Şimdi Ara

YOKUŞ AŞAĞI BOŞ VİTESMİ,DOLU VİTESMİ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evrenye


    quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    buna cutoff deniliyor,

    boşta motor lastiklerden bağımsız olarak çalışmak zorunda olduğu için rolanti devrinde yakıt harcar bu 0.5 civarıdır ve bazı araçlarda yağlanma tam olmayacağından tehlike arz edebilir.

    uygun bir viteste inerse motor çalışması sadece hava ile oluyor yakıt hiç girmiyor gaza basmadığınız sürece, yani motorun çalışma sistemi ters oluyor, motor gücünü lastiklere değil, lastik gücünü motora veriyor.

    Mantikli ancak motorun calisir durumda olmasi icin bilgisayr yine yakit yollar ve bujiler atesleme yapar

    yokus cikarken pistonlar patlama yaparak lastikleri hareket ettirirken yokus asagi inerken aracin hizlanmasiyla lastikler pistonlari hareket ettirir. dolayisiyla pistonlarin patlama yapmasina gerek kalmaz. yakit puskurtulmesi kesilir.

    zaten dikkat ederseniz normal egimli yolda arac sabit hizda inerken cok egimlli yolda arac az da olsa hizlanir. az egimli yolda ise arac yavaslamaya baslar. oysa bosta olsa hizlanacakti.

    bunun sebebi aracin hizlanmasi pistonlari cevirmeye harcandigindan arac zorlanacak ve yavaslayacaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Doğruluğundan emin olmamakla birlikte bildiğim kadarıyla enjeksiyonlu araçlarda viteste inmek daha tasarruflu.Şöyle gerçekleşiyor: Araba viteste olduğu için, aktarma organları yardımı ile, araç güç gerekmeden hareket edebildiği bilgisini motora iletiyor ve enjeksiyon yakıt püskürtmeyi kesiyor.Boşta inerseniz bu bilgi iletilmiyor ve enjeksiyon az da olsa yakıt püskürtmeye devam ediyor.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.