Şimdi Ara

Yokuş aşağı '0 Litre yakıyor' diyen dostlarım..Gelin bir içeri.. (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
284
Cevap
2
Favori
12.568
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sédat

    otomobildeki yol bilgisayarları ve depo ölçüm sistemler çok hasas sistemler değilki zaten. Bu yüzden sana tutupta 0.000001lt/100km diye bir değer vermez.

    Bence bu konunun cevabı bu...
  • ben bu motor işlerinden çok anlamıyorum ama eğer motor tekerleklerden üç almıyorsa neden yokuş aşşağı giderken gaza basmasanız bile motor devri yükseliyor çünkü yer çekimi etkisiyle tekerlekler daha hızlı dönüyor ve doğal olarakda motor devri yükseliyor. bu nedenle bence yokus assağı viteste giden arabanın yakıt harcamaması mantıklı yine bana göre rolantide yokus assağı giden araba yakıt harcıyor düşüncesi de doğrudur.
  • hiç yakmaz diyen arkadaşlar, 50 km uzunluktaki bir yokuşta araç vitesteyken inmeye başladım. 10. km'de yakıtım bitti. arabam yokuş bitene kadar çalışacak mı yani ?
  • Yakmadan çalışacakmış...
  • Adamlar hakikatten yeşil bitkiler fotosentez yapmaz gibi birşeyler söylüyorlar.

    Fizik ve bilimsel olarak kanıtlanmış bir olayı inkar etmek anca bizim toplumda görülür zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Adamlar hakikatten yeşil bitkiler fotosentez yapmaz gibi birşeyler söylüyorlar.

    Fizik ve bilimsel olarak kanıtlanmış bir olayı inkar etmek anca bizim toplumda görülür zaten.


    Hislerimiz bilimsel tezlerden önce geliyor. Başkasının hisleri karşısında hemen ikna oluyoruz fakat bilimsel bir bilgi ortaya konulduğunca nedense ''ikna edici'' olmuyor. Bir de anlamadan dinlemeden yorum yapıyoruz. Önemli mi, tabii ki hayır. Sonuçta ortada bir gerçek var ve insanlar inanıp inanmamak noktasında özgürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    quote:

    Orijinalden alıntı: North Korea

    Dedem yokuş aşağı inerken kontağı kapatırdı, ve evet 0 litre yakardık

    Freni nasıl tutuyodu?

    Eski serçelerde frenler tamamen makanik olduğu ve direksiyonda kara düzen olduğu için bolu dağını kontak kapatarak bedavaya inerlermiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SerkanYazgan.

    0 dan kastı hiç yakmıyor demek değil elbette.Sadece en düşük miktarda yakıt tüketimi olduğunu gösteriyor.Çalışan motora hiç yakmaz diyen çıkmaz , çıkıyorsada bu bölümü terketsin zaten

    ben diyorum varmi?
    yokus asagi viteste giden enjeksiyonlu motor bir damla yakmaz.
    motor tekerlerin itme gucuyle doner.debriyaja bastigin anda rolanti icin benzin basmaya baslar , o da satte 0,6-0,7 litre arasidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: excharon

    hiç yakmaz diyen arkadaşlar, 50 km uzunluktaki bir yokuşta araç vitesteyken inmeye başladım. 10. km'de yakıtım bitti. arabam yokuş bitene kadar çalışacak mı yani ?

    Çalışmayacak, ama motor dönmeye devam edecek.

    Zaten böyle bir durumda benzininiz bittiğinde büyük ihtimalle fark etmeyeceksiniz bile, sadece gaza bastığınızda aracınız tepki vermeyecek.

    O sırada debriyaja bassanız, motor rölanti devrine dönmeye çalışacak, ancak yakıt püskürtülemediği için stop edecektir.
  • Bu arada "sıfır olmaz ama 0,00001 de olsa tüketim vardır" diyenlerin dayanak noktasını öğrenebilir miyim?

    Normalde silindirlerde patlama için 1 birim benzin ve hava karışımına ihtiyaç duyuluyorsa, 0,2 birim benzinle neyi patlatmayı düşünüyorsunuz ????

    Yakıt böyle bir durumda "sıfır" harcanır.

    Motoru bu sırada döndüren lastiklerdir. Aracı viteste tutarak şanzıman ve haliyle lastikler ile yer arasında bağlantı sağlıyorsunuz çünkü.
    "Çalışıyor" dediğiniz ses ise motorun dönme sesi. Bu kadar basit.

    Hala "çalışacakmış" falan diye kafanızın almadığı işler için dalga geçer ve sallamaz bir üslup kullanmayın.

    Anlamayanlara anlatılıyor işte.
    Halen anlaşılmak istenmiyor veya gerçekten anlaşılmıyorsa, bizim sorunumuz değil.

    Verilen linklere de bir bakın bi zahmet. Yerli-yabancı bir sürü kaynaktan anlatımlar var.

    Hala yok kontak kapanırsa, yok bilmemne olursa....
    Hakaret edeceğim, düzeyi korumak adına etmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    ben bu motor işlerinden çok anlamıyorum ama eğer motor tekerleklerden üç almıyorsa neden yokuş aşşağı giderken gaza basmasanız bile motor devri yükseliyor çünkü yer çekimi etkisiyle tekerlekler daha hızlı dönüyor ve doğal olarakda motor devri yükseliyor. bu nedenle bence yokus assağı viteste giden arabanın yakıt harcamaması mantıklı yine bana göre rolantide yokus assağı giden araba yakıt harcıyor düşüncesi de doğrudur.

    aga ne ictiysen banada gonder...
  • yokuş aşağı yakmıyor diyenler, aracı boşa alıp durduğu yerde rolantide çalıştırdıklarında baksınlar yol bilgisayarına, o zamanda 0 gösteriyor.
    onların mantığına gidersek araç rolantideyken de hiç yakmıyor :)


    arabadan az çok anlayan herkes bilir, MOTOR ÇALIŞMAYA BAŞLADIĞI ANDA ARAÇ YAKMAYA BAŞLAR.
  • Sanki kuantum fiziği mübarek, cut-off un ne olduğunu anlamak bu kadar zor olmasa gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuseyr

    yokuş aşağı yakmıyor diyenler, aracı boşa alıp durduğu yerde rolantide çalıştırdıklarında baksınlar yol bilgisayarına, o zamanda 0 gösteriyor.
    onların mantığına gidersek araç rolantideyken de hiç yakmıyor :)


    arabadan az çok anlayan herkes bilir, MOTOR ÇALIŞMAYA BAŞLADIĞI ANDA ARAÇ YAKMAYA BAŞLAR.

    İlla video çektireceksiniz bana,

    Arkadaşım kendi aracımda Demon Neptune RTP modifiye ECU var, Ayrıca AFR, BOOST, Lambda, EGT tüm bunları ZEITRONIX ZT2 ile okuyorum hem PC üzerinden yazılım olarak hem de LCD display üzerinden. ECU üzerindeki her türlü mappingi kendimiz yapıyoruz, bütün ayarları istediğimiz gibi değiştirebiliyoruz, ayrıca bu işin uzmanı Tuner arkadaşlarım var.

    Ben bütün bu olayların üzerine diyorum ki, rolanti devir aralığı hariç tüm üst devirlerde motora gaz verilmediği sürece enjektörler ECU tarafından kapatılır!

    Sen neye dayanarak söylüyorsun?

    Arabadan az çok anlayan herkes bilirmiş, tövbe yarabbim. Bu konu konuşuldu bitti kapandı, doğrusu defalarca değişik kişiler tarafından bir sürü farklı platformda anlatıldı. Bu forumda bile bu konu hakkında birkaç tane topic var, insanlar işi gücü bırakıp hiçbir şey bilmeden fikir iddia edenlere karşı yazdı çizdi doğruları anlattı. Hala nasıl böyle yorumlar yapabiliyorsunuz hayret yani. Bilmiyorsanız bilenlerin emeklerine saygılı olun ve susun lütfen, en azından bilmeyip doğruyu öğrenmek isteyenlerin kafasını karıştırmayın ve insanların vaktini çalmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuseyr

    yokuş aşağı yakmıyor diyenler, aracı boşa alıp durduğu yerde rolantide çalıştırdıklarında baksınlar yol bilgisayarına, o zamanda 0 gösteriyor.
    onların mantığına gidersek araç rolantideyken de hiç yakmıyor :)


    arabadan az çok anlayan herkes bilir, MOTOR ÇALIŞMAYA BAŞLADIĞI ANDA ARAÇ YAKMAYA BAŞLAR.

    Arkadaş okuduğunu bir anlayabilsen.

    Araç rölantideyken yakıt yakmaz demiyor kimse.Ayrıca hiçbir yol bilgisayarı rölantideyken 0.0 göstermez.0.6 ile 0.9 soğuksa 1 küsür gibi rakamlar gösterir.Hİçbir zaman boşta rölantideyken 0.0 göstermez.

    0.0 ı viteste yokuş aşşağıya gaza basmadan inerseniz gösterir.O da1500 devir üstündea aşşağı yukarı...
  • Aynen katılıyorum, hiçbir yol bilgisayarı rölantide 0.0 göstermez.
    Bilmedikleri şeyleri öğrenmeye kapalı oldukları gibi, bilmediklerini de biliyormuş gibi anlatmıyorlar mı....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kuseyr

    yokuş aşağı yakmıyor diyenler, aracı boşa alıp durduğu yerde rolantide çalıştırdıklarında baksınlar yol bilgisayarına, o zamanda 0 gösteriyor.
    onların mantığına gidersek araç rolantideyken de hiç yakmıyor :)


    arabadan az çok anlayan herkes bilir, MOTOR ÇALIŞMAYA BAŞLADIĞI ANDA ARAÇ YAKMAYA BAŞLAR.

    İlla video çektireceksiniz bana,

    Arkadaşım kendi aracımda Demon Neptune RTP modifiye ECU var, Ayrıca AFR, BOOST, Lambda, EGT tüm bunları ZEITRONIX ZT2 ile okuyorum hem PC üzerinden yazılım olarak hem de LCD display üzerinden. ECU üzerindeki her türlü mappingi kendimiz yapıyoruz, bütün ayarları istediğimiz gibi değiştirebiliyoruz, ayrıca bu işin uzmanı Tuner arkadaşlarım var.

    Ben bütün bu olayların üzerine diyorum ki, rolanti devir aralığı hariç tüm üst devirlerde motora gaz verilmediği sürece enjektörler ECU tarafından kapatılır!

    Sen neye dayanarak söylüyorsun?

    Arabadan az çok anlayan herkes bilirmiş, tövbe yarabbim. Bu konu konuşuldu bitti kapandı, doğrusu defalarca değişik kişiler tarafından bir sürü farklı platformda anlatıldı. Bu forumda bile bu konu hakkında birkaç tane topic var, insanlar işi gücü bırakıp hiçbir şey bilmeden fikir iddia edenlere karşı yazdı çizdi doğruları anlattı. Hala nasıl böyle yorumlar yapabiliyorsunuz hayret yani. Bilmiyorsanız bilenlerin emeklerine saygılı olun ve susun lütfen, en azından bilmeyip doğruyu öğrenmek isteyenlerin kafasını karıştırmayın ve insanların vaktini çalmayın.





  • tamamda bunu konuşmak için konu mu açılır zaten herkes farkında
  • enjektörlü araçlar, yani günümüz araçlarının hemen hepsi, gazdan ayak çekildiğinde motor rölanti devrine düşene kadar enjektörlerden yakıt püskürtmeyi keser.
    rölanti devrine yaklaşılınca ( araba yavaşlayınca veya debriyaja basılınca fark etmez) tekrar yakıt püskürtmeye başlar.
    Biz bunu hiç anlamayız. motor yakıtla çalışıyormuş gibi gelir. çünkü tekerler-şanzıman-motor bir bütün halinde çalışırlar. nasıl motor bu sisteme tahrik veriyorsa, bu durumda da tekerler motora tahrik verir.

    bazen biz gazdan ayağımızı çekmiş yokuş aşağı yol alırken, ayağımızı gaza hafif basınca aracımızın hızlandığını değil, daha çok kompresyon yaptığını, yığıldığını fark ederiz.

    Çünkü gaza az basınca yakıt gitmeyen, tekerlerin çevirdiği motorun kontrolu tekrar bize geçer. o az miktardaki yakıtla biz kompresyonu artırmış, tekerlerin çevirdiği motora tekrar hükmetmiş oluruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    İlla video çektireceksiniz bana,

    Arkadaşım kendi aracımda Demon Neptune RTP modifiye ECU var, Ayrıca AFR, BOOST, Lambda, EGT tüm bunları ZEITRONIX ZT2 ile okuyorum hem PC üzerinden yazılım olarak hem de LCD display üzerinden. ECU üzerindeki her türlü mappingi kendimiz yapıyoruz, bütün ayarları istediğimiz gibi değiştirebiliyoruz, ayrıca bu işin uzmanı Tuner arkadaşlarım var.

    Ben bütün bu olayların üzerine diyorum ki, rolanti devir aralığı hariç tüm üst devirlerde motora gaz verilmediği sürece enjektörler ECU tarafından kapatılır!

    Sen neye dayanarak söylüyorsun?

    Arabadan az çok anlayan herkes bilirmiş, tövbe yarabbim. Bu konu konuşuldu bitti kapandı, doğrusu defalarca değişik kişiler tarafından bir sürü farklı platformda anlatıldı. Bu forumda bile bu konu hakkında birkaç tane topic var, insanlar işi gücü bırakıp hiçbir şey bilmeden fikir iddia edenlere karşı yazdı çizdi doğruları anlattı. Hala nasıl böyle yorumlar yapabiliyorsunuz hayret yani. Bilmiyorsanız bilenlerin emeklerine saygılı olun ve susun lütfen, en azından bilmeyip doğruyu öğrenmek isteyenlerin kafasını karıştırmayın ve insanların vaktini çalmayın.

    o kadar şey yazmışsın tek doğru nokta burası.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.