Şimdi Ara

Yokuş kalkışta bağırtma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
3.260
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocamlar merhaba 2 yıldır ehliyet sahibiyim ama yokuş mokuş olmayan bir yer de yaşamış bir insanım haliyle hayatım boyu yokuşta arabada sürmedim neyse an itibariyle benim ömrü hayatım görmediği yokuşlu bir yere gittik.
    Neyse araba 2004 model 1.2 albea 16v lpg li sıkıntı olmadı stop falanda ettirmedim ama arabayı çok bağarttım yokuşta kalkarken ve yine kalkarken 2 3 kere patinajda attım yokuş çıkarken el freniyle kalkmak falanda hiç adetim olan şeyler değil arabanın bağırması normal mi yoksa benin sürüş yanlışlığımdan mı? bağırtmamak için ne yapmam lazım genelde arkadaşlarımın arabaları otomatik olduğu için pek böyle şeyler olmuyor acaba ondan mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 20 Mayıs 2018; 1:4:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Gayet normal millet ne tepki gösterir diye düşünme zamanla alışır ayağın. Acele edip panikleme yeter.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ayuqra A kullanıcısına yanıt
    Annem arabayı direk benzine alıp çalıştırsaydın dedi sizce mantıklı mı? banada mantıklı geldi ondan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 20 Mayıs 2018; 2:15:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • El freni ile kalkarsanız ayağınız o gaz-debriyaj ilişkisine iyice alışır. El freni olmadan kalkmaya başlarsınız. Yüksek devirde kalkmaya çalışmak debriyaj balatasını öldürür. El freni kullanmak ayıp değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anneniz düz mantıkla öneride bulunmuş.Doğru mudur yanlış mıdır aracı kullanmadan hiçbirimiz bilemeyiz.1.2 8V olan bir aracın benzinli halinin de çok farklı olucağını düşünmüyorum.

    Sonuç olarak sizin debriyajı bırakma zamanınız ile alakalı olan bie durum.Ama telaşlanmaya gerek yok normal böyle şeyler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocamlar komik geldi, belirtmeden geçemedim.


    Sağ ayağınız frende, sol ayağınızı hafif hafif debriyajdan çekerken tam kavrama noktasını öğrenirseniz, daha sonra o kavrama noktasında ayağınızı frenden çekerseniz araç geriye kaymaz. Sonra gaz vererek çıkabilirsiniz rahatça. Tabi arkanızda araç olmaması tavsiyemdir. Kaçırırsanız sorun olabilir. Ama 2 senelik bir şoförün bunu rahatça yapabileceğini düşünüyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ağırtmaktan kasıt nedir?
    Dik bir yokuşta 1.2 atmosferik araç 1500 devirde kalkış yapamaz zaten 2500 3000 devirlerde kalkar düşük devirde kaldırmaya çalışıp aracın heryerini titretmeye gerek yok.
    Atmosferik araçta gaza yüklenmekten çekinmeyin.
  • araç dizel olsa yarım debriyajla bile çıkabilirsin yokuşu ancak düşük hacim lpgli olunca aracın torku 3000 devir civarında geliyordur. Çare dizel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zero-man -- 20 Mayıs 2018; 10:38:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim de 1 senelik ehliyetim var kalkışta bağırınca stres oluyorum 65 hp atmosferik aracım var normal herhalde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Metufkcr kullanıcısına yanıt
    Sen nası rahat kaldırıyosan öyle kaldır o tarz şeylerle uğraşma, araç benzinli yarım pedal yapsan bile 2,3 k da kalkarsın el freni benzinliler için daha mantıklı. Dizel olsa işler değişir hayatımda hiç el freni kullanmadım, marifet olarak algılama araba için çokta sağlıklı bişey değil. Sen el frenine alışmaya bak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hocam şahsen verin altıma 2017 model dizel 1.6 araba ben de çok güzel kaldıracağıma inanıyorum

    2 senelik şoförüm ama hayatımda arabayla yokuş çıkmadım ben burada yokuş yok olan yokuşta yokuş değil... mazur görün lütfen

    ayrıyeten hocam yokuşun dibinde yarım debriyajda ayağı frenden çekip gaza normal verdiğimde emin ol ki bu albea ilerlemeyecek olduğu yerde bir süre yokuşa direnip stop edecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 20 Mayıs 2018; 14:58:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raxacoricofallapatorian

    Hocamlar komik geldi, belirtmeden geçemedim.


    Sağ ayağınız frende, sol ayağınızı hafif hafif debriyajdan çekerken tam kavrama noktasını öğrenirseniz, daha sonra o kavrama noktasında ayağınızı frenden çekerseniz araç geriye kaymaz. Sonra gaz vererek çıkabilirsiniz rahatça. Tabi arkanızda araç olmaması tavsiyemdir. Kaçırırsanız sorun olabilir. Ama 2 senelik bir şoförün bunu rahatça yapabileceğini düşünüyorum.
    O yemeyebilir yalnız. Hem balata için zararlı hem aracın stop etme ve bu durumda birden bire geri kaçma ihtimali var.

    Dik yokuş yukarı kalkışlarda küçük motorlarla bağırtmak gerekiyor da, el freni çekip düz yolda kaldırır gibi kaldırmak, araba kafa kaldırırken de el frenini indirmek en temizi.




  • Metufkcr kullanıcısına yanıt
    Aman hocam, ben de 2017 arabalara binmiyorum, bu dediğimi 1991 model civicte alışıp oradan beri kullanıyorum. Amacım da sizi yermek değildi mesajımda. Ben sadece önerimi sunmuştum.

    Araç ilerlemez diyorsan mecbur bağıracak. Ona çare yok o zaman.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Zaten arkanın boş olduğu durumda diye özellikle belirtmiştim. Sürücü kursları şu an bu uygulamayı yapıyor. En pratik yöntem bu. Balataya çok zararı var mıdır yok mudur bilmiyorum orasını

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raxacoricofallapatorian

    Zaten arkanın boş olduğu durumda diye özellikle belirtmiştim. Sürücü kursları şu an bu uygulamayı yapıyor. En pratik yöntem bu. Balataya çok zararı var mıdır yok mudur bilmiyorum orasını
    Sürücü kursları belki de işin kolayına gidiyor olabilirler. Hem kavrama noktasını kolayca öğretmek hem yokuş kalkışı, pratik ama olur da araba stop ederse paniğe sebep olur (Araba stop etmesin refleksi ile fren yerine debriyaja basıp aracın daha rahatça kaymasına sebep olunuyor, ilk zamanda ben de öyle oldum), el freni ile kalkmak en temizi.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bunu yaparken benim de elim el freninde oluyor zaten. Panik konusunda haklısınız, ben sadece pratik kısmından ele almıştım. Çözüm otomatik araçta

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Metufkcr kullanıcısına yanıt
    Otomobil ehliyetim yok ama motosiklet kullandım dediginiz hadiseyi bende yasadim çözümü çok basit pratik tamamı ila bu sorunuzun tek cevabı.
    Boş bir vaktinizde rampa biryer bulun etrafı sakin olsun. Rampada arabayi askıya almayı deneyin ( frene basmada gaz debriyaj ilişkisi ile arabayi rampada sabit tutmak ) debriyaj balaysanız biraz yıpranacaktır ama en fazla 20 dk lık bir çalışma ile alışırsınız.

    Ilk kullandığım otomobil
    Mercedes benz 200 (1972 model)
    Yokuş antremani yaptığım araç
    Toyota corolla 1.3 ( 1997 )
    Araçtan araca fark var tabiki ama alışmanız çok sürmeyecektir.

    Şimdiden kolay gelsin iyi günler dilerim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Metufkcr kullanıcısına yanıt
    Sıkıntı yapma güzel kardeşim zamanla alışıyosun kendimden örnek vereyim ehliyetimi alalı 5 sene oldu 5 senedirds aktif araç kullanıyorum. İlk 2 yıl çok ufak eğimde bile stres olup yapışıyordum gaza araba anırıyordu resmen altımda biraz zaman geçince el freniyle kalkmayı denedim biraz öyle takıldım. Bence çok yararlı oldu el freni çünkü o debriyajın tam kavrama noktasını çok iyi hissedebiliyorsun zamanla onuda bırakmışım haberim bile yok geçen rampada ışığı beklerken arabanın burnunu attırıp duruyordum o an aklıma ilk yıllarım geldi güldüm geçtim. Uzun lafın kısası hepimiz aynı yollardan geçtik ve geçmeye devam ediyoruz bu arada sen beni dinle el frenini kullan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Metufkcr kullanıcısına yanıt
    Albea 1.2 birde LPG li.iyi yokuslarda kalkabildin.bagiirtmasan stop eder zaten.fazla gaz dan birşey olmaz.1.2 benzinli Palio sahibiyim.yokuslarda hele araba da yüklü ise.zor kalkıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuş hele de arkanda araba varsa sıkıntı ben gibi acemiler için. Eğim yüksek araç benzin-lpg ve de ağır araçsa o zaman sıkıntı daha da büyük. El freni stressiz çözüm.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.