Şimdi Ara

Yokusta Benzin-Dizel-ÇÖZÜLDÜ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
1
Favori
7.487
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruge


    quote:

    Orijinalden alıntı: DemirAtlı


    quote:

    Orijinalden alıntı: ruge


    quote:

    Orijinalden alıntı: DemirAtlı

    o yüzden kamyonlar tırlar benzinlidir değilmi yokuşta iyi çekiş yapsın diye.Anladın umarım.
    tork denen birşey var açsın okusun.


    o yüzden f1 araçları dizeldir diye çürütelim biz bu görüşü o zaman.


    f1 araçlarının kaç devir çevirdiğinden haberin varmı. dizel düşük devirde yüksek tork verir rampadan bahsedersen dizel derim sana.


    f1 araçlarının 18000 devirde sınırlı olması ya da kamyonların 3000 devir çevirmesinin bu durumla ne alakası var anlayamadım?benzinli ve dizel aynı deviri çevirecek diye bir şart mı var.
    sen bir genellemeyle doğru sonuca ulaştığını düşündün bende onun öyle olmadığını gösterdim.rampada devir çeviremez gibi bir düşünce var sanırım,ama viteside bu yüzden yapmışlar işte.5 le giderken 3 e alırsın yine deviri sona getirip yakın hacimdeki dizeli rampada avlarsın hocam benzinliyle merak etme.

    kullanımda farklılıklar yaratır dizel ve benzinli olması araçların.ekonomik nedenler olmasa dizelin alıcısı olmazdı (amerikada olduğu gibi)düşük devirde yüksek torkla daha ekonomik olması yüzünden tercih ediliyor dizeller zaten.

    neyse uzun hikaye bu.cevabımın başlangıcı kamyonların dizel olmasıyla benzinli-dizel arası farkın açıklanamayacağıdır.200 bg güç üreten bir kamyon ortalama 6500 cc lik bir motora sahiptir ve bu motora benzin yetiştiremezsin,o yüzden dizel motorlar var kamyonlarda.


    1.si kamyonla pist yarışını ne mantıkla kıyaslıyorsun bende bunu anlayamıyorum.rampada çekişten bahsetmiş arkadaş.Ben bu iddiadan rampada sıfırdan kalkışı hesap ederek düşünürüm ve ona göre konuşurum.Yok ikiside belli hızda gelecekse aradaki eften püften farkı şu şöyledir bu böyledir diye konuşmayı bile gereksiz görürüm.
    sıfırdan rampada iki aracı kaldır bakalım.Kamyon örneğini şunun için verdim torku yüksektir benzin olsa devir alana kadar defalarca stop ettirirsin veya geri kaçırırsın.Dizelin avantajı burada işte.düşük devir yüksek tork.
    Sırf birşeyi çürüteceğim diye gelme karşıma lütfen.Oku anla ve iyi tart yazdıklarımı.




  • Hızlanmalar
    0-100 km/s sn 7,8
    Maksimum hız, km/s 230 Bu 2.0 benzinlinin değerlleri


    Hızlanmalar
    0-100 km/s sn 8,6
    Maksimum hız, km/s 220 budda 2.0 dizel arada 10 km/s fark var bu fark sizin dediginize göre 50 km fln olması gerek diyelim ki ;

    dizel 5. viteste cıkıyor 200 km hızda benim 160 lık insignia 2.0 dizel 200 le cıktıgına göre buda cıkar herhalde benzinli 3. viteste kalır 4 e biraz zor atar arada 2 vites 3 vites fark var ve benzinli daha hızlı gidip geciyor ! ben bisi anlamadım ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm

    herkesten özür dileyerek (amacım kühyelanı övmek ya da uzağa şeetirmek değil) birkaç gün önce başıma gelen bir olayı anlatayım:
    %7 eğimi olan 3 şeritli 2.5-3km uzunluğu olan virajsız yolda (izmit-kandıra yolu çubuklu rampası)güncel kasa mondeo 2.0tdci düz vites ile yan-yana 130 km süratle girdik. ben 3. vitesteyken 160km civarı rampanın 1/3 lük kısmında iken mondi vites atma ihtiyacı dolduğundan geride kalmaya başladı. arayı birkaç araba boyu açtıktan sonra 4. vitese attım ve mondi dikizde küçülmeye başladı,süratim 200 km ye yaklaşıyordu..tork fanatiklerine sormak istiyorum kulaklarına kadar tork taşan motor neden rampada geride kalmaya başladı?

    Kusura bakmayında 2.4 accordun rakibi 2.0 dizel mondeo değil.Mondeo uzaktan yakından bile rakip olamaz.

    Aslında dizel ile benzinli rakip olamaz normal şartlarda ama sizin arabanızın rakibi 3.25 D dir.Ve mondeonun yerinde 3.25D olsaydı belkide plakasını bile alamayacaktınız.




  • konuyu anlamadım. dizel- benzin yokuşta hangisi geçer diye genellenemez. iddia hangi marka model araçlar üzerine onu tartışmak lazım bir de ucunda ne var ? iddiaya girildiyse, forumda tartışma çıksın da gülelim diye mi?
  • Yok Öyle Bir amacım yok ama mesajımda yazıyor 1.6 2.0 motorlarda bg yakın olucak diye
  • valla ucunda 100 tl var başlığı ne yapıyım o da olmıyıcaksa yani
  • benzer aralıkta çok farklı sonuçlar ortaya çıkabilir. mesela toyota dizel 1.4 90bg benzinli ise 1.6 124bg. Yokuşta kim geçer sorusuna biz corolla forumunda cevap bulamadık. ilgilendiğiniz veya merak ettiğiniz modeller varsa onların verileri üzerine konuşabiliriz.
  • Araçları Kaldıamayız Cünkü arakadasta 1.4 clio var eskilerden 2000 altı büyük ihtimal bendede 2.0 dizel insignia var esit sartlar deil diyor biraz haklı ama
  • Ya sen arabaları söylesene ne kıvrandırıyorsun milleti.banada biraz ortalık karıştırma gibi geldi
  • En Yakın Şunlar : 115 bg benzin Focus , 109 Dizel Focus

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm

    herkesten özür dileyerek (amacım kühyelanı övmek ya da uzağa şeetirmek değil) birkaç gün önce başıma gelen bir olayı anlatayım:
    %7 eğimi olan 3 şeritli 2.5-3km uzunluğu olan virajsız yolda (izmit-kandıra yolu çubuklu rampası)güncel kasa mondeo 2.0tdci düz vites ile yan-yana 130 km süratle girdik. ben 3. vitesteyken 160km civarı rampanın 1/3 lük kısmında iken mondi vites atma ihtiyacı dolduğundan geride kalmaya başladı. arayı birkaç araba boyu açtıktan sonra 4. vitese attım ve mondi dikizde küçülmeye başladı,süratim 200 km ye yaklaşıyordu..tork fanatiklerine sormak istiyorum kulaklarına kadar tork taşan motor neden rampada geride kalmaya başladı?

    biri 190hp diğeri 140hp bi zahmet geciver yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykunsezer


    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaymen

    Ben dizelin gecicegi konusuna su sekilde ulastim 1999 100 bg benzinli arac yokusta zorlaniyor 3. 4. Viteste pek cikamiyordu 109 beygirlik dizel focus cok rahat cikiyordu tabi benzinliye turbo koyarsak veya 2.5 uzerine cikldiginda benzin dizeli ezer cvp alamadim tam olarak video izlemistim 5 vites miydi neydi dizel golf benzinliyi geciyordu pistte



    Arkadaşım dizel araç yüksek tork sayesinde 3. vitesi 4. vitesi çevirebilir fakat benzinli araç aynı hızda 2. viteste yüksek devirde ilerler. Yani örnek vermek gerekirse 150km/h'da 3. viteste olan bir benzinli atmosferik bir araçla aynı hızda giden turbo dizel bir araç 5. vitestedir. Sonuç olarak dizel yüksek tork sayesinde düşük hızda yüksek vitesleri çevirebilir. Dediğiniz kıyaslama ile alakası yok yukarıdaki mesajın.



    buna cevap verebilirmisin peki ? Hızlanmalar
    0-100 km/s sn 7,8
    Maksimum hız, km/s 230 Bu 2.0 benzinlinin değerlleri


    Hızlanmalar
    0-100 km/s sn 8,6
    Maksimum hız, km/s 220 budda 2.0 dizel arada 10 km/s fark var bu fark sizin dediginize göre 50 km fln olması gerek diyelim ki ;

    dizel 5. viteste cıkıyor 200 km hızda benim 160 lık insignia 2.0 dizel 200 le cıktıgına göre buda cıkar herhalde benzinli 3. viteste kalır 4 e biraz zor atar arada 2 vites 3 vites fark var ve benzinli daha hızlı gidip geciyor ! ben bisi anlamadım ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaymen

    Arkadaşlar Ben bir Arkadaşla iddaya girdim o YOKUŞTA benzinli arac dizeli gecer diyor ben dizel gecer diyorum sizce nasıl olur aracların motorları 1.6 fln olucak anket yapmayı bilmiyorum en yakın zamanda cevaplarsanız sevinirim


    Edit: Düz Yol Kapışmasında Dizel Geciyor Birde Yokuş Yukarı nasıl benzin gecer buda kanıtı

    http://www.youtube.com/watch?v=nUxJLDZ4uyQ


    Madem biliyosun niye soruyosun.Senin derdin anlaşıldı dizel insignian var diye bizden dizeli göklere çıkarmamızı istiyorsun.

    iddayı kaybet nolacak.bak 2.0 motor fıstık gibi araban var.1.4 clio ya binen arkadaşına 100 lira kazandırda sevinsin,arkadaşlık öldü mü




  • motordan motora var fark 1.6 dizel diye 110 beygir benzinli diye 100 beygir koyup 0-100 de dizel daha hizli demek nekadar mantıklı geliyor ? veya 2500 devirde benzinliyle yokuş cikmaya kalkıp bu hizlanmiyor demek ? üretilen güç beygir olarak olculur siz nekadar güç üretiyorsaniz okadar ivme kazanırsınız. 300 nm torklu 1.6 120 beygir dizeli 157 nm torklu benzinli herşekilde geçer geçiyorda. tabi dogru kullanmayi bildikten sonra. ara hizlanma diye 2500 devirde gaza basarsanız benzinli geride kalır dogal olarak. son viteste 80 den 120 ye cıkmaya calisan test sitelerinin saçmalıklarından etkileniyor millet sonra benzinli rampada gitmez oluyor.(tabi her rampada 5000 devirde gitmek çok uygulanabilir birşey demiyorum. zaten normal kullanimda turbo araçlar benzinli veya dizel olsun daha rahat oluyor.)
  • Orijinalden alıntı: DemirAtlı



    1.si kamyonla pist yarışını ne mantıkla kıyaslıyorsun bende bunu anlayamıyorum.rampada çekişten bahsetmiş arkadaş.Ben bu iddiadan rampada sıfırdan kalkışı hesap ederek düşünürüm ve ona göre konuşurum.Yok ikiside belli hızda gelecekse aradaki eften püften farkı şu şöyledir bu böyledir diye konuşmayı bile gereksiz görürüm.
    sıfırdan rampada iki aracı kaldır bakalım.Kamyon örneğini şunun için verdim torku yüksektir benzin olsa devir alana kadar defalarca stop ettirirsin veya geri kaçırırsın.Dizelin avantajı burada işte.düşük devir yüksek tork.
    Sırf birşeyi çürüteceğim diye gelme karşıma lütfen.Oku anla ve iyi tart yazdıklarımı.



    pist yarışıyla kamyon karşılaştırmasını nerden çıkardın valla şaşırdım.benzinli motorla dizelin farkını göstermek için yazdım ben onu kıyaslamak diye bir şey yok(biri az devir çevirirken diğeri 20000 lere kadar çevirme kapasitesine sahip).yazılanları anlamayı tavsiye etmen güzel,bunu yapman daha da güzel olacaktır.aracı stop ettirmek ya da geri kaçırmak debriyajla alakalı bir şey,motorun ne yaktığıyla alakalı değil.on civarında kamyon-tır sahibi olduk birazcık bilgim var o tip araçlar hakkında ve bu açıdan düşüncelerin yanlış.benzinle çalışan kamyonlarda mevcuttur,amerikan yapımıdır bunlar ama artık üretildiğini sanmıyorum ve sebebi benzini çok tüketmesidir.

    yokuşta kalkışa geçirmişsiniz konuyu ama ben o tip bir ayırımın yapıldığını göremedim sizin düşüncelerinizi desteklemeye çalışmanıza dek.
    yokuşta kalkıştada dizelin avantajı var diyemeyiz körü körüne,eğer düz vitesliyse 2-3 sn sonra vites değiştirmek gerekecek en iyi durumda,ve dizel vites değiştirirken benzinlinin çevirebileceği 3000 devir daha vardır herhalde.

    illaki dizel iyidir demek istiyorsan 60-100 arası hızlanma değerlerine bakalım diyebilirsin mesela son viteste.o zaman benzinli geride kalacaktır düşük tork yüzünden.dizelin tork gibi bir avantajı varken benzinlilerde de devir çevirebilme avantajı var.ki hepsi afaki zaten söylediklerimizin ortada ne marka var ne motor hacmi ne de motorların güçleri,benim söylediklerimin hepsi yakın hacimli motorlar için.




  • birader kendindemisin geldin çürütcem dedin f1 madem dizel olsaydı dedin konuyu piste taşıdın şimdi o nerden geldi bu nerden geldi muhabbetine çeviriyorsun.Babana git sor dizelmi kalkar benzinmi iyi kalkar rampada.Haa bide soruyu iyi oku.bak ne yazmış oraya.Daha fazla polemik yapma.
  • 1,6 corollam var 110 beygir. Eskişehir çıkışında ankara yolu üzerinde uzunca bir bayır var. Bayıra 140 ile giriyorum tepesine ulaşıncaya kadar hızım 70'e düşüyor bu arada beni ticari araçlar dahil bir çok dizel araba solluyor hiç bayılmadan. Benzin bayırda bayılıyor ama dizel bayılmıyor. Teorik bilgiye gerek yok gözümle gördüm kendim yaşadım :)
  • quote:

    En Yakın Şunlar : 115 bg benzin Focus , 109 Dizel Focus


    bu ikisi arasında 109BG lik focus diyorum ben.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    1,6 corollam var 110 beygir. Eskişehir çıkışında ankara yolu üzerinde uzunca bir bayır var. Bayıra 140 ile giriyorum tepesine ulaşıncaya kadar hızım 70'e düşüyor bu arada beni ticari araçlar dahil bir çok dizel araba solluyor hiç bayılmadan. Benzin bayırda bayılıyor ama dizel bayılmıyor. Teorik bilgiye gerek yok gözümle gördüm kendim yaşadım :)


    naptın hocam sende abartma.140 km gibi hızlarda toyota yüksek devirde olur ki bu en sevdiği şeydir.Gaza basmasını bilirsen hızın düşmez.Düştü diyelim çekersin 4 e olur biter.110 hp lik arabayla da bunları yaşıyorsanız hatayı kendinizde arayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    1,6 corollam var 110 beygir. Eskişehir çıkışında ankara yolu üzerinde uzunca bir bayır var. Bayıra 140 ile giriyorum tepesine ulaşıncaya kadar hızım 70'e düşüyor bu arada beni ticari araçlar dahil bir çok dizel araba solluyor hiç bayılmadan. Benzin bayırda bayılıyor ama dizel bayılmıyor. Teorik bilgiye gerek yok gözümle gördüm kendim yaşadım :)


    Vites düşürüyor musunuz?

    Vites düşürmezseniz hızınız azalır, bu da çok normaldir.

    Vites düşürmenize karşın hızınız çok azalıyor ise motorda sıkıntı olması muhtemel.

    Benzinli arabanın kullanım esasları ile dizel arabanın kullanım esasları çok farklıdır.

    Hayatında sadece dizel araba kullanan ve benzinli araba kullanmayı bilmeyen adamın altına Ferrari verilse adam "Bu araba gitmiyor." der.

    Çünkü dizel motor maksimum gücünü 4.000 rpm de verip 4.000 rpm den sonra güç üretmezken bir Ferrari 4.000 rpm den sonra kendine gelir.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.