Problemim aracın hissedilir şekilde motor isi yüksekliği Şöyleki kisin bile fan açıyor normal trafiklerde bile fan açma derecesine gelince .2-3 dk da bir fan devreye giriyor uzun yolda bile. Biraz sıkıştırınca fan devreye giriyor fan açma kapama derecelerinde sıkıntı yok normal.çalışıyor obd den takip.ediyorum devirdaim de sıkıntı yok su eksiltme yok antifiriz durumu iyi araçta fakir karışım var biraz ısınmaya etki eder.diyorlar ama okadar etki edeceğini sanmıyorum birde lpg performansı benzinden daha iyi konuyla alakalımidir başka sebepleri varmıdır bilmiyorum yardimci olursanız sevinirim < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Yüksek Motor ısısı
-
-
LPG' li araçlarda yaygın görülen sıcaklık müşürü sorunu olabilir.
Motor bloğu üzerindeki müşürde sorun yoksa soğutma sistemi müşürü kontrol edilmeli.
-
Fakir karisim en buyuk sebebi. Radyator vs tikaliysa bunlarda sebep olabilir
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hararet müsuru olsa sıcaklığı.yanlış ölçmesi gerekmezmi hocam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Radyatör yeni hocam aslında görünürde bir.sıkıntı yok gibi parçalar düzgün çalışıyor yağ soğutucu olabilirmi diyorum ama oda hata kodu verir herhalde
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fakir karışmaması lazım yaz sıcağnda fan açar kesinlikle şehir içi zaten
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Fakir karisim hava yakit orani ile iliskilidir.quote:
Orijinalden alıntı: Mhmmd.239
Fakir karışmaması lazım yaz sıcağnda fan açar kesinlikle şehir içi zaten
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Lpgde performans daha iyiyse Zengin karışım değil midir?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynen hocam hava yakıt oranı hava fazla yakıt az önce fakir karışımı çözmem lazım belki hava yakıt oranını düzeltirsek normallesebilir bizim araçta yağ ısısı görünmüyor yap soğutucuda sıkıntı olabilirmi acaba
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Zaten sıkıntı o hocam kisin bile fan devreye giriyor yazın fan hiç kapanmaz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ayni yillara ait focus aracimda benzer sorunlar yasamistim. o araclarda kronik sogutma sistemi hava yapiyordu ve kolayla o havayi almak da mumkun olmuyordu. mondeo da da belki benzer bir durum olabilir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Evet biliyorum fakir olmaması lazım yani onu demek istedim
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aracınız önce fakir karışımını önlemeli sonra ise soğutma sistemini kontrol ettirmelisiniz? devir daimi iyi mi? radyatör deliklerinin durumu nasıl? Soğutma sıvısı pasli bir renkte ise komple değiştirmelisiniz? Yağ soğutucuyu da kontrol ettirebilirsiniz? Sıralama bu şekilde olmalı diye düşünüyorum
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Eyvallah hocam aynı şekilde düşünüyorum önce yakıt olayını düzeltmeliyim bakalım sonrasında ne olacak
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Termostatınız bozuk olmasın?
Fanınız doğru sıcaklıklarda devreye girip çıkabilir ama termostat açmıyorsa ya da az açıyorsa suyu soğutamazsınız.
Bence soğutma suyunu da izleyin, 90 civarını geçince termostatın açıp radyotör izerindeki soğumuş suyu motor bloklarına göndermesi gerekir.
Soğumamış motor da doğal olarak karışım dengesini bozabilir
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Araci benzinde kullanip 50km civarindan sonra trafikte deneyin. Eger fan eskisinden az calisiyorsa fakir karisimdan dolayi sorun vardir. Eger ayni calisiyorsa baska sorun varidrquote:
Orijinalden alıntı: uk1071Aynen hocam hava yakıt oranı hava fazla yakıt az önce fakir karışımı çözmem lazım belki hava yakıt oranını düzeltirsek normallesebilir bizim araçta yağ ısısı görünmüyor yap soğutucuda sıkıntı olabilirmi acaba
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
O zaman bir-kac gün benzinde kullanıp benzin haritasını düzelticez ondan sonra gaz ayarına gideceğiz bu arada ısınmayida izleyeceğiz dogrumudur hocam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: individual
Termostatınız bozuk olmasın?
Fanınız doğru sıcaklıklarda devreye girip çıkabilir ama termostat açmıyorsa ya da az açıyorsa suyu soğutamazsınız.
Bence soğutma suyunu da izleyin, 90 civarını geçince termostatın açıp radyotör izerindeki soğumuş suyu motor bloklarına göndermesi gerekir.
Soğumamış motor da doğal olarak karışım dengesini bozabilirTermostatin düzgün çalışıp çalışmadığını kendimiz test edebilirmiyiz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Siz obd ile takip ediyoruz diyince izlersiniz diye düşündüm.
Air intake ile su sıcaklığını izleyin. İlk çalıştırmada benzer değerler olacaktır. 90 ya da 100 artık hangi derecede termostat açıyorsa ( marka modele göre değişiyor ) açıp açmadığını izleyebilirsiniz.
2 kişi ile sürüş esnasında da izleyebilirsiniz.
Bu tarz arızalar malesef diagnostikte gözükmez, değerleri izleyip yorum yapmanız gerekir. Hatta zengin fakir karışımı da izleyebilirsiniz diye düşünüyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Benzer içerikler
- sel hasarlı araç nasıl anlaşılır
- tiguan 2.0 tdi 4motion yorum
- en iyi lastik markası yorum
- suzuki grand vitara 1.9 ddis yorum
- opel astra 1.4 turbo
- yeni duster
- en çok tutulan arabalar
- mazda cx 90
- geely jeep
- chery tiggo 8 pro ötv siz fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X