Şimdi Ara

Yokuş aşağı '0 Litre yakıyor' diyen dostlarım..Gelin bir içeri.. (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
2
Favori
12.567
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3.5.8.1. Motorun tekerlekler tarafından çevrilmesi

    Aracın sürüklenmesi (yokuş aşağı veya gaz kesme) durumunda motor tekerlekler tarafından çevrilmeye başlayacaklardır. Böyle bir durumda belli bir motor devrinden yüksek hızlarda enjektörler kapalı kalmaktadır. ECU, bu işletme durumu için gerekli olan sinyalleri, gaz kelebeği şalterinden ve devir sayısından değerlendirmektedir. Devir sayısı belirli bir değerin altına düştüğünde veya gaz kelebeği şalterinde bulunan rölanti kontağı açtığında yakıt akışı tekrar gerçekleşmektedir.
    Püskürtme empülsiyonlarının bastırıldığı seviyedeki devir sayısının yüksekliği, motor ısısına bağlı olarak kumanda edilmektedir.
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/yakit_sistemi/k_jetronik.htm

    Ayıptır söylemesi okulum olur. Obitet sayfasında arama yapabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alekiss

    Yaw siz neyin kafasını yaşıyosunuz??

    Yokuş aşağı giden arabadan kastınız nedir??

    Devir saati 0 gösteren araç (araç her ne olursa olsun) yakıt HAR CA MAZ! (Bu olay aslında tamamen 'prize takılı 3lü elektrik yakar mı' sorusuna benziyor )

    ÖR1; Yokuş aşağı bir yerde park halindesiniz,,,, önünüz bomboş,,,, boşa alıp el frenini indirdiniz,,,,, araba akmaya başladı,,,,,, eeeeeeeeeeeee yakıt mı harcıyor araba ?????????????????????????????

    ÖR2; saatte 150 km ile gidiyorsunuz,,,, düz yoldasınız! BAKIN YOKUŞ AŞAGI DEĞİL. Boşa alıp kontağı kapadınız,,,,,,, araba bu şekilde 5-10 dk gitti diyelim. eeeeeeeeeeeeeeeee yakıt mı harcadı şimdi arabaaa ??????????????????????????

    CEVİZKIRAN'a çevirdiniz forumu ya


    yaaaww tamam git ya,tamam ya yakıyo 7 lt yakıyo yokuş aşaa, tmam get ya,sizlerle tartışacak değilim,bi gidin yaaaa



    Allah yardımcın olsun canım kardeşim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: alekiss

    Yaw siz neyin kafasını yaşıyosunuz??

    Yokuş aşağı giden arabadan kastınız nedir??

    Devir saati 0 gösteren araç (araç her ne olursa olsun) yakıt HAR CA MAZ! (Bu olay aslında tamamen 'prize takılı 3lü elektrik yakar mı' sorusuna benziyor )

    ÖR1; Yokuş aşağı bir yerde park halindesiniz,,,, önünüz bomboş,,,, boşa alıp el frenini indirdiniz,,,,, araba akmaya başladı,,,,,, eeeeeeeeeeeee yakıt mı harcıyor araba ?????????????????????????????

    ÖR2; saatte 150 km ile gidiyorsunuz,,,, düz yoldasınız! BAKIN YOKUŞ AŞAGI DEĞİL. Boşa alıp kontağı kapadınız,,,,,,, araba bu şekilde 5-10 dk gitti diyelim. eeeeeeeeeeeeeeeee yakıt mı harcadı şimdi arabaaa ??????????????????????????

    CEVİZKIRAN'a çevirdiniz forumu ya


    yaaaww tamam git ya,tamam ya yakıyo 7 lt yakıyo yokuş aşaa, tmam get ya,sizlerle tartışacak değilim,bi gidin yaaaa



    Allah yardımcın olsun canım kardeşim.

    Sağ ol abicim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yucel_kandemir

    yokuş aşağı veya durduğu yerde motor devir göstergesi 0 değilse o motor yakıt harcar. silindirlerin inip çıkması esnasında sübaplar içeriye benzin pompalar ateşleme sistemide o benzini yakar oluşan basınçla silindi aşağı hareket ederken krank milide diğer silindirleri yukarı iter o esnada sıkışan benzin ve hava karışımı ateşleme ile ateşlenir. Yani krank mili döndüğü sürece benzin silindir boşluklarına dolar, çalışmayan motorlarda peşpeşe marşa basıldığında eskiler "Yapma motoru boğarsın" derlerdi, çünkü motor çalışmadan silindir içine çok fazla çiğ benzin atıyorsun, yeterli miktarda oksijenli hava alamadığından ilk patlamayı başaramıyor motor o başaramadıkça sen içine tekrar tekrar benzin atıyorsun, havayla karışamayınca silindir içindeki benzin hava oranı bozuluyor benzin çok fazla birikiyor çalışmıyor vs., Dolayısıyla rölantide çalışan araç yakıt tüketir. Benim aracımda yokuş aşağı 0.0 yazıyor ama bu yakıt harcamadığı anlamına gelmez. rölantide her daim benzin harcanır. Yokuş aşağı giderken rölantide gidersin ve yakıt harcarsın. Start stop özellikli otomatik vitesli araçlarda yokuş aşağı yakıt harcamazsın çünkü sistem motoru durdurur ve vitesi otomatik (N)one ye alır manual olanlarda start stop naıl çalışıyor bilmiyorum muhtemelen debriyajda otomatik bir sistem var tahminimce yokuş aşağı durumlarda yani motor freni yaptığını anladığında motoru durdurup vitesi boşa alıyor. Ben vitesi boşa aldığı anı hissediyorum ama start stop aracımda olmadığı için devir göstergesinin 1000 civarında olduğunu görebiliyorum. yani rölanti. Bir aracın en az benzin harcadığı durum rölantidir. hiç harcamadığı durum ise çalışmadığı zamandır. Yani sadece çalışmayan motor yakıt harcamaz, herhangi bir şekilde çalışıyorsa yakıt harcar. start stop özelliği bu yuzden var. yakıt harcamasın diye.

    bir yanlışı da ben düzelteyim. kalın yazı içinde bahsedilen N yani boş konumu Neutral.




  •  Yokuş aşağı '0 Litre yakıyor' diyen dostlarım..Gelin bir içeri..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    Yokuş aşağı olsun düz yolda olsun gazdan ayağınızı çekince motor sadece yanmayı gerçekleştirecek kadar(stop etmeyecek kadar) minimum seviyede benzin-mazot yakar.Bunu da yukarıda dendiği gibi enjektörleri kapatarak yapıyor.Yol bilgisayarında tüketimin sıfır çıkması bu yüzden oluyor yoksaki gazı bırakınca araba hiç birşey yakmaz diyen yok zaten.

    açık ve net cevab olmuş tebrikler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyking2107

    quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    Yokuş aşağı olsun düz yolda olsun gazdan ayağınızı çekince motor sadece yanmayı gerçekleştirecek kadar(stop etmeyecek kadar) minimum seviyede benzin-mazot yakar.Bunu da yukarıda dendiği gibi enjektörleri kapatarak yapıyor.Yol bilgisayarında tüketimin sıfır çıkması bu yüzden oluyor yoksaki gazı bırakınca araba hiç birşey yakmaz diyen yok zaten.

    açık ve net cevab olmuş tebrikler

    neresi açık ve net?
    kompresyona binen motor tekerlekler tarafından döndürülürken rölanti devri üzerindeyse nasıl stop edecek.
    yukarıda onlarca kez yazdık bi zahmet okuyun




  • Konu içinde neredeyse 15-20 kişi tarafından son derece bilimsel ve teknik açıklamaları yapılmış olmasına rağmen milletin hala az da olsa yakar demesi akıl alır gibi değil arkadaş.
  • Benim araba boşta yokuş aşagı anlık tüketim 1.9/2.1 arası gösteriyor frene bastığımdada 8.4 test ettim onayladım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozanunal

    Konu içinde neredeyse 15-20 kişi tarafından son derece bilimsel ve teknik açıklamaları yapılmış olmasına rağmen milletin hala az da olsa yakar demesi akıl alır gibi değil arkadaş.

    Hay ALLAH razı olsun.
  • ulan bilen de konuşuyor bilmeyen de, alacan bu adamları sokacaksın silindirin içine, bak diyeceksin yakıyor mu yakmıyor mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtem

    ulan bilen de konuşuyor bilmeyen de, alacan bu adamları sokacaksın silindirin içine, bak diyeceksin yakıyor mu yakmıyor mu

    bu zorlu final doneminde beni guldurdun ya,Allah'ta seni guldursun kardesim
  • Mesele yokus asagi olmasi degil araba belli bi hizin ustune ciktiginda duz yoldada yakit harcamaz
  • kimi demiş öndeki araçtan çıkan duman ne diye? Peki öndeki araçtakinin viteste gaza basmadan gittiğini nereden biliyorlarda böyle bir iddada bulunuyorlar
  • kendimden örnek gösterim yokuş aşşağı inerken yol bilgisayarına bakıp boşta inince 0.5 0.6 veya daha yüksek değerler gösterebiliyor.aracı ilk önce 4 viteste 1.6bin devirde inerken 0 gösteriyor bu arada ben araç yokuş aşşağı hızlansın diye debrijaya 3-4 basıyoyorum ve hızlandıyorum gine rölanti yakıtını gösteriyor araç aracı 50 ile gidiyorsak hızımız oluyor 75 km mesela bu arada tekrar aynı vitese geri atınca motor bir anda diyelim 3000 bin devire çıkıyor o saniyede be yakıt tüketimi 0 gösteriyor yol bilgisayarı.sizin dediğiniz gibi araca yakıt gelseydi eğer yol bilgisayarında farkilecek bir seviyede yakıt göstermesi gerekir di bu ani artıştan sonra arkadaşların dediği gibi araçtan duman çıkması motora giren havada dolayı.
  • yahu yokuş aşağı ama VİTESTE giderken araba yakmaz. millet bunu yokuş aşağı her türlü yakmaz olarak anlıyor galba ondan bu hır gür.

    debriyaja bastınız diyelim gene rölanti devrine inene kadar yakmaz, rölantide yakmaya başlar, e çünkü motoru döndürecek yakıttan başka bir güç kaynağı kalmıyor araba boştayken.

    yalnız ecuların programlarında cut-off için farklı düzenlemeler var benim gördüğüm kadarıyla.

    mesela corolla 1.6 benzinlide 2.viteste yokuş aşağı inerken 2000-3000 devirde bile benzin gidiyor ama 3 e alınca girmiyor, gene 4'e alırsanız devir çok düştüğü için gidiyor. sanırım 1 ve 2. viteste ayrı bir konfigürasyon var. ya da devrin hızla düştüğü durumda farklı bir ayar var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyking2107

    quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    Yokuş aşağı olsun düz yolda olsun gazdan ayağınızı çekince motor sadece yanmayı gerçekleştirecek kadar(stop etmeyecek kadar) minimum seviyede benzin-mazot yakar.Bunu da yukarıda dendiği gibi enjektörleri kapatarak yapıyor.Yol bilgisayarında tüketimin sıfır çıkması bu yüzden oluyor yoksaki gazı bırakınca araba hiç birşey yakmaz diyen yok zaten.

    açık ve net cevab olmuş tebrikler

    neresi açık ve net?
    kompresyona binen motor tekerlekler tarafından döndürülürken rölanti devri üzerindeyse nasıl stop edecek.
    yukarıda onlarca kez yazdık bi zahmet okuyun

    benzin hiç yollamasa araç boğulur tabiri caizse. burası açık ve net . anlamadığın yer burası. karşında TDK yok normal dille anlatmış açık ve net ben anladım kardeşim ... konuyu baştan okursak böyle anlaşılmazlıklar çıkmaz saygılar...




  • bilen ve teknik olarak açıklama yapan arkadaşlara teşekkürler.
    en azından viteste ve gaza basmadan çıkan eksoz dumanının sıcak hava olduğunu,yakıt harcanmadığını öğrendik.
    şu işi biraz daha geliştirselerde, yokuş çıkarken yaktığımız benzin yerine yokuş inerken geri depoya yakıt doldursalar.
  • bu konunun hala acikliga kavusamamasi cok enteresan.

    arac vitesteyken ayaginizi gazdan cekerseniz tuketim 0(sifir) olur.

    bunun da tartisilacak bir tarafi yok.
  • 1 ) Araç vakum oluşmaması için hala hava filitresinden hava çeker
    2 )Yağ pompası kontağı kapatınca durur sürtünme artar sarsıntı artar sekmanlar aşınır motor hasar alır.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.