Şimdi Ara

YÜKSEK KM SIKINTILARI (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
1
Favori
1.771
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakk2626

    Yani araç sorun çıkarsa bile motoru yenilemek maksimum 6-7 bin civarı diyorsun.Mantıklı aslında gerçekten piyasa berbat durumda.Bu fiyata alıp motor yenilesem bile çok maliyetli gözükmüyor.Teşekkür ederim..

    bugun yedek parcacıda gördügüm motorun bi fiyatını sordum, 8bin lira dedi, 2.0lt ford motoru



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 22 Mart 2017; 0:49:4 >
  • Şimdi şöyle bir durum var C segment bir araç alıyorsunuz ve aracın fiyatı 18.000 TL kmsi 270 binde tabi o da gerçekse bu araç sorun çıkarır mı diye korkuyorsunuz. Tabi çıkaracak. Artık eski. Sağını solunu toplayacaksabız ufak tefek masrafını gidereceksiniz.



    Bu yaşta bu kmdeyim bir aracı alırken bunları göze almanız lazım. Bu araba bir kaç seneye motor isteyebilir mesela bunu göze alamıyorsanız hiç bulaşmayın üzülürsünüz.



    Öyle korkularınız varsa eğer biraz daha limit yükseltin yüksek modellik symbol veya linea bakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakımlı bir araç ise yaşı gereği ufak tefek problemleri çıkabiliyor ama şimdi araç eski denildiyse de 40 yaşında bir arabadan bahsetmiyoruz. Gayet güzel düzgün araçtır Focus.

    Siz aracı bir rot balans dükkanına götürün, aracı bir lifte alıp veya kanala girip ön-arka yürüyen aksama bir kontrol yapsınlar. Aracın genel kondisyonu hakkında güzel bilgi verir (Hırpalanıp hırpalanmadığı hakkında) ön takımı yeni yapılmışsa (Arada eski parça kalmayacak şekilde komple bir ön takımdan bahsediyorum, yoksa salıncak rot değiştirip ön takım yaptık denilen araca pek yanaşmayın) ya da iyi durumdaysa, rot ayarları bilgisayarda düzgün çıkıyorsa (camber, toe in, toe out, kaster, king pin v.b bunun için kağıt çıktı isteyebilirsiniz) ve araba yolda giderken güvensizlik vermiyorsa, gezinme isteği yaşatmıyorsa (Ön takımı ip gibi olan, tezgahta düzgün çıkan araba yük altında dalma ve gezme yapabilir), yani direksiyon kutusu ve amortisörler (takozları, kuleleri v.b) iyi durumdaysa motor ve manuel şanzıman çok dert edilmeden alınabilir.
    Motor konusunda genel yapabileceğiniz kontrollere gelince, çalışma sesini dinleyebilirsiniz. Saat gibi düzenli bir ses gelmeli. Vurma sesine benzer bir ses motor karakteristiği olarak geliyor olabilir Focus motoruna aşina birisinin dinlemesi daha isabetli olur. Eğer yağı çok yeni değişmemişse (Mesela yağ değişim Km kartını görmüşseniz ve atıyorum 7000 km önce değişmişse) yağ çubuğu tahmini ne kadar yağ eksilttiğini gösterebilir.
    Ama şu var motor ne kadar bitik olursa olsun acil masraf çıkartmaz. Gerekirse yağ ekleye ekleye gezersiniz gene günü kurtarır, bütçeniz rahatlayınca motora masraf edersiniz. Kaldı ki motoru hırpalamadığınız, dağıtmadığınız sürece komple motora girmenize gerek bile olmayacaktır, duruma göre sadece 1500 liraya üst kapak yaptırmak da yetebilir. Gerçi bazı ustalar çok tavsiye etmiyor bunu ama yine de çok dert bir durum değil motor.
    Manuel şanzımanda zaten dişli hasarı ya da senkromenç hasarı varsa kabak gibi belli eder kendisini. Onun dışında tek şüphe baskı balatadır onu da anlamanın basit bir kaç yolu vardır. Mesela debriyaj pedalı sertse zamanı geliyor demektir, ayrıca performanslı kullanımda yanık balata kokusu vermesi de bitme adayı olduğunu gösterir. Onun dışında manuel şanzımana bir şeycik olmaz.

    Eğer Focus 1 kullanan/kullanmış bir tanıdığınız varsa ona test ettirin.
  • Bu km olayından dili yanan arkadaşım var Ford Fiesta aldı 2007 model 60 bin diye aldı araçta kaza geçirdi serviste bi öğrendi Araç 2011 de 140 binde serviste olmuş 2013 de 90 binde bu 2014 de 60 bin diye aldı şuan ağır bakım yapıp sıkıntısız kullanıyor şimdi motor bakımlıysa km önemli değil diyor :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüksek kmli araç bakarken, motorundan çok, yürüyen aksam ve kondüsyonunu değerlendiririm. Önemli detay odur bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 200 bin km üstü araç bedava olmadıkça almam.

    Çünkü araçtan anlamam başımı ağrıtmak istemem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2000 model araba hocam, adam hiç binmese senede 15 bin km yapar ortalama olarak.17 yaşında araba 250 bin k de olur zaten. O kmler normal benxe

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burakk2626 B kullanıcısına yanıt
    bir defa temizliğinden belli eder sonra kaputu aç yağ kaçağı filan varmı onlara bak lastiklerine bak sonra aracı dinle ses varmı yokmu aracın içi ne durumda çok basit işlemler yol bilgisayarına bak bakım geçmişine v.s
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hay ağzın bal yesin be azizim ne güzel özetlemişsin her şeyi allah razı olsun
  • bozak07 kullanıcısına yanıt
    Hocam öğrenciyim ilk defa araba alacağım,maksimum ayırabileceğim bütçe 20.000 tl, o da taş çatlasa ucu ucuna yani.Bu fiyata daha iyi,sağlam,güvenilir bir hatchback araç varsa önerilere açığım
  • burakk2626 B kullanıcısına yanıt
    Focus un yanında araba değil ama yürütmesi çok kolay ve çok çok ucuz olduğu için 1.2 paliolar var mesela onlara bakabilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    yaşına göre yüksek km araç zannedilenin aksine risk değildir. tam tersi düşük km araç almak daha risklidir.

    nedenine gelirsek bi araç az km yaptıysa muhtemelen sahibinin maddi durumu iyi değildir bakımlardan kısmıştır. sürekli kısa mesafede yada şehir içi trafikte kullanmıştır kısa mesafe dur kalk v.b arabayı en çok yıpratan etkenlerden biridir. en iyi ihtimalle araç yatmıştır yattığı yerde eskimiştir. gezen arabanın kondisyonu herzaman yatandan daha iyidir. bi sıkıntısı olmayan bakımları yapılan iyi bir araç km yapar. gayet normaldir. kaldıki bahsettiğiniz km miktarı az bile bence bi araç yıllık ortalama 25-30 bin km yapmalı.

    Hocam naptınız yıllık 30 bin kilometre. Ben 3 yılda 50 bin yaptım dediğiniz gibi olsa benim 17 yıllık araba 500 bin kilometre olmalıydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakk2626

    Hay ağzın bal yesin be azizim ne güzel özetlemişsin her şeyi allah razı olsun

    Est. Hocam sizden de razı olsun. Ben de 212 bin kilometreyi devirmiş 17 yıllık ihtiytar bi delikanlı kullanıyorum. Araba üretildiğinde ben daha ilk okula gidiyordum. Hatta lansmanına inersek ben daha agu bugu derken adamlar arabayı tasarlamış.
    Eh biraz da ben yıkık araba aldım kendim toplamış oldum sayesinde en ufak kusuru hisseder oldum. Boşuna dememişler arabanın kötüsü adamı usta eder diye.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.