Şimdi Ara

Yüksek hızda panik frende kontrol zorluğu sebebi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
634
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar yaptığım hata baştan kabul ediyorum ancak sorunun ne olduğunu öğrenmek istiyorum.

    75.000km 2015 model 115hp 1.6 dizel focus aracımla bugün 200km/h civarında seyrederken sert fren (panik fren) yaptığımda kontrol zorlanıyor sanki önden sağa sola kayacakmış gibi direksiyon çekiyor (esp devreye girmedi). Belki de arkadan atıyor ben fark etmedim. Sebep diskler olabilir mi? Ya da balatalar ya da aracın limitleri bu kadar

    Orjinal disk ve balatalar, servis balatalar ve diskleri iyi dedi
    Lastikler 2019 üretim lassa
    İlk denemem tatlı virajlı yoldu ikinci denemem düz yol üçüncü denemem yokuş aşağı yol sonuç değişmedi hepsinde de aynı tepki
    Önden arkadan yandan üsten vs kazası yok tamamen hatasız
    Çok rüzgarlı olmayan bir gün
    Başka etken gelmedi aklıma
    Sizce sorun nerede?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Yuksek hızlarda çoğu araç böyle. Ağırlık transferi yapıyorsun. Sahip olduğun kineyim enerji vs. Var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ağırlık transferinden kaynaklı maalesef her araçta oluyor bu durum 50/50 ağırlık dağılımı olan araçlar daha dengeli olurlar bu tip durumlarda fakat onlarda aynı durumu yaşar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lassa lastikten pek birsey beklemeyin. Araclarimiza kotu lastik aliyoruz bu bir gercek ve lastigin her anlamda aracta buyuk rolu var. Yuksek hiz, konfor, yakit tuketimi, islak kuru frenleme vs.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastiğin kalitesi yol tutuş ve frenlemede büyük önem arz ediyor.
  • Fizik

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bence binek olarak kullanılan ortalama araçların hepsinde bu sorun var. +Lastik de etken fren ayarı da sol sağdan az birşey fazla ısırsın sola kayar. Çok ince işler yani herşeyin milimetrik olması lazım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • önden çekişli araçlarda ağırlık dağılımı zaten 60 ön 40 arka şeklinde yaklaşık olarak. Siz o hızda dip fren yaptığınızda belki de 75 ön 25 arka oluyor ağırlık dağılımı. Arkanın hafiflemesi ile anlık olarak tutuş kayıpları oluyor gayet normal. Ayrıca fren dengesinde ufak tefek sapmalar da illaki oluyor her araçta o hızda bunu daha fazla hissetmeniz daha normal.
  • Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim fizik etkenini gözden kaçırmışım :) en büyük etken fizik etkeni

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.