Şimdi Ara

Yokuş çıkmaz ne anlama geliyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
12.145
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, bilgili arkadaşların yardımına ihtiyacım var. Yazın kullanmak için a, b sınıfı otomatik vitesli otomobil almayı planlıyoruz. 1.0-1.2 motor olabilir. 60-70 bg oluyor bu otomobiller genelde. Ancak yokuş çıkmaz deniyor bu otomobiller için, satış temsilcileri de aynı şeyi söylüyor, onların amacı farklı olabilir tabi. Yazlık da Muğla'da bir yamaçta. Yaklaşık 35 derecelik 200m bir yokuş ardından 45 derecelik 50 mlik bir yokuş var. Sürücü de tecrübeli değil.

    Uzun yolda da rampalar var malum, şimdi yokuş çıkmaz derken araba yokuşta kalır mı denmek isteniyor, böyle bir şey mümkün olamaz herhalde değil mi, fabrikadan bu şekilde çıkabildiğine göre yolun ortasında kalacak değil, 1. viteste çıkar, ona göre tasarlanmıştır diye düşünüyorum.







  • yokuş çıkmama gibi birşeyin olacağını sanmıyroum. hangi devirde yaşıyoruz...

    Eğer çıkmazsa geri geri denersin
  • yokuş çıkmaz sadece değimdir. uzun yolda çekişten düşer 5le çıkacağınız rampayı 4le çıkarsınız. yokuşlarda devrini iyi alırsa her türlü çıkar bunlar. bende 1.3 kullanıcısıyım.
  • Mesela benim araç 1.4 77 hp Grande Punto klima açıkken yokuşlar eziyet gibi 3 vitese falan düşücek utanmasa...
  • valla benim eski 1.4 polo(2004 model) klima açık ve 4 kişi varsa yokuş çıkmıyordu

    yarım debriyaj gitmek gerekiyordu bir süre,o yüzden arabaya gıcık olup satmıştım.
  • benım arac 1.2 yokus cıkmama gıbı bı durum tabıkı yok ama burdakı soylem performansdan cok dusmesı 2. 3. vıtesde yokus cıkmak anlamında sonucta cıkarsınız tabı uzun yoldada 4 un altında yokus cıktıgım bı yer hatırlamıyorum....
  • 1000cc motorlu o araca 4-5 kişi binip bahsettiğin yazlığın yokuşunu çıkmaya kalkarsan yürüme hızında yol alırsın.2 viteste bile çıkabileceğini sanmıyorum ki zaten otomatik vites gaza asılmandan dolayı o emme manifoldu basıncında vitesi 1den yukarı çıkarmaz.

    1000cc araba eğer kullanıcı genelde tek ya da iki kişi geziyorsa tercih edilmeli.ailecek binilecek arabalar değil.ne hacim olarak ne de performans olarak sizi tatmin eder.araba kullanmak bi zaman sonra canını sıkmaya başlar.
  • eğer sürücü tecrübeli değilse, o yokuşlar için asla düz vites küçük motorlu araç almayın derim....
  • Tecrübesiz kişiyse sürecek olan, yokuşun ortasında panikleyip telaşlanır yokuş ortasında kalıp kaza yapma yaptırma olasılığı olabilir.
  • 1.2 16V Corsa'yla Meşhur Manisa / Kula rampalarından çıkıyorum 5.viteste
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bencn17

    benım arac 1.2 yokus cıkmama gıbı bı durum tabıkı yok ama burdakı soylem performansdan cok dusmesı 2. 3. vıtesde yokus cıkmak anlamında sonucta cıkarsınız tabı uzun yoldada 4 un altında yokus cıktıgım bı yer hatırlamıyorum....



    kaldı ki yokuşta düşük vitesle çıkmak her zaman motorun selameti açısından daha iyi olacaktır
  • benim 1.4 araç 100 beygir çıkamadığım yokuş yok hatta hızlanarak bile çıkıyorum her yokuşu yüksek vitesde dahi olsam.Onu üreten firma herhalde düşünüyordur bunu yokuş çıkamicak bi araç yok vitesi düşürüsün çıkar en kötü ihtimalle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerf -- 18 Temmuz 2009; 19:51:55 >
  • lastiklere de bağli biraz su an aracin gücü yetsede patinaja düserim sürekli dik bir yokusta...
  • Hyundai i10 kullanıcısıyım. 1.1 litre 66 bg elçantası büyülüğünde bir motoru var. 2800 devirde 100 nm tork veriyor. Kağıt üstünde bakınca pek içacıcı değil açıkçası. Zaten benzincilerin sorup da 1.1 litre olduğunu duyduktan sonra bana acıyarak bakmalarının nedeni de bu herhalde. Ama pratik de öyle değil. Difransiyel oranı nedeniyle araç özellikle 1 ve 2. viteste oldukça atak, ama nasıl? 1. viteste 25 de araba bağımaya başlıyor, aynı şekilde 2 de 50 civarı üst vitesi istiyor. Zaten 2800 devirde maksimum torku vermesi de erken vites değiştirmek gerektiğini gösteriyor. 3. vitesin sonuna kadar aşırı bir performans farkı yok, tabii ki arabada maksimum 2 kişi varsa. 5 kişi+bagaj+klima da bayağı farkediyor. Ama bu şu değil yani böyle doldurursan araba yerinde dahi kalkmaz demek değil. Yerinden kalkar ama diğer arbalar 3 de giderken senin 2 de gitmen gerekir aynı şekilde uzun yolda da 120 ve üstü zorluyor, zaten 1 litre motorun şehir içi için yapıldığı apaçık ortada, motoru fazla zorlamaya gerek yok. Sizin dediğiniz gibi bir yerde turbodizel bir araba benzinliye nazaran tork üstünlüğü olduğundan daha çok işinize yarayacaktır muhtemelen.




  • 45 derecelik eğim çok fazla yanlışnız var. 45 derece Land Rover Defender(askeri land roverlar) in azami tırmanma açısı.
  • resmen palavra derim ben sana. tekirdağ'da 1.0 corsa eco kullanıyoruz tiptronik. 58 beygir katalitik konvertör ile ekstra 3 beygiri var eder 61bg, tork desen 88Nm miydi neydi, devlet hastanesini yanında acayip bir yokuş var, yağmurda yağsa çıkar, kar yağsada sadece fırlamaz nolcak 1. viteste 20 km hız yaparak çıkın.
  • Evet 45 derecelik eğimli yerde yolda 20 metre gitseniz ilk başladığınız noktaya göre 14 metre yukarı çıkmış olursunuz ki bu da binek arabaları için çıkılamayacak bir yokuş
  • motorun cc si ile alakalı değil olay. teknolojisi ile alakalı.

    80 hp ve üzeri ise hiç bir problem olmaz kanısındayım.

    hayırlı günler.
  • teşekkür ederim, paylaşımlarınız için. eğim 45 değildir o zaman, feci sallamışım. şimdi düşündüm de 20 civarıdır herhalde dik yokuşların eğimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi moontaxi -- 18 Temmuz 2009; 23:20:17 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.