Şimdi Ara

Yıl oldu 2018, benzin’mi, dizel’mi, benzin+lpg’mi? ANKET EKLENDİ (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
2
Favori
32.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki

Yıl oldu 2018, benzin’mi, dizel’mi, benzin+lpg’mi? ANKET EKLENDİ


(En Son Oy Tarihi: 26.2.2020)
Giriş
Mesaj
  • Dizel arabayla benzinli araba ayni fiyat olsun kimse kolay kolay benzinliye binmez.sifur araçlarda 30 bin ortalama fark var.dizel araba almak sıfırda mantıksız bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beykoz Gümüşsuyu BP-SHELL
    Benzin: 5.81-5.83
    Dizel : 5.18-5.19
    Aralarında 63-64 krş fark var
    BP lpg: 3.20, diğerinde yok.

    Acıbadem TOTAL:
    Dizel: 5.03, Fark 78-80 krş oldu.

    Merdivenköy CLASS:
    Dizel: 4.79, Fark 102-104 krş

    Benzinli araç en çok şehirdışı tüketimde dizele yaklaşır. Ancak orada da dizeli 4.50-4.70 arasına alabileceğiniz çok sayıda kaliteli istasyon var.

    Ben dizel seçtiğimde aralarında 4.000 tl fark vardı. Şimdi de 7-8.000 tl oldu.

    Dizelin alım maliyetini 20.000 TL hesaplayıp gereksiz olduğunu yazan arkadaşlar;
    aynı donanım ve motor Golf ve Passat'a muadillerine göre niye fazla para verdiklerini nasıl açıklıyorsa, bunu da öyle açıklamalı. Ayrıca yakıt fiyat farkını unutmamalı.

    Mecbur kalmadıkça 1.2, 1.0 arabayı kapımın önüne koymam. Bu araç A3 de olsa. 1.4 ise, vergilendirme vs.de 1.6 dizel ile aynı. 15.000 (10.000 değil) bakıma 608 tl ödedim 10 ay önce.

    200.000 km yapan dizeli ben almam, ama aynı ya da yakın yaşta 200.000 km yapan benzinliyi hiç almam 😁

    Benzinli ile dizel aynı fiyat olsa; herkes dizel alır.
    Benzin ile mazot aynı fiyat olsa; herkes benzinli alır.
    Her ikisi de aynı olsa; isteyen istediğini alır.

    Ayrıca Istanbul gibi trafikli ve yokuşlu bir şehirde dizel daha çok tercih sebebiyken, Antalya, Konya gibi şehirlerde benzinli öne çıkar. Birinde yokuş hızı, diğerinde düz yol hızı daha önemlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orhan Hoca -- 5 Şubat 2018; 7:42:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan Hoca

    Beykoz Gümüşsuyu BP-SHELL
    Benzin: 5.81-5.83
    Dizel : 5.18-5.19
    Aralarında 63-64 krş fark var
    BP lpg: 3.20, diğerinde yok.

    Acıbadem TOTAL:
    Dizel: 5.03, Fark 78-80 krş oldu.

    Merdivenköy CLASS:
    Dizel: 4.79, Fark 102-104 krş

    Benzinli araç en çok şehirdışı tüketimde dizele yaklaşır. Ancak orada da dizeli 4.50-4.70 arasına alabileceğiniz çok sayıda kaliteli istasyon var.

    Ben dizel seçtiğimde aralarında 4.000 tl fark vardı. Şimdi de 6-7.000 tl oldu.

    Dizelin alım maliyetini 20.000 TL hesaplayıp gereksiz olduğunu yazan arkadaşlar;
    aynı donanım ve motor Golf ve Passat'a muadillerine göre niye fazla para verdiklerini nasıl açıklıyorsa, bunu da öyle açıklamalı. Ayrıca yakıt fiyat farkını unutmamalı.

    Mecbur kalmadıkça 1.2, 1.0 arabayı kapımın önüne koymam. Bu araç A3 de olsa. 1.4 ise, vergilendirme vs.de 1.6 dizel ile aynı. 15.000 (10.000 değil) bakıma 608 tl ödedim 10 ay önce.

    200.000 km yapan dizeli ben almam, ama aynı ya da yakın yaşta 200.000 km yapan benzinliyi hiç almam 😁

    Benzinli ile dizel aynı fiyat olsa; herkes dizel alır.
    Benzin ile mazot aynı fiyat olsa; herkes benzinli alır.
    Her ikisi de aynı olsa; isteyen istediğini alır.

    Ayrıca Istanbul gibi trafikli ve yokuşlu bir şehirde dizel daha çok tercih sebebiyken, Antalya, Konya gibi şehirlerde benzinli öne çıkar. Birinde yokuş hızı, diğerinde düz yol hızı daha önemlidir.

    Orhan hocam, bende benzinli araba var ilk dizele geçeyim diye düşündüm ama şimdi tamamen vaz geçtim, LPG uygulatıp benzine devam edecem, dizel bana göre değil, dizeli anca pick up ve ticaride isterim binek arabada sadece 3.0 TDI yada m550d falan olduğu takdirde dizel isterim harici olarak dizel sevmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tabi bir de işin zevk kısmı var. O varsa diğerleri kulak arkasıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg 2.75 ken benzinli kullanilmaz Aman dikkat

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lınc

    Aylık gelirin iyiyse benzin birikmiş paran var ve son paran ise dizel almalısın



    çünkü aylık gelirin azdır ama 100 bin tl biriktirmişsindir.

    benzinli araç alırsan depon hep boş gider gelirsin.



    lpg denen şey benim gözümde risk içerir.



    sağlam bi kit 5000 tl den aşağı yok gene masraf yapıyorsun birde kapalı alanlara giremiyorsun.

    ha birde kaza anında o lpgnin benzinle birlikte patlaması hiç hoş olmaz

    Kapali alanlara alinmama olayıyla uzun suredir karsilasmadim. Girdiğim tek kapali alan avmler:) araclarin buyuk cogunlugu lpgli olunca esnek davranmak zorunda kaliyorlar sanirim. Patlama olayına gelince olumden korksak şahine binmezdik:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende benzin takıntısı var, ne dizele ne lpg ye bir türlü ısınamadım, şehiriçi 50-60 kuruş yaksa da benzinli araca devam ediyorum.
  • lpg ham bakımı kolay hem cevrecı hem dızele gore karlı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Bende benzin takıntısı var, ne dizele ne lpg ye bir türlü ısınamadım, şehiriçi 50-60 kuruş yaksa da benzinli araca devam ediyorum.

    yılda 10 bın km gecmıyorsan makul
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan Hoca

    Beykoz Gümüşsuyu BP-SHELL
    Benzin: 5.81-5.83
    Dizel : 5.18-5.19
    Aralarında 63-64 krş fark var
    BP lpg: 3.20, diğerinde yok.

    Acıbadem TOTAL:
    Dizel: 5.03, Fark 78-80 krş oldu.

    Merdivenköy CLASS:
    Dizel: 4.79, Fark 102-104 krş

    Benzinli araç en çok şehirdışı tüketimde dizele yaklaşır. Ancak orada da dizeli 4.50-4.70 arasına alabileceğiniz çok sayıda kaliteli istasyon var.

    Ben dizel seçtiğimde aralarında 4.000 tl fark vardı. Şimdi de 7-8.000 tl oldu.

    Dizelin alım maliyetini 20.000 TL hesaplayıp gereksiz olduğunu yazan arkadaşlar;
    aynı donanım ve motor Golf ve Passat'a muadillerine göre niye fazla para verdiklerini nasıl açıklıyorsa, bunu da öyle açıklamalı. Ayrıca yakıt fiyat farkını unutmamalı.

    Mecbur kalmadıkça 1.2, 1.0 arabayı kapımın önüne koymam. Bu araç A3 de olsa. 1.4 ise, vergilendirme vs.de 1.6 dizel ile aynı. 15.000 (10.000 değil) bakıma 608 tl ödedim 10 ay önce.

    200.000 km yapan dizeli ben almam, ama aynı ya da yakın yaşta 200.000 km yapan benzinliyi hiç almam 😁

    Benzinli ile dizel aynı fiyat olsa; herkes dizel alır.
    Benzin ile mazot aynı fiyat olsa; herkes benzinli alır.
    Her ikisi de aynı olsa; isteyen istediğini alır.

    Ayrıca Istanbul gibi trafikli ve yokuşlu bir şehirde dizel daha çok tercih sebebiyken, Antalya, Konya gibi şehirlerde benzinli öne çıkar. Birinde yokuş hızı, diğerinde düz yol hızı daha önemlidir.

    kaliteli guvenılecek ıstasyon artık yok. Shell harıcı tum ıstasyonlarda amrka diye rafınerı mazotu doldurulma ihtimali var. Piyasa dolandırıcı dolu sektorde. marka da olsalar umursamıyorlar. SAdece Shell tum ıstasyonalrı kontrol edebılıyor




  • Vay arkadaş, yıl olmuş 2018, benzin olmuş 5.85TL
    hala benzinli araca binen babayiğitler var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali9949


    quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Bende benzin takıntısı var, ne dizele ne lpg ye bir türlü ısınamadım, şehiriçi 50-60 kuruş yaksa da benzinli araca devam ediyorum.

    yılda 10 bın km gecmıyorsan makul

    yani yıllara göre değişse de genelde 9.000 - 12.000 arası km yapıyorum.
  • 5 sene lpg kullanıp 3 sene önce dizele geçen birisi olarak dizel diyorum.

    Lpg nin arabadan bağımısız bakım periyotları var.

    Silkeleme yaşadım.

    Depo içinde ki benzin pompam gitti. 650 tl verdim.

    Lpg arabanın kimyasını bozuyor.

    Kapımda bulunsun diye alıyorsanız turbo benzinli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her tartışmada bakım fiyatı farkı yazılıyor. Mesela Tsi motor ile Tdi motor arasındaki bakım masraf farkı nedir? Bilen açıklasın lütfen
  • LPG'ye bir türlü ısınamadım. Motor arıza lambası muhabbeti, silkeleme, rölanti, stop etme sorunları çoğunlukla var. Ayrıca ben bir araca fabrika çıkışından başka herhangi bir eklentiyi doğru bulmazken bu türlü büyük bir değişikliğe ısınamıyorum. Fabrikada benzinle çalışmak üzere tasarlanmış araca lpg takmak benim aklıma yatmıyor.

    Ayrıca benzinli araç basmayınca çok yakmıyor ama basınca resmen içiyor. Dizel basmayınca zaten az yakıyor, basınca da abartmıyor. Çok ekonomik kullanımla şehir içi 5.1 ortalama yakaladım 2017 otomatik dizel corolla ile. En fazla da 6.1 yakıyor, daha da üstüne çıkmıyor. Benzinli arabada o kadar gaza bassam 10 litreyi rahat bulur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 5 Şubat 2018; 15:47:27 >
  • Kesinlikle dizel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haacar

    Yıl 2018 olmuş, 2028 olmuş fark etmez. bu sorunun cevabı hep aynıdır.

    Kişinin aracı kullanma sıklığı, yani ayda veya yılda kaç km yaptığı bu sorunun cevabında anahtar noktadır. ayrıca kişisel zevk ve görüş diğer önemli noktalardır.

    2016 ekim ayında s60 t3 aldık 105 bin tl ye. dizel modeli ise yanlış hatırlamıyorsam 150 bin lira idi. biz ise arabayla yılda 7 bin km yol yapmışız. ben şimdi neden dizele 45 bin lira daha fazla para vereyim.

    Ama adam ayda 10 bin km yol yapıyordur o zaman dizel veya lpg düşünülebilir. hesabı doğru yapmak gerekir.
    merhabalar,

    öncelikle sizin mesajınızdan alıntı yaptım ancak cevabım sizin gibi düşünen arkadaşlarımıza...

    dizel ve benzinli arasında yapılan hesaplamaların hepsi matematiksel olarak doğru ancak "bana göre" mantık hatası var...

    öncelikle dizel ve benzinli alırken ortalama 20 bin TL fiyat farkı var dolayısıyla uzun yol yapılmıyor ise bunu vermeye gerel yok şeklinde bir algı var... kimse kusura bakmasın bu iddia, arkadaşların kendini rahatlatmak için uydurdukları bir iddia...

    çünkü hesaplama yaparken arabalarımızı sanki cep telefonu, bilgisayar v.b. gibi kullandıkça modası geçen ve son kullanıcısı olduğumuz ürünler gibi düşünümek yanlış... aracı alırken 10 - 20 ya da 30 bin TL fiyat farkı veriyor ise satarken de aynı fiyat farkı ile satıyoruz... dolayısıyla alım maliyet kısmı doğru değil... yani aracı alsak, kullansak ve çöpe atsak tamam ama alıyoruz kullanıyoruz eninde sonunda satıyoruz... satarken de o fark hep kalıyor...

    dizelin bakım masrafı fazladır konusu ise bambaşka bir hikaye... cevap yazmaya bile gerek yok ama bir aracın bakım maliyeti yağ, filtre işçiliktir... ne kadar maliyetli olduğunu araştıran, kullanan, kulaktan duymalara inanmayanlar bilir... ha yedek parça konusunda fiyat farkı olabilir o da markadan markaya değişiklik gösterir, genelleme yapmak çok doğru olmaz....

    yakıt tüketiminde ister 1,0 ister 0,9 cc benzin olsun dizel ekonomisine yaklaşamaz... kimsa iddia etmesin rakamlar ortada... tabii ki bu rakamlar benzer ya da yaklaşık motor hacimleri için geçerli... yani 5.0 dizel ile 1,0 benzinli karşılaştırmayın...

    son konu ise yıllık yol üzerinden dizel/benzin
    kıyaslaması yapma konusudur... bu sadece lpg/benzin hesabında geçerlidir... kaldı ki sıralı sistem lpgli araçlar ilk çalıştırmada benzin tükettiği için kısa mesafelerde mantık dışı kalmıştır...

    son sözüm ise bizim memleketimizde zengine sürekli kıyak geçilmektedir... dükkanı olan aracının bakım, yakıt, ceza dahil tüm giderlerini masraf olarak gösterir benim gibi normal vatandaş da litre hesabıyla yol gider...

    kendinize iyi bakın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quattromeb -- 29 Nisan 2018; 21:15:36 >




  • quattromeb Q kullanıcısına yanıt
    Aynı donanımlı dizel ile benzinli ile arada 20,30 hatta 40 bin TL gibi farklar var artık otomobillerde. çünkü firmalar da uyandılar dizeller nasıl olsa satılıyor diye fiyatları şişirebildikleri kadar şişiriyorlar. ancak satarken aradaki farkı koruduğu doğru değil. dizeli en fazla 10 bin tl fazlasına satarsınız. tabi o da yüksek km yapmamışsa. bugün ikinci el alırken 200 bin km de dizel mi benzinli mi aracı tercih edersiniz. kimse yüksek km dizel araçlara bulaşmak istemez.

    Alıntıladığınız mesajımdaki örnek üzerinden gidersem; benzinli s60 105 bin, dizel ise 150 bin liraya alındı diyelim. şu anda satmak isteseniz aynı donanımlı benzinliyi 100 bin civarına satarsınız ancak dizeli normalde 110 a hadi en fazla 115 bine satarsınız. yani ilk alırken ki değerini koruyamaz.

    Dizelin bakım masrafı fazladır. benzinlilerde yakıt filtresi her bakımda değişmez 40 veya 50 bin km de değişir. ancak dizelde her bakımda değişir. bu da yaklaşık 150-200 tl gibi ek masraf getirir. ayrıca benzinliler genelde 15 veya 20 bin km de bakıma girer ancak dizeller 10 km de bakıma girer. yılda 30 bin km yapan biri dizelde 3 kere benzinlide ise en fazla 2 kere bakıma girer. buna göre benzinlinin bir bakımı 500 tl ise dizelin 700 tl olur. dizel için yılda üç bakım 2100 tl, benzinli için yılda iki bakım 1000 tl olur. ayrıca dizellerde mazotun daha kirli bir yakıt olmasından dolayı partikül filtresi veya turbo arızaları daha muhtemeldir. bununla birlikte dizellerde belli kmlerde carbon clean yapılması gerekir. bu da ek maliyet getirir.

    Yakıt tüketimi için söylenecek bir şey yok dizeller kesinlikle benzinliden az yakar. ancak soğuk havalarda ve kısa mesafelerde araç ısınana kadar dizel de ciddi biçimde yakıt tüketir. kuzenim sivasta oturuyor. c5 hdi vardı. onu sattı benzinli nissan qashqai aldı. evi iş yerine çok yakın. 1 km bile değil. kışın ev-iş arası yakıt tüketimlerinin iki arabanın da aynı olduğunu söylüyor.

    Önceki mesajımda da dediğim gibi hesabı iyi yapmak gerekir. yoksa dizel aldım ekonomi yapıyorum diye daha çok zarar edilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haacar -- 30 Nisan 2018; 14:21:51 >




  • 2015 (benzin/lpg) model focus aracım var değiştirmek için bayileri gezdim fiyatlar karşısında oldukça şaşırdım. Dizel araç almak amacıyla gitmiştim amacım yakıt tasarrufu değil (şuan kullandığım araç lpgde oldukça ekonomik) dizel aracın keyfini sürmek yokuş performansı vs ve lpg ile ilgili soru işaretlerinden uzaklaşmaktı. Aldığım fiyatlardan sonra çok sarsıldım doğrusu
    opel astra desing için 130 bin lira en alt paket benzinli için 2017 kampanyalı 74 bin lira
    megan joy otomatik için 132 bin lira en alt paket benzinli için 2018 78 bin lira

    Focus içinde benzer bir tablo var ama makas bu kadar açık değil sorum şu : Bu fiyat farkının karşılığını kullanıcı olarak alabilir miyim? (amacım ekonomik olması değil)
  • Selamun aleyküm 2015 model stepway lpg-benzin var 53.000 tl istiyorlar 30.000 km de sizce dizele göre nasıl alınırmı genellikle şehir içi kullanıyorum. Şuanda renault clio 1.4rta hb kullanıyorum lpg li altı ingin olduğu için köye gelmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.