geldi.10 farklı adrese kargo yapmışımdır. Ptt oldukça güvenilirdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 70 günde gelen siparişim var. Yılbaşı yoğunluğunda kimse 45 günden erken gelecek diye beklemesin. PTT'yi de karalamayın, artniyetli çalışanları elbette vardır ama takipsiz kargoların gecikmesi normaldir onlar mektup sınıfında gönderiliyor. Madem paraya kıyın 1,5 dolar verip takip numarası alın bir zahmet.

    Benim postacı takipsizleri asansör olmayan apartmanımda 3. kata çıkarıyor teslim ediyordu bana ama ben çok ıvır zıvır aldığım için vicdanım el vermedi. Dedim posta kutusuna koyun zile basın ben iner alırım dedim bundan sonra öyle yapıyor adam. Çünkü daireme getirmek mecburiyetinde değil.

    70 günde gelen ürünüm önce çinden malezyaya gitmiş oradan aktarma ile gelmiş üzerindeki sticker dan öyle anlaşılıyor.

    Takipli kargonuz kaybolursa basın yaygarayı ama takipsizler için kimseyi suçlamayın belki de postacı getiriyor ama apartmandaki bir velet aşırıyor nereden biliyorsunuz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bireysel.emeklilik

    Pttye çamur atmadan önce şu videoyu izleyin. Çin postaları nasıl çalışıyor diye.

    https://m.youtube.com/watch?v=0ztBF9NuaSY

    PTT de böyle manzara ile karşılaşmazsınız.


    Ptt de çalışan dağıtıcıların çoğu taşerondur. Sizin aldığını 1 centlik kol saatlerini adamlar alıp ne yapsın.
    1 kere alır 2 kere alır 3. De zaten bi şekilde ortaya çıkar o yüzden çoğu yeltenmez. Arada illaki vardır.

    O yüzden size gelen postacıyı tanıyın. Onlar sizi tanıyor zamanla zaten.


    Şimdiye kadar bir kaç postam haricinde hepsi ptt ile geldi ve sorunsuz geldi.10 farklı adrese kargo yapmışımdır. Ptt oldukça güvenilirdir.

    Adamlar nasilda firlatiyor allahtan urunler kopukle sariliyor alldigimiz saatler kirilmazsa iyi valla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zapalsdan aldığım 3-4 tane iphone ledli kablodan sadece 1 tanesini teslim ettiler diğerlerini cebe cukka kesin bende şikayet ediyorum şimdi.
    kargoyu getiren adam zaten oflaya puflaya getiriyo ulan senin görevin ne ofluyosun memnun değilsen bırak işi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jacques1791

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetbarang

    quote:

    Orijinalden alıntı: jacques1791

    benim de bir kargom sistemde kontrol ettiğimde teslim edilmiş görünüyordu fakat teslim almamıştım. ptt genel müdürlüğüne şikayet maili gönderdim. üc gün sonra istanbul başaksehir subeden aradılar postacının muhtemelen baska bir kişiye teslim ettiğini (kime teslim edildiği bilinmiyor ) bu yüzden zararımı tazmin etmek istediklerini bildirdiler. bende 45 tl verdiğim şey icin 90 tl talep ettim postacı ödeyip gitti. ptt genel merkez de beni aradı şikayetiniz cözüldü mü diye bende evet dedim. muhtemelen montu postacı yada işleme merkezinde birisi mülkiyetine gecirmişti bende ceza olarak iki katı istedim. ki ptt genel merkezinden ararlarsa şikayetimiz çözüldü diyin diye üstüne basa basa söylenmişti.

    bu da böyle bir anımdır.

    Postacıyı cezalandırmak veya ceza miktarını belirlemek size düşmez. Yaptığınız etik değil, ki muhtemelen PTT kendisine dair şikayet açılmaması için olayı kısayoldan çözmek istedi ve size ürünün bedelini "PTT kasasından" postacı aracılığı ile gönderdi.
    PTT'nin de dediği gibi, zararınız ne ise karşılayalım. Bu hoşgörüyü gösteren bir firma (genel olarak nasıl bir firma olduğu konumuz dışı), karşılığında böyle bir uyanıklığa maruz kalacağını tahmin edememiş olmalı.
    Sizin derdiniz cezalandırmak olsa idi yukarıda dediklerim geçerli olurdu. Fakat sizin bu yapmış olduğunuz tamamen kötü niyetli bir davranıştır.

    Son satırda da bu da böyle bir anımdır yerine, bu da böyle bir dolandırıcılık anımdır diye düzeltmeniz doğru olur.

    aliexpress'den aldıgım ilk üründe bu başıma geldi. eğer sikayet etmeseydim ondan sonra gelecek 25 ürünü de bu şekilde çalacaklardı. madem kargomu baskasına teslim etmişler neden teslim kağıdını göstermediler. en azından kime teslim ettiğini bulur ürünü geri alırdık. bakın şuan kargolarım adresime kadar güvenli teslim ediliyor neden biliyor musunuz cunkü ürünümü calmaya kalkarlarsa sikayet edeceğimi bunun sonucunda fazlası ile kendilerinden tahsil edeceğimin farkındalar. ben dolandırmak demiyorum ceza diyorum cunkü bu ülke de adaletin olmadıgını düsünüyor kendi adaletimi kendim uyguluyorum.

    birisi bana zarar verirse kısasa kısas yapmıyorum bana verdiği zararın iki misli ceza veriyorum zira ceza nın caydırıcı olma ilkesini ömrüm boyunca savunmuşumdur. bu durum basınıza gelse siz pasif olabilirsiniz beni ilgilendirmez. bu tür durumlarda ben olmuyorum sizden de ahlak dersi alabileceğimi düsünmüyorum elinde ahlak ölcer varmış gibi bana ahlak dersi vermeyin.

    O montun türkiye satış fiyatı ne kadar ise arkadaşın zararı o kadardır. O arkadas montu yurtdısından alıp bekleme zahmetıne girdi ise aradakı farkı talep etmesi en dogal hakkıdır . ptt ye türkiye satış fiyatını söyleyip parasını aldıktan sonra türkiyedeki magazaya gidip aynı veya benzer montu alarak zararını tazmin eder ..

    bu konuya hemen dolandırıcı yaftası vuran arkadaşlara beyin bedava diyorum ...




  • PTT tarafında yakında gönderilecek cevap şu olacak. Bana verdikleri cevap bu oldu. PTT ' den ne bekliyoruz ki aslında işi inada bindiren birisi gidip bütün resmi sizin üzerinze gönderilen ptt kayıtlarını mahkeme yolluyla ister eğer bir problem olduğunu görürse hem şu yazdıklarından sonra kurumu hemde bu usulsüzlüğü yapanı tazminat boğar. Bu gönderiler size teslim ediliyorsa sorumluluk ptt' nindir. O zaman bu gönderileri kabul etmeyin ve dağıtmayın. Saçma ve içi boş bir bahane yazısı olmuş.

    bimerbilgi1@basbakanlik.gov.tr
    To xxxxx@xxxxx.com
    Today at 11:51 AM

    Sayın .........,

    Bimer Başvuru Numaranız :XXXXX

    Sayın: XXXXXX sxxxxx@xxxxx.com İlgi : 20/01/2016 tarih ve xxxxx sayılı elektronik postanız. İlgi elektronik postanız incelenmiştir. Üyesi bulunduğumuz Dünya Posta Birliği Kararları ve iç mevzuatımız uyarınca kayıtsız mektup türündeki gönderiler diğer posta idareleri ve servislerimiz arasında herhangi bir kayda tabi olmadan alınıp verilmekte ve bu doğrultuda ücretlendirilmekte olup bu tür gönderiler ile ilgili hasar, gecikme gibi aksaklıkların hangi ülke servislerinde oluştuğu tespit edilememektedir. Bu nedenle söz konusu kayıtsız gönderiler ile ilgili hiçbir posta idaresince sorumluluk alınmamaktadır. Bilgilerinize sunarız.

    POSTA VE KARGO HİZMETLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI

    NOT : Lütfen bu mesajı cevaplamayınız. Bu e-posta adresi sadece sistem tarafından gönderimler için kullanılmaktadır. Yeni mesajınız olursahttp://www.bimer.gov.tr adresinden Başvuru Formunu kullanarak gönderebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laumexs -- 25 Ocak 2016; 12:57:29 >




  • 5 siparişim vardı, 2 tanesi geldi. 1 tanesini yeni verdim zaten. 1 aydan fazla oldu ama diğer 2si gelmedi. 1 tanesi 1centlik bi şeydi dert değil ama diğer şey biraz önemli. bimere yazsam mı acaba ?
  • takip

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sudo

    Yaptığınız ahlaksızlığı 'aktif tepki' olarak değerlendirmeniz de sizin ayıbınız, sizi dolandırmaya çalışan kişinin cebinden çıktığına emin misiniz aldığınız paranın? Söylediğiniz gibi ahlağın azı çoğu olmaz; ya vardır ya da yoktur.

    öncelikle bana ahlaksız deme cüretini nereden buldugunuzu söyler misiniz ? siz kimsiniz ? ne hakla bu lafı söylüyorsunuz. bu ülke de ahlak dersi veren sizin gibi ne tipler gördüm. bu da burada dursun.

    gelelim bu paranın kimden cıktıgına posta dağıtımına cıkan kişi sayısı 15 civarı bulundugum bölgede. kendi işyerimde de 15 civarı kişi calısıyor, bizim calıstıgımız yerde bir problem oluyorsa onu kim yapıyorsa anında ortaya cıkıyor keza benim bölgemde dağıtıma cıkan kişi sayısı da belli bu yüzden bu haltı kim yiyorsa kendi aralarında bulmuşlardır mantık belli

    neyse gelelim neden fazladan bir rakam istediğime, ben o ürünü 45 gün bekledim tamam mı ? buna bekleme ücreti de diyebilirsin kafan almadıysa bir kac tane daha neden öne süreyim.

    bu montu aralık ortası siparis vermiştim bu adamlar benim montumu calınca tekrar mont siparisi versem nisan ortasını bulacaktı bu yüzden sipariş vermedim, kış boyunca giyemediğim montun ne anlamı var değil mi zekan umarım bunu idrak edebilir.

    ha bunları da mantıksız bulduysan şöyle soyliyeyim o montun tr muadili benim o adamdan aldıgım fiyatın yarısı. keske senin gibileri tanısaydım da o rakamı tahsil etseydim diye düsünmüyor değilim.

    hadi bakalım elinde ahlak ölcerle gezen cok zeki vatandaş ikile.




  • Sayın bay guru. Az önce uzun uzun yazdım, sonra sildim hepsini. Vazgeçtim laf anlatmaktan. Ama yine bir şeyler yazmak lazım.
    Ülkedeki vergi oranlarını belirleyen devlet eli bile her gün eleştirilir iken, şahsi çemberde türkiye fiyatını devreye sokup vergi farkından dolayı kişiyi haklı çıkarmanız yapılan kötülüğü aklar. Kötülüğü aklamak, kötülükten daha karadır.
  • ben konuyu açan arkadaşa cidden teşekkür ederim.. hiçbir ümidim yoktu artık.. ürün 27 Kasım 2015 tarihinde ülkeye girmiş millileşmek üzere beklemekteydi ve o günden itibaren bir haber alamadım hatta otomatik onay verilmişti neyse dedim giden 20 dolar olsun napalım.. daha önce çok alışveriş yaptım aliexpress yoluyla geç geldi ama geldi.. bu kadar hiç gecikmemişti.. tesadüfen arkadaşın açtığı konuyu gördüm okudum.. arkadaşın konuyu açtığı tarihte 19 ocak salı akşamı bimere belki bi ümit şikayet yazımı yazdım ve sonuç cuma sabahı kargo elimde.. PTT işini salmış umursamayan gümrükçüler kargocular ile dolu arkadaşlar bu bir gerçek..

    tekrar konuyu açan arkadaşa teşekkürlerimi sunarım..
  • yıllardır aldığım tonla üründen birkaçı ulaşmamıştı geçen yaz aylarına kadar. yazdan itibaren 10-15 ufak tefek ürün aldım sadece 1-2 tanesi geldi. dispute yapmaktan usandım artık alışverişi kestim çinlinin günahı yok. ptt şikayet maili gönderdim. türkçeyi zor konuşan her cümlede 5 defa abi diye hitap eden bir abla aradı özür diledi "bundan sonra gelecek ürünleriniz, dağıtıcı arkadaşı değiştirdik" dedi ama gelen giden hala yok. koca ptt içler acısı bir hale gelmiş.
  • 15 Ekim 2015 tarihinde verdiğim sipariş aradan geçen 100 günün sonunda dün elime ulaştı. Ürün bunca zaman gelmeyince ben de para iadesi almıştım. Adamlara tekrardan ödeme yapabilmek için iletişime geçtim şimdi.

    3.5 ay gecikme nedir arkadaş? Nasıl çalışıyor bu adamlar, hala anlamış değilim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MysticDesign

    zapalsdan aldığım 3-4 tane iphone ledli kablodan sadece 1 tanesini teslim ettiler diğerlerini cebe cukka kesin bende şikayet ediyorum şimdi.
    kargoyu getiren adam zaten oflaya puflaya getiriyo ulan senin görevin ne ofluyosun memnun değilsen bırak işi

    sana sonuna kadar katılıyorum. 2000 lira maaş alan lise mezunu adam oflayarak iş yapıyor. guneş gözlüğü almıştım 2 sene evvel. inanın 1 gun tedarık suresı oldugu halde tam olarak 2 ayı geçtikten sonra gelmişti. kargo paketi apartmanın önüne değilde 1.katın balkonuna atılmış. allahtan komşumuz haber verdide ürünü alabildim. şans eseri gözlükler kırılmamıştı. ama satıcıdan 8 doları komple refund olarak almıstım. o gun bugundur aliexpressten alışverişi kestim. geçen sene yılbaşında amazon prime kullanarak birkaç ürün almıştım abd'den 6 günde elime ulaştı üstelik ups kargo ile geldi. aliexpress biraz çakma , emitasyon ürün sattığı için bunlar normal gibi gelmeye başlıyor.

    ptt kargonunda allah belasını versin , o kargoları teslim etmeyen postacılarında evlerine ateşler salsın bu kadar işgüzarlık olamaz arkadaş....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jacques1791

    benim de bir kargom sistemde kontrol ettiğimde teslim edilmiş görünüyordu fakat teslim almamıştım. ptt genel müdürlüğüne şikayet maili gönderdim. üc gün sonra istanbul başaksehir subeden aradılar postacının muhtemelen baska bir kişiye teslim ettiğini (kime teslim edildiği bilinmiyor ) bu yüzden zararımı tazmin etmek istediklerini bildirdiler. bende 45 tl verdiğim şey icin 90 tl talep ettim postacı ödeyip gitti. ptt genel merkez de beni aradı şikayetiniz cözüldü mü diye bende evet dedim. muhtemelen montu postacı yada işleme merkezinde birisi mülkiyetine gecirmişti bende ceza olarak iki katı istedim. ki ptt genel merkezinden ararlarsa şikayetimiz çözüldü diyin diye üstüne basa basa söylenmişti.

    bu da böyle bir anımdır.

    45₺ ye Karşılık 90 ₺ öylemi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BurakMolla

    Ben de gearbestten minik bir quadcopter almıştım. Yedek parçalarını ayrı göndermişler, onlar elime ulaştı.

    Ancak quadcopter gelmedi. İlk kez bir takipsiz kargom elime ulaşmadı.

    Gearbest'e refund için yazğımda öncelikle yerel posta ofisiyle görüşmemi söylediler.

    Verilen takip kodunda 22.12.2015'te Türkiye'ye giriş yaptığı görülüyor ancak sonrası yok tabii ki.

    Şimdi PTT'nin sitesinden şikayet kaydı oluşturdum. Gelen cevaba göre ben de BİMER'e yazacağım.

    Hayırlısı bakalım.

    Başvuru kaydım şu şekildeydi:

    "Sayın Yetkili,

    Yurtdışından,www.gearbest.com adresinden yaptığım alışverişin posta yoluyla gönderimi yurtiçi takipsiz olarak yapılmıştır. UF470571840SE yurtdışı barkod numarasına sahip gönderi "Sweden Surface Mail" ile gönderilmiş ve yaptığım kontrollerde 22.12.2015 tarihi itibariyle Türkiye'ye giriş yapmış ancak posta şahsıma ulaşmamıştır.

    Gerekli kontrollerin yapılması ve postanın bana ulaştırılması hususunda;

    Gereğinin yapılmasını arz ederim."



    Cevap olarak bu sabah şu geldi:

    "Sayın Burak xxxxxxxxx,
    İlgi : 2016-7818 Numaralı Info Başvurunuz,
    Vermiş olduğunuz barkod numaraları ile ilgili sistemimizde herhangi bir kayıt bulunmamaktadır.Barkod nu.(takip nu.) CP , RR , EE , CL gibi iki harfle başlayıp 9 numara sonrası, gelen ülke kodunu gösterir iki harfle (Türkiye için TR, ABD için US gibi) biter. Örnek : CP123456789TR "



    Zaten takipsiz olduğunu belirttiğim halde böyle sorumsuzca bir cevap geldiği için şöyle bir yeni şikayet kaydı oluturuyordum.

    "Sayın Yetkili,

    Bir önceki 2016-7818 no'lu başvurumda postanın takipsiz olarak gönderildiğini belirtmeme rağmen, başvuru metnini okumadan sadece verdiğim takip numarasını sistemden sorgulayıp, "Vermiş olduğunuz barkod numarası ile ilgili sistemde herhangi bir kayıt bulunmamaktadır." şeklinde cevap verilmiştir. Ancak başvuru okunmuş olsaydı verdiğim takip numarasının yurtdışı takip numarası olduğu anlaşılacaktı.

    Tekrar belirtmek gerekirse, yurtdışı takip numarası ile sorgulama yaptığımda postanın 22.12.2015 tarihinde Türkiye'ye giriş yaptığı görülmektedir. Takipsiz olduğu için daha sonraki hareketler takip edilememektedir. Fakat bir postanın takipsiz olması onun kaybolması için bir gerekçe değildir. Postanın -takipsiz de olsa- kaybolması ya kurum veya kişilerin işlerini düzgün yapmadığını ya da lojistik süreçlerin iyi yönetilmediğini gösterir.

    Takipsiz posta, hizmet sağlayıcı kuruma maddi tazminat yükümlülüğü vermemekte, ancak bu durum bir devlet kurumunun, halka kaliteli hizmet verme sorumluluğunu azaltmamaktadır.

    Sonuç olarak, bahsi geçen posta için verilen adres ile ilgilenen Çankaya PDM ile irtibat kurulması, "Burak xxxxxxxx" adına gelen takipsiz posta ile ilgili gerekli kontrollerin yapılması;

    Bir sonuca ulaşılamaması durumunda, hizmet sağlayıcı bir DEVLET KURUMU olarak, en azından "Yaşanan aksaklıktan dolayı özür dileriz." gibi bir mesajı vatandaşlardan esirgenmemesi hususunda;

    Gereğini arz ederim."



    Tam bunu göndereceğim sırada güvenlik arayıp kargo geldiğini söyledi. Gittim baktım ki kargom gelmiş. Etkisi var mıdır bilmiyorum ama cevap geldiği gün kargomun gelmesi ilginç oldu.

    Gelmeyen kargolar için şikayet kaydı oluşturmayı denemekte fayda var bence.




  • Şikayet ettim ama boşa uğraştık:

    quote:

    Sayın M... ,

    Bimer Başvuru Numaranız :93...

    M... İlgi : 20.01.2016 Tarih ve 93... sayılı elektronik posta. Kayıtsız gönderilerinizin adresinize ulaşmadığını belirttiğiniz ilgi elektronik postanız incelenmiştir. Üyesi bulunduğumuz Dünya Posta Birliği Kararları ve iç mevzuatımız uyarınca kayıtsız mektup türündeki gönderiler diğer posta idareleri ve servislerimiz arasında herhangi bir kayda tabi olmadan alınıp verilmekte, meydana gelen kayıp, hasar, gecikme gibi aksaklıkların hangi ülke servislerinde oluştuğu tespit edilememekte ve bu tür gönderiler için hiçbir posta idaresince sorumluluk alınmamaktadır. Bilgilerinize sunarız.


    Kısacası takipsiz posta hikaye imiş...
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.