Şimdi Ara

Yokuş aşağı '0 Litre yakıyor' diyen dostlarım..Gelin bir içeri.. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
2
Favori
12.568
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Maalesef ikna edici değil. Boşta araç yakıt harcamaz tezini ''cut off'' tezi ile çürütmek pek mantıklı değil. Zaten cut off un görevi boştaki araca yakıt harcatmamak değil.

    Vites boşta iken motor yakıt harcar, çünkü motor şanzımandan ayrılmıştır, çalışabilmesi için yakıta ihtiyacı vardır. Yukarıda savunduğum durum, viteste ve belli bir devrin üzerinde olma durumudur. Boş viteste motor rolanti yakıtı tüketir.

    Yukarıdaki mesajınızdan ''motor her durumda yakıt tüketir'' anlamını çıkardığım için yazdım. Doğru anlamış mıyım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Aksini iddaa eden yok zaten edende zaten atıyordur, bir motor benzinsiz-mazotsuz çalışmaz rölantide olsa bile, rölantide motora saniyede 10 ml yakıt geliyorsa 2 bin devirde 50 ml yakıt gelir (örnek)

    Komple yanlış.

    Araç vitesteyken ortalama 1500 devirin üstündeyse gaza basmadığınız sürece araç yakıt yakmaz.Araç kendi hareketini pistonlara tekerlek ve vites yardımıyla hareket ettirir.Boşta yakıt yakmasının sebebi pistonları çalıştıracak kadar yakıt yakmaya ihtiyaç duymasıdır.Çünkü tekerleklerin hareketi miller yardımıyla pistonlara yansımaz.


    Tekrar yazıyorum.Bu konuyu açan arkadaş gibi saçma mantık kurup,bilgisizlik içeren arkadaşlar için.

    Araç vitesteyken 1500 civarı devir ve üstünde gaza dokunulmuyorsa araç ecu yardımıyla yakıt püskürtmez.Sadece yağlama yapar.Pistonlarda tekerleklerin vites ve hareket milleri tahrikiyle döner.

    Fakat araç boştaysa tekerleklerin dönüş kuvveti hiçbir şekilde pistonların hareket etmesini sağlamaz.BU yüzden ecu aracın stop etmemesi için rölanti devri kadar yakıt yakarak pistonları hareket ettirir.

    Burada "önümdeki araç yokuş aşşağıya giderken duman çıkıyodu abi"gibi saçma mantıklarla konu açan arkadaşlardan olmayın.

    Yok ya?

    Vites boşta olduğunda volanla bağlantısı kesilen tekerlerden nasıl güç geliyormuş pistonlara?

    Rölantide çalışan jeneratörün yakıt pompasını çıkartın bakalım ne oluyor?

    Arkadaşım sen konuyu anlamadan yorum yapıyorsun.Dİyorsunki kimse iddia etmiyorki.Yani bu konuyu açan arkadaşı destekliyorsun.Sonra biz hayır yanlış diyoruz.Sonra sen böyle bir mesaj atıyorsun.Mesajları bir oku istersen.

    Bİz zaten boşta yakmıyor demiyoruz.Vİtesteyken yakmaz diyoruz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Aksini iddaa eden yok zaten edende zaten atıyordur, bir motor benzinsiz-mazotsuz çalışmaz rölantide olsa bile, rölantide motora saniyede 10 ml yakıt geliyorsa 2 bin devirde 50 ml yakıt gelir (örnek)

    Komple yanlış.

    Araç vitesteyken ortalama 1500 devirin üstündeyse gaza basmadığınız sürece araç yakıt yakmaz.Araç kendi hareketini pistonlara tekerlek ve vites yardımıyla hareket ettirir.Boşta yakıt yakmasının sebebi pistonları çalıştıracak kadar yakıt yakmaya ihtiyaç duymasıdır.Çünkü tekerleklerin hareketi miller yardımıyla pistonlara yansımaz.


    Tekrar yazıyorum.Bu konuyu açan arkadaş gibi saçma mantık kurup,bilgisizlik içeren arkadaşlar için.

    Araç vitesteyken 1500 civarı devir ve üstünde gaza dokunulmuyorsa araç ecu yardımıyla yakıt püskürtmez.Sadece yağlama yapar.Pistonlarda tekerleklerin vites ve hareket milleri tahrikiyle döner.

    Fakat araç boştaysa tekerleklerin dönüş kuvveti hiçbir şekilde pistonların hareket etmesini sağlamaz.BU yüzden ecu aracın stop etmemesi için rölanti devri kadar yakıt yakarak pistonları hareket ettirir.

    Burada "önümdeki araç yokuş aşşağıya giderken duman çıkıyodu abi"gibi saçma mantıklarla konu açan arkadaşlardan olmayın.

    Yok ya?

    Vites boşta olduğunda volanla bağlantısı kesilen tekerlerden nasıl güç geliyormuş pistonlara?

    Rölantide çalışan jeneratörün yakıt pompasını çıkartın bakalım ne oluyor?

    Arkadaşım sen konuyu anlamadan yorum yapıyorsun.Dİyorsunki kimse iddia etmiyorki.Yani bu konuyu açan arkadaşı destekliyorsun.Sonra biz hayır yanlış diyoruz.Sonra sen böyle bir mesaj atıyorsun.Mesajları bir oku istersen.

    Bİz zaten boşta yakmıyor demiyoruz.Vİtesteyken yakmaz diyoruz...

    Konu karman çorman bir hale geldiği için iletişimsizlik normal



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 8 Aralık 2011; 1:14:41 >




  • Hiç yakıt yakmaz diyenlere lafım!!!!!!!!!!, aracı açarım içine girerim, açarım kontağı, klimayıda açarım, OOOOH beleşe klima, hiç yakıtta yakmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi North Korea -- 8 Aralık 2011; 1:16:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Aksini iddaa eden yok zaten edende zaten atıyordur, bir motor benzinsiz-mazotsuz çalışmaz rölantide olsa bile, rölantide motora saniyede 10 ml yakıt geliyorsa 2 bin devirde 50 ml yakıt gelir (örnek)

    Komple yanlış.

    Araç vitesteyken ortalama 1500 devirin üstündeyse gaza basmadığınız sürece araç yakıt yakmaz.Araç kendi hareketini pistonlara tekerlek ve vites yardımıyla hareket ettirir.Boşta yakıt yakmasının sebebi pistonları çalıştıracak kadar yakıt yakmaya ihtiyaç duymasıdır.Çünkü tekerleklerin hareketi miller yardımıyla pistonlara yansımaz.


    Tekrar yazıyorum.Bu konuyu açan arkadaş gibi saçma mantık kurup,bilgisizlik içeren arkadaşlar için.

    Araç vitesteyken 1500 civarı devir ve üstünde gaza dokunulmuyorsa araç ecu yardımıyla yakıt püskürtmez.Sadece yağlama yapar.Pistonlarda tekerleklerin vites ve hareket milleri tahrikiyle döner.

    Fakat araç boştaysa tekerleklerin dönüş kuvveti hiçbir şekilde pistonların hareket etmesini sağlamaz.BU yüzden ecu aracın stop etmemesi için rölanti devri kadar yakıt yakarak pistonları hareket ettirir.

    Burada "önümdeki araç yokuş aşşağıya giderken duman çıkıyodu abi"gibi saçma mantıklarla konu açan arkadaşlardan olmayın.

    Yok ya?

    Vites boşta olduğunda volanla bağlantısı kesilen tekerlerden nasıl güç geliyormuş pistonlara?

    Rölantide çalışan jeneratörün yakıt pompasını çıkartın bakalım ne oluyor?

    Arkadaşım sen konuyu anlamadan yorum yapıyorsun.Dİyorsunki kimse iddia etmiyorki.Yani bu konuyu açan arkadaşı destekliyorsun.Sonra biz hayır yanlış diyoruz.Sonra sen böyle bir mesaj atıyorsun.Mesajları bir oku istersen.

    Bİz zaten boşta yakmıyor demiyoruz.Vİtesteyken yakmaz diyoruz...

    Konu karman çorman bir hale geldiği için iletişimsizlik normal

    Galiba öyle oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    daha önce de yazmıştım siz "yokuş aşağıya yakıt harcamaz"cılara...Bakın size 2 somut şey söyleyeceğim ama siz bana gene yol bilgisayarı 0 litre diyeceksniz

    Ben mühendis falan değilim arabalar çok da umrumda değil açıkçası..Ama kafam mekanik şeylere iyi çalışır..



    Hiçbir araç yokuş aşağı 0 litre yakmaz. Motor kapanmadığı sürece patlama olur..

    1 - Bizzat test ettim sizde test edebilirsiniz. Yokuş aşağı inen bir araçta madem patlama olmuyor neden hala egzosundan duman çıkıyor?

    2-Bunu test etmedim siz de etmeyin ama çok meraklısı varsa bir denesin...Aracınızı yokuş aşağı giderken kontağı bir kapatmayı deneyin. Deli danalar gibi sarsılır aracınız durma noktasına gelir milyarlık masrafınız olur.. Bu söylediğim yüzde 100 olacak. Bu anlamda; Madem yokuş aşağı hiç yakıt yakmıyor tekerlekten enerji alıyor diyorsunuz neden kontağı kapattığınızda araç yavaşlıyor ve milyarlık masraflar açıyor?


    Ben söyleyeyim, Çünkü isterseniz aracınız ile 50 derecelik yokuştan aşağı inin, motorda patlama her zaman olur..

    Şİmdi benim söylediklerim somut şeyler..

    Bana yol bilgisayarınızın dışından somut şeyler söyleyin gösterin...

    diyor ve startı veriyorum...

    dediklerinin hepsi yanlış.

    araba yokuş aşağı giderken 0 yakıt tüketir çünkü yokuş aşağı konumunda motoru çalıştıran benzin değil, tekerleklerin dönmesidir.

    mesela arabayı vurdururken de araba enerjiyi benzinden değil, tekerleklerin dönmesinden alıyor. bu sekilde düşünebilirsin



    egzosa ne diyeceksin peki? kışın duman çıktığını aynadan bile görebilirsin...nerden geliyor bu duman?

    sonuçta motor çalışıyor. duman çıkması tabiki normal

    ama püf nokta şu : motoru çalıştıran benzin değil, tekerleklerin yokuş aşağı kendisinin dönmesi. motor bu yüzden çalışıyor.

    dedigim gibi vurdurma yaparken de araç enerjiyi itmeden, tekerleklerin dönmesinden alır ve çalışır. aynı hesap

    motor çalışıyor diyorsan nasıl 0 yakıt tüketir diyorsun..ben düz yolu demiyorum eğimli yolda bile egzostan duman görüyorum diyorum çok soğuk havada...

    Soğuk havada havaya sen üflersen senden de duman çıkar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fil0zof

    quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    daha önce de yazmıştım siz "yokuş aşağıya yakıt harcamaz"cılara...Bakın size 2 somut şey söyleyeceğim ama siz bana gene yol bilgisayarı 0 litre diyeceksniz

    Ben mühendis falan değilim arabalar çok da umrumda değil açıkçası..Ama kafam mekanik şeylere iyi çalışır..



    Hiçbir araç yokuş aşağı 0 litre yakmaz. Motor kapanmadığı sürece patlama olur..

    1 - Bizzat test ettim sizde test edebilirsiniz. Yokuş aşağı inen bir araçta madem patlama olmuyor neden hala egzosundan duman çıkıyor?

    2-Bunu test etmedim siz de etmeyin ama çok meraklısı varsa bir denesin...Aracınızı yokuş aşağı giderken kontağı bir kapatmayı deneyin. Deli danalar gibi sarsılır aracınız durma noktasına gelir milyarlık masrafınız olur.. Bu söylediğim yüzde 100 olacak. Bu anlamda; Madem yokuş aşağı hiç yakıt yakmıyor tekerlekten enerji alıyor diyorsunuz neden kontağı kapattığınızda araç yavaşlıyor ve milyarlık masraflar açıyor?


    Ben söyleyeyim, Çünkü isterseniz aracınız ile 50 derecelik yokuştan aşağı inin, motorda patlama her zaman olur..

    Şİmdi benim söylediklerim somut şeyler..

    Bana yol bilgisayarınızın dışından somut şeyler söyleyin gösterin...

    diyor ve startı veriyorum...

    dediklerinin hepsi yanlış.

    araba yokuş aşağı giderken 0 yakıt tüketir çünkü yokuş aşağı konumunda motoru çalıştıran benzin değil, tekerleklerin dönmesidir.

    mesela arabayı vurdururken de araba enerjiyi benzinden değil, tekerleklerin dönmesinden alıyor. bu sekilde düşünebilirsin



    egzosa ne diyeceksin peki? kışın duman çıktığını aynadan bile görebilirsin...nerden geliyor bu duman?

    sonuçta motor çalışıyor. duman çıkması tabiki normal

    ama püf nokta şu : motoru çalıştıran benzin değil, tekerleklerin yokuş aşağı kendisinin dönmesi. motor bu yüzden çalışıyor.

    dedigim gibi vurdurma yaparken de araç enerjiyi itmeden, tekerleklerin dönmesinden alır ve çalışır. aynı hesap

    motor çalışıyor diyorsan nasıl 0 yakıt tüketir diyorsun..ben düz yolu demiyorum eğimli yolda bile egzostan duman görüyorum diyorum çok soğuk havada...

    Soğuk havada havaya sen üflersen senden de duman çıkar

    Siyah duman mı üflüyoruz peki?




  • Yokuş aşağı viteste giden araçlar yakıt yakmaz bu kanıtlanmış tamam anladık ama hangisi daha "tasarruflu" bence bunu tartışmalıyız. Vitesteyken araba eğim durumuna göre yavaşlıyor çünkü.

    Örneğin Otoyolda İstanbul'dan Ankara istikametine giderken, Ankara'ya yaklaşınca "Cankurtaran,Rakım bilmem kaç yazıyor" o tepeden itibaren vitesi boşa atarım 20 km boşta giderim, hız 140'ı geçmez, ne frene basarım yavaşlamak için ne de gaza basarım hızlanmak için.

    Peki viteste o yokuşu insem ne olacak? Araba yavaşlayacak belki de gaza basmazsam 60 kmh hıza inecek ve hızlı gitmek için gaza basacağım.

    Başka bir örnek olarak da daha dik bir yokuşu tamamen viteste inebilirim. O kadar diktir ki arabayı yavaşlatmaz . O yokuşta "0" yakarım.

    Bu yüzden bence "tasarruf" olayı açısından durum eğime ve eğimin uzunluğuna göre değişir.
  • Çalışan araç rölanti de iken çok az yakıt yakar.Madem yokuş aşağı yakıt yakmıyor diyen adam hiçbirşey bilmeyen adamdır.Madem öyle aracı otoparkında çalıştır günlerce çalışsın bakalım yakıt bitiyormu bitmiyormu.Yahu yol bilgisayarı 0 yakıt tüketimi gösterir çünkü aracın rölantide yediği gazı 0 olarak görür.Oysaki şöyle olmalı 0.1yakıt tüketim yazmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    daha önce de yazmıştım siz "yokuş aşağıya yakıt harcamaz"cılara...Bakın size 2 somut şey söyleyeceğim ama siz bana gene yol bilgisayarı 0 litre diyeceksniz

    Ben mühendis falan değilim arabalar çok da umrumda değil açıkçası..Ama kafam mekanik şeylere iyi çalışır..



    Hiçbir araç yokuş aşağı 0 litre yakmaz. Motor kapanmadığı sürece patlama olur..

    1 - Bizzat test ettim sizde test edebilirsiniz. Yokuş aşağı inen bir araçta madem patlama olmuyor neden hala egzosundan duman çıkıyor?

    2-Bunu test etmedim siz de etmeyin ama çok meraklısı varsa bir denesin...Aracınızı yokuş aşağı giderken kontağı bir kapatmayı deneyin. Deli danalar gibi sarsılır aracınız durma noktasına gelir milyarlık masrafınız olur.. Bu söylediğim yüzde 100 olacak. Bu anlamda; Madem yokuş aşağı hiç yakıt yakmıyor tekerlekten enerji alıyor diyorsunuz neden kontağı kapattığınızda araç yavaşlıyor ve milyarlık masraflar açıyor?


    Ben söyleyeyim, Çünkü isterseniz aracınız ile 50 derecelik yokuştan aşağı inin, motorda patlama her zaman olur..

    Şİmdi benim söylediklerim somut şeyler..

    Bana yol bilgisayarınızın dışından somut şeyler söyleyin gösterin...

    diyor ve startı veriyorum...

    Böyle zeki, analiz gücü kuvvetli, "kafası mekanik şeylere iyi çalışan" ve bilgili arkadaşlar bolca var olduğu halde, bu ülke neden hala aya marsa gitmemiştir çok şaşırıyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suleymangonca

    Çalışan araç rölanti de iken çok az yakıt yakar.Madem yokuş aşağı yakıt yakmıyor diyen adam hiçbirşey bilmeyen adamdır.Madem öyle aracı otoparkında çalıştır günlerce çalışsın bakalım yakıt bitiyormu bitmiyormu.Yahu yol bilgisayarı 0 yakıt tüketimi gösterir çünkü aracın rölantide yediği gazı 0 olarak görür.Oysaki şöyle olmalı 0.1yakıt tüketim yazmalı.

    Hocam amma salladın ya...
    Çalışan araba rölantide tabiki yakıt yakar ama yokuş aşağı viteste inerken motoru çalıştıran şey tekeleklerden gelen harekettir. Motorun içinde yanma olmaz, enjeksiyon sistemi yakıt göndermez. Yani yol bilgisayarı "0" derken gerçekten "0" (yazı ile sıfır)'dır...
  • Motorun içinde yanma olmazsa motor durur. Yani kontak kapatmaktan farkı olmaz bunun. Ancak ben denedim, bayır aşağı kontak kapattığınızda araç öne doğru ikiliyor, kontağı açınca tekrar yakıt gelmeye başladığı için araç normal seyrine dönüyor. Velhâsıl: Konuyu açan arkadaş ve suleymangonca haklı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 8 Aralık 2011; 9:12:23 >
  • arkadaşlar

    bazılarımız ya konuyu tam okumadan yorum yapıyor yada anlamamakta ısrar ediyor. ben konunun hiç bir yerinde araç rolantide yakmaz diyene rastlamadım. araç viteste ve yokuş inerken 1500 devrin üzerinde ise ve gaza basılmıyorsa yakıt yakmaz deniyor.
    lütfen okurken dikkatli okuyalım. araç rolanti devrinde çalışırken mutlaka yakıt yakacaktır. yukarıda bir grafik verdim. bu grafik iyi okunursa kafalardaki tereddütler gider bence. birde bilgi vermeye çalışan arkadaşlara karşı saygılı olunursa paylaşım her zaman olur. birşeyler yazıp bunu eklemek bence olmuyor. lütfen biraz dikkat.
  • Konuyu açan arkadaş, araç yokuş aşağı inerken de araç yakıt yakmaya devam eder demiş ama dikkatinizi çekerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airea

    quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    daha önce de yazmıştım siz "yokuş aşağıya yakıt harcamaz"cılara...Bakın size 2 somut şey söyleyeceğim ama siz bana gene yol bilgisayarı 0 litre diyeceksniz

    Ben mühendis falan değilim arabalar çok da umrumda değil açıkçası..Ama kafam mekanik şeylere iyi çalışır..



    Hiçbir araç yokuş aşağı 0 litre yakmaz. Motor kapanmadığı sürece patlama olur..

    1 - Bizzat test ettim sizde test edebilirsiniz. Yokuş aşağı inen bir araçta madem patlama olmuyor neden hala egzosundan duman çıkıyor?

    2-Bunu test etmedim siz de etmeyin ama çok meraklısı varsa bir denesin...Aracınızı yokuş aşağı giderken kontağı bir kapatmayı deneyin. Deli danalar gibi sarsılır aracınız durma noktasına gelir milyarlık masrafınız olur.. Bu söylediğim yüzde 100 olacak. Bu anlamda; Madem yokuş aşağı hiç yakıt yakmıyor tekerlekten enerji alıyor diyorsunuz neden kontağı kapattığınızda araç yavaşlıyor ve milyarlık masraflar açıyor?


    Ben söyleyeyim, Çünkü isterseniz aracınız ile 50 derecelik yokuştan aşağı inin, motorda patlama her zaman olur..

    Şİmdi benim söylediklerim somut şeyler..

    Bana yol bilgisayarınızın dışından somut şeyler söyleyin gösterin...

    diyor ve startı veriyorum...

    Böyle zeki, analiz gücü kuvvetli, "kafası mekanik şeylere iyi çalışan" ve bilgili arkadaşlar bolca var olduğu halde, bu ülke neden hala aya marsa gitmemiştir çok şaşırıyorum...


    böyle gereksiz değerlendirmede bulunacağına somut bir şeyler yazsan olmaz değil mi? ama yook kolaya kaçacaksın




  • evet konuyu açan arkadaş öyle demiş. kendine görede bu böyle. ama farklı görüşte olan arkadaşlar sebepleri ile bunun böyle olmadığını söylemiş. ama kimse rolanti devrinde vites boşta otoparkta günlerce çalışırsa yakıt tüketmez dememiş.

    kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manager71 -- 8 Aralık 2011; 10:22:07 >
  • beyler ben bölünelim diyorum..Anket yapalım kim daha fazla çıkacak...ok?

    "0 yakıt harcarcılar" ile "motorda patlama herzaman olurcular" diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manager71

    herkes kendi bildiği gibi aracını sürmeye devam eder. isteyen boşa atar isteyen viteste gider. herkes kendinden sorumludur. bilgi paylaşınca değerlidir. kişilerin yazdıklarına katılmayabilirisiniz. size göre bu öyle değildir. ama bunu eklemek bana göre doğru değil.

    Sırf tartışmamak için cevap vermeyeyim diyorum ancak aynı şeyi iki sefer tekrarlamakla eline ne geçiyor anlamıyorum. Hem rölanti meselesini söyledin, hem de "Muhaha" ile uyarını bir sefer kibarca yaptın, biz de başımızı önümüze eğdik ancak aynı şeyi ikinci sefer yazmak da ne oluyor kardeşim. Bak bu sefer eğik boynumu kaldırdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    quote:

    Orijinalden alıntı: manager71

    herkes kendi bildiği gibi aracını sürmeye devam eder. isteyen boşa atar isteyen viteste gider. herkes kendinden sorumludur. bilgi paylaşınca değerlidir. kişilerin yazdıklarına katılmayabilirisiniz. size göre bu öyle değildir. ama bunu eklemek bana göre doğru değil.

    Sırf tartışmamak için cevap vermeyeyim diyorum ancak aynı şeyi iki sefer tekrarlamakla eline ne geçiyor anlamıyorum. Hem rölanti meselesini söyledin, hem de "Muhaha" ile uyarını bir sefer kibarca yaptın, biz de başımızı önümüze eğdik ancak aynı şeyi ikinci sefer yazmak da ne oluyor kardeşim. Bak bu sefer eğik boynumu kaldırdım.

    amacım tartışma değil. sizide hedef almadım. cevabınızda konuyu açan arkadaşın söylediğine dikkatimi çekmişsiniz. bende bunun rolanti ile alakalı olmadığını söylemek istedim. onun için tekrarlamış olabilirim. kırdıysam kusura bakmayın.

    kolay gelsin




  • arkadaşımız ilk sayfada bir başlık vermiş forumdan bence incelenmesi önemli...
    vezir o.b.k. taner göde gibi arkadaşlarımız paylaşımlarda bulunmuşlar ki her başlığa nasip olmaz bu
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.