Şimdi Ara

Yokusta Benzin-Dizel-ÇÖZÜLDÜ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
1
Favori
7.488
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konuyu kavrayamayan ilave örnek ihtiyacı duyan arkadaşlarhttp://yaris.rforum.biz adresinden doyuma ulaşabilir
  • quote:

    yokuş yukarı yokuş aşağı farketmez, düz yolda hangisi geçiyosa yokuş aşağıda yukarıda o geçecektir, bunu da belirleyen çok yüksek oranda hp/ağırlık oranı olacaktır.

    Bundan başka şeyler idda eden, torku yüksek diye dizel geçer diyen bu konuda cahildir.

    Tabii.Sen gider Vw Caddy ile yaparsan bilemem ama gider Toyota Auris dizeliyle yaparsan o durum değişir.Ağırlık göze alınması gereken bir durum.
  • Bi arkadaşımız 115 benzinli ve 109 dizel focusu örnek göstermiş.Doğru bir karşılaştırma olduğu kanısındayım bende.Eşit şartlar diyebiliriz.Bana göre benzinli, yokuş yukarı, yokuş aşağı, düz yol farketmez herzaman daha iyi performans verir.Bunu bizzat bir arkadaşımla denedik ve gördük.Fakat bir şartla, benzinli aracı yüksek devirde tutmak zorundasınız.Mesela biz iki farklı karşılaştırma yaptık.İlkinde 2.vites 1000 devirde belli bir hızda başladık ve dizel aldı başını gitti.Ben yetişene kadar rampa bitti zaten :) Çünkü torkunu düşük devirde sunabiliyor.İkinci denemede ise durağan haldeyken başladık ve bu seferde tam tersi bir sonuç ortaya çıktı.Benzinli daha ataktı.Çünkü vitesleri yüksek devirde değiştirildi.Benzinli araçla aynı viteste ortalama 6500 devre kadar soluksuz hızlanırken, dizel aracın soluğu kesilir.Bu yüzden yeteri kadar hızlanamadan vites değiştirmek zorundasınız.Siz dizelle vites değiştirirken, benzinli bir araç yanınızdan uzayıp gider.




  • Ben dizelin gecicegi konusuna su sekilde ulastim 1999 100 bg benzinli arac yokusta zorlaniyor 3. 4. Viteste pek cikamiyordu 109 beygirlik dizel focus cok rahat cikiyordu tabi benzinliye turbo koyarsak veya 2.5 uzerine cikldiginda benzin dizeli ezer cvp alamadim tam olarak video izlemistim 5 vites miydi neydi dizel golf benzinliyi geciyordu pistte
  • Vites olayina gelirsek ford eskiden cvt vites secenegi koymustu arkadasin aracinda bundan vardi cok seriydi devir sabit ama hiz artiyordu kayis koptugu icin kaldirmisti sanirim ford
  • Vites olayina gelirsek ford eskiden cvt vites secenegi koymustu arkadasin aracinda bundan vardi cok seriydi devir sabit ama hiz artiyordu kayis koptugu icin kaldirmisti sanirim ford
  • Kesin birşey söylenemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaymen

    Ben dizelin gecicegi konusuna su sekilde ulastim 1999 100 bg benzinli arac yokusta zorlaniyor 3. 4. Viteste pek cikamiyordu 109 beygirlik dizel focus cok rahat cikiyordu tabi benzinliye turbo koyarsak veya 2.5 uzerine cikldiginda benzin dizeli ezer cvp alamadim tam olarak video izlemistim 5 vites miydi neydi dizel golf benzinliyi geciyordu pistte



    Arkadaşım dizel araç yüksek tork sayesinde 3. vitesi 4. vitesi çevirebilir fakat benzinli araç aynı hızda 2. viteste yüksek devirde ilerler. Yani örnek vermek gerekirse 150km/h'da 3. viteste olan bir benzinli atmosferik bir araçla aynı hızda giden turbo dizel bir araç 5. vitestedir. Sonuç olarak dizel yüksek tork sayesinde düşük hızda yüksek vitesleri çevirebilir. Dediğiniz kıyaslama ile alakası yok yukarıdaki mesajın.




  • Hocam dizel var dizel var.Benzinli var benzinli var.İşin içine Turbo chip tuning ve bilimum modifiye işleri girdimi işler değişir.Ama benzinli kanımca dizeli geçer
  • herkesten özür dileyerek (amacım kühyelanı övmek ya da uzağa şeetirmek değil) birkaç gün önce başıma gelen bir olayı anlatayım:
    %7 eğimi olan 3 şeritli 2.5-3km uzunluğu olan virajsız yolda (izmit-kandıra yolu çubuklu rampası)güncel kasa mondeo 2.0tdci düz vites ile yan-yana 130 km süratle girdik. ben 3. vitesteyken 160km civarı rampanın 1/3 lük kısmında iken mondi vites atma ihtiyacı dolduğundan geride kalmaya başladı. arayı birkaç araba boyu açtıktan sonra 4. vitese attım ve mondi dikizde küçülmeye başladı,süratim 200 km ye yaklaşıyordu..tork fanatiklerine sormak istiyorum kulaklarına kadar tork taşan motor neden rampada geride kalmaya başladı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DemirAtlı

    o yüzden kamyonlar tırlar benzinlidir değilmi yokuşta iyi çekiş yapsın diye.Anladın umarım.
    tork denen birşey var açsın okusun.


    o yüzden f1 araçları dizeldir diye çürütelim biz bu görüşü o zaman.
  • Benim tecrübelerim sürekli yüksek devir çeviren bir atmosferiğin rampa, düz farketmez dizeli geçeceğidir .Yakın güçte olduklarını varsayarsak.Dizelin öne geçeceği tek durum ara hızlanmalardır. Birde düşük güce sahip olup torkun etkisiyle külhan beyliği yapanlar var .90 hp 'lik dizelle rampa yukarı 1.6 benzinliyi geçerim falan diyenler onlarada sadece gülüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruge


    quote:

    Orijinalden alıntı: DemirAtlı

    o yüzden kamyonlar tırlar benzinlidir değilmi yokuşta iyi çekiş yapsın diye.Anladın umarım.
    tork denen birşey var açsın okusun.


    o yüzden f1 araçları dizeldir diye çürütelim biz bu görüşü o zaman.


    f1 araçlarının kaç devir çevirdiğinden haberin varmı. dizel düşük devirde yüksek tork verir rampadan bahsedersen dizel derim sana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DemirAtlı


    quote:

    Orijinalden alıntı: ruge


    quote:

    Orijinalden alıntı: DemirAtlı

    o yüzden kamyonlar tırlar benzinlidir değilmi yokuşta iyi çekiş yapsın diye.Anladın umarım.
    tork denen birşey var açsın okusun.


    o yüzden f1 araçları dizeldir diye çürütelim biz bu görüşü o zaman.


    f1 araçlarının kaç devir çevirdiğinden haberin varmı. dizel düşük devirde yüksek tork verir rampadan bahsedersen dizel derim sana.


    f1 araçlarının 18000 devirde sınırlı olması ya da kamyonların 3000 devir çevirmesinin bu durumla ne alakası var anlayamadım?benzinli ve dizel aynı deviri çevirecek diye bir şart mı var.
    sen bir genellemeyle doğru sonuca ulaştığını düşündün bende onun öyle olmadığını gösterdim.rampada devir çeviremez gibi bir düşünce var sanırım,ama viteside bu yüzden yapmışlar işte.5 le giderken 3 e alırsın yine deviri sona getirip yakın hacimdeki dizeli rampada avlarsın hocam benzinliyle merak etme.

    kullanımda farklılıklar yaratır dizel ve benzinli olması araçların.ekonomik nedenler olmasa dizelin alıcısı olmazdı (amerikada olduğu gibi)düşük devirde yüksek torkla daha ekonomik olması yüzünden tercih ediliyor dizeller zaten.

    neyse uzun hikaye bu.cevabımın başlangıcı kamyonların dizel olmasıyla benzinli-dizel arası farkın açıklanamayacağıdır.200 bg güç üreten bir kamyon ortalama 6500 cc lik bir motora sahiptir ve bu motora benzin yetiştiremezsin,o yüzden dizel motorlar var kamyonlarda.




  • Dizele uçuyor kaçıyor diyen insanlar, atmosferiği hakkıyla kullanamayan insanlardır.Kullanamamalarıda çok normal.Çünkü en başta benzin 3.70 liradır,motor bağırır,daha uzun soluklu hızlanır,motor ömrünü kısaltır.

    Ama dizel öyle midir?Güç en alt devirde vardır.gaza bastın mı birden kısa mesafede hızlanır.Normal kullanımda daha sessizdir.O yüzden genel olarak herkes dizelin hızlı olduğunu savunur.

    Bu işin sonu yok.Ya en ince ayrıntısına kadar her özellikleri yazacaksınız,ya da arabaları kaldıracaksınız.başka türlü cevabı yok
  • Motor gücüne göre değişir.

    Ele alacağımız 2 aracın motor güçleri ne ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cayci41

    herkese hayırlı aksamlar dıyerek baslamak ıstıyorum sozume arkadaslar sıze ıyı bır ornek vererek yanıtlamak ıstıyorum benım aracım atmosferık bır arac.. aracım 150 beygır. 2lıtre passat tdı vs 20fsı kapısmasında kım alır sıze gore desem demekkı herkes dızel arac alır dıyecek o zaman soyle soylıyım test edıldı onaylandı 2 arac ızmıt sakarya arasında test ettık ve asla ama asla bayırda dahıl dızel arac gecemıyor 2 aracda manuel ve dızel aracın kotu yanı devır cevıremıyor ve dızel arac 0 dan tırmanırken yaklasık her vıtes aralıgında 4 500 devırde 1.3 1.5 sn kaybedıyo cok fazla vıtese ıhtıyac duyuyo ve benzınlı her bır vıteste dızel 2 vıtes aralıgına ıhtıyac duyuyo ve benzınlı arac gercekten cok daha serı bır arac ha varsa aksını ıspatlamak ısteyen ızmıt te yasayan deneyerek gorebılırız ne bayır asagı ne bayır yukarı havada karada denızde benzın alıyo bırakın bu forumlarda duydugunuz tork ıyıdır o kotudur denen cocuksu lafları ıs pratıkte cok farklı sıze bır ornek daha 177 bmw 3.20d mı alır golf 170 tsı mı desem o zaman haylı haylı bmw dersınız oda oyle oluyor bır yere kadar tork bır yere kadar tsı hafıfde makaslı yollarda fena benzetıyo bmw yı...


    çok güzel yazmışsın arkadaşım

    ben bu denemeyi 2005 yılında yapmış ve foruma yazmıştım o zaman millet aaa nasıl olur falan demişti

    2.0 tdi alamıyor ama 2.0 fsi 10 beygir fazla da olmasının etkisiyle dizeli geçiyor

    torku hisseden koltuğa sırtı biraz daha yakınlaşan aracı performanslı sanıyor ama öyle değil




  • Eğer araçlar yüklü değilse ve de benzinli 1.6 olan aracın motoru emisyon oranlarından dolayı heba edilmemiş bir motor ise direk dizel dememek lazım

    ( Astra Classic 1.6 103 hp Twinport --Vw Caddy 1.9 105 hp ) --(İkisinde de birer kişi )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SUBARU

    yokuş yukarı yokuş aşağı farketmez, düz yolda hangisi geçiyosa yokuş aşağıda yukarıda o geçecektir, bunu da belirleyen çok yüksek oranda hp/ağırlık oranı olacaktır.

    Bundan başka şeyler idda eden, torku yüksek diye dizel geçer diyen bu konuda cahildir.




    videoyu koydum ozaman dizel geciyor peki bu arakadaslar neden boyle diyor ? bide bisey daha sorucam hani dizel 5. vitesteyken benzin 3 de oluyor ya ama aynı hızda oluyorlar dıyorsunuz hatta benzin hızlıdır diyorsunuzda bu araçların maksimumum hızları arasında sizin dediginize göre 50 70 km fark olması gerekmiyormu?
  • konu başlığı kural dışı.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.