Şimdi Ara

Yukten kurtuldum, yüzde %15 oranında yakit tasarrufu sağladım (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
337
Cevap
4
Favori
172.835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
183 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yakında çıplak araba kullanan görürsem şaşırmam. Ne hale geldi memleket. Acıkmayım diye sıçmıyor kimse ama kolon kanseri tedavisi daha masraflı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • *İlk etapta bagajda bulunan gereksiz esyalari eve koydum. (Bagajin paspasi, stepne, ilk yardim seti, yangın tüpü.)


    Bunları geri koymanız sizin yararınıza olur.

  • Hocam az daha zorlasaniz aracı ralliye de hazır ederdiniz hfjajaja


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ciddi ciddi yorum yapmışsınız da bence konu şaka amaçlı açılmış gibi duruyor.
    yok eğer ciddiyse; çok enteresan bir vaka.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arabaya at monte etseniz tasarruf işini 1 çuval arpa ile halledersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biriniz ayçiçek tenekesi bırakın şuraya mesaiye başlamış bu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    Siz de bir 10-20 kilo verirseniz 10 kuruş daha iner
  • Yağmurdan kaçarken doluya tutulmayasin ? İlk yardım malzemesi stepne olmak zorunda . Hem kendi faydana hemde ihtiyacı olan birine denk gelirsin .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bestgr B kullanıcısına yanıt

    Cevaplamış ama kısaca ben de yazayım, kontaginizi kapattığınız anda sıcak alasim motorunuzu daha geniş çalışma toleransta 100C sıcaklıkta yağın kartere suzuldugunu biliyoruz.

    Bu durumda sıcak bir tavadaki zeytin yağının akişkanlığı ile başka bir şişeye düşünün.

    Motor soğukken buzdolabının ya da kışın balkondan aldığınız bir zeytin yağını huni vasitasiyla yeni bir şişeye aldığınızı düşünün işleminiz oldukça uzun sürecektir.

    Yağın aktarımını hızlandırmak için size basınç gerekir.


    başka bir örnek olarak da pipet ile boza içmeye çalışan bir çocuğu pipet ile kola içen bir çocuğa kiyasini verebiliriz.


    motor soğukken gece boyunca yağından süzülmüş Soğuk yağın bir çok rulman ve küçük yağ galerilerinde ve yağ jetlerinin püskürtme ucunda olduğunu düşünelim. Soğuk yağ boza gibidir, boza sıcakken akisken soğukken epey katı olur.

    Bu durumda size kranktan gücünü alan yağ pompası gerekir, sabah çalıştırmada yağ 0w ise daha akışkan 5w ise daha koyu bir kıvamda olsa da çalışma sıcaklığındaki viskozitesine göre kışın neredeyse 15 ile 20 misli alışkanlık farki vardir.

    Mühendisler yağın hızlıca çalışma sıcaklığına erimesini ister sıcak motorun yağ çalışma sıcaklığı 100C ve soğuk motorun içinde yağ çalışma sıcaklığı 40-50C'dir.


    Siz motoru rolantide bıraktığınız sürece motor yağı geç ısınır, istenilen akışkan kıvama gelmesi daha fazla zaman alır. Ayni zamanda soğuk yağ düşük devirdeki yağ pompası ile daha da az basınç verir. Böylelikle yağlama ideal koşullarda sağlanmaz.


    Bu nedenle günümüz üreticileri hem verimliliği arttırmak için hem de motor sağlığını korumak için soğuk viskozitesi düşük 0w 5w yağlar kullanıyorlar ve çalıştırdıkları yaklaşık 30sn-1dk arasında hareket bekliyorlar.



    Edit: kısaca yazayim* , neyse ki formüllere girip sizleri yormamisim, termodinamik var triboliji var hani uzununu isterseniz hazırlıklı olun    




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codeThoreau -- 23 Ocak 2021; 9:54:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yakıt zamlarından sonra yurdum insanı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçta kalan son ağırlık sizsiniz sanırım. Kendinizi de çıkartın araçtan böylece yakıt tasarrufu yüzde yüze yakın olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi geyik olmuş, gerçekci olmasa da.
  • Bu seferde ev çok yakar dikkat et!


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobil genel forumuna troll konu açmak ne zamandan beri serbest? Bu adminler ne iş yapıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: codeThoreau

    Cevaplamış ama kısaca ben de yazayım, kontaginizi kapattığınız anda sıcak alasim motorunuzu daha geniş çalışma toleransta 100C sıcaklıkta yağın kartere suzuldugunu biliyoruz.

    Bu durumda sıcak bir tavadaki zeytin yağının akişkanlığı ile başka bir şişeye düşünün.

    Motor soğukken buzdolabının ya da kışın balkondan aldığınız bir zeytin yağını huni vasitasiyla yeni bir şişeye aldığınızı düşünün işleminiz oldukça uzun sürecektir.

    Yağın aktarımını hızlandırmak için size basınç gerekir.


    başka bir örnek olarak da pipet ile boza içmeye çalışan bir çocuğu pipet ile kola içen bir çocuğa kiyasini verebiliriz.


    motor soğukken gece boyunca yağından süzülmüş Soğuk yağın bir çok rulman ve küçük yağ galerilerinde ve yağ jetlerinin püskürtme ucunda olduğunu düşünelim. Soğuk yağ boza gibidir, boza sıcakken akisken soğukken epey katı olur.

    Bu durumda size kranktan gücünü alan yağ pompası gerekir, sabah çalıştırmada yağ 0w ise daha akışkan 5w ise daha koyu bir kıvamda olsa da çalışma sıcaklığındaki viskozitesine göre kışın neredeyse 15 ile 20 misli alışkanlık farki vardir.

    Mühendisler yağın hızlıca çalışma sıcaklığına erimesini ister sıcak motorun yağ çalışma sıcaklığı 100C ve soğuk motorun içinde yağ çalışma sıcaklığı 40-50C'dir.


    Siz motoru rolantide bıraktığınız sürece motor yağı geç ısınır, istenilen akışkan kıvama gelmesi daha fazla zaman alır. Ayni zamanda soğuk yağ düşük devirdeki yağ pompası ile daha da az basınç verir. Böylelikle yağlama ideal koşullarda sağlanmaz.


    Bu nedenle günümüz üreticileri hem verimliliği arttırmak için hem de motor sağlığını korumak için soğuk viskozitesi düşük 0w 5w yağlar kullanıyorlar ve çalıştırdıkları yaklaşık 30sn-1dk arasında hareket bekliyorlar.



    Edit: kısaca yazayim* , neyse ki formüllere girip sizleri yormamisim, termodinamik var triboliji var hani uzununu isterseniz hazırlıklı olun    

    teşekkürler @FurkanEmir411 @aLLyC

    Gayet açıklayıcı oldu hocam. Makine mühendisiyim bu arada, ama bu alanda çalışmam olmadı.

    Hareket zorlar, harekete geçmeden zorlama pek olmaz diye düşünüyordum ben.Viskozite konusunu biliyorum ama soğuk yağı pompalattığımız için zararlı olabileceğini kaçırmışım..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bestgr -- 23 Ocak 2021; 10:54:6 >




  • Aracın az bi konforu varmış. Onuda hiç etmişsin.

  • Aracı elden çıkarıp gideceğin yerede yayan gidersen baya tasarruf edersin. Asıl merak ettiğim bunu yapan vatandaş günde 20 TL sigaraya para veriyordur kesin.
    Tasarruf yapmak istiyorsan sigarayı bırak.
  • Bulungugunuz yerde yagis yoksa kapilarida cikarin onlar epey agirlik yapar birde her zaman ceyrek depo yakit alin ki agirlik olmasin. Arka koltugu kullanmiyorsaniz arabayi kestirip hem dingil mesafesini kisaltirsiniz epeyce yukten kurtulursunuz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düz vites 1.0 dci ve 500 kg (fortwo benzeri) iki kişilik bir araba neden hiç üretilmedi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.