Şimdi Ara

Yokusta Benzin-Dizel-ÇÖZÜLDÜ (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
1
Favori
7.487
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Benzinli de geçse, dizel de geçse, üzülen taraf benzinli olur.
    Hele ki araç doluysa baya bir üzülür.
    Bir bakmış depo ibresi devir göstergesi gibi hareket ediyor.



  • her yolda lpg alır.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EX_PRO

    söyle bir yaklaşım yapalım

    160 GTI (namı diğer otoyol faresi)

    1600cc motor 118 bg motor gücü 145 Nm tork üretiyor 6600 d/d ve boş ağırlıgı 925KG

    diğer yandan

    Fiat Bravo DYNAMIC – EMOTION (Tutumlu alile otomobili)

    1600cc MULTIJET DİZEL 120 bg motor gücü 300Nm tork üretiyor 1500d/d ve boş ağırlıgı 1320kg

    sizce 2 aynı motor hacmine sahip ve birbiriyle eş motor gücü sunan 2 arabadan hangisi

    havada karada denizde (şaka bi yana ) daha üstündür

    BEN SİZE SÖYLİYİM 2 ARACIDA KULLANMIŞ BİRİ OLARAK FİAT BRAVODA ÖYLE BİR TORK VARKİ NE OTOYOL FARESİ NEDE LAĞIM FARESİ TANIR

    UMARIM BU KONUDA BİLGİSİ OLMIYAN ARKADAŞLARA YARDIMCI OLMUSUMDUR


    Bravo 120 hp multijet 0-100 10.5 sn fabrika verisi.

    Peugeot 106 GTi 0-100 8.7 sn fabrika verisi.

    Aradaki 1.8 sn fark 0-100 hızlanmada amiyane tabirle boy boy k... anlamına geliyor.Sizde anlaşılan torkun etkisiyle sarhoş olanlardansınız.Kaldiki 106 gti atmosferik değil turbo bir motordur.Benzinli 1.6 turbo motorların günümüzde ne kadar güç ürettiğide ortada.Kaldıki 1.4 T-Jet Fiat Bravo dizel kardeşini hertürlü ağlatır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili


    quote:

    Orijinalden alıntı: EX_PRO

    söyle bir yaklaşım yapalım

    160 GTI (namı diğer otoyol faresi)

    1600cc motor 118 bg motor gücü 145 Nm tork üretiyor 6600 d/d ve boş ağırlıgı 925KG

    diğer yandan

    Fiat Bravo DYNAMIC � EMOTION (Tutumlu alile otomobili)

    1600cc MULTIJET DİZEL 120 bg motor gücü 300Nm tork üretiyor 1500d/d ve boş ağırlıgı 1320kg

    sizce 2 aynı motor hacmine sahip ve birbiriyle eş motor gücü sunan 2 arabadan hangisi

    havada karada denizde (şaka bi yana ) daha üstündür

    BEN SİZE SÖYLİYİM 2 ARACIDA KULLANMIŞ BİRİ OLARAK FİAT BRAVODA ÖYLE BİR TORK VARKİ NE OTOYOL FARESİ NEDE LAĞIM FARESİ TANIR

    UMARIM BU KONUDA BİLGİSİ OLMIYAN ARKADAŞLARA YARDIMCI OLMUSUMDUR


    Bravo 120 hp multijet 0-100 10.5 sn fabrika verisi.

    Peugeot 106 GTi 0-100 8.7 sn fabrika verisi.

    Aradaki 1.8 sn fark 0-100 hızlanmada amiyane tabirle boy boy k... anlamına geliyor.Sizde anlaşılan torkun etkisiyle sarhoş olanlardansınız.Kaldiki 106 gti atmosferik değil turbo bir motordur.Benzinli 1.6 turbo motorların günümüzde ne kadar güç ürettiğide ortada.Kaldıki 1.4 T-Jet Fiat Bravo dizel kardeşini hertürlü ağlatır.





  • 106 GTI atmosferik bir motora sahiptir arkadaşlar.

    Teknik özellikler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SIRADANUS -- 11 Ocak 2010; 13:32:16 >
  • Arada 400 kg fark var.300 nm tork olsa kaç yazar.
  • insanların ya okuma sorunu var yada işne geleni kullanarak üste çıkma problemi var. konunun başlığı 0-100 de dizelmi benzinlimi değil. yokuşta (rampada) dizelmi benzinlimi. benzinli araç düzde öne geçer çünkü tork yani hayvan gücüne düz yolda çok fazla ihtiyaç olmaz ama zora gelince tork ön plana çıkar. o zamanda ortada 106 falan kalmaz. birde yukarıda sürekli olarak araçlara amaç doğrultusunda olmayan parçalar ekleniyor (turbo v.s.), hacimler değiştiriliyor. bunlara gerek yok arkadaşlar. varsa imkanınız deneyip görün ne oluyor. 3-4. viteste arabanız deli gibi bağırırken yanınızdan 3000 devir 140 km hızla aheste aheste geçen dizeli görünce bakalım ne hissdeceksiniz. tekrar söylüyorum denedim oradan biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi logicman -- 11 Ocak 2010; 13:46:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    insanların ya okuma sorunu var yada işne geleni kullanarak üste çıkma problemi var. konunun başlığı 0-100 de dizelmi benzinlimi değil. yokuşta (rampada) dizelmi benzinlimi. benzinli araç düzde öne geçer çünkü tork yani hayvan gücüne düz yolda çok fazla ihtiyaç olmaz ama zora gelince tork ön plana çıkar. o zamanda ortada 106 falan kalmaz. birde yukarıda sürekli olarak araçlara amaç doğrultusunda olmayan parçalar ekleniyor (turbo v.s.), hacimler değiştiriliyor. bunlara gerek yok arkadaşlar. varsa imkanınız deneyip görün ne oluyor. 3-4. viteste arabanız deli gibi bağırırken yanınızdan 3000 devir 140 km hızla aheste aheste geçen dizeli görünce bakalım ne hissdeceksiniz. tekrar söylüyorum denedim oradan biliyorum.


    Siz yanlış denemişsiniz. O 300 nm tork motorun yüksek devir çevirme özrünü ortadan kaldırıyor.Öyle boy boy fark atacak fark yaratmıyor.Kaldıki bu araçların beygirleri aynı fakat arada 400 kg gibi ciddi bi fark var.rampa yukarıda 106 geçer.Haa bağırır mağırır ama yinede geçer.(kesin burdanda çok yakara gelir konu.çok yakmaz aslında sadece bizde benzin pahalıdır)

    Bu arada rampa yukarı drag yapmak nasıl bir fantazidir anlamadım gitti.Birde şu dizel-benzin tartışmalarını anlamıyorum.Ya ne güzel bir sürü çeşit var işte.Güzel güzel biniyoruz.Bi araç her konuda üstün olacak diye bi şey yok.Sahibi olduğunuz araçları Tanrı laştırmak için bu kadar kasılmayın



    edit:Hüseyin Bolt un sırtına 40 kg yük koyun.100 metrede plaka okuturum ona.Pardon şortumun markasını okuturum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akhilleus -- 11 Ocak 2010; 14:11:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    insanların ya okuma sorunu var yada işne geleni kullanarak üste çıkma problemi var. konunun başlığı 0-100 de dizelmi benzinlimi değil. yokuşta (rampada) dizelmi benzinlimi. benzinli araç düzde öne geçer çünkü tork yani hayvan gücüne düz yolda çok fazla ihtiyaç olmaz ama zora gelince tork ön plana çıkar. o zamanda ortada 106 falan kalmaz. birde yukarıda sürekli olarak araçlara amaç doğrultusunda olmayan parçalar ekleniyor (turbo v.s.), hacimler değiştiriliyor. bunlara gerek yok arkadaşlar. varsa imkanınız deneyip görün ne oluyor. 3-4. viteste arabanız deli gibi bağırırken yanınızdan 3000 devir 140 km hızla aheste aheste geçen dizeli görünce bakalım ne hissdeceksiniz. tekrar söylüyorum denedim oradan biliyorum.


    Siz yanlış denemişsiniz. O 300 nm tork motorun yüksek devir çevirme özrünü ortadan kaldırıyor.Öyle boy boy fark atacak fark yaratmıyor.Kaldıki bu araçların beygirleri aynı fakat arada 400 kg gibi ciddi bi fark var.rampa yukarıda 106 geçer.Haa bağırır mağırır ama yinede geçer.(kesin burdanda çok yakara gelir konu.çok yakmaz aslında sadece bizde benzin pahalıdır)

    Bu arada rampa yukarı drag yapmak nasıl bir fantazidir anlamadım gitti.Birde şu dizel-benzin tartışmalarını anlamıyorum.Ya ne güzel bir sürü çeşit var işte.Güzel güzel biniyoruz.Bi araç her konuda üstün olacak diye bi şey yok.Sahibi olduğunuz araçları Tanrı laştırmak için bu kadar kasılmayın



    edit:Hüseyin Bolt un sırtına 40 kg yük koyun.100 metrede plaka okuturum ona.Pardon şortumun markasını okuturum





  • Peki söyleyin bakalım: Arka koltuğa çocuğu , kaynanayı ve kaynatayı , yana hanımı alsak , bagaj da ağzına kadar dolu olsa yokuşta kim geçer?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Peki söyleyin bakalım: Arka koltuğa çocuğu , kaynanayı ve kaynatayı , yana hanımı alsak , bagaj da ağzına kadar dolu olsa yokuşta kim geçer?


    boşuna uğraşma dostum ne dersen de anlatamazsın farkı. emin ol yukarıda hayatında dizel arabaya binmeden yorum yapan bir sürü insan var. . birde utanmadan savunduğun şeye tapmakla suçlanırsın. üstelik seni tapmakla suçlayan kişi aynı cümlesinde savunduğu aracı senden on kat fazla över. peki sen savunduğun benzinli araca ne yapmış oluyorsun diye sorarsın arkadaşa ama asla cevap alamazsın. sadece laf kalabalığı duyarsın. hatta bir nevi yalancı olursun. benim aracım benzinli olduğu halde doğruyu savunduğum için tapmakla itham edildik. ulan arabanın nesine tapayım ? 3 lira verir allahını alırım beğenmem üzerine 5 lira daha verir onunda allahını alırım olur biter.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Peki söyleyin bakalım: Arka koltuğa çocuğu , kaynanayı ve kaynatayı , yana hanımı alsak , bagaj da ağzına kadar dolu olsa yokuşta kim geçer?



    gücü fazla olan geçer...

    konu tam bir kavram karmaşasına dönmüş..

    eğer soru "yokuşta 5 kişi + full bagajla dizel araçmı yoksa benzinli araçmı tercih edersiniz?" olursa, başta yakıt ekonomisi kaygısından dolayı ben dahil herkes dizel der..ama olayı hangisi geçer boyutuna getirirsen burada motor gücü başta olmak üzere bir çok değişken girerki işin içerisine burada "benzinli alır" veya "dizel alır" demek imkansıza yakın bir olaydır..

    aracın gücü hp cinsindendir nm cinsinden değil

    birde tralles hoca 10000 kere yazdı-çizdi..lütfen artık tork tork diyip durmayın..adam forumu terk edecek bu yüzden..esas olan güçtür(hp-bg-kw..vs, not nm)




  • Yarası olan gocunur.


    Biz imzamıza bile torku kazımışız.Tork zaten önemlidir.Ama bi aracın sırf torku yüksek diye diğer aracı geçeceğinin söylenmesi bilgisizlikten başka bir şey değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akhilleus -- 11 Ocak 2010; 16:21:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruge


    quote:

    Orijinalden alıntı: DemirAtlı

    o yüzden kamyonlar tırlar benzinlidir değilmi yokuşta iyi çekiş yapsın diye.Anladın umarım.
    tork denen birşey var açsın okusun.


    o yüzden f1 araçları dizeldir diye çürütelim biz bu görüşü o zaman.

    yakında o da olur

    yanılmıyorsam Le mans serisinde dizel araçlar var hatta bu sene şampiyon olmuşlardı 24 saat sürüyor
  • quote:

    insanların ya okuma sorunu var yada işne geleni kullanarak üste çıkma problemi var. konunun başlığı 0-100 de dizelmi benzinlimi değil. yokuşta (rampada) dizelmi benzinlimi. benzinli araç düzde öne geçer çünkü tork yani hayvan gücüne düz yolda çok fazla ihtiyaç olmaz ama zora gelince tork ön plana çıkar. o zamanda ortada 106 falan kalmaz. birde yukarıda sürekli olarak araçlara amaç doğrultusunda olmayan parçalar ekleniyor (turbo v.s.), hacimler değiştiriliyor. bunlara gerek yok arkadaşlar. varsa imkanınız deneyip görün ne oluyor. 3-4. viteste arabanız deli gibi bağırırken yanınızdan 3000 devir 140 km hızla aheste aheste geçen dizeli görünce bakalım ne hissdeceksiniz. tekrar söylüyorum denedim oradan biliyorum.


    aynen katılıyorum dostum

    hatta işi abartalım yeni Transporter 2.0 BiTDI 180 PS 400Nm torkluya bir rakip bulalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Benzinli de geçse, dizel de geçse, üzülen taraf benzinli olur.
    Hele ki araç doluysa baya bir üzülür.
    Bir bakmış depo ibresi devir göstergesi gibi hareket ediyor.



    Konunun en güzel mesajı bu olmuş bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    106 GTI atmosferik bir motora sahiptir arkadaşlar.

    Teknik özellikler

    Ben turbo biliyordum yanlış bir bilgi verdim o zaman.İyiki değilmiş.Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Benzinli de geçse, dizel de geçse, üzülen taraf benzinli olur.
    Hele ki araç doluysa baya bir üzülür.
    Bir bakmış depo ibresi devir göstergesi gibi hareket ediyor.



    Konunun en güzel mesajı bu olmuş bence


    aynen..kaçırmışım bu mesajı arada

    gerçekten üzülen taraf benzinli olur..hele bu benzin fiyatlarıyla anası aglar adamın




  • birde neden konuyu savunduğunu defalarca anlatırsın hatta örnekler verirsin ama yinede bilgisiz olursun sana bunu diyen ise bu araçları hiç kullanmamıştır sadece atar atar atar atar. bu arada sırasıyla araçlarım.:

    1999 model reno 19 1.6 90 hp
    2004 model megane 2 1.6 115 hp
    2005 model focus 1.6 100 hp
    2007 model yeni corolla sedan 1,6 124 hp(4 ay kullandım kayınpederime aittir.)
    2006 model seat ibiza dizel 1,4 75 hp
    2006 model 1,6 tdci 109hp focus
    2009 model 1,4 122 hp jetta

    bu araçların hepsiyle istanbul ankara arasında en az 10 ar defa yol yaptım (corolla ve jetta ile 2-3 kez) ve otomobil sevdaamdan kaynaklanan sebeplerden bu yolun cankurtaran mevkiinde (bilen bilir) özellikle konuya hizmet eden denemelerim olmuştur. bana bilgisiz diyen arkadaşın tecrübesi nedir merak ettim.
  • uzun tecrübelerim

    2007 5.20d 163hp
    2007 passat 2.0tdı 140 hp
    2004 chavrolet trailblazer 4.2 cc 275 hp
    2000 opel astra 100 hp
    2000 1.9 passat
    2004 accord 2.4 190 hp

    kısa tecrübeleri
    2009 x6 3.5d 286 hp
    2009 tdci focus vb....


    sıra ilkokul çocukları gibi idrar yrıştırmaya mı geldi
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.