Şimdi Ara

Yüksek km servis bakımlı araç mı düşük km servise girmemiş araç mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba tercihiniz ne yönde olurdu? Mesela 300.000 km de full servis bakımlı araç mı alırdınız ya da 200.000 km de servis bakımı olmayan bakımları sanayide yapılmış aracı mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KararanBitki -- 5 Ocak 2021; 10:40:53 >



  • km farketmez bakımsız aracı seçen adamın ciddi sıkıntısı vardır

  • ölümü gösterip sıtmaya razı etmek

  • Servis bakımlı olanı seçerim.

    En azından yapılan bakım ve onarım kurala uygun yapılmıştır.

    Dışarıda yapılan bakımlar gerçekte yapılmamış bile olabilir.

    Forumda bile 40 bin km kullanıp yağ değiştirmeyen arkadaşlar var.

  • Mevcut aracımı alırken 40binde alternatifi vardı benzet fiyata, 88binde, servis bakımlı, kapalı garajda duran ve uzun yol ağırlıklı kullanılan aracı aldım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu takinti yüzünden millet deli gibi km düşürüyor. Keşke km degilde motorun diriligine bakilsa.

  • 300bin km boyunca orjinal filtreyle kullanılmış araç vs 200bin km boyunca yan sanayi filtrelerle kullanılmış araç


    tabiki de yetkili servis bakımlı araç kazanır.

  • Bu tamamen tercih meselesi ,Servis bakımsız olması bakımsız olduğu anlamına gelmez hocam öncelik iç kondisyonu motoru ve yürüyenini kontrol edin her baktığınız aracı direk ekspertize götürmenize gerek yok(tabiki alıcagınız kesinleşirse gösterin) bir kaputunu açın çalışmasına bakın siyah duman atmasına üflemesine antfriz varmı? yok mu? bu nekadar bakımlı olduğu hakkında size bir fikir verir

  • Tabikide 300.000 km de full servis bakımlı aracı alırdım.

  • 200-300bin bandında araç almam. ancak alacağım aracın bakımlarının serviste yapılmış olmasına dikkat ederim. km istediğimden yüksek olsun ama servis bakımlı olsun

  • defb kullanıcısına yanıt
    Bütçem ona yetiyor ancak hocam
  • 195 bin kmye kadar yetkili servis bakımlı bir aracı 202 bin kmde aldım. Kesinlikle yetkili servis bakımlı olsun arabanın bi sıkıntısı yok şükür. Arabayı aldıktan 600 km sonra zaten bakım uyarısı verdi oda bana denk geldi. Servisten devam ettirirdim fakat servis çok fiyat çekince mann filtreler ve motul yağımı alıp tapayıda serviste alıp dışarda yaptırdım aracı. 1 bakım dışarda gördü sadece.

    Yetkili servis değil ama bosch yetkili servislerinde devam ettircem aracımı. Sanayi değil ama en azından tutanakları olacak yetkili servis ağı olan bir firmada bakımlarını yaptırmış olacağım.

    200 bin km boyunca ne yüdüğü belirsiz ustaların ve parçaların kullanıldığı bakımlı arabayı almam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • KararanBitki kullanıcısına yanıt

    doğrudur hocam. aynı durumda bakımlı araç tercih ederdim.

  • Kesinlikle servis bakımlı araç. Türk milleti ekonomik sıkıntılar gereği araç bakımlarını her zaman ucuza getirmeye çalışır. Hepimiz aynıyız 3-5 kuruş az vermeye özen gösteriyoruz bu yüzden yan sanayi parça kullanmış olabilirler veya hiç bakıma girmemiş bile olabilir. En azından serviste her şey kurala kitabına uygun yapılmıştır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yetkili servislerin de yan sanayi parça kullanabileceklerini düşününce hiç fark etmez bence. Aracı iyi bir ekspere gösteririm, beğenirsem alırım.

  • Sanayide bakım esnasında hava filtresine basınçlı hava sıkıp bunu 1 sene daha kullan diyen ustayı gördükten sonra hangisini seçmemi bekliyorsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabiki de yetkili servis bakımlı olanı alırım.

  • İlla ki servis bakımlı olmasına gerek yok. Önceki sahibi ya da sahipleri bilinçli olsun yeterli. Kendi aracımın periyodik bakım aralığı 15 bin kilometre. Dolmasını beklemeden 10 bin gördüğü gibi bakımını yaptırdım.

    Yanılmıyorsam Doğuş servislerinde Castrol Edge 5W-30 motor yağı kullanılıyor. İlk iki bakımı yetkili serviste yapılmış. 15 bin dolmasını beklemeden ben Liqui Moly TopTec4200 yağımı ve Mann filtrelerimi alıp gittim ustama. Şahsen servis bakımlı olmasındansa böyle olmasını yeğlerim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi humerus06 -- 6 Ocak 2021; 22:41:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabi ki bakım önemli ancak bence en önemlisi aracı kullanan kişinin aracı nasıl kullandığı. Bu yüzden mesela ikinci el bmw honda asla almam.

  • Servis bakımlı veya bilindik yerlerde bakım yapılmış tabi. Yalnız 300 bin km civarında araç alırken ağır bakımları ve araçtan araca değişen belli bu kmlerde çıkabilecek parça değişimlerinin de yapılmış diye sormak lazım ona göre bütçeyi ayarlamak gerekli. Örneğin baskı balata değişimi (genelde 150 bin km de bir biter, Triger kayışı değişimi bu kmlerde yine değişir, radyatör ve hortumları yine bu kmlerde değişim ister vs vs gibi). Bu gibi kalemler masraf değildir zamanı geldiğinde değişmesi gereken parçalardır ama tabi para tuttuğu için bütçeyi ona göre ayarlamak lazım.


    Kendi arabamdan örnek vereyim ilk eldi sattığımda 215 bin km de iyi,hep bakımlı triger zincirini değiştirirken tertemizdi zincir ve dişliler. Ama ikinci el kendime aldığım aracın ki daha 150 bin km de zincir kısmı benim 215 bin kmdeki aracıma çok daha kirli idi. Yağ değişim periyotlarını atlamışlar belli tahminen km yapılmadı diye 2 sene de filan değiştirmişler. Yine yağ değişim periyotlarına dikkat etmediklerinden 150 bin kmde otomatik şanzıman revize ettirdiğimi bilirim. Normalde 350-400 bin km balatalarının gitmesi lazım. Kısacası sıvı bakımları doğru düzgün yapılmamış araç 100 bin km de olsa bile yeri gelir ocağınıza incir ağacı diker.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.