"Fiat Marea" aracımın servis kitapçığında Cut-Off sistemi şu şekilde açıklanmış.
yanlış.. yokuş aşağı viteste inersen yakıt yakmaz yaktığı yakıtı egsozdan geri çeker. senin gördüğün yakıtı geri çekmesi. yokuş aşağı viteste inin zengin olun.
Nobel ödülünü verin
quote:
Orijinalden alıntı: crazyking2107
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
quote:
Orijinalden alıntı: crazyking2107
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
quote:
Orijinalden alıntı: crazyking2107
quote:
Orijinalden alıntı: BARKU
Yokuş aşağı olsun düz yolda olsun gazdan ayağınızı çekince motor sadece yanmayı gerçekleştirecek kadar(stop etmeyecek kadar) minimum seviyede benzin-mazot yakar.Bunu da yukarıda dendiği gibi enjektörleri kapatarak yapıyor.Yol bilgisayarında tüketimin sıfır çıkması bu yüzden oluyor yoksaki gazı bırakınca araba hiç birşey yakmaz diyen yok zaten.
açık ve net cevab olmuş tebrikler
neresi açık ve net? kompresyona binen motor tekerlekler tarafından döndürülürken rölanti devri üzerindeyse nasıl stop edecek. yukarıda onlarca kez yazdık bi zahmet okuyun
benzin hiç yollamasa araç boğulur tabiri caizse. burası açık ve net . anlamadığın yer burası. karşında TDK yok normal dille anlatmış açık ve net ben anladım kardeşim ... konuyu baştan okursak böyle anlaşılmazlıklar çıkmaz saygılar...
ya kardeşim motor tekniğinden bilmemnesinden anlamıyorsn halen motor boğulur diyorsun. motor boğulması ne demek biliyormusunda bana ahkam kesiyorsun? saçmalamayın ya.
ahkam mı kesiyorum 3. kişi olarak girmişsin konuya gelmiş tartışma çıkartmaya çalışıyosun üst taraflara yazdıklarını gördüm kimse seni takmamış cevab bile yazmamış ! o kadar yazdığına kimse bi teşekkür bile etmeyince ergen triplerine girmiş gelmiş polemik yapıyorsun yaş kaç birader adam sade ve net anlatmış bende tebrik etmişim sana ucu dokunan nedir ..!
gel gelelim motor tekniğine; makina mühendisliği okuyorum belki senin kadar laf cambazlığı yaparak bişeyler biliyormuş havası yaratmıyorum ama az çok motorun ne olduğunu biliyorum... Forumdaki bazı üstadları örnek al.. boş muhabbetlere girme ve şimdi işine dön konuyu uzatma
birinin bana teşekkür etmesine gerek yok. makina mühendisliği okuyan birinin ne kadar bilgili olduğunu görüyoruz sayenizde teşekkürler
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
birinin bana teşekkür etmesine gerek yok. makina mühendisliği okuyan birinin ne kadar bilgili olduğunu görüyoruz sayenizde teşekkürler
evet yalan söylüyorum mak. müh. okumuyorum bu tür insanlar topluma kazandırılmalıdır.
quote:
Orijinalden alıntı: crazyking2107
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
birinin bana teşekkür etmesine gerek yok. makina mühendisliği okuyan birinin ne kadar bilgili olduğunu görüyoruz sayenizde teşekkürler
evet yalan söylüyorum mak. müh. okumuyorum bu tür insanlar topluma kazandırılmalıdır.
japonca okuyorsunuz galiba bölümünüzü, yazdıklarımı da anlayamadığınıza göre
cahillik, cahillik diz boyu aman allahım. herkes bildiği gibi yapsın ama, enjeksiyonlu araçlarda gazdan ayağını çektiğin an cut off sistemiyle yakıt akışı kesilir. ötesi, berisi, kem küm yok doğru birdir, ve tektir..
2012 doblo safeline ile yokuş aşağı boş viteste de gitsem 2.0lt anlık yakıt tüketimi, 2. vites 3000rpm/h ile de insem 2.0lt yakıt tüketimi oluyor. Sıfırı görebilen insan evladı yoktur sanırsam.
quote:
Orijinalden alıntı: Mk4Ever.
Nobel ödülünü verin
Nasreddin hoca bir gün komşusundan kazan ödünç almış, geri verirken de içine bir tencere koymuş. Duruma şaşıran komşusuna "senin kazan doğurdu" demiş. Komşusu da yapılan şakayı anlamazdan gelip durumdan gayet memnun bir şekilde tencereyi almış. Duruma içerleyen Hoca bir kaç gün sonra kazanı yeniden ödünç almış. Ama bir türlü geri vermemiş. Komşusu kazanı sorunca da
"Çok üzgünüm komşum, senin kazan öldü demiş"
Komşusu:
"İlahi hoca kazan ölür mü hiç?" demiş,
Hoca da:
"Kazanın doğurduğuna inanıyorsun da öldüğüne neden inanmıyorsun" demiiiiş.
Şimdi gelelim bu meşhur tartışmaya;
Yokuş aşağı yakıtın sıfır olduğuna inanmayan arkadaşlar, aracın yokuş aşağı kontak kapalı bir şekilde viteste akabileceğine inanıyor musunuz? Eğer inanıyorsanız sıfır yakıt yakabileceğine neden inanmıyorsunuz?
Ben de DFCO (Deceleration Fuel Cut Off) anında aracın hiç yakıt yakmadığını sanıyordum.Ancak EOBD portundan Torque ile yaptığım testlerde ; motor sıcakken , çeşitli hız ve viteslerde salınırken 0.5l/h değeri alıyorum.Vitesi boşa aldığımda bu değer 0.7l/h 'a yükseliyor.Yani boşa atmaya göre bir avantaj var ama tüketim 0 değil.
Tabi bunun sebebi araçla ilgili özel bir durum/maf,o2 sensörlerindeki bir arıza/ölçüm programın hatası da olabilir.
Bkz: Motor freni. Eğer araç vitesteyse ve gaza basmıyorsanız yakıt harcamaz, bu kadar basit. Gazdan ayağımı çektiğimde bu araba neden duruyor yahu diye düşündünüz mü?. Boş viteste yani rolantide de çok düşük değerlerde yakar erğer kastettiğiniz buysa.
otomatik vitesli araçta yokuş aşağı ayağı gazdan çekmenin sakıncası var mıdır?
bir keresinde araç yokuş aşağı inerken gereksiz yere yüksek devire çıktı
quote:
Orijinalden alıntı: bighedge
otomatik vitesli araçta yokuş aşağı ayağı gazdan çekmenin sakıncası var mıdır?
bir keresinde araç yokuş aşağı inerken gereksiz yere yüksek devire çıktı
Sakincasi yoktur. Siz nasilki manuel viteste yokus asagi giderken arac hizlanmasin diye dusuk vitese aliyorsaniz, otomatik de aynisini yapiyor arac hizlanmasin diye vites dusurmustur.
anladım, çok teşekkürler bilgi için
Einstein in genel görelilik kuramı bok yesin
geldim, şimdi gidiyorum
quote:
Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi
Bkz: Motor freni. Eğer araç vitesteyse ve gaza basmıyorsanız yakıt harcamaz, bu kadar basit. Gazdan ayağımı çektiğimde bu araba neden duruyor yahu diye düşündünüz mü?. Boş viteste yani rolantide de çok düşük değerlerde yakar erğer kastettiğiniz buysa.
Daha ne yazdığımı bile anlamamışınız.Ben de Cut off anında yakıt tüketimi sıfır olmalı diye biliyorum ancak yaptığım ölçüm bunu doğrulamadı,işkembeden sallamak yerine test yapıp tecrübelerimizi paylaşsak daha doğru olur diye düşünüyorum. Ayrıca enjektörler rölantideki gibi bir miktar yakıt püskürtse bile , ayağını gazdan çekince aracın yavaşlamasına neden olan hava ,lastik,motor daki bir dolu direnç ve sürtünmeye karşı koyamayacağı için aracın yavaşlaması kaçınılmaz olacaktır.Yani cut off olsa da olmasa da düz yolda araç yavaşlar.
quote:
Orijinalden alıntı: judas
quote:
Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi
Bkz: Motor freni. Eğer araç vitesteyse ve gaza basmıyorsanız yakıt harcamaz, bu kadar basit. Gazdan ayağımı çektiğimde bu araba neden duruyor yahu diye düşündünüz mü?. Boş viteste yani rolantide de çok düşük değerlerde yakar erğer kastettiğiniz buysa.
Daha ne yazdığımı bile anlamamışınız.Ben de Cut off anında yakıt tüketimi sıfır olmalı diye biliyorum ancak yaptığım ölçüm bunu doğrulamadı,işkembeden sallamak yerine test yapıp tecrübelerimizi paylaşsak daha doğru olur diye düşünüyorum. Ayrıca enjektörler rölantideki gibi bir miktar yakıt püskürtse bile , ayağını gazdan çekince aracın yavaşlamasına neden olan hava ,lastik,motor daki bir dolu direnç ve sürtünmeye karşı koyamayacağı için aracın yavaşlaması kaçınılmaz olacaktır.Yani cut off olsa da olmasa da düz yolda araç yavaşlar.
Mesela yeni araçlarda arabanın stop etmemesi için viteste çok düşük devirlerde araba kendi gaz veriyor. Ama ölçmek lazım tabii dediğin gibi yeni araçlarda olabilir bir olaylar.
Agalar, 0 yaksa ne olur, 0,01 yaksa ne olur. Gittiğimiz yolların % kaçını cut-off ile gidiyoruz???