İkinci araba olarak kullandığım bir araç var, marka ve model vermeyeceğim. Aracın bakım aralığı 15.000km ancak ben 10.000km-12.000km'de bir sürekli yağ bakımını götürdüm. Her bakımda mazot filtresini de değiştirdim, servis iki bakımda bir demesine rağmen. Yakıt olarak ise Opet ve Shell dışına hiç çıkmadım. Araç bir gün 110km seyir halinde giderken, aniden çekiş düşüklüğü yaşattı, önceden başıma gelen bir sorundu Westgate sorunu olabilir diyerek, devam ettim. Aracı park ettim, 3-4 saat sonra tekrar bindim ve araç düzeldi, devamında 3-5 km sonra aynı sorun başladı, arıza lambası veya yol bilgisayarından bir uyarı gelmedi. Ancak aracın çekişi aşırı düştü, atmosferikten beter oldu. Her neyse ertesi gün, sarı motor şeklinde hafif arıza lambasını yaktı. Servise götürdüm tanıdıklar yıllardır diye, ''şuan yoğunuz ama bakalım hadi'' tarzında tripli bir şekilde bilgisayara bağladılar, ''turbo basınç düşüklüğü, DPF ve hava basınç'' tarzında 4-5 tane hata kodu aldıklarını, tek tek bakmaları gerektiğini, randevu alıp servis kaydı açtırıp, randevu günü gelip aracı bırakmam gerektiği, aracın en az 1 ay da tamir edileceği söylendi, ''fiyat ne tutar'' peki böyle bir sorunda dedim. ''DPF tamir ve temizlik yapmayız, değişim ücreti 200.000TL, turbo tamir ve revizyon yapmayız değişim ücreti 75.000TL, 3-4 sensör değişim ücreti 28.000TL + işçilik'' tarzında bir fiyat verdiler. DPF'de sorun varsa dışarıda temizleteyim belki sorun düzelir dedim. ''dışarıya aracı götürecekseniz bir daha buraya gelmeyin'' dediler. Olay çıkmaması için çıkıp gittim. Yakın bir arkadaşımın iyi olduğunu söylediği özel bir servis ustası var, direkt oraya gittim. Bilgisayara bağladı, turbo basıncı ile ilgili bir sorun var ya hortum ya selenoid valfi ya da turbo westgate'sinde sorun vardır çözeriz dedi. Önce selenoid'i değiştireyim ucuzdan başlayalım eğer sorun yoksa eskisini geri takarız yenisini iade ederiz dedi. Hortumları da kontrol etti sorun yok. Devamında selenoid'i değiştirip tur attık ama sorun devam ediyordu, mecbur westgate'ye bakacağız dedi, aynı markanın başka bir modelinin westgate'sini denedik uymadı, Ankara'da parçayı bulamadık, İstanbul'da da yok, sebebi tuhaf, ilgili marka yetkili servis dışında hiç bir yere bu parçayı vermiyor satanları ihbar edip dava açıyormuş. Mecbur turbo değiştireceğiz turboya entegre geliyor westgate dedi usta. Araştırdım, doğru söylüyor. Yurtdışında da bu parçayı bulamayanlar turbo değiştiriyormuş. Her neyse, turbo da benim aracın markasının ki yok Türkiye'de kimse de, ama başka bir markanın turbosu ile ortakmış birebir ve o markanın turbosunu orijinal sıfır bulduk aldık. Usta taktı, testler yapıldı sorun düzeldi, hata kodları da gitti. Her neyse teşekkür ettim çıktım 2-3 km sonra araç birden yine çekiş düşürdü. O an arabayı yakasım geldi. Neyse hemen geri döndüm, tekrar bilgisayara bağladık, bu sefer de turbo basıncı çok düşük, turbo hava çıkış sorunu gibi 2-3 tane farklı sorun verdi derken, usta kaputu açıp saniyesinde turbo out hortumunun yırtıldığını gördü, turbo değişimlerinde ilk çalıştırma veya ilk sürüşte anlık ve bir defalık yüksek basınç gelebiliyor ve hortum patlatabiliyormuş, her neyse hemen akşam saati olduğu için hortum bulamayacağımızdan dolayı, 2.0 dizel başka bir aracın hortumu aynı olduğu için sıfır ondan taktık ve sorun tamamen çözüldü. Bu işin bana toplam maliyeti 19.500TL turbo + 2000TL işçilik oldu. Malum firmayı yurt dışı ana merkeze ve Türkiye merkeze bir beklentim olmadığını dile getirerek şikayet ettim. Umurlarında olacağını da sanmıyorum. Ama rezalet bir süreçti. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zotacing -- 2 Ekim 2024; 21:40:14 > |
Yetkili Servisin İlginç Tavrı





-
-
Yetkili servisin revizyon, temizlik vb. yapmamasını ve yüksek fiyat çıkarmasını anlıyorum ve hatta doğru da buluyorum. Ancak size karşı tavırları kurumsallıktan çok uzak olmuş. Bence ya yıllardır tanıdık olmanın verdiği bir gevşeklik gelmiş üzerlerine ya da genel olarak kurumsallıktan uzak bir servis.
Peki başka bir yetkili servisten wastegate temin etmeyi denediniz mi? Volvo yetkili servisi dışarıya parça satışı yapıyordu, zamanında S40'ın pek çok parçasını yetkili servisten parasıyla temin etmiştim.
Sorununuzun makul fiyatlara çözülmesine sevindim ama. Güle güle kullanın.
-
Hayır yetkili servislerin ve yedek parçacıların hiç birinde Westgate yok deniyor, servis 2 yıl önce tek parça olarak 5000TL'ye değiştirmişti aynı sorun yaşandığında.
Ayrıca çıkma ve hurdacılarda da yok parça, hatta sorunca hayalet görmüş gibi o ne falan diyenler oldu.
-
Arabalardan anlamam ama *****şa benziyor firma 😅 kullanıcıyı köleleri yapmışlar ve sömürmeye çalışıyorlar. can sıkıcı
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben yıldız diyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Adana'daki en iyi ford özel servisidir, ellerinde ford yetkili servis yazılımı varmış, ancak onlar çözer bunu dedikleri sorun için gittiğim yer normal obd ile laptop bağlayıp benim 60 liraya aldığım obd2 cihazı ile gördüğüm hata kodlarını gördüler. 60 bin lira kadar masraf çıkabilir dediler, arabayı aldım çıktım.
Başka usta 400 liraya çözdü. Bir kablo temassızlık yapmış , şanzıman kafayı yemiş.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok ilginç, bildiğiniz parçanın arzını sıfırlamış ihtiyacı olan bende işlem yaptırsın demiş.
-
bi benzeri bir arkadaşımın başına geldi. kendisi servisci. ve aracı da 2012 model koşucu. ingilizceye siz çevirirsiniz artık. mazot pompası arıza yapmış. değişmesi gerekti. sıfır sadece yetkili serviste var. orda da 80 bin artı kdv demişler. piyasada yok. toplatmışlar pompaları. çıkmacıda zor bela bulabilmiş. bi de ankarada birinde varmış sanırım ona da 40 bin istemişler. arkadaşım da çıkmacıdan 12500 liraya bulmuş.
-
Servisler tamirat bakım onarım yapmıyor ki zaten sadece eskisini söküp yenisini takıyorlar. Çok çok nadirdir servislerin bir şeyleri tamir ettirdiği veya revizyon yaptırdığı.
Size söylenen "'dışarıya aracı götürecekseniz bir daha buraya gelmeyin'' lafına da içerlemenize gerek yok. Bunlar ticari müesseseler. Özetle işlem yaptırmayacaksan vaktimi alma demişler (istersen o an işçiliği de öde önemli değil) Sizin gidip çağrı merkezine şuraya buraya şikayet etmenizi de onlar umursamaz, güler geçerler bu tarz şikayet kayıtlarına.
Yanlış anlama, ben Opel yetkili servisini Opel çağrı merkezine, genel müdürlüğüne oraya buraya çok şikayet ettim geçmişte. Hiçbir şey olmadı, zaten yetkilidekiler de nereye istersen oraya sikayet et diyorlar yani rahatlar gayet.
Bu her markada böyle, istisnalara bakmayın. Oralar ticari müessese. Kar edemeyecekleri bir şey olduğunda tavırları değişiyor haliyle. Çok da alınmıyorum ama eskiden alındığım oldu.
-
Kar elbette işletme yapmak ister fakat asıl sorun kar değil. Sonuçta orada çalışanlar maaşlı insanlar. Örneğin benim de tamir işine girip düşük puan vermeyen veya şikayet etmeyen müşterim çok nadir oldu. Özellikle büyük arızalarda. Serviste tamir işine girdiğinde müşteri ile sorun yaşamama olasılığın çok düşüktür. Tamir işine pek girmek istememelerinin sebebi de genelde şikayet ve müşteri puanlama sistemidir. Servislerde prim dahil herşey genel olarak müşteri puanlama sistemine bağlıdır.
Servis çalışanları arızalı araç işine pek girmek istemez, dışarda tamir olan aracı da sonra eğer o parçalar sıfır değişmeyecek ise yine pek bakmak istemez. Çünkü o parçayı da değiştirmeden bazı arızalarda gerçek arıza mı değil mi emin olamıyorsun. Olamadığın zaman da o işe girer yine müşteri ile sorun yaşarsan yine genel merkez niye bu işi o parçayı değiştirmeden başladın diye seni şuçlar.
Örneğin bu araçta sanayide de adım adım arıza çözülmüş zaten normal olan da budur. Hadi yaptın o turbo hortumundan dolayı yolda kaldı yine sorun yaşarsın. Makul rakamlara arıza çözdürmek istiyorsanız bekleme süresini ve bu şekilde arıza çözümünü kabul etmek lazım. Fakat servise gelen müşteri genelde sizden mucize ister. Hem tek seferde çözülsün hem ucuz olsun hem de hızlı olsun. Bunun çoğu zaman imkanı yok elbette. Bazen araç bir iki defa gider gelir, yolda kalma olma durumu, 10 bin TL diye başlanan iş 50 bin TL'ye çıkar yeri gelir vs vs. Tabi müşteri daha ilk ankette sıfırı basar size, ayrıca merkeze de şikayet eder.
Sonra merkez ile niye parça değiştirmedin niye böyle bir işe girdin diye papaz olursun, anketler düşük olduğu için personelin primi kesilir onlar ile ayrı papaz olursun vs vs.
Sanayi de ise beklenti çok farklı ayrıca çoğu ustanın kendi dükkanı. En fazla olmuyor der verir anahtarını gidersin. İki üç seferde arıza çözülse yine müşteri birşey demez. Yolda kalmış olsan canın sağolsun ustam zaten hepsini değişmez yapacak birşey yok eski araç derler konu kapanır. Serviste ise konu kapanmaz tam tersi büyür.
O yüzden bu tür bilinen bir sorunu şikayet etmişseniz teşekkür ederler fakat kimse bunu dikkate de almaz, tüm sistemi kimse değiştirmek istemediği gibi değiştirmeye de gücü yetmez zaten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 3 Ekim 2024; 3:5:17 >
-
Öncelikle detaylı mesaj için teşekkürler. Forumda böyle detaylı mesajlar görünce seviniyorum doğrusu.
Konuya dönecek olursam, hangi markadan bahsettiğinizi bilmiyorum.
Yetkili servisler parçadan para kazanırlar. Parça başına komisyonları olur, bağlı oldukları markalardan bu komisyonları almak için olur olmadık her şeye parça değişelim deme sebepleri bu. İşçilik üzerinden de kazançları iyi yalnız işçilikten daha fazla iskonto yaptıkları için genelde kazanç kapıları yedek parça satışıdır.
Bahsettiğiniz anket, puanlama şu bu bilmiyorum. Ben size belgeleriyle de gösteririm, yetkilide onlarca işlemim olmuştur. Ne bir anket doldurdum ne bir şey. Yetkili servisteki kendi personelleri bir iki aramıştı yalan olmasın, işte süreçte bir sıkıntı yaşadınız mı, muamele nasıldı tarzı. Bu anketi sisteme yükleyip genel merkeze gönderiyorlarsa, bu durumda bu anket suistimale açıktır zira beni hiç aramayıp kendisi de doldurabilir. Genel müdürlüğün veya marka çağrı merkezinin de bana bir araması olmadı işlemlerle ilgili vesaire.
Servisin tamirat bakım onarım revize gibi şeylerle uğraşmama sebebi yedek parça satışından daha fazla para kazanmasıdır. Yoksa emin ol kömürleri bitmiş marş motoruna yenisini takalım demek yerine marş motorunun kömürlerini yeniletip çalışmasını sağlayabilirler. Bir örnek sadece.
Prim mevzusunu da bilmiyorum, belki o ay veya yıl en fazla yedek parça satışı yapmış bayilere, yetkili servislere prim veriliyordur, bunun dışında maaşlı çalışanların alacağı prim en fazla yapılan islemlerde hatasızlık üzerine olur diye tahmin ediyorum. Bu kısmı bilmediğim için geçiyorum. Belki şikayet almama üzerine de bir prim olabilir bilmiyorum doğrusu.
Benim şikayetlerim tüm sistemi değiştirmek üzerine değildi. Size bir örnek vereyim.
https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/157207810
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 3 Ekim 2024; 15:6:36 >
-
Arabanın 2, 3, 5 sene garantisi var diye her sene servise 10000 tl bırakmak bana saflık gibi geliyor.
Tr de servis elinden gelse sağlam parçayı bozup yenisini satar ki burada da gördük. Hem faiş fiyat hem de sağlam olan 3 4 sensörün değişimi gerekecek demiş.
Sıfır araba alcak olsam ilk 1000 bakımını serviste bedava nasıl olsa diyip yaptırırım, sonra servisin yüzüne dahi bakmam.
Bu 5 sene garanti veren markalar da, arabam sağlam diye değil 5*10000 yapmak için garanti veriyor. Arabadan anlamayanlar da adam demekki malına güveniyor gidip bunu aliyim diyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Marka niye vermiyorsunuz, hocam.
Madem böyle bi durum, böyle bir paylaşım yapıyorsunuz, markayı paylaşın ki insanlar ona göre gardını alsın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
paralara bak amerika eu daki servislerden daha cok kazaniyolar valla bi de triplere bak aman aman. disarida parasini verirsin en iyi hizmeti alirsin burda parasini veriyosun hii bakariz belki duzelir yok abi ugrasmam cekiyosun
-
Uğraşamam sahibi de çirkef ve mızıkçı, gerek yok. Az çok çoğu kişi tahmin etmiştir zaten. Sahte çekten bir bayisini kapattılar geçen mesela.
-
Marka ve model vermeyecekmiş vermeyeceksen kendin çal kendin oyna beter ol der geçerim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Okuyunca dizel arabadan yine tiksindim.
Her 10 binde bakım yapacaksam az yaksa kaç yazar?
En iyisi atmosferik+LPG.
Bir Egea alıp devam etmek lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Büyük ihtimalle F***.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Umurumda değil böyle tipler hem gelip ağlayacaksın beni dövdüler hesabı hem isim vermeyeceksin ozaman adama derler beter ol.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar

Marka niye vermiyorsunuz, hocam.
Madem böyle bi durum, böyle bir paylaşım yapıyorsunuz, markayı paylaşın ki insanlar ona göre gardını alsın. |
Umurumda değil böyle tipler hem gelip ağlayacaksın beni dövdüler hesabı hem isim vermeyeceksin ozaman adama derler beter ol. |
Marka ve model vermeyecekmiş vermeyeceksen kendin çal kendin oyna beter ol der geçerim. |
Benzer içerikler
- susuz motor temizleme spreyi zararlı mı
- en iyi balata markası
- yeşil antifriz
- istanbul plaka harfleri
- en uzun menzilli elektrikli araba
- jeep compass 2025
- tesla batarya ömrü
- silence s04
- taigo bagaj hacmi
- toyota yaris cross yorumlar
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X