Şimdi Ara

Yokusta Benzin-Dizel-ÇÖZÜLDÜ (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
1
Favori
7.488
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE


    quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    YOKUŞTA BENZİNLİ Mİ DİZEL Mİ???
    KRİTERLER NEDİR?
    NEDEN DÜZDE YA DA İNİŞTE DEĞİL DE YOKUŞTA DİYE SORULUYOR?
    BU SORUYU SORAN ARKADAŞIN BEKLEDİĞİ CEVAP VAR DA ONUN İÇİN...
    BEKLEDİĞİ CEVAP: "TORKU YÜKSEK OLDUĞU İÇİN DİZEL YOKUŞTA BENZİNLİYİ GEÇER" DİR...
    ANCAK BU HER ZAMAN DOĞRU OLMADIĞI GİBİ, TAM TERSİ DURUM DA HER ZAMAN DOĞRU DEĞİLDİR...
    YUKARDA ARKADAŞLARIN TEKNİK OLARAK BAHSETTİĞİ GİBİ TORK MEVCUT HIZI KORUMAYI SAĞLARKEN, BEYGİR HIZIN ARTMASINI SAĞLAYAN UNSURDUR...
    ŞÖYLE BİR CEVAP VERMEK ASLINDA BU SORU İÇİN YETERLİ OLACAKTIR. BİRBİRİNE YAKIN HACİMLİ MOTORLAR VE YAKIN AĞIRLIKTAKİ ARAÇLAR İÇİN, MESELE 115 BGLİK BENZİNLİ VE 109 LUK DİZEL FOCUS İÇİN... İKİSİNİN SON HIZI 190 KM CİVARINDA...
    CEVAP ŞU: BEYGİR GÜCÜ YÜKSEK ARAÇ GEÇER...



    cok kesin konusmussunuz..yukarda bir ornek verdim beygir gucu aynı olan iki arac..

    1.si

    123d 204hp 400nm tork

    2.si

    c250 204hp 500nm tork

    c250cdi baya ağır olmasına rağmen (bmwye gore) 0-100de gecememesine rağmen 0-160da gecmiş..(yani 100-160km ara hızlanması cok daha iyi)

    bunun nedenini gercekten cok merak ediyorum..

    bilgilendirirseniz sevinirim..



    Öncelikle bmw'nin sitesinde 123d modelinin 0-100'ünün 7sn olarak yazdığını belirtmek isterim.Mercedes'in sitesinde de c250cdi modelinin 0-100'ü 7sn olarak gözüküyor.

    http://www.bmw.co.uk/bmwuk/pricesandspecifications_technical_specs/0,,1156_181232016__bs-MQ%3D%3D%40bb-S08wNw%3D%3D%40bm-WkIyOQ%3D%3D%40sit-bmwuk,00.html?tab=technicalSpec

    http://www2.mercedes-benz.co.uk/content/unitedkingdom/mpc/mpc_unitedkingdom_website/en/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w204/technical_data.html

    Bahsettiğiniz 0-160 olayında Mercedes'in geçmesinin altında bence şunlar yatıyor.

    Mercedes'in motor hacmi 2143cc, bmw'nin ise 1995cc.
    Mercedes max gücünü 4200rpm'de, max torkunu ise 1600-1800rpm aralıkta veriyor, bmw ise max gücünü 4400rpm, max torkunu 2000rpm'de veriyor.

    0-100km/saat hızlanmaları zaten aynı olan bu iki araçtan ağırlığına rağmen 100km/saat hızdan sonra farkı açması bence bu yazdıklarım yüzünden.Tabi başka nedenlerde vardır kesinlikle.




  • 6.7 seconds olarak gozukuo baska sitede..coupesi ise dedğiniz gibi 7.0sn gzukuo..

    garip..bence rahatlıkla gecmesi lsm o ağırlık farkıyla mercedesi
  • ESASEN VERDİĞİNİZ ÖRNEK GÜZEL BİR ÖRNEK OLMUŞ... BEYGİR GÜÇLERİ EŞİT 2 ARAÇ...
    HANGİSİ GEÇERİN CEVABINI VERMEK İÇİN O KADAR ÇOK PARAMETREYİ DEĞERLENDİRMEK GEREKİR Kİ. TEORİK OLARAK BUNU HESAPLAMAK MÜMKÜN. BU MÜHENDİSLERİN İŞİ. ZATEN TEKNİK VERİLER HESAPLANMIŞTIR. BİZLER BU VERİLERE BAKARAK ŞU GEÇER BU GEÇER DİYEBİLİYORUZ...
    BEN ÖRNEĞİ VERİRKEN, BİRBİRİNE YAKIN İKİ ARACI KARŞILAŞTIRKEN HER ZAMAN DİZEL YA DA HER ZAMAN BENZİNLİ GEÇER DİYEMEYİZ DEMİŞTİM...
    SON KULLANICILAR OLARAK BİZLER, BÖYLE BİR KARŞILAŞTIRMADA MOTOR HACMİ, AĞIRLIĞI DENK ARAÇLARI KARŞILAŞTIRIRKEN, DİZEL YA DA BENZİNLİ VEYA TORKUNA BAKMAK YERİNE DİREKT OLARAK BEYGİR GÜCÜNE BAKMALIYIZ...
    ÖRNEK VERECEK OLURSAK.
    ÜÇ ARAÇ: MOTOR HACİMLERİ YAKIN. AĞIRLIKLARI DA YAKIN...
    ŞİMDİ SORUYU SORALIM. HANGİSİ GEÇER?
    TORK DEĞERLERİNE BAKARSAK: SIRALAMA 2-3-1...
    BEYGİR DEĞERLERİNE BAKARSAK: 1-2-3...
    0-100 DEĞERLERİNE GÖRE: 1-2-3...
    SON HIZLARA BAKARSAK: 1-2-3...

    1. 1.6L benzinli 115PS 5 ileri manuel 1596 cc 115 bg/6000 155 nm tork/4150
    2. 1.6L TDCi 109PS 5-ileri manuel 1560 cc 109 bg 240 nm tork/1750
    3. 1.6L TDCi 90PS 5-ileri manuel 1560 cc 90 bg 215 nm tork/1750

    SİZİN VERDİĞİNİZ ÖRNEKTE DE HER HALİKARDA TORKU YÜKSEK GEÇER DİYEMEYİZ... SİZ YAZMIŞSINIZ ZATEN 0-100 DE BMW, 0-160 TA MERCEDES GEÇİYOR... BEYGİR GÜÇLERİ EŞİT OLMASAYDI BİRAZ DAHA BG Sİ YÜKSEK OLAN LEHİNE RAHAT KONUŞABİLİRDİK GEÇER DİYE...

    quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE


    quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    YOKUŞTA BENZİNLİ Mİ DİZEL Mİ???
    KRİTERLER NEDİR?
    NEDEN DÜZDE YA DA İNİŞTE DEĞİL DE YOKUŞTA DİYE SORULUYOR?
    BU SORUYU SORAN ARKADAŞIN BEKLEDİĞİ CEVAP VAR DA ONUN İÇİN...
    BEKLEDİĞİ CEVAP: "TORKU YÜKSEK OLDUĞU İÇİN DİZEL YOKUŞTA BENZİNLİYİ GEÇER" DİR...
    ANCAK BU HER ZAMAN DOĞRU OLMADIĞI GİBİ, TAM TERSİ DURUM DA HER ZAMAN DOĞRU DEĞİLDİR...
    YUKARDA ARKADAŞLARIN TEKNİK OLARAK BAHSETTİĞİ GİBİ TORK MEVCUT HIZI KORUMAYI SAĞLARKEN, BEYGİR HIZIN ARTMASINI SAĞLAYAN UNSURDUR...
    ŞÖYLE BİR CEVAP VERMEK ASLINDA BU SORU İÇİN YETERLİ OLACAKTIR. BİRBİRİNE YAKIN HACİMLİ MOTORLAR VE YAKIN AĞIRLIKTAKİ ARAÇLAR İÇİN, MESELE 115 BGLİK BENZİNLİ VE 109 LUK DİZEL FOCUS İÇİN... İKİSİNİN SON HIZI 190 KM CİVARINDA...
    CEVAP ŞU: BEYGİR GÜCÜ YÜKSEK ARAÇ GEÇER...


    cok kesin konusmussunuz..yukarda bir ornek verdim beygir gucu aynı olan iki arac..
    1.si 123d 204hp 400nm tork 2.si c250 204hp 500nm tork
    c250cdi baya ağır olmasına rağmen (bmwye gore) 0-100de gecememesine rağmen 0-160da gecmiş..(yani 100-160km ara hızlanması cok daha iyi)
    bunun nedenini gercekten cok merak ediyorum.. bilgilendirirseniz sevinirim..





  • Şimdilik evet ama benzinli motorlardaki aşırı besleme trendi de yaygınlaştıkca bu kanı zamanla tersine dönecektir.
  • yokuşta daha düşük beygir güçüne sahip bir turbodizel araç düşük devirlerden itibaren
    benzinli araca göre sağladığı tork dolayısıyla beygir güçü ile rampada genelde benzinli araca
    göre daha iyi gider. ancak birbirine yakın beygir güçüne sahip benzinli araç sürücüsü ula şu dizel gelmeden
    vitesi küçültüp aleme madara olmadan şu rampayı çıkalım derse bile dizel karşısında şansı olacağını zannetmiyorum. yaktığı birkaç kat yakıtta yanına kar kalır. son zamlardan sonra oyle devir çevirmek
    herkesin harcı değil. ki pratik hayatta da dizel kullanan kişiler farketmiştir özellikle yokuşta benzinli araçlar
    bayılırlar. atmosferik benzinli motorlar bence yavaş yavaş yerini turbo dizele braksalaar iyi olacak...
  • olayın özü birbiriyle kıyaslanan 2 aracın eşdeğer verilerde olması(motor hacmi, beygir gücü, toplam ağırlık vs..) ve geriye kalan diğer etken tork gücü farklılığıdır.Rampada hangisi erken kalkar denilirse mutlak dizel derim.Çünkü bütün bu sayılan kriterlerden sonra ayırıcılığı belirleyen yegane unsurdur.
    Bu sorunun tek bir cevabı var evet dizel araç rampada geçer.Bukadar basit.Ne polemik nede diğerlerini küçümsercesine beyhude laf bunlar demeyede gerek yok.Az ve öz.Dizel rampada hemde daha az ekmekle geçer.
  • 1.3 cdti, 1.4 tdci, 1.6 tdci, 1.4 tdi, 1.6 tdi, 1.6 hdi gibi motorlar yokuşta 1.0'dan 1.8'e kadar tüm benzinli ama turbosuz araçları sollar geçer. 1.8 20v passat bile 169nm torka sahipken mesela 1.4 tdi motor 195nm torka, 1.6 tdci motor ise 240nm torka sahiptir. Yokuş yukarı benzinli araçla vites büyütmeniz neredeyse mümkün değil ama dizel araçta vites bile büyütebilirsiniz.

    Ama 1.8 T, 1.6 T gibi insignia, passat motoru tüm bu dizellerin hakkından gelir. (2.0 tdi, 2.0 tdci hariç)

    Bir önceki arabam 1.6 8v 102 hp motora sahipti. Yaylaya giderken 5 kişi+full bagaj ile çıkarken zorlandığım rampaları vites büyüterek çıkıyorum artık 1.4 tdi 195nm tork ile. Zaten tecrübe eden anlar farkı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaymen


    quote:

    Orijinalden alıntı: aykunsezer


    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaymen

    Ben dizelin gecicegi konusuna su sekilde ulastim 1999 100 bg benzinli arac yokusta zorlaniyor 3. 4. Viteste pek cikamiyordu 109 beygirlik dizel focus cok rahat cikiyordu tabi benzinliye turbo koyarsak veya 2.5 uzerine cikldiginda benzin dizeli ezer cvp alamadim tam olarak video izlemistim 5 vites miydi neydi dizel golf benzinliyi geciyordu pistte



    Arkadaşım dizel araç yüksek tork sayesinde 3. vitesi 4. vitesi çevirebilir fakat benzinli araç aynı hızda 2. viteste yüksek devirde ilerler. Yani örnek vermek gerekirse 150km/h'da 3. viteste olan bir benzinli atmosferik bir araçla aynı hızda giden turbo dizel bir araç 5. vitestedir. Sonuç olarak dizel yüksek tork sayesinde düşük hızda yüksek vitesleri çevirebilir. Dediğiniz kıyaslama ile alakası yok yukarıdaki mesajın.



    buna cevap verebilirmisin peki ? Hızlanmalar
    0-100 km/s sn 7,8
    Maksimum hız, km/s 230 Bu 2.0 benzinlinin değerlleri


    Hızlanmalar
    0-100 km/s sn 8,6
    Maksimum hız, km/s 220 budda 2.0 dizel arada 10 km/s fark var bu fark sizin dediginize göre 50 km fln olması gerek diyelim ki ;

    dizel 5. viteste cıkıyor 200 km hızda benim 160 lık insignia 2.0 dizel 200 le cıktıgına göre buda cıkar herhalde benzinli 3. viteste kalır 4 e biraz zor atar arada 2 vites 3 vites fark var ve benzinli daha hızlı gidip geciyor ! ben bisi anlamadım ...



    Arkadaşım normalde benzinli motorlarda son vites motoru rahatlatmak içindir. Örneğin 6ileri bir araçta 6. viteste araçta hızlanma gerçekleşmez sadece uzun yoldaysanız benzin sarfiyatını düşürür. Bu sebepten dolayı arada bu kadar az fark oluşur.




  • Ferrari'ye söyleyin dizel yapsın diyenler zırvaladıklarının farkında değiller sanırım. Ferrari tasarkanırken performansı, yol tutuşu, frenleri gibi bir çok detayın yanında motor sesi üzerinde de çok ciddi çalışılmaktadır, çünkü spor arabası tutkunları için motorun sesi, tınısı çok önemlidir. Ferrari benzinli arabaları kadar performanslı dizel üretebilir belki ama "kır, kır, kır" diye giden bir Ferrari olur.

    Audi'nin Lemans yarışlarında dizel motorla neler yaptığından haberiniz yok anlaşılan.

    http://www.nethaber.com/Spor/98403/Audi-R15-TDI-Yarisan-ilk-ikinci-nesil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    Ferrari'ye söyleyin dizel yapsın diyenler zırvaladıklarının farkında değiller sanırım. Ferrari tasarkanırken performansı, yol tutuşu, frenleri gibi bir çok detayın yanında motor sesi üzerinde de çok ciddi çalışılmaktadır, çünkü spor arabası tutkunları için motorun sesi, tınısı çok önemlidir. Ferrari benzinli arabaları kadar performanslı dizel üretebilir belki ama "kır, kır, kır" diye giden bir Ferrari olur.

    Audi'nin Lemans yarışlarında dizel motorla neler yaptığından haberiniz yok anlaşılan.

    http://www.nethaber.com/Spor/98403/Audi-R15-TDI-Yarisan-ilk-ikinci-nesil


    ayrıca ferrari tarzı araç alanlar devir çevirebilmesinide ister..belki dizel bir ferrari yapılabilir, belki çok daha performanslı olur, ama dizel yakıtın yanma karakteristiğinden dolayı yüksek devirler çevirmesi imkansıza yakın...eee kim ister performanslı ama 5000 devir çeviren bir ferrariyi?

    konu aslında rayından çıktı, dizelmi daha iyi yoksa benzinli mi daha iyi olayına geldi..hepsinin ayrı karakteristikleri var, hepsinin tercih yeri farklı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    Ferrari'ye söyleyin dizel yapsın diyenler zırvaladıklarının farkında değiller sanırım. Ferrari tasarkanırken performansı, yol tutuşu, frenleri gibi bir çok detayın yanında motor sesi üzerinde de çok ciddi çalışılmaktadır, çünkü spor arabası tutkunları için motorun sesi, tınısı çok önemlidir. Ferrari benzinli arabaları kadar performanslı dizel üretebilir belki ama "kır, kır, kır" diye giden bir Ferrari olur.

    Audi'nin Lemans yarışlarında dizel motorla neler yaptığından haberiniz yok anlaşılan.

    http://www.nethaber.com/Spor/98403/Audi-R15-TDI-Yarisan-ilk-ikinci-nesil


    Yani sadece sesi için Ferrari 4300cc'lik atmosferik motor kullaniyor öyle mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykunsezer


    quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    Ferrari'ye söyleyin dizel yapsın diyenler zırvaladıklarının farkında değiller sanırım. Ferrari tasarkanırken performansı, yol tutuşu, frenleri gibi bir çok detayın yanında motor sesi üzerinde de çok ciddi çalışılmaktadır, çünkü spor arabası tutkunları için motorun sesi, tınısı çok önemlidir. Ferrari benzinli arabaları kadar performanslı dizel üretebilir belki ama "kır, kır, kır" diye giden bir Ferrari olur.

    Audi'nin Lemans yarışlarında dizel motorla neler yaptığından haberiniz yok anlaşılan.

    http://www.nethaber.com/Spor/98403/Audi-R15-TDI-Yarisan-ilk-ikinci-nesil


    Yani sadece sesi için Ferrari 4300cc'lik atmosferik motor kullaniyor öyle mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    konu aslında rayından çıktı, dizelmi daha iyi yoksa benzinli mi daha iyi olayına geldi..hepsinin ayrı karakteristikleri var, hepsinin tercih yeri farklı.



    katılıyorum....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    1.3 cdti, 1.4 tdci, 1.6 tdci, 1.4 tdi, 1.6 tdi, 1.6 hdi gibi motorlar yokuşta 1.0'dan 1.8'e kadar tüm benzinli ama turbosuz araçları sollar geçer. 1.8 20v passat bile 169nm torka sahipken mesela 1.4 tdi motor 195nm torka, 1.6 tdci motor ise 240nm torka sahiptir. Yokuş yukarı benzinli araçla vites büyütmeniz neredeyse mümkün değil ama dizel araçta vites bile büyütebilirsiniz.

    Ama 1.8 T, 1.6 T gibi insignia, passat motoru tüm bu dizellerin hakkından gelir. (2.0 tdi, 2.0 tdci hariç)




    Arkadaşım yanlış anlama ama yaptığın yorum çok mantıksız.Tamam dizel avantajlı eyvallah ona zaten kimse bi şey diyemez ama sen abartmışsın.1.3 90 hp astra ile 1.8 140 hp honda kapışsa yine mi dizel geçer?Benimde konunun başından beri vurgulamak istediğim bu.bi araç sırf turbo dizel diye,rampada tüm atmosferikleri sollayacak diye bi kural yok.




  • İdda Sonuçlandı Ben Kazandım O videoyu gösterdim paramı isterim dedim bişey diyemedi aslında olay söyle basladı o benzinli yokuşu daha kolay cıkar dedi ben dizel dedim o benzin dedi ben dizel dedim sonra iddaya girdik dizel mibenzinmi gecer diye o laf oyunu karıştırdı işi aslında Herkese Teşekkürler konuyu kapatabilirler baslıgada yazıyorum
  • hangi video?
  • Çok güzel çözmüşsün olayı tebrikler
  • ohh bee...
    bu gece rahat uyuyabileceğim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus
    Arkadaşım yanlış anlama ama yaptığın yorum çok mantıksız.Tamam dizel avantajlı eyvallah ona zaten kimse bi şey diyemez ama sen abartmışsın.1.3 90 hp astra ile 1.8 140 hp honda kapışsa yine mi dizel geçer?Benimde konunun başından beri vurgulamak istediğim bu.bi araç sırf turbo dizel diye,rampada tüm atmosferikleri sollayacak diye bi kural yok.

    Sizin yorumunuz da tecrübeden uzak kağıt üstü verileri abidesiyim diye bağırıyor. 1.3 cdti 1.4 tdci/tdi zayıf kalabilir max 200 torkuyla ama 1.6 tdci ve 1.6 tdi 240nm torkuyla 1.8 20v 125hp 160nm torklu passatı da 1.8 140hp 170nm torklu hondayı yokuş yukarı ağlatır. İki aracı da kullanıp öyle yorum yapın benim yorumlarım tamamen tecrübeyle sabit.

    Yorumumu şöyle değiştiriyorum, 1.3 cdti, 1.4 tdci, 1.4 tdi motora karşı max 1.6 turbosuz benzinli motorların YOKUŞ YUKARI şansları yoktur. 1.6 tdci ve 1.6 tdi'nin yanında 1.8 atmosferik motorların şansı yoktur. 1.9 tdi ve 2.0 tdi ve 2.0 tdci'nin yanında ise 2.0 turbosuz benzinli motorların şansı yoktur. Şimdi yorumum çarpıtılmaz umarım. Atmosferik motorların en başarılı üreticilerinden hondanın 1.8 140 civic'ini yorumumun ortasına getirip en güçsüzlerinden 1.3 cdti ile karşılaşltırmak da sizin amacınızı belli ediyor zaten. Benim yorumumu okuyan ne demek istediğimi anlamıştır zaten...

    1.3-1.4 dizellerin karşılaştırılabileceği 1.0 1.6 benzinlilerdir.
    1.6-2.0 dizelerin karşılaştırılabileceği 1.8-2.0 benzinlilerdir ve yokuşta hiçbir şansı yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaymen

    İdda Sonuçlandı Ben Kazandım O videoyu gösterdim paramı isterim dedim bişey diyemedi aslında olay söyle basladı o benzinli yokuşu daha kolay cıkar dedi ben dizel dedim o benzin dedi ben dizel dedim sonra iddaya girdik dizel mibenzinmi gecer diye o laf oyunu karıştırdı işi aslında Herkese Teşekkürler konuyu kapatabilirler baslıgada yazıyorum


    Tamam.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.