Şimdi Ara

Yıl oldu 2018, benzin’mi, dizel’mi, benzin+lpg’mi? ANKET EKLENDİ (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
2
Favori
32.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki

Yıl oldu 2018, benzin’mi, dizel’mi, benzin+lpg’mi? ANKET EKLENDİ


(En Son Oy Tarihi: 26.2.2020)
Giriş
Mesaj
  • sevozgur kullanıcısına yanıt
    Bişeyi unutmuşsunuz ; mesela geçen sene bugün 10.000tl yi yatırım olarak 3.55 den dolar yapsanız 2816 dolar yapar bugün tl karşılığı 13,746tl bunu vadeli bir döviz hesabında bulunmasının faizi eklenmedi,



    Bide daha riskli versiyonu var bu parayı coin borsasına yatırdığını düşünelim temmuzda aldın bitcoin temmuz 2500$ ; 6 ay sonra ocakta 11bin dolar civarı sağlıklı bir yatırım değil bence ama panik satışı yapmazsan çok kazandıran bir sistem...





    Yazma sebebim, parayı pasif veya durağan bir değere koymak kâr sağlamaz. Dizel alan bir adamın kâr etme amacı olmaz yatırım mantığına terstir parayı değerlemenin yöntemi işletmektir. Bir kişi finanstan hiç anlamasa bile döviz+vadeli döviz hesabı ile parasını başkasına işlettirerek iyi kazanımlar elde eder. Dizelin bana göre en büyük tercih sebebi al sat hızı olması insanımızın bu motorlara aşırı ilgi pozitif duygu duyması...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Artık günümüzde kullanılan yeni nesil turbo beslemeli benzinli motorların yakıt tüketimleri düşük olduğundan, benzin diyorum.

    Benzin+lpg sistemi evet gercekten hatri sayılır miktarda az yakıyor, ancak uzun vadede motora verdigi zarar da ortada. 3-4 yil once kullandigim atmosferik aracimda lpg kaynakli subap sorunu yasamis ve 2.500 TL gibi bir masrafla karsilasmistim. Belki km basina yakit masrafi dusuk ama cebinizden aniden cikan 2.500 TL inanin daha cok zorluyor butcenizi. Ayrica lpg oldugu icin avm’lere girilememesi, feribota binilememesi, bagajin daralmasi da lpg’nin olumsuz diger yonleri.

    Dizele gelirsek, sirf benzinli motora gore uca bes kurus daha az yakacak diye tonla para vermeye gerek yok diye dusunuyorum. Tabi anketin konusu ozel kullanimi kapsiyor diye dusunuyorum. Sirket arabasi vb. yildan 25-30 bin km yapan araclari kapsam disi birakiyorum. Dizel arabaya hem alirken fazla para odeniyor, hem bakim maliyeti daha yuksek, hem de artik benzinli motorlar ile dizel motorlar arasinda aman aman bir yakit sarfiyati farki yok.

    2017 1.0 tsi skoda fabia sahibiyim. 3 gun once yaklasik 500 km uzun yol yaptim ve ortalama yakit tuketimim 5.0 lt olarak gerceklesti. Arabam dizel olsaydi 4.0 lt yakardim belki. 500 km’de cebimden 40 tl az cikardi. Dizeline 25-30 bin daha verip almaya deger miydi? Bence degmezdi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi devilish_ -- 25 Temmuz 2018; 0:22:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    Doğru da döviz in bu kadar artması her zaman olan birşey değil. Belki de düşecekti

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: devilish_

    Artık günümüzde kullanılan yeni nesil turbo beslemeli benzinli motorların yakıt tüketimleri düşük olduğundan, benzin diyorum.

    Benzin+lpg sistemi evet gercekten hatri sayılır miktarda az yakıyor, ancak uzun vadede motora verdigi zarar da ortada. 3-4 yil once kullandigim atmosferik aracimda lpg kaynakli subap sorunu yasamis ve 2.500 TL gibi bir masrafla karsilasmistim. Belki km basina yakit masrafi dusuk ama cebinizden aniden cikan 2.500 TL inanin daha cok zorluyor butcenizi. Ayrica lpg oldugu icin avm’lere girilememesi, feribota binilememesi, bagajin daralmasi da lpg’nin olumsuz diger yonleri.

    Dizele gelirsek, sirf benzinli motora gore uca bes kurus daha az yakacak diye tonla para vermeye gerek yok diye dusunuyorum. Tabi anketin konusu ozel kullanimi kapsiyor diye dusunuyorum. Sirket arabasi vb. yildan 25-30 bin km yapan araclari kapsam disi birakiyorum. Dizel arabaya hem alirken fazla para odeniyor, hem bakim maliyeti daha yuksek, hem de artik benzinli motorlar ile dizel motorlar arasinda aman aman bir yakit sarfiyati farki yok.

    2017 1.0 tsi skoda fabia sahibiyim. 3 gun once yaklasik 500 km uzun yol yaptim ve ortalama yakit tuketimim 5.0 lt olarak gerceklesti. Arabam dizel olsaydi 4.0 lt yakardim belki. 500 km’de cebimden 40 tl az cikardi. Dizeline 25-30 bin daha verip almaya deger miydi? Bence degmezdi...
    Bahsettiğiniz subap arızası lpg ile uyumsuz araçlarda olan birşey. Eski arabam toplamda 160 bin km lpg ile kullanıldı. Hiçbir arıza vermedi. Şuanki sahibi de hiçbir sorun yaşamadan kullanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sevozgur kullanıcısına yanıt
    Bu dönemki döviz yatırımı daha şanslı oldu o yüzden en basit uzun vadeli yatırımlar bile sağlam kazandırdı, normalde döviz için kısa vadeli alım ve satım yapıp doğru kaynaklardan para piyasasını takip etmek lazım, paranla iyi ilgilenirsen üzülmezsin. (Bu arada dövizin düşmeside fırsattır yeterki panik satımına kapılma)



    Sadece döviz olarakta bakamak lazım piyasada coin veya döviz dışında yatırım denilince ilk olarak hisse senedini konuşmak lazım, benim gözümde en iyi güvenli yatırım aracı (coinleri çok güvenli bulmuyorum hacklenen borsalar vs ama kazançları çok yüksek)



    Finansal olarak bugün arabayı yatırım olarak gören hiçbir uzman yoktur. 25-30 yıl önce evet yatırım aracıydı ama şu an bir yatırım aracında olması gereken özellikleri barındırmıyor. Hele araç ihtiyacı yokken yatırım olsun paramızı ne yapalım diye araba alınıyorsa büyük bir hatadır.

    Hiçbir araçtan yatırım olmaz bunu yıllara göre $ kuru ile hesaplayarak anlayabilirsiniz. Bu yıl araç 10.000$ , seneye ikinci el değeri 9.000$ ama tl kuru nedeyiyle nominal değer arttı , herşeyi ithal ve $ üstünden hesaplanan bir ülkede kâr değil yatırım yaparak zarar etmiş oldunuz...



    Yazdıklarımı teoride bırakmayayım biz 2017 Mart-Mayıs gibi aklımızda 80 bin tl lik bir araç almak varken, ekstra değer ödemenin faydasız olduğunu düşünüp bütceyi 50-55 e çektik ve 53 e aldık; şimdi 80 bine gelen aracın ikinci eli 95 civarı elimizde kalan paranın 15 bin küsürü yatırım oldu şu an bu kadar farka rağmen 9 ay sonra sanal parayı daha çok kârla elden çıkarmışız. Tabi coin risk demektir onuda öngörerek girmek lazım birden tüm parayı yatırmak gibi çılgınlıkları affetmeyebilir. Borç vs olursa parayı zararına çekmek zorunda kalırsınız...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 25 Temmuz 2018; 12:41:50 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    6.32



    Benzine devam

    Alıntıları Göster
    Gün geçmiyor ki
    yeni bir güncelleme gelmesin :)
  • net dizel,karakteri ve az yakışından dolayı seviyorum.ardından benzin geliyor,ama lpg düşünmem asla.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 19 Nisan 2021; 18:24:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tam dizeli boklama konusu olmuş.
  • Som zamlardan sonra lpg öne gecti bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap Dci. Her dizel Dci değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aslında yazan arkadas gibi düşünüyorum.ama bugun birisi yazmıs oda aklıma takıldı.artan faizlerlerler dizelle benzin arasında 15 bin tl fark var diyelim ve bunuda kredi ile çektigini düşünürsek 5000-7500 tl fazladan faiz odedıgını düşünürsek arada ki faiz farkınıda yakıt hesabına dahil etmeli
  • benzinli alacaklar az km yapacak olsa bile LPG uyumlu atmosferik motorları tercih etsinler bence. b sınıfta 1.4 motor, c sinifta 1.6 motor en ideali.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ankette cng yok ! gelecegin yakiti bence cng
  • Bugüne kadar hep dizel araç kullandım (3 adet), ama benzin dizel farkı yeni aldığım araçta 40-50 bin lira olunca mecbur benzinli tercih ettim. 15 günde 1500 km yaptım. Senede ortalama 10-12 bin km yapıyorum. Hatta sattığım aracımı yılda 8 bin ortalama ile verdim. Bu durumda benzin-dizel farkını kapatma şansım olmadığından ve fiyat farkından dolayı benzinli aldım.



    Standart bir sürücüyüm, o yüzden ekstrem arayışlarım yok. Geçen sene dizel ile 6.2 ortalamam vardı bayramda memlekete gelirken, bu sene benzinli ile 6.6 ortalamayla geldim. Maliyet farkı 500 km’de yaklaşık 50 lira civarında. Çok fazla şehir içi de kullanmadığımdan herhalde bu saatten sonra dizel araç almam. B sınıfı veya c sınıfında dizel tercih ederdim ama premium d sınıfı alınca ve arada 50 bin gibi fark olunca dizel almak imkansız.



    2017 Model A4 aldım. Uzun yol tüketimim şuanda 6.3 civarında. Şehir içi kullanmaya zamanım olmadı ama 8.5 civarı yakarım diye tahmin ediyorum İstanbul’da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • van_hoijdonk kullanıcısına yanıt
    O aracın şehir dışı hakkını vererek kullanırsan 7-8 lt aralığı tüketir, sakin emekli aile babası modunda (gazın altında yumurta koyup) gidersen 6 lt li rakamlar normal...

    istanbul şehir içi ise trafik yoğunluğu ve şürüş tarzına (gaza abanmaya) göre tüketim; 8,5-11,5 litre aralığı değişir... şehir içi trafik çok az (akıcı açık) ve çevre yolu gibi yol varsa normal gidişatla 8lt civarı yer...

    Önceden aynı aracın aynı motorlu vw jetta 1.4 tsi dsg olanını bir süre kullandım, ordan biliyorum... sonra passat 1.6tdi dsg olanını alıp rahat etmiştim... eski günler.... şimdik benzinli E seri merso var, kanımı iliğimi kurutuyor :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zvzv -- 20 Ağustos 2018; 17:46:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg bana göre çağ dışı bir sistem.

    Kapalı otoparklara vb. yerlere giremiyorsun hem benzine hem gaza ayrı para veriyorsun.



    Senede 20 bin km den fazla yol yapacaksam dizel, daha az yapacaksam düşük hacimli turbo benzinli araç alırım üçüncü seçeneğim olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinin litre fiyatı 10 TL olursa araç sürülemez hale gelir benzinliler için ki gidişat o yönde.



    Dizeldeki artışta az buz değil. O da benzine paralel olarak artıyor.



    LPG fiyat açısından en mantıklısı şu ortamda bana göre.



    Araç fiyatları açısından ise dizel aldığın zaman benzinliden 15_20 bin TL daha fazla vermen gerekiyor ki bu can sıkıcı bir durum.



    En mantıklısı LPG ondan sonra, 2. El dizel araçlar şu anda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı yolu daha ucuza gitmek varken dizelden vazgeçmem. İkinci elde ilk alım maliyeti de önemsiz oluyor satarken pahalı satıyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, herkese iyi bayramlar, umarım kazasız belasız herkes evine dönmüştür.



    Son zamlar ve artışlardan sonra benzinli aracımı satıp dizele yöneldim ancak kafamda da bazı soru işaretleri yok değil. Forumu okudum fakat yine de danışmak istedim.



    Eşimin hergün işe gidiş geliş için kullandığı golf7 1.4 tsi dsg si var, haftaiçi haftasonu ortalama 7.4 gösteriyor, uzun yolda 5.8 e kadar düşüyor, en yüksek de çok yoğun durkalkta 8.5 tan yukarısını görmedim. Senelik km ortalama 20.000 km yapıyoruz.



    Bunu satıp 2015-16 model dizel otomatik Kia Cee’d premium yada concept plus düşünüyorum. Şehir içi fabrika verisi 4,6 lt. İkinci el piyasalarını karşılaştırdığımda golfe 10.000-15.000 TL ekleyerek Cee’d e geçebiliyorum temiz hatasız. Bu farkla golfte sahip olmadığım sunroof, gerigörüş, led aydınlatma vs gibi özellikler de geliyor. Ayrıca Cee’d beygir ve tork golfe göre baya yüksek ( golf 122 bg 200 Tork, Cee’d 136 bg ve 300 tork)



    Bu değişimi yatırım amaçlı değil, hem model yılı ve paket yükseltme hem de yakıt masrafını düşürme olarak değerlendiriyorum.



    Bu fiyat farkına değer mi değmez mi değerli görüşlerinizi paylaşabilir misiniz acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.