Şimdi Ara

.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
25.617
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DH Anonim -- 21 Nisan 2024; 2:7:55 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Eğim çok fazla ise sadece motor freni yetmeyebilir gayet normal. Kamyon değil tır değil frenle inmenin bir sakıncası yok. Tabii ki mümkün mertebe motor freni yapmanızda disk ve balata ömrünün uzaması açısından fayda var ama çok da kafaya takılması gereken birşey değil.

    Düşük viteste sağlam motor freni + kısmi frenle rahatça inilir herhangi bir sorun olmaz. Yok ille sürekli fren yapmam derseniz 10-15sn aralıklarla freni çek bırak yapın araç fazla hızlanamaz 10sn içinde, araç viteste motor freni yapıyor olacak sonuçta.
    çıktığın vitesle ineceksin kuralı her yolda geçmez. Önün boştur yüksek viteste arabayı salarsın gider, önün virajdır mecbur sürekli yavaş olmak zorundasındır viteside düşük tutarsın. Sürekli frende tutarsan ayağını balatalar yanar, hidrolik kaynar ve bir bakmışsın fren hiç tutmaz olmuş. Eğer hızlanmaya müsait değilse yolun vitesi dahada küçültüp ara ara etkili fren yapıp bırakmak iyidir. Kamyon , otobüs gibi hızlanmaz otomobil ama kamyonlarda havalı fren var soğutur ve kaynama olayı olmaz. ayrıca retarder ve eksoz frenleri var. Disk ve balata ısındığı zaman frenleme etkiside azalır gitgide ona göre davran yani
  • Eğim çok fazla ise sadece motor freni yetmeyebilir gayet normal. Kamyon değil tır değil frenle inmenin bir sakıncası yok. Tabii ki mümkün mertebe motor freni yapmanızda disk ve balata ömrünün uzaması açısından fayda var ama çok da kafaya takılması gereken birşey değil.

    Düşük viteste sağlam motor freni + kısmi frenle rahatça inilir herhangi bir sorun olmaz. Yok ille sürekli fren yapmam derseniz 10-15sn aralıklarla freni çek bırak yapın araç fazla hızlanamaz 10sn içinde, araç viteste motor freni yapıyor olacak sonuçta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Diablo -- 17 Ağustos 2016; 2:44:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Eğim çok fazla ise sadece motor freni yetmeyebilir gayet normal. Kamyon değil tır değil frenle inmenin bir sakıncası yok. Tabii ki mümkün mertebe motor freni yapmanızda disk ve balata ömrünün uzaması açısından fayda var ama çok da kafaya takılması gereken birşey değil.

    Düşük viteste sağlam motor freni + kısmi frenle rahatça inilir herhangi bir sorun olmaz. Yok ille sürekli fren yapmam derseniz 10-15sn aralıklarla freni çek bırak yapın araç fazla hızlanamaz 10sn içinde, araç viteste motor freni yapıyor olacak sonuçta.
    çıktığın vitesle ineceksin kuralı her yolda geçmez. Önün boştur yüksek viteste arabayı salarsın gider, önün virajdır mecbur sürekli yavaş olmak zorundasındır viteside düşük tutarsın. Sürekli frende tutarsan ayağını balatalar yanar, hidrolik kaynar ve bir bakmışsın fren hiç tutmaz olmuş. Eğer hızlanmaya müsait değilse yolun vitesi dahada küçültüp ara ara etkili fren yapıp bırakmak iyidir. Kamyon , otobüs gibi hızlanmaz otomobil ama kamyonlarda havalı fren var soğutur ve kaynama olayı olmaz. ayrıca retarder ve eksoz frenleri var. Disk ve balata ısındığı zaman frenleme etkiside azalır gitgide ona göre davran yani




  • Motor ve fren birlikte kullanilarak yavaşlandığında sorun çıkarabilecek nası bi yermiş merak ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    Motor ve fren birlikte kullanilarak yavaşlandığında sorun çıkarabilecek nası bi yermiş merak ettim.
    hızınıza uygun düşük vitesi seçmelisiniz.
    örneğin 50-60 km ile iniş yapıyorsanız vites 2 olmalıdır. arac biraz bağırır yüksek devir görecek hafif frenle güvenli inersiniz.
    vitesi 3 e alırsanız frensiz okuş aşağı araç 90km civarı size güvenli iniş sağlar sizin yolunuz buna müsait değil gibi.
  • 3 hızlı geliyorsa 2 ye çek motor freni ile in
  • Yokuş inerken motor freni yetersiz kalıyorsa araba hızlandıkça freni sert basarak yavaşlatın. Sabit az miktar basılı tutmayın. Kısa ve sert basarsanız ısınma ve aşınmalar çok daha az olur.
  • Freni sert basıp bırakayım derken takla da atmayın virajı yollarda aman:) zamanlar ayağınız alışır hocam nerede ne zaman ne kadar süre ile frene basılacak, motor freni nasıl oluyor gibi şeyleri. Çok dik bir iniş olduğu için araç küçük viteste motor freni yapmasına rağmen hızlanabilir ama yüksek viteste inerseniz çok daha fazla hızlanır, motor freni yapıp yapmadığını vitesleri yükseltip düşürerek anlayabilirsiniz. Sürekli çok düşük viteste gidip devri sürekli 5 binlerde tutmak ta sakıncalı motor ömrü açısından, düşük ama uygun vitesle gitmeniz gerekir. Ara ara hafif sertçe frenele de hızınızı koruyabilirsiniz
  • 1 kere frenle inersin 2 kere 3 kere sonra balatalarını yakarsın duman attırırsın. Sonra hem diskleri hemde lastiği eline alırsın. Motor freni + normal frenle ineceksin. Yani 3 te çok mu ivmeleniyor bas frene 2 ye al. 2 de çok mu devir yükseltiyor düşür onu frenle 5binden 2'bine sonra gene ivmelensin.

    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: W0lkidonkisss

    1 kere frenle inersin 2 kere 3 kere sonra balatalarını yakarsın duman attırırsın. Sonra hem diskleri hemde lastiği eline alırsın. Motor freni + normal frenle ineceksin. Yani 3 te çok mu ivmeleniyor bas frene 2 ye al. 2 de çok mu devir yükseltiyor düşür onu frenle 5binden 2'bine sonra gene ivmelensin.

    Saygılar
    4-5 km hiç bir şey değil, yaklaşık 15 km lik dağ yolu var eskişehir mihallıççık da. yol toprak ve sadece virajdan oluşuyor.
    yokuşu görsen balata yakarsın. 2 vitesle ilk 5 dk frensiz iniliyor. daha sonra devir artmaya başlıyor, ya motor ısındığı için ya da eğim daha da artıyor.
    hızlı frenler yapayım desen zor, arabada 4-5 kişi oluyoruz. fren falan yemiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vrataski

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Şu insanların abartı abartı konuşması beni bitiriyor ya .

    Sanırsın ki o balatayı o lastiği devamlı düz yolda oturan Bakkal hüseyin yapmış . Aman motor freni ile de inme motor düşer kopar gider şasi kırılır .

    Tabi ki eğimli yolda motor freni yetmez . Bir vites belirlersin aracın kaç vitesliyse motor frenine takviye fren de yaparsın bir devirden sonra .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Şu insanların abartı abartı konuşması beni bitiriyor ya .

    Sanırsın ki o balatayı o lastiği devamlı düz yolda oturan Bakkal hüseyin yapmış . Aman motor freni ile de inme motor düşer kopar gider şasi kırılır .

    Tabi ki eğimli yolda motor freni yetmez . Bir vites belirlersin aracın kaç vitesliyse motor frenine takviye fren de yaparsın bir devirden sonra .

    Alıntıları Göster
    Bende sandım boşta frenle iniyorsun. Bir şey olmaz virajlarda yavaşlasan yeterli. Yokuş aşağı 3. vites+fren, viraj gelince 2. vitese çekersin. Kolay anlatım olsun diye örnek verdim tecrübe edindikçe anlayacaksın. Kazasız sürüşler




  • Vrataski V kullanıcısına yanıt
    aracınız nedir hangi viteste kaç km yapıyor bilmiyorum ama kısaca 2. vitesteki en yüksek hızınız 80 km ise yokuş aşağı giderken gazdan frenden ayağınızı çekseniz bu hızı geçemezsiniz.(tabi debriyaja basmıyorsunuz)
    benim aracım 2009 civic otomatik istanbul giresun arası giderken samsuna gelmeden yokuş aşağı dik ve keskin virajları olan bi yer var orda 2. vitese alıyom hafif frenle 60km civarı bi hızla iniyom viraja gelmeden biraz fren yapıp dahada yavaşlıyorum.
  • dci motorsa boşta in,o motorda motor freni felan yok gaza basmasanda kendi basıyo
  • Ben doblo ile Kümbet yaylasindan inerken yaktim balatalari. Çektim kenara bekledim 15 dakika. Birinci viteste inmem gerekiyormuş demek ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    dci motorsa boşta in,o motorda motor freni felan yok gaza basmasanda kendi basıyo


    bundan daha saçma cavap yok sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arfcmr

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    dci motorsa boşta in,o motorda motor freni felan yok gaza basmasanda kendi basıyo


    bundan daha saçma cavap yok sanırım


    Alıntıları Göster
    sakın freni boşa alıp sürekli frende basılı tutma

    profesional taktik

    en düşük vites ile ineceksin nezaman fren yapıcaksın viraja girmeden ölçüne göre eğer freni virajdan önce ayarlayamazsan viraja girdiğinde ani fren yapmak istersen %100 kaza ile sonuçlanır.

    viraja girmeden sertçe vitesdeyken aracın devrini frenleyerek düşür yeter zor değil ....virajı dönerkende gazı çekme devri yükseltmeden gaz ver tekere iletilen motor tahriki devam etsin.gazlama ha gaz ver :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lınc -- 17 Ağustos 2016; 16:34:21 >




  • Vrataski V kullanıcısına yanıt
    ilk başta bende senin gibiydim arabam yoktu ama bi başkasının arabasıyla uzun yol yapıcaktım yokuş aşağı ve virajlıydı sürekli vitesde indim sonlara doğru fren şişmiş tutmaz olmuştu ozaman anladım hata yaptığımı.
  • Hocam 3 hızlı ise 2 ile inin. Araba azıcık bağırdı diye bi şey olmaz. Sürekli fren yapmanın çok fazla zararı var dhaa uzun bi yokuş olsa bitiminde freniniz tutmaz hale gelebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gktupc

    Hocam 3 hızlı ise 2 ile inin. Araba azıcık bağırdı diye bi şey olmaz. Sürekli fren yapmanın çok fazla zararı var dhaa uzun bi yokuş olsa bitiminde freniniz tutmaz hale gelebilir.
    Benim birşey dikkatimi çekiyor. Bizim insanımız freni aşırı kullanıyor.
    Mesela Adana-Pozantı rapmasında inişte millet sürekli fren fren yapa yapa iniyor. Ben genelde freni az kullanırım. Soldan kaptırır motor freni ile istediğim hızda inerim frenle müdehalem ara ara yukarıda bir arkadaşın belirttiği gibi virajlara girmeden aracın hızını kesmek için az az basarım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.