Şimdi Ara

YOKUŞ AŞAĞI BOŞ VİTESMİ,DOLU VİTESMİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yıllardır merak ettiğim,aklıma takılan soruyu sizlerle paylasmak istiyorum,manuel vitesli araçlarda yokuş aşağı giderken vitesi boşa attığımızdamı
    daha az yakıt harcanır,yoksa vitesde bırakarakmı daha az yakıt harcanır,birçok kişiye sordum farklı farklı cevaplar aldım şimdiye kadar.kendim bizzat yol bilgisayarı açarak denedim her iki durumdada tüketim o esnada 0 göründü.



  • buna cutoff deniliyor,

    boşta motor lastiklerden bağımsız olarak çalışmak zorunda olduğu için rolanti devrinde yakıt harcar bu 0.5 civarıdır ve bazı araçlarda yağlanma tam olmayacağından tehlike arz edebilir.

    uygun bir viteste inerse motor çalışması sadece hava ile oluyor yakıt hiç girmiyor gaza basmadığınız sürece, yani motorun çalışma sistemi ters oluyor, motor gücünü lastiklere değil, lastik gücünü motora veriyor.
  • Benim aracımda anlık tüketim yok fakat anlık tüketimi olanlar da denedim bunu boşa attığımda 0.6-0.8 arasında oynuyordu viteste inerken 0.0 gözüküyordu.

    Viteste çok yaksa bile motor freni ile inin güvenliğiniz için 20 kuruş tasarruf yapacağım diye balataları elinize almamış olursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    buna cutoff deniliyor,

    boşta motor lastiklerden bağımsız olarak çalışmak zorunda olduğu için rolanti devrinde yakıt harcar bu 0.5 civarıdır ve bazı araçlarda yağlanma tam olmayacağından tehlike arz edebilir.

    uygun bir viteste inerse motor çalışması sadece hava ile oluyor yakıt hiç girmiyor gaza basmadığınız sürece, yani motorun çalışma sistemi ters oluyor, motor gücünü lastiklere değil, lastik gücünü motora veriyor.

    Aynen budur
  • 5 lira olunca bu konular tavan yaptı
  • Dolu vites ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uygun vites.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • hala bu konular hakkında başlık açıyorsunuz ya ...
  • Kesin cevabı veriyorum,

    Elektronik ateşlemeli güncel otomobillerde, motora yakıt akışı gaz pedalının konumuna bağlıdır. Size gaza ne kadar basarsanız o kadar yakıt harcanır. Siz gaza basmazsanız motora yakıt gitmez, taa ki motor rolanti devrinin altına düşmeye başladığı zaman. Bu alt devirden sonra motor, stop etmemek için kendisi gaz vermeye başlar, eğer düşük viteste iseniz bu gazı hissedersiniz, yüksek viteste iseniz titreme, silkeleme hissedersiniz.

    Mekanik ateşlemeli eski tip araçlarda ise, motora gelen yakıt, motor devrine bağlıdır, motor devri çok ise, çok yakıt harcar.

    Yokuş aşağı inişlerde, eğer güncel bir arabanız varsa, viteste inmek yakıt tüketimini sıfıra indirir. (Tabi rolantiye kadar), zaten yol bilgisayarında da görürsünüz bunu. Motor, yakıtla değil, aracın ataletiyle çalışır, yakıt harcamaz. Tabi uygun vitesi seçmek lazım, 40 la inerken 5e atmamak lazım...

    Eski araçlarda ise, yakıt akışı devire bağlı olduğundan araç viteste iken bulunduğu devir kadar yakıt harcar. Bu nedenle vitesi boşa atmak daha mantıklı olur.




  • Yokus asagi bosta inerseniz araba az da olsa motora benzin pompaliyacaktir.Onemli olan uygun vitesi bulmaktadir.Yuksek vitesle inersen araba hem hizlanir hem de az birsey yakar.Bosta inersen hem yakar hem araba ucar,frenlere cok yuklenirsin.Yokusa gore hem arabanin hizlanmasini engelleyecek hem de hic yakmayacak vitesi bulmalisin.Ornek vermel gerekirse Pozanti yokusunu 4.vitesle iniyorum.Anlik 0 yakiyor.Frenlerede cok yuk binmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dolu vites sıfır gaz.Fakat aralarında öyle yüksek bir tasarrufa değecek fark yok.0.5-0.6 yakıyor boşta inerken.
  • yokulsardan inerken dusuk viteste iniyorum arac hem hizlanmiyor hem yakit tuketmiyor hemde frene basmak zorunda kalmiyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tasarruf için değil güven için vitesde yokuş aşağı inilir

    Normalde hangi vitesde çıkıbiliyorsan o vitesde inilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Kesin cevabı veriyorum,

    Elektronik ateşlemeli güncel otomobillerde, motora yakıt akışı gaz pedalının konumuna bağlıdır. Size gaza ne kadar basarsanız o kadar yakıt harcanır. Siz gaza basmazsanız motora yakıt gitmez, taa ki motor rolanti devrinin altına düşmeye başladığı zaman. Bu alt devirden sonra motor, stop etmemek için kendisi gaz vermeye başlar, eğer düşük viteste iseniz bu gazı hissedersiniz, yüksek viteste iseniz titreme, silkeleme hissedersiniz.

    Mekanik ateşlemeli eski tip araçlarda ise, motora gelen yakıt, motor devrine bağlıdır, motor devri çok ise, çok yakıt harcar.

    Yokuş aşağı inişlerde, eğer güncel bir arabanız varsa, viteste inmek yakıt tüketimini sıfıra indirir. (Tabi rolantiye kadar), zaten yol bilgisayarında da görürsünüz bunu. Motor, yakıtla değil, aracın ataletiyle çalışır, yakıt harcamaz. Tabi uygun vitesi seçmek lazım, 40 la inerken 5e atmamak lazım...

    Eski araçlarda ise, yakıt akışı devire bağlı olduğundan araç viteste iken bulunduğu devir kadar yakıt harcar. Bu nedenle vitesi boşa atmak daha mantıklı olur.

    Uğur abi ağzından bal damlıyor vallahi,en ince ayrıntısına kadar olayı açıklamışssın teşekkürler




  • DOlu vites her daim, çok yaksa bile dolu vites
  • Yıllardır merak ediyorsun da daha önce açılan onlarca başlıkta seni ikna edecek cevabı bulamadın mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende bi ara alışkanlık olmuştu yokuş aşşağı bi gün baskı balatayı yediğimi anlayana kadar o günden sonra elimi zincirledim direksiyona yine vitesi boşa almadım o yüzden kesinlikle almayın bende arkadaşın aklına gitmiştim az yakıyo vs. yalanmış birde üstüne masraf açtı bana araba kangoo
  • Anlık tüketim için dolu vites. Toplam tüketim çin en az sürtünme.

    "Freewheeling" denilen şanzımanlar var. Bu şanzımanlar bisiklette olduğu gibi tek yönlü çalışır, motor frenine izin vermezler. Yakıt ekonomisi (ayrıca iki zamanlı motorlarda yağlama problemi) için geliştirilmişlerdir. Bu arabaların tip onayları, ruhsatları, trafiğe çıkış izinleri vardır. Yokuşları frenle inerler.

    Tabii ona göre fren kapasiteleri var.
  • Araba sürmeyi bilen insan bir yokuşun çıkılan vitesle inileceğini de bilir :P :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    buna cutoff deniliyor,

    boşta motor lastiklerden bağımsız olarak çalışmak zorunda olduğu için rolanti devrinde yakıt harcar bu 0.5 civarıdır ve bazı araçlarda yağlanma tam olmayacağından tehlike arz edebilir.

    uygun bir viteste inerse motor çalışması sadece hava ile oluyor yakıt hiç girmiyor gaza basmadığınız sürece, yani motorun çalışma sistemi ters oluyor, motor gücünü lastiklere değil, lastik gücünü motora veriyor.

    Mantikli ancak motorun calisir durumda olmasi icin bilgisayr yine yakit yollar ve bujiler atesleme yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.