DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yokusta Benzin-Dizel-ÇÖZÜLDÜ
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
189
Cevap
1
Favori
5.965
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:08:30
      -ÇÖZÜLDÜ-


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkaymen -- 13 Ocak 2010; 17:37:02 >
      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Binbaşı
      1944 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:15:47
      o yüzden kamyonlar tırlar benzinlidir değilmi yokuşta iyi çekiş yapsın diye.Anladın umarım.
      tork denen birşey var açsın okusun.



      _____________________________

      гi∂єг ๏ภ tђє รt๏г๓
    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:19:24
      Bunu aynen söylemiştim dün cok yakar diye öyleymiş bide yokusta hp kaldırırmış arabayı xD



      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Yarbay
      7666 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:24:34
      Beygir araba aldırır.
      Tork yarış kazandırır.



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      888 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:39:28

      quote:

      Orijinalden alıntı: Cloud Nine

      Beygir araba aldırır.
      Tork yarış kazandırır.


      bu sözün çürütüldüğünden haberiniz var değilmi ?



      _____________________________

      Harita Mühendisi

      resimdeki zatı muhterem benim bu arada :D
    • Yarbay
      2421 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:41:56
      Bırakın yokuşta geçmeyi, günümüz dizel motorları turbo sayesinde benzinli kardeşlerinden daha iyi sıfır yüz değerleri bile yakalayabiliyor..

      Bkz:
      S40 1.6D 0-100km: 11.4sn (Turbo Dizel 109bg 1600cc)
      S40 1.6 0-100km: 11.9sn (Atmosferik benzin 100bg 1600cc)

      Tabiki benzinlide turbo olsa ne olurdu? Dizel uf olurdu.. Fakat demek istediğim günümüz Turbo Dizel sistemlerin atmosferik kardeşlerini hızlanma olarakda alt edebileceği..

      Bahsetmiş olduğun yokuş yukarı olayında, senin aracının hızlanma verileri daha iyi bile olsa kalkmanı tavsiye etmem.. Yokuş yukarı dizelin her zaman yüksek torku sebebiyle avantajı olucak ve eşit hacimdeki atmosferik benzinli aracı bence hertürlü yiyecektir..



      _____________________________

      Hazır cep onayı gelmişken yazmayım dedim, yine dayanamadım cepten onaylattım.
      VOLVO S40 2007 Dynamic araç satıldı, şuan S60 2.0 T5 2011 Advance
    • Yüzbaşı
      888 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:45:14
      Beygir araba aldırır.
      Tork yarış kazandırır.


      sözü hakkında yapılmış bi açıklama

      quote:

      Orijinalden alıntı: tralles


      Gayet güzel açıklamışsın tork ve transmisyon ilişkisini. Ben de şunu eklemek isterim: Motorun torku maksimuma ulaştığı an ile arka tekerlekte kuvvetin maksimuma ulaştığı tek bir an vardır, o da birinci vites. Onun dışındaki hiç bir viteste bu ikisi kesişmez. Onun için motor torku tek başına aracın seriliğinin ölçüsü değildir. Bunlar daha önce defalarca anlatıldı, örneklerle ve denklemlerle açıklandı. Şimdi yeniden tekrar etmek istemiyorum.

      Yalnız bir hususa dikkat çekmek isterim: Özellikle drag yarışları beygirgücü ile kazanılır. Bu da bir başka doğru bilinen yanlış. Hiç bir yarış tork ile kazanılmaz, tüm yarışlar beygir gücü ile kazanılır. Bu yanılgıya yol açan faktör özellikle top-fuel dragsterlerin devasa (7900 HP!ye kadar) beygirgüçleridir. Bu beygirgücü F1 araçlarındakinin aksine rpm'den gelmez, aşırı yüksek torktan gelir. Ama sonuç değişmez, çünkü drag yarışlarında da vites kullanılmaktadır ve bu yüzden her yarışçı için yarış öncesinde - dikkat edin TORK değil - her vitesteki beygir gücü eğrileri üstüste bindirilerek bir vites değiştirme şablonu hazırlanır ve bu şablona göre yarışçı 5-7 saniye içinde birk kaç kez vites değiştirir. Fakat vites değiştirmeler bir düğmeye basarak yapılmaktadır ve vites kutuları tabii ki sequential tiptedir (motosiklet şanzumanı). Yani özetle drag yarışlarında tork eğrileri baz alınmaz, güç eğrileri baz alınır. Optimum vites değiştirme noktası beygirgücü eğrisinin aşağıya doğru inmeye başladığı kesiminde bir üst vitesin eğrisinin yükselmeye başladığı noktanın kestiği rpm'de vites değiştirilir. Yani drag yarışlarında vites redline'da değiştirilmez çünkü vites kutuları redline'a göre değil anılan kesişme noktasına göre optimize edilmiştir. Ama vites tork tepelerinde de değiştirilmez. Çünkü hiç bir akselerasyon eğrisi - eğer vites kullanılıyorsa - tork eğrisini izlemez ama beygirgücü eğrisini izler. Drag yarışlarında da vites kullanılmaktadır ve bu nedenle tork ile değil beygirgücü ile yarış kazanılmaktadır. Bunu basit bir şekilde sınayın isterseniz. İnternete girin ve top-fuel dragsterlerin beygirgüçlerini aratın. Sonra bir de torklarını aratın. Aradaki farka bakın. Torkla kazanılacak yarış yoktur. iki araç düşünelim. vitesleri yok, ağırlıkları aynı. tekerleri aynı, herşeyleri aynı ama motorlarının çıktıları farklı:
      ARAÇ1 ARAÇ2
      100 LBF 200 LBF (TÜM RPM BANDINDA SABİT OLSUN)
      8500 RPM 4000 RPM (MAKSİMUM DEVİRLERİ)

      bu araçların vitesleri yok. Hangisi kazanır?

      YUKARIDAKİ KABULLERE GÖRE AŞAĞIDAKİ RPM/GÜÇ DAĞILIMI OLUŞMAKTADIR.

      DEVİR ARAÇ1 ARAÇ2
      1000 RPM 19,04 38,08 HP
      2000 RPM 38,08 76,16 HP
      3000 RPM 57,12 114,24 HP
      4000 RPM 76,16 152,32 HP
      5000 RPM 95,20 HP
      6000 RPM 114,24 HP
      7000 RPM 133,28 HP
      8000 RPM 152,32 HP
      8500 RPM 161,84 HP

      Bu iki araçtan biri 4000 rpm'de diğeri 8500 rpm'de max. gücüne ulaşmaktadır ama güçleri 4000 ve 8000 rpm'de eşittir. Eğer araç1 sadece 8000 rpm redline'a sahip olsaydı yarış kafa kafaya bitecekti. Ama araç1'in fazladan sahip olduğu 500 rpm ona bu yarışı kazandırır. Oysa araç2'nin torku araç1'den 2 kat fazla ama yarışı kaybetmeye mahkum çünkü devri yok. Peki biz bu tork-devir ilişkisini neyle ölçüyoruz? Beygir gücüyle!

      Şimdi de ikinci örnek
      ARAÇ1 ARAÇ2
      100 LBF 200 LBF (TÜM RPM BANDINDA SABİT OLSUN)
      4000 RPM 4000 RPM (MAKSİMUM DEVİRLERİ)

      şimdi hangisi kazanır? Torku yüksek olan diyorsunuz değil mi? Yine yanıldınız, beygir gücü yüksek olan kazanır. İşte ispatı:


      DEVİR ARAÇ1 ARAÇ2
      1000 RPM 19,04 38,08 HP
      2000 RPM 38,08 76,16 HP
      3000 RPM 57,12 114,24 HP
      4000 RPM 76,16 152,32 HP


      Bir aracın torku yüksekse o devirdeki beygirgücü de yüksektir. Çünkü güç, kuvvetin derivatividir. Ama tork düşük olduğu halde güç yüksek olabilir çünkü rpm yüksektir. Güç aynı zamanda devrin de derivatividir. Bu nedenle ne torkla ne de rpm'le uğraşmayın, bakmanız gereken tek yer BEYGİRGÜCÜDÜR.

      YARIŞLAR BEYGİRGÜCÜYLE KAZANILIR !!!



      Alıntıları Göster





      Tralles hocama teşekkürü borç bilirim



      _____________________________

      Harita Mühendisi

      resimdeki zatı muhterem benim bu arada :D
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      10 Ocak 2010 15:51:36
      Foruma kayıt olurken şu tork ile güç arasındaki farkın anlatıldığı bir video izletilmeli


      İmza:

      http://yaris.rforum.biz Türkiyenin bilgi paylaşım platformu



      _____________________________

    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:57:31
      Sonuç Olarak ; Dizel Yokuşta Geçer Diyebiliriz Değilmi?



      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Yarbay
      7177 Mesaj
      10 Ocak 2010 16:21:30

      quote:

      Orijinalden alıntı: berkaymen

      Sonuç Olarak ; Dizel Yokuşta Geçer Diyebiliriz Değilmi?



      turbo dizelle atmosferik benzinliyi karşılaştırırsan (yani birine doping verir diğerine vermezsen) evet yüksek ihtimalle geçecektir.
      eşit şartlarda(turbo vs. turbo şeklinde) yarıştırırsan işi zor.



      _____________________________

      Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
      Mustafa Kemal ATATÜRK

      Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.

    • Yarbay
      7396 Mesaj
      10 Ocak 2010 16:24:39
      @berkaymen

      hayır dogru viteste kullanıldıgı takdirde benzinli gecebilir..



      _____________________________

    • Yarbay
      7443 Mesaj
      10 Ocak 2010 16:30:36
      İyide bu çok anlamsız bi idda olmuş.Çünkü cevabı yok

      1.6 132 hp auris ile 1.6 tdci 90 hp Focus u kaldırırsak benzinli alır.

      1.6 bravo 120 hp dizel ile 1.6 100 hp opeli kaldırırsak dizel alır.

      en basit örnek olarak


      bütün değerleri vereceksinizki cevap bulalım.



      _____________________________

      Corsa 1.3 CDTI 95HP MT-A Easytronic Şanzıman Start & Stop Enjoy
    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 16:41:23
      Mesela En yakın değerleri Buldum benzinlide daha cok hp war focus 115 benzinli ile 109 luk dizel motor bunları karşılaştırsak


      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Binbaşı
      1247 Mesaj
      10 Ocak 2010 16:52:32

      quote:

      Orijinalden alıntı: Akhilleus

      İyide bu çok anlamsız bi idda olmuş.Çünkü cevabı yok

      1.6 132 hp auris ile 1.6 tdci 90 hp Focus u kaldırırsak benzinli alır.

      1.6 bravo 120 hp dizel ile 1.6 100 hp opeli kaldırırsak dizel alır.

      en basit örnek olarak


      bütün değerleri vereceksinizki cevap bulalım.



      Aynen öyle...

      BU iş küçük çoçukların; Benim babam senin babanı döver! Hayır, benimki seninkini döver... iddasına benzemiş...



      _____________________________

    • Yarbay
      3322 Mesaj
      10 Ocak 2010 17:02:26

      quote:

      Orijinalden alıntı: -MorphY-



      Alıntıları Göster




      Aynen öyle...

      BU iş küçük çoçukların; Benim babam senin babanı döver! Hayır, benimki seninkini döver... iddasına benzemiş...


      Zaten aynen o durum. Yalnız teknoloji geliştikçe , ilgi alanları farklılaştıkça bu muhabbetin de evrimleşiyor işte. Bu iddaa da bulunanların savundukları motor teknolojilerinin kendi arabalarının, pardon babalarının(!) arabalarının motor teknolojisi olması ne kadar tesadüf olurdu değil mi ??

      Küçükken arabalarının hız göstergelerine bakıp ona göre değer biçerdik yani aramızda geçen dialog aynen şöyle olurdu ;
      -Olm baksana şu araba güzelmiş.
      --Hadi gel bakalım kaç basıyor(burada piste çıkıp hız testi yapmıyoruz tabi ki , ibresine bakıyoruz )
      -Uff olm 240 yazıyor bunda, harbi dehşet arabaymış. Bir de yandakine baksana kaç basıyorr.

      Diye giden bir dialog işte bu kadar çocukca bir zihniyetle arabaları yüceltir ya da yerin dibine sokardık :) Şimdi aynı muhabbetlerin böyle forumda olduğunu görmek , insana ister istemez ''Buranın da çivisi çıktı'' dedirtiyor



      _____________________________

      The Power of Dreams Honda


      Team Technical !
    • Yüzbaşı
      850 Mesaj
      10 Ocak 2010 17:20:54
      Torktan dolayı dizel diyorum...


      _____________________________

      3,2 liter 6 cylinder 338 horse power @ 7900 rpm 365 N·m torque @ 4900 rpm0-100 km/h: 4.6 seconds top speed 303 km/h
      length 4491 mm height 1372 mm weight 1,549 kg


    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      10 Ocak 2010 17:43:31
      yokuş aşağı demek istemiştir o, benzinli alır


      _____________________________

    • Binbaşı
      1521 Mesaj
      10 Ocak 2010 17:49:10
      yokuş yukarı yokuş aşağı farketmez, düz yolda hangisi geçiyosa yokuş aşağıda yukarıda o geçecektir, bunu da belirleyen çok yüksek oranda hp/ağırlık oranı olacaktır.

      Bundan başka şeyler idda eden, torku yüksek diye dizel geçer diyen bu konuda cahildir.



      _____________________________

      Barton 2500+ | Abit AN-7 | 1.5gb DDR400 | ASUS X800XT Platinum Edition + AC Silencer | 120gb WD JB 7200rpm + 250gb Samsung Sata2 NCQ | Philips 109P4 | Jazz JB9901 150watt RMS | Ferrari Force Feedback Wheel | Thermaltake 420watt pfc | ASUS TA 210 | AC Fan Pro TC
      2nd:
      ThorougBred 1700+dlt3c | MSI KT4AV | 512mb DDR400 | Sapphire 9800pro | 15gb Quantum lct 7200rpm + 4gb WD 4200rpm:(| Samsung 763mb | Philips a2.610 5+1 55watts RMS | ASUS 300watt
    • Çavuş
      49 Mesaj
      10 Ocak 2010 17:56:06
      herkese hayırlı aksamlar dıyerek baslamak ıstıyorum sozume arkadaslar sıze ıyı bır ornek vererek yanıtlamak ıstıyorum benım aracım atmosferık bır arac.. aracım 150 beygır. 2lıtre passat tdı vs 20fsı kapısmasında kım alır sıze gore desem demekkı herkes dızel arac alır dıyecek o zaman soyle soylıyım test edıldı onaylandı 2 arac ızmıt sakarya arasında test ettık ve asla ama asla bayırda dahıl dızel arac gecemıyor 2 aracda manuel ve dızel aracın kotu yanı devır cevıremıyor ve dızel arac 0 dan tırmanırken yaklasık her vıtes aralıgında 4 500 devırde 1.3 1.5 sn kaybedıyo cok fazla vıtese ıhtıyac duyuyo ve benzınlı her bır vıteste dızel 2 vıtes aralıgına ıhtıyac duyuyo ve benzınlı arac gercekten cok daha serı bır arac ha varsa aksını ıspatlamak ısteyen ızmıt te yasayan deneyerek gorebılırız ne bayır asagı ne bayır yukarı havada karada denızde benzın alıyo bırakın bu forumlarda duydugunuz tork ıyıdır o kotudur denen cocuksu lafları ıs pratıkte cok farklı sıze bır ornek daha 177 bmw 3.20d mı alır golf 170 tsı mı desem o zaman haylı haylı bmw dersınız oda oyle oluyor bır yere kadar tork bır yere kadar tsı hafıfde makaslı yollarda fena benzetıyo bmw yı...


      _____________________________

      ......2.0 FSI PASSAT HIGHLINE MOCCA......
    • Binbaşı
      1874 Mesaj
      10 Ocak 2010 18:00:09

      quote:

      Orijinalden alıntı: Cloud Nine

      Beygir araba aldırır.
      Tork yarış kazandırır.

      O yarışta kaçta bitiyor



      _____________________________

Reklamlar
https://ad.doubleclick.net/ddm/trackimpj/N103003.2
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.