Şimdi Ara

Yokusta Benzin-Dizel-ÇÖZÜLDÜ (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
1
Favori
7.488
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benzinli aracın yanından 6 .viteste 180 km hızla tırmanan bir araç varsa bilin ki dizeldir.niye mi. kendimden biliyorum da ondan.dizel araç yokuş tırmanma arabası.farkı da torku.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    uzun tecrübelerim

    2007 5.20d 163hp
    2007 passat 2.0tdı 140 hp
    2004 chavrolet trailblazer 4.2 cc 275 hp
    2000 opel astra 100 hp
    2000 1.9 passat
    2004 accord 2.4 190 hp

    kısa tecrübeleri
    2009 x6 3.5d 286 hp
    2009 tdci focus vb....


    sıra ilkokul çocukları gibi idrar yrıştırmaya mı geldi

    blocked
  • Konu Biraz Kaymış Benim Soruma Daha Cevap Veren Olmadı 1. Sayfanın sonlarına dogru yazıyor tekrarlıyım bazı arkadaslar söyle demiş; benzinli araba 3 de olur ama dizel 5 6 da olmasına karşın gecer cunku devri yuksektir buda hız demektır pekı benzinli arac ile dizel aracın mak. hızları arasında 100 km farkmı war yani mesela

    dizel 6. viteste 200 le cıkıyor benzinli 3. viteste bagırttıra bagıttıra gene 200 lemi cıkıyor ? oyle olsaydı benzinli arac 6. vitesinde 300 gıtması gerekmez miydi bu biraz fazla oldu gelin azaltanlım ; dizel gene 5. viteste 180 ile cıkıyor mak. hızında diyeleim benzinli gene 3 de 180 le mi ciıkıcak ozmn gene benzinin mak. hızının 220 olması gerekirdi dizelden 40 5 0km fazla ama öyle değil... Sorum bu mantıksızmı simdi
  • hp eşit varsayarsak,

    yüksek torkun avantajı ağırlık artınca ortaya çıkıyor zaten, eşit ağırlıklarda ise tabiki yüksek devrinden ötürü benzinli avantajlı ama yokuşta devir çok fazla düşerse bu sefer dizel avantajı eline alır yani eğime göre durun değişir, az eğim de benzinli çok eğimde dizel avantajlı...

    bu arada turbo özellikle eğimde kendini gösteriyor hangisinde varsa büyük avantaj sağlar...
  • 1.6 benzinliyi yükle. Sarıyer hacıosman yokuşundan yukarı sal. yokuşa 100 ile girsen yokuştan en fazla 80 ile çıkarsın.
    1.3 dizeli yükle. Aynı yokuştan yukarı sal. 100 le girsen 100 ile (belkide üstüyle) çıkarsın.
    1.6 dizel 300 tork ile düşünemiyorum.

    Kimse zaten düz yol veya 0-100 için birşey demedi. benzinli uzar gider.

    ama yokuşta, birde araçları yüklerseniz tork sayesinde dizel daha rahat çıkacaktır hatta ivmelenmesini sürdürebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakaniko -- 11 Ocak 2010; 18:11:32 >
  • Acayip yoruma açık bir konu olmaya başladı artık.Benzinli derken 1.6 benzinliyi koyarsanız e 1.6 dizel tabiki de geçecektir.Hem turbosu var hem de torku yüksek.Ama turbolu bir benzinli için aynı şeyi söylemek zor.Bir tork'tur takmış gidiyor insanlar.Tralles hocam çok bahsetmiş bu konudan ve gayet mantıklı konuşmuş.Buralara yazmadan önce lütfen bir okuyun mesajlarını.Son bir ricam da lütfen kişisel tecrübelerinize göre yorum yapmayın.Benim de bir sürü tecrübem var ama onları buraya yazmıyorum.Aracım 2.0T 220bg ve 350nm tork.Birisi benim arabamla aynı motor hacminde ve dediğiniz rampa olayında(ya da yokuş aşağı,düz yol vs. farketmez)geçebilecek bir dizel araba yazsın.Konu çok açık olduğundan herkes 1.6 benzinliye göre dizeli karşılaştırmış bende böyle bir örnek sunayım dedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CanM

    Acayip yoruma açık bir konu olmaya başladı artık.Benzinli derken 1.6 benzinliyi koyarsanız e 1.6 dizel tabiki de geçecektir.Hem turbosu var hem de torku yüksek.Ama turbolu bir benzinli için aynı şeyi söylemek zor.Bir tork'tur takmış gidiyor insanlar.Tralles hocam çok bahsetmiş bu konudan ve gayet mantıklı konuşmuş.Buralara yazmadan önce lütfen bir okuyun mesajlarını.Son bir ricam da lütfen kişisel tecrübelerinize göre yorum yapmayın.Benim de bir sürü tecrübem var ama onları buraya yazmıyorum.Aracım 2.0T 220bg ve 350nm tork.Birisi benim arabamla aynı motor hacminde ve dediğiniz rampa olayında(ya da yokuş aşağı,düz yol vs. farketmez)geçebilecek bir dizel araba yazsın.Konu çok açık olduğundan herkes 1.6 benzinliye göre dizeli karşılaştırmış bende böyle bir örnek sunayım dedim.

    yukarıda defalarca turbo benzinliden bahsedilmediği yazıld , konuyu açan arkadaşın sorusuda bu değil zaten. dizelede rampada üstünlüğü sağlayan sizin 2.0 ın yanındaki T harfi . elbette turbo benzinli daha performanslı olacak ama iş dönüp dolaşıp torka geliyor yine.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: CanM

    Acayip yoruma açık bir konu olmaya başladı artık.Benzinli derken 1.6 benzinliyi koyarsanız e 1.6 dizel tabiki de geçecektir.Hem turbosu var hem de torku yüksek.Ama turbolu bir benzinli için aynı şeyi söylemek zor.Bir tork'tur takmış gidiyor insanlar.Tralles hocam çok bahsetmiş bu konudan ve gayet mantıklı konuşmuş.Buralara yazmadan önce lütfen bir okuyun mesajlarını.Son bir ricam da lütfen kişisel tecrübelerinize göre yorum yapmayın.Benim de bir sürü tecrübem var ama onları buraya yazmıyorum.Aracım 2.0T 220bg ve 350nm tork.Birisi benim arabamla aynı motor hacminde ve dediğiniz rampa olayında(ya da yokuş aşağı,düz yol vs. farketmez)geçebilecek bir dizel araba yazsın.Konu çok açık olduğundan herkes 1.6 benzinliye göre dizeli karşılaştırmış bende böyle bir örnek sunayım dedim.

    0-160ı kac sizin 2.0turbonun?

    0-100de gecicek araba bol dizel ooarak o konuda rahat oolun

    c250cdi 2.1lt 0-160 7.1sn 204hp 500nm tork 0-160 17.4 seconds 1570 kilograms (3454 lbs) 128.12 hp/tonne 68 kw/liter 155 miles/h (250 (restricted) km/h)

    123d 0-100 6.7 seconds 204hp 400nm tork 0-160 km/h 17.6 seconds 1489 kilograms (3276 lbs) 135.09 hp/tonne 75 kw/liter 147.56 miles/h (238 km/h)





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HoLY.oNE -- 11 Ocak 2010; 20:13:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CanM

    Acayip yoruma açık bir konu olmaya başladı artık.Benzinli derken 1.6 benzinliyi koyarsanız e 1.6 dizel tabiki de geçecektir.Hem turbosu var hem de torku yüksek.Ama turbolu bir benzinli için aynı şeyi söylemek zor.Bir tork'tur takmış gidiyor insanlar.Tralles hocam çok bahsetmiş bu konudan ve gayet mantıklı konuşmuş.Buralara yazmadan önce lütfen bir okuyun mesajlarını.Son bir ricam da lütfen kişisel tecrübelerinize göre yorum yapmayın.Benim de bir sürü tecrübem var ama onları buraya yazmıyorum.Aracım 2.0T 220bg ve 350nm tork.Birisi benim arabamla aynı motor hacminde ve dediğiniz rampa olayında(ya da yokuş aşağı,düz yol vs. farketmez)geçebilecek bir dizel araba yazsın.Konu çok açık olduğundan herkes 1.6 benzinliye göre dizeli karşılaştırmış bende böyle bir örnek sunayım dedim.

    bu arada imzanızdaki araç ne kadara geldi size?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    uzun tecrübelerim

    2007 5.20d 163hp
    2007 passat 2.0tdı 140 hp
    2004 chavrolet trailblazer 4.2 cc 275 hp
    2000 opel astra 100 hp
    2000 1.9 passat
    2004 accord 2.4 190 hp

    kısa tecrübeleri
    2009 x6 3.5d 286 hp
    2009 tdci focus vb....


    sıra ilkokul çocukları gibi idrar yrıştırmaya mı geldi

    blocked



    Keyfin bilir abicim.Ben kimseyi kırmadan bildiklerimi güzelce açıklıyorum.Sırf torku fazla diye ezbere dizel geçer diyorsun.106 ve bravo karşılaştırmasına bile!!!beygirleri aynı arada 400 kg fark var öhhh yani.150 nm tork 400 kg farkı kapatamaz.haa bi de devir farkı var tabi




  • @holy.one,

    Ben özellikle aynı motor hacminde demiştim yani 2.0 olacaktı.Örnek verdiğiniz 2 arabanın biri 2.1lt biri 2.3lt.Aracımın 0-160'ını bilmiyorum ama 0-100'ü 7.6 sn.Ayrıca benim aracım 1650 kg. Yani motor hacimlerini eşit saysak bile o farkı tork çok fazla etkilemez bence.Hep derim ağırlık/güç oranı çoğu şeyi çözer diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CanM -- 11 Ocak 2010; 20:47:09 >
  • Way beee ne konuymuş bi netice cıkmadı hala desenize

    Vtec arkadan baktırır benzin mazot yaktırır

  • quote:

    Orijinalden alıntı: EX_PRO

    Way beee ne konuymuş bi netice cıkmadı hala desenize

    Vtec arkadan baktırır benzin mazot yaktırır





    Neticesi yok bu işin ondan çıkmıyor.Anca bu işin uzmanı çıkıp tüm verileri hesaplayacakki cevap bulunsun.Bu aracın 0-100 ü şu ,torku şu kadar öyleyse bu geçer demekle olmuyor.anca arada ciddi farklar olacakki cevabı bulalım.106 ve bravo daki 400 kg fark gibi mesela.
  • Evet bu işin sonu bir yere varmayacak en iyisi ben susayım.Ama yinede tralles hocamın yazdığı yazıyı herkesin okumasını tavsiye ederim herşeyi çok net bir şekilde açıklamış.
  • modelden modele sonuç değişir.

    dizelde tork sayesinde vites düşürme derdinden kurtuluyorsunuz, araba düşük devirde daha iyi çekiyor. bu, insanları yanıltıyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: CanM

    @holy.one,

    Ben özellikle aynı motor hacminde demiştim yani 2.0 olacaktı.Örnek verdiğiniz 2 arabanın biri 2.1lt biri 2.3lt.Aracımın 0-160'ını bilmiyorum ama 0-100'ü 7.6 sn.Ayrıca benim aracım 1650 kg. Yani motor hacimlerini eşit saysak bile o farkı tork çok fazla etkilemez bence.Hep derim ağırlık/güç oranı çoğu şeyi çözer diye.

    bmw 123d 2.0litre hacminde

    ayrıca benim gozlemlediğim kadarıyla

    500nm torku olan ve 123d den baya bir ağır olan bir arac 123d yi ara hızlanmalarda gecmiş gordugunuz üzere..

    buna ne dicek merak ettim tork işe yaramaz diyenler..

    bu veriden dolayı da ağırlık/güc oranı da hikaye oljuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakaniko

    1.6 benzinliyi yükle. Sarıyer hacıosman yokuşundan yukarı sal. yokuşa 100 ile girsen yokuştan en fazla 80 ile çıkarsın.
    1.3 dizeli yükle. Aynı yokuştan yukarı sal. 100 le girsen 100 ile (belkide üstüyle) çıkarsın.
    1.6 dizel 300 tork ile düşünemiyorum.

    Kimse zaten düz yol veya 0-100 için birşey demedi. benzinli uzar gider.

    ama yokuşta, birde araçları yüklerseniz tork sayesinde dizel daha rahat çıkacaktır hatta ivmelenmesini sürdürebilir.


    ney anlamadım...

    kusura bakma kardeş ama ya "vites" denilen şeyden haberin yok yada benzinli araç kullanmamışsın..eğer demek istediğin şey "dizel araçla hacı osman yokuşunu vites değiştirmeden hızlanarak çıkabilirsin" evet bu olabilir, dizel torku yüksek olduğundan düşük devirde daha yüksek güç verir ve halk arasındaki tabirle çekeri iyidir, vites değiştirmeden basar gider. ama benzinliyi 2 vites düşürdünmü bak bakalım nasıl 100 le girip 150 ile çıkıyor hacıosmanı...

    ha bu hareketi yapınca dizelde 20-25 kuruş yakarsın benzinlide 50-55 kuruş, belkide daha da fazla.. bu noktadada laf yok, ama 1.6 benzinliyi yükleyeceksin ve uygun viteste yüksek devir çevirerek çıkacaksın ve 100 ile girip en fazla 80 ile çıkacaksın ha..yok böyle birşey




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE


    quote:

    Orijinalden alıntı: CanM

    @holy.one,

    Ben özellikle aynı motor hacminde demiştim yani 2.0 olacaktı.Örnek verdiğiniz 2 arabanın biri 2.1lt biri 2.3lt.Aracımın 0-160'ını bilmiyorum ama 0-100'ü 7.6 sn.Ayrıca benim aracım 1650 kg. Yani motor hacimlerini eşit saysak bile o farkı tork çok fazla etkilemez bence.Hep derim ağırlık/güç oranı çoğu şeyi çözer diye.

    bmw 123d 2.0litre hacminde

    ayrıca benim gozlemlediğim kadarıyla

    500nm torku olan ve 123d den baya bir ağır olan bir arac 123d yi ara hızlanmalarda gecmiş gordugunuz üzere..

    buna ne dicek merak ettim tork işe yaramaz diyenler..

    bu veriden dolayı da ağırlık/güc oranı da hikaye oljuyor



    Hocam kimse tork işe yaramaz demiyor.Benim bahsettiğim şey torkun beygir kadar önemli olmadığı yani.Ha siz hala ısrar ediyorsanız tork üzerinde bu kadar, o zaman ferrariyle falan bir iletişime geçin bence, arabalarını dizel yapsın adamlar.Yazık petrol tükeniyor sonuçta.Dizele hem millet daha az para verir hemde benzinli ferrarileri yokuşta tokatlarlar yahu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CanM -- 11 Ocak 2010; 21:57:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    1,6 corollam var 110 beygir. Eskişehir çıkışında ankara yolu üzerinde uzunca bir bayır var. Bayıra 140 ile giriyorum tepesine ulaşıncaya kadar hızım 70'e düşüyor bu arada beni ticari araçlar dahil bir çok dizel araba solluyor hiç bayılmadan. Benzin bayırda bayılıyor ama dizel bayılmıyor. Teorik bilgiye gerek yok gözümle gördüm kendim yaşadım :)


    naptın hocam sende abartma.140 km gibi hızlarda toyota yüksek devirde olur ki bu en sevdiği şeydir.Gaza basmasını bilirsen hızın düşmez.Düştü diyelim çekersin 4 e olur biter.110 hp lik arabayla da bunları yaşıyorsanız hatayı kendinizde arayın.




    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    1,6 corollam var 110 beygir. Eskişehir çıkışında ankara yolu üzerinde uzunca bir bayır var. Bayıra 140 ile giriyorum tepesine ulaşıncaya kadar hızım 70'e düşüyor bu arada beni ticari araçlar dahil bir çok dizel araba solluyor hiç bayılmadan. Benzin bayırda bayılıyor ama dizel bayılmıyor. Teorik bilgiye gerek yok gözümle gördüm kendim yaşadım :)


    Vites düşürüyor musunuz?

    Vites düşürmezseniz hızınız azalır, bu da çok normaldir.

    Vites düşürmenize karşın hızınız çok azalıyor ise motorda sıkıntı olması muhtemel.

    Benzinli arabanın kullanım esasları ile dizel arabanın kullanım esasları çok farklıdır.

    Hayatında sadece dizel araba kullanan ve benzinli araba kullanmayı bilmeyen adamın altına Ferrari verilse adam "Bu araba gitmiyor." der.

    Çünkü dizel motor maksimum gücünü 4.000 rpm de verip 4.000 rpm den sonra güç üretmezken bir Ferrari 4.000 rpm den sonra kendine gelir.




    Vitesi elbette düşürüyorum ama zorlasamda hızlanmıyor araba nedense. Arabada da 3 kişi ve bagajda da yük var ayrıca. Oda etkiliyor olabilir. Tek başıma dğeilim yani.

    Hatta bu yaz tatilden dönerken silifke karaman konya güzergahını izlerim. Toroslardan geçiyorum ve dönüşte çok fazla dağ tırmanılıyor ve araba gitmiyor hızlanmıyor. Sertavul geçiti 3 şerit mesela, Önce aşağı inip sonra uzuncana bir yokuş geliyor yokuş aşağı basıyorum ve 120 ile bayıra giriyorum. Hıza oranla kademeli olarak 3. vitese kadar düşüyorum. 3. viteste basmama rağmen araba hızlanmıyor 80 den 100 e çıkamıyorum devir yüksek olsa bile. zar zor 100 e yaklaşınca 4'e atıyorum araba hemen yığılıyor.


    Acaba ben mi çok zorluyorum yoksa arabada mı bişey var anlamadım. Bayırda yüksek devirde gitsem bile max torkta hızı korumuyor. Baskı balatam da değişeli 1,5 sene oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online


    Vitesi elbette düşürüyorum ama zorlasamda hızlanmıyor araba nedense. Arabada da 3 kişi ve bagajda da yük var ayrıca. Oda etkiliyor olabilir. Tek başıma dğeilim yani.

    Hatta bu yaz tatilden dönerken silifke karaman konya güzergahını izlerim. Toroslardan geçiyorum ve dönüşte çok fazla dağ tırmanılıyor ve araba gitmiyor hızlanmıyor. Sertavul geçiti 3 şerit mesela, Önce aşağı inip sonra uzuncana bir yokuş geliyor yokuş aşağı basıyorum ve 120 ile bayıra giriyorum. Hıza oranla kademeli olarak 3. vitese kadar düşüyorum. 3. viteste basmama rağmen araba hızlanmıyor 80 den 100 e çıkamıyorum devir yüksek olsa bile. zar zor 100 e yaklaşınca 4'e atıyorum araba hemen yığılıyor.


    Acaba ben mi çok zorluyorum yoksa arabada mı bişey var anlamadım. Bayırda yüksek devirde gitsem bile max torkta hızı korumuyor. Baskı balatam da değişeli 1,5 sene oluyor.



    1.6 benzinli 125 hp civic,3 kişi +full bagaj+ arka koltuklardan biri tavana kadar dolu..

    gerededen otobana girdikten sonra yaptığım hızın videosunu göstersem forumdan afaroz ederler, hemde tahminlerime göre hafif bir yokuştaydım..yokuşta olduğumu nerden çıkardım..4. viteste 6000 devirden 5 vitese takınca araç yavaşlamaya başladı

    böylede rezil bir 5. vitesim vardır

    bilenler bilir otobanda öyle yerler vardır ki baksanız düz yol gibi gözükür ama aslında ciddi yokuştur.

    eğer vites düşürmenize ragmen aracın çekişi yetersizse bir sorun olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 11 Ocak 2010; 23:55:18 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.