Şimdi Ara

Yokusta Benzin-Dizel-ÇÖZÜLDÜ (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
1
Favori
7.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Video ilk mesajda vardi ama sildim herhalde ama konu cozuldu kitlesin adminler forumda hi akin oldu konuya katilimi bukadar cok beklmiyodum herkese tsk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus
    Arkadaşım yanlış anlama ama yaptığın yorum çok mantıksız.Tamam dizel avantajlı eyvallah ona zaten kimse bi şey diyemez ama sen abartmışsın.1.3 90 hp astra ile 1.8 140 hp honda kapışsa yine mi dizel geçer?Benimde konunun başından beri vurgulamak istediğim bu.bi araç sırf turbo dizel diye,rampada tüm atmosferikleri sollayacak diye bi kural yok.

    Sizin yorumunuz da tecrübeden uzak kağıt üstü verileri abidesiyim diye bağırıyor. 1.3 cdti 1.4 tdci/tdi zayıf kalabilir max 200 torkuyla ama 1.6 tdci ve 1.6 tdi 240nm torkuyla 1.8 20v 125hp 160nm torklu passatı da 1.8 140hp 170nm torklu hondayı yokuş yukarı ağlatır. İki aracı da kullanıp öyle yorum yapın benim yorumlarım tamamen tecrübeyle sabit.

    Yorumumu şöyle değiştiriyorum, 1.3 cdti, 1.4 tdci, 1.4 tdi motora karşı max 1.6 turbosuz benzinli motorların YOKUŞ YUKARI şansları yoktur. 1.6 tdci ve 1.6 tdi'nin yanında 1.8 atmosferik motorların şansı yoktur. 1.9 tdi ve 2.0 tdi ve 2.0 tdci'nin yanında ise 2.0 turbosuz benzinli motorların şansı yoktur. Şimdi yorumum çarpıtılmaz umarım. Atmosferik motorların en başarılı üreticilerinden hondanın 1.8 140 civic'ini yorumumun ortasına getirip en güçsüzlerinden 1.3 cdti ile karşılaşltırmak da sizin amacınızı belli ediyor zaten. Benim yorumumu okuyan ne demek istediğimi anlamıştır zaten...

    1.3-1.4 dizellerin karşılaştırılabileceği 1.0 1.6 benzinlilerdir.
    1.6-2.0 dizelerin karşılaştırılabileceği 1.8-2.0 benzinlilerdir ve yokuşta hiçbir şansı yoktur.


    Benim yorumda tecrübeyle sabit arkadaşım.Sen atmosferiği tam kapasiteyle kullanamadığından tecrübe edinememişsin galiba.Hala diyosunki 109 hp araba ,140 hp arabayı geçer.Tamam civicin torku az ama daha fazla devir çeviriyor o kısım nolacak?Varsa yoksa tork.Diğer sayfada bu işin uzmanı formüllerle anlatmış ona inanmıyorsanız bana inanmamanız çok normal.

    Tamam dizel rampada avantajlı ama motoruna göre değişir.ikiside 1.6 110 hp olur (ve ya küçük farklar olur) dizelin torku sağlamsa alır.Ama öyle sırf turbo dizel diye 1.4 dizel motor 1.6 atmosferiği geçemez.her 1.6 dizelde 1.6 atmosferiği geçemez.Bana kağıt üzerinden konuşuyor diyorsorsun ama ben yakın değerli araçlara kesin sonuç vermiyorum.Ama sen maşallah tüm dizelleri rampa kralı yaparak ezberciliğin alasını yapıyorsun.
  • quote:

    Tralles : Özellikle drag yarışları beygirgücü ile kazanılır. Bu da bir başka doğru bilinen yanlış. Hiç bir yarış tork ile kazanılmaz, tüm yarışlar beygir gücü ile kazanılır.


    quote:

    RqJnr : Velhasıl, tork yarış kazandırır sözünün geçerli olduğu tek yarış drag yarışıdır. Çünkü orada araç daha maksimum gücüne ulaşmadan 1/4 mil (~400metre) tamamlanacaktır.


  • power = torque X angular velocity
  • bu konular boş , çok tartıştık hiç bir faydası olmuyor.
    Zaten artık Türkiye de araba sahibi olmak aşırı lükse kaçıyor .Performans olsa bile onu deneyecek cesaret kaldı mı millette ,benzin dizel almış başını gidiyor.

    Neyse ben bir örnek vereyim , bir de bu açıdan baksak nasıl olur ? Belki başka bir bakış açısı oluşur.
    Diyelim ki
    iki araba var ,ağırlık,sürtünme katsayısı v.s. her şey aynı
    ama biri 101 beygir
    diğeri 100 beygir
    maksimum devirleri 7000
    vites değişim oranları şöyle olsun : her üst vitese geçtiğinde 7000 den 5000 devire düşsün
    yalnız 100 beygirlik araba 5000 7000 devir arası ürettiği güç 90-100 beygir arası değişiyor
    101 beygirlik araba 5000 7000 devir arası 80 - 101 beygir arası ,son hız hariç , diğer performans denemelerinde sonuç ne olur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiesta80

    bu konular boş , çok tartıştık hiç bir faydası olmuyor.
    Zaten artık Türkiye de araba sahibi olmak aşırı lükse kaçıyor .Performans olsa bile onu deneyecek cesaret kaldı mı millette ,benzin dizel almış başını gidiyor.

    Neyse ben bir örnek vereyim , bir de bu açıdan baksak nasıl olur ? Belki başka bir bakış açısı oluşur.
    Diyelim ki
    iki araba var ,ağırlık,sürtünme katsayısı v.s. her şey aynı
    ama biri 101 beygir
    diğeri 100 beygir
    maksimum devirleri 7000
    vites değişim oranları şöyle olsun : her üst vitese geçtiğinde 7000 den 5000 devire düşsün
    yalnız 100 beygirlik araba 5000 7000 devir arası ürettiği güç 90-100 beygir arası değişiyor
    101 beygirlik araba 5000 7000 devir arası 80 - 101 beygir arası ,son hız hariç , diğer performans denemelerinde sonuç ne olur ?




    1.viteste, 5000 devire geldiklerinde 100 hp araba kafasını çıkarır tahminimce
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    1750 rpm 200 NM 49 HP
    2000 rpm 200 NM 56 HP %14
    2500 rpm 200 NM 70 HP %43
    3000 rpm 200 NM 84 HP %71
    3500 rpm 200 NM 98 HP %100

    Peki anılan rpm aralığında beygir gücü artışı ne kadar? O da %100. Yine aynı şekilde 1750 rpm ile 2000 rpm arasındaki ivme artışına bakabilseydiniz %14 olduğunu bulurdunuz, yani beygirgücündeki artış kadar!..

    Bunlar yeterince açıklayıcıdır sanırım. Artan ivmeyi sabit bir kuvvetle açıklayamazsınız, Ama kuvvetimiz 200 NM ile tüm rpm bandında sabit. Öyleyse aracı ivmelendiren şey artan ivme gibi artan bir şey olmalı, o da beygir gücüdür. İvme ne kadar: 100-50/5= 10 kms/s. Lineer bir ivme artışı mı bilmiyoruz, akselometre ile ölçerek anlayabiliriz. Ama sabit ivme olmadığı artan ivme olduğunu söyleyebilirim.




    Hocam öncelikle selamlar.Gerek verdiğiniz bilgilerle,gerekse seçtiğiniz radikal örneklerle bütün sorunları açıkca sonuca kavuşturuyorsunuz.Söylediklerinizin altına imzamı atmam için sadece isminizi görmem yeterli benim için.Fakat burada aklıma yatmayan bir problem var.

    Şimdi benim düşündüğüm ivme artışı %14 olmayacağıdır.Şanzımanı olmayan ve sabit torka sabit 15000 rpm lik bir motoru ele alalım.
    P: F.V formulune göre güç artışındaki oran, sabit torklu motorumuz olduğuna göre RPM deki artış oranına eşittir.Ve şanzımanızın da olmamasından dolayı rpm deki artış oranının ise hızdaki artış oranına eşit olduğunu görüyoruz.

    P:F.V formulune göre gücümüz 2 katına çıktı ancak hızımız da iki katına çıktı. Sonuc olarak F değerimiz sürekli sabit kaldı.(Sürtünme kuvvetleri,hava direnci ihmal) F=m.a formulune göre de a nın sabit olduğu görülüyor.Yani burda söylemek istediğim aracı hızlandıran ivme sabit gibi görünüyor ve bu %14 lük ivme artışını anlamış değilim.Aynı zamanda sadece herhangi bir vites içinde aracın maksimum ivme kazanacağı rpm in maksimum tork rpm olduğu ,maksimum hp rpm i olmadığını düşünüyorum.Sebebi ise yukarda belirttiğim gibi gücün artmasına karşın hızın da aynı oranda artması.
    Fakat yanlış anlaşılma olmasın bunu sadece 1 vites içerisinde söylüyorum. Yani belli bir hızdaki maksimum ivmelenmeden değil,belirli bir vitesteki maksimum ivmelenmeden bahsediyorum. Yoksa belirli bir hızdaki maksimum ivmelenme için tabiki maksimum tork yerine maksimum hp gücündeki rpm aralığını kullanmak daha fazla fayda sağlayacaktır.
  • babam geçenlerde dizel getz kullandı, "bu ne böyle çayıra çıkmış sıpa gibi, bıraksan uçacak" diyordu evin önüne gelirken.
    ertesi gün uzun yola gitti geldi, dönüşte çöpe atacaktı arabayı neredeyse ben de geçen seneki caddy macerasından sonra dizelden soğumuştum zaten. yarış falan kazandırmaz tork. ha sırt ağrılarına birebir. bırak kendini koltuğa, masaj etkisi yapıyor
    gerisi boş. bedava (4lt/100km) yol gidersin anca dizelle, güzel tarafı o.
  • Yerden göğe haklısın hocam belirttiğin 2 hususta da haklısın. şirkette aceleyle yazarken maalesef zaman zaman böyle hatalar ve anlam kaymaları yapabiliyorum. Söylediğinde haklısın. Anlatamak istediğim ivme değil hızdaki artıştı, hız yerine yanlışlıkla ivme kelimesini kullanmışım. Oysa ki bu iki kelime birbirini ikame etmez, daha dikkatli olmam gerekirdi. Ayrıca, verili bir viteste max. ivmenin maksimum tork rpm'i civarında olacağı da doğrudur ama vites değiştirerek hızlandığımızda hız-zaman grafiğimiz tork eğrisini değil, beygir gücü eğrisini izdüşümler. Tek bir vites içinde veya vitessiz olarak hız-zaman grafiğimiz yine beygirgücü eğrisini izler ama ivme grafiğimiz tork eğrisini izler. Eğer tork eğrimiz tüm rpm bandı boyunca sabitse ivme eğrimiz de aynı şekilde düz olacaktır. Burda da iki kavram karışmış: hız-zaman grafiği ve ivme grafiği. Şirkette bir yandan iş yaparken bir yandan cevap yazdığım zamanlarda fazla dikkatli yazamıyorum.

    İşten fırsat bulduğumda, bu konu üzerinde detaylı bir yazı yazmak istiyorum sağlam örnekler ve destekleyen grafiklerle...

    Bu konularda çoğu forum üyesinde belli bir kafa karışıklığı var. Bugüne kadar bunu hem işten fırsat bulup yapamadım hem de okunmaz diye çekindim.

    Neyse, uzatmayayım, dikkatin için teşekkürler, zaten benden kaçsa sizin gibi değerli ve bilgili forum üylerinden kaçmaz.

    Saygılar.

    quote:

    Orijinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    1750 rpm 200 NM 49 HP
    2000 rpm 200 NM 56 HP %14
    2500 rpm 200 NM 70 HP %43
    3000 rpm 200 NM 84 HP %71
    3500 rpm 200 NM 98 HP %100

    Peki anılan rpm aralığında beygir gücü artışı ne kadar? O da %100. Yine aynı şekilde 1750 rpm ile 2000 rpm arasındaki ivme artışına bakabilseydiniz %14 olduğunu bulurdunuz, yani beygirgücündeki artış kadar!..

    Bunlar yeterince açıklayıcıdır sanırım. Artan ivmeyi sabit bir kuvvetle açıklayamazsınız, Ama kuvvetimiz 200 NM ile tüm rpm bandında sabit. Öyleyse aracı ivmelendiren şey artan ivme gibi artan bir şey olmalı, o da beygir gücüdür. İvme ne kadar: 100-50/5= 10 kms/s. Lineer bir ivme artışı mı bilmiyoruz, akselometre ile ölçerek anlayabiliriz. Ama sabit ivme olmadığı artan ivme olduğunu söyleyebilirim.




    Hocam öncelikle selamlar.Gerek verdiğiniz bilgilerle,gerekse seçtiğiniz radikal örneklerle bütün sorunları açıkca sonuca kavuşturuyorsunuz.Söylediklerinizin altına imzamı atmam için sadece isminizi görmem yeterli benim için.Fakat burada aklıma yatmayan bir problem var.

    Şimdi benim düşündüğüm ivme artışı %14 olmayacağıdır.Şanzımanı olmayan ve sabit torka sabit 15000 rpm lik bir motoru ele alalım.
    P: F.V formulune göre güç artışındaki oran, sabit torklu motorumuz olduğuna göre RPM deki artış oranına eşittir.Ve şanzımanızın da olmamasından dolayı rpm deki artış oranının ise hızdaki artış oranına eşit olduğunu görüyoruz.

    P:F.V formulune göre gücümüz 2 katına çıktı ancak hızımız da iki katına çıktı. Sonuc olarak F değerimiz sürekli sabit kaldı.(Sürtünme kuvvetleri,hava direnci ihmal) F=m.a formulune göre de a nın sabit olduğu görülüyor.Yani burda söylemek istediğim aracı hızlandıran ivme sabit gibi görünüyor ve bu %14 lük ivme artışını anlamış değilim.Aynı zamanda sadece herhangi bir vites içinde aracın maksimum ivme kazanacağı rpm in maksimum tork rpm olduğu ,maksimum hp rpm i olmadığını düşünüyorum.Sebebi ise yukarda belirttiğim gibi gücün artmasına karşın hızın da aynı oranda artması.
    Fakat yanlış anlaşılma olmasın bunu sadece 1 vites içerisinde söylüyorum. Yani belli bir hızdaki maksimum ivmelenmeden değil,belirli bir vitesteki maksimum ivmelenmeden bahsediyorum. Yoksa belirli bir hızdaki maksimum ivmelenme için tabiki maksimum tork yerine maksimum hp gücündeki rpm aralığını kullanmak daha fazla fayda sağlayacaktır.


  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Yerden göğe haklısın hocam belirttiğin 2 hususta da haklısın. şirkette aceleyle yazarken maalesef zaman zaman böyle hatalar ve anlam kaymaları yapabiliyorum. Söylediğinde haklısın. Anlatamak istediğim ivme değil hızdaki artıştı, hız yerine yanlışlıkla ivme kelimesini kullanmışım. Oysa ki bu iki kelime birbirini ikame etmez, daha dikkatli olmam gerekirdi. Ayrıca, verili bir viteste max. ivmenin maksimum tork rpm'i civarında olacağı da doğrudur ama vites değiştirerek hızlandığımızda hız-zaman grafiğimiz tork eğrisini değil, beygir gücü eğrisini izdüşümler. Tek bir vites içinde veya vitessiz olarak hız-zaman grafiğimiz yine beygirgücü eğrisini izler ama ivme grafiğimiz tork eğrisini izler. Eğer tork eğrimiz tüm rpm bandı boyunca sabitse ivme eğrimiz de aynı şekilde düz olacaktır. Burda da iki kavram karışmış: hız-zaman grafiği ve ivme grafiği. Şirkette bir yandan iş yaparken bir yandan cevap yazdığım zamanlarda fazla dikkatli yazamıyorum.

    İşten fırsat bulduğumda, bu konu üzerinde detaylı bir yazı yazmak istiyorum sağlam örnekler ve destekleyen grafiklerle...

    Bu konularda çoğu forum üyesinde belli bir kafa karışıklığı var. Bugüne kadar bunu hem işten fırsat bulup yapamadım hem de okunmaz diye çekindim.

    Neyse, uzatmayayım, dikkatin için teşekkürler, zaten benden kaçsa sizin gibi değerli ve bilgili forum üylerinden kaçmaz.

    Saygılar.


    Estağfurullah hocam.Kısıtlı zamanınıza rağmen hala bizimle birşeyler paylaşıyor olduğunuz için asıl size çok teşekkür ederiz.
    Sizin değerli yazılarınız hakkında endişe etmenize gerek yok.Görünen o ki forum için herzaman ayrı bir yeri var.Bence de Tork-Beygir Gücü ilişkisi hakkında forumun bilgilenmeye ihtiyacı var.Böyle bir yazı yazdığınızda benim de yönetici arkadaşlarımızdan ricam üst konu yapılmasıdır.Böylelikle bu tarz konular bir daha açılmayacaktır.
    İyi Forumlar .
    Saygılar
  • Ölüyü diriltmis adam 10 yıllık hort

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı her zaman beygir gücü yürütür yokuşta düzde heryerde
    1.6 multijetçilerin çok aklını aldım yokuşta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    Beygir araba aldırır.
    Tork yarış kazandırır.
    Dünyadan bihaber sanayi ağzı. Dağ bayır gezen Wrc araçları da dizel zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.