Şimdi Ara

Yerli otomobilin en tecrübeli babayiğidi projeden ayrılıyor (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
336
Cevap
1
Favori
53.146
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Birçok konuya yazmıştım buraya da ekleyeyim.

    Şirket 28 Haziranda sicil gazetesinde tescil edilerek faaliyetine başladı. Gürcan KARAKAŞ(Kim olduğuna bakınız lütfen) ceo olarak atandı. Faaliyet sürüyor ancak mevcut kriz ortamında 3 milyar euroyu bulacak yatırım maliyetini bu beş şirketin karşılaması olası görünmüyor, bunun yanında devlet açısından da likidite sorunu aşikar. Kredi kullandırma konusunda ve kaynak kullanma konusunda bu denli zorluk yaşandığı bir dönemde sürecin aksayabileceği ya da ertelenebileceği öngörülebilir.

    Gelelim diğer konuya, yerli otomobil evet rahatlıkla yapılabilir prototip olarak ancak bunun ticarileşebilmesi maalesef en büyük sorun. Kendisini çevirebilen ve kar elde eden bir şirket için 150-200 bin civarı araç üretilebilmesi ve satılması gerekiyor. Bu rakamların ancak 20-30 bin kadarlık bir kısmını iç piyasada eritebileceğinizi düşünürseniz(oluşacak yüksek fiyat dolayısı ile) 100 bini aşan ihracat yapmanız gerekmekte.

    Maalesef pazara erken giremediğiniz için bu durum kırıcı rekabet sebebiyle olası görünmemekte. Çinin dev üreticileri çoktan avrupa pazarına ucuz elektrikli otomobil için harekete geçmiş durumda. BYD Motor Fasta, BAIC ve SAIC Mısırda fabrika kuruyor. Ucuz elektrikli otomobil piyasasını ele geçireceklerini öngörmek zor değil, bunun yanında orta segmentte geleneksel üreticiler varken, yeni olarak Tesla, Google, Facebook, Apple gibi firmalar pazarda olacak.

    Elektrikli otomobilde maliyetler çok çok yüksek. Geleneksel bir aracın şu an için 3 katı maliyetler söz konusu. Bu sebeple yerli bir elektrikli araç yapılsa dahi bunun fiyatının 200-250 bin TL altında olması mümkün değil. İlk etapta yerlilik oranı çok düşük kalacağı için batarya, elektrik motoru, inverter, şarj ünitesi gibi bir çok parça ithal olabilecek, bu sebeple rekabetçiliğiniz inanılmaz oranda geri çekilmiş olacak. Örneğin Çinin en büyük üreticisi olan ve aynı zamanda bahsettiğim gibi Fasa fabrika açan BYD aynı zamanda en büyük pil üreticilerindendir. Bir çok Avrupalı firma ve yeni firma LG, Samsung, Panasonic gibi pil üreticileri ile ortaklık yoluna gitmektedir.

    Maalesef ülkemizde sadece üretebilmenin değerli olduğu düşüncesi hakimdir ki artık bu devre dışı kalmıştır. Artık bazı kritik parçalar dışında üretmek işin hamallığıdır. Apple elektrikli araç üretecek peki nasıl üretecek. İphone u nasıl üretiyorsa aynı şekilde. Bir tasarım yapacak, bunun yazılım kısmı ve entegrasyonunu sağladıktan sonra BYD firmasına gidip bana bunu üret diyecek. 15 bin dolara bydden aldığı aracı 60-70 bin dolara dünyaya satacak.

    Burada en önemli konu ticarileşebilmektir. Aracı 15 bin dolara üretebilecek hammadde ve işçilik kaynağına sahipseniz BYD olur yaşarsınız, 15 bin dolara ürettiğiniz aracı 60-70 bin dolara satacak marka değerine sahip olursunuz Apple olur yaşarsınız. Ancak hem aracı 15 bin dolar yerine 30 bin dolara üretip, hem de marka algısına sahip olmadığınız için 60-70 bin dolara satanlarla değil 15 bin dolara araç üretenlerle rekabet etmeye kalkarsanız batarsınız.

    Durum bu kadar net maalesef.




  • Eyyy kök grubu sen kimsin ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onun arabası var güzel mi güzel
    bastı mı gaza gider mi gider
    malesef ruhu yok
    onun için hiç mi hiç şansı yok
  • Dişhekimi06 D kullanıcısına yanıt
    Koç kanburdur asalaktır arkadaş doğru söylemiş batının piyonudur

  • Dişhekimi06 D kullanıcısına yanıt
    Sadece kamburu olsa ne iyi,dost görünümlü sülüğüdür..İnce ince oynarlar oyunlarını hiç farketmezsiniz Dost gözüküp yanınızda gibi durup son dakika her zaman gol atarlar.Altay tank üretim sürecindede bir projenin sürecin daha da uzaması için inanılmaz fahiş fiyat vererek devleti çok zor durumda bırakmış.Ve proje ihalesinin sil baştan yeniden yapılmasına neden olup Ülkemizin yıllarını kaybetmesine neden olmuştur

  • Koç grubu ve yerli otomobil konusunda bilgi almak için:

    https://eksisozluk.com/bernar-nahum--1130499

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Koç grubu,Sadece bu ülkenin kamburu olsa ne iyi,dost görünümlü Sülüğüdür.Sessiz sedasız kanınızı emer..İnce ince oynarlar oyunlarını hiç farketmezsiniz Dost gözüküp yanınızda gibi durup son dakika her zaman gol atarlar.Altay tank üretim sürecindede bir projenin sürecin daha da uzaması için inanılmaz fahiş fiyat vererek devleti çok zor durumda bırakmış.Ve proje ihalesinin sil baştan yeniden yapılmasına neden olup Ülkemizin yıllarını kaybetmesine neden olmuştur

  • ülkesinin geri zekalılardan oluştuğunu düşünenlerin uydurduğu bir projeydi zaten.
  • Ayrilan grup yahudi olunca tabi ki herseyiyle fren yapacak atraksiyonlar yapacaklardir.Bu ulkenin yararina mi calisacak ki....Ust akli ne diyorsa onu yapacak cok hain var bu ulkede..Icimizdeki yahudiler...!!!

  • Zaten bu kıraça projeyi sabote etmek için girmişti. Çıkarıldı demek daha doğru olur.

  • Baştan belliydi,projeyi sabote etmek için ayrılıyor,bakalım yapabileceklermi?diye ortak oldu zaten ve baktıki"türkler"inançlı ve yapacak projeyi baltalayayım ve uzatayım dedi..

  • her yıl aynı laf nerede icraat ?

  • Acaba ortaklıkta edindiği bilgileri kime satacak yada sattı. Projenin hayata geçmesini bırakın diğer ülkeleri bu forumda bulunan bazı insanlar bile istemezken çok manidar bir ayrılık mektubu olmuş.

  • her seçim yeni bir sahte projeyle kandırıyorlar milleti. uçak tamam araba tamam bir dahaki seçime uzaya açılım olur kendi roketimizi yaparız (hayali) aynı yerli otomobile ve uçakda olduğu gibi reklam panolarını görselleri süsler ohh miss. inananacak insan çok nasılsa

  • ulan memlekette ne mühendisler ne siyasetçiler varmış da bizim haberimiz yokmuş siz yapsaydınızda görseydik arabayı uçağı vs...ancak elstirirsiniz cumhuriyet kurulduğundan beri nerdeydiniz o zaman niye yapmadınız

  • benzin fiyatları ötv ve kdv entegre tesisi halinde çalışan bir ülkede rüyada üretiriz gerçeği alasını yaparız ancak bu sanal olurdu...

  • 2019 yılında prototip görücüye çıkacaktı, Şahsen bu olmaz ise bu proje birçok kişinin gözünde bitecektir. Umarım öyle olmaz.
  • İnan kıraçın olduğu hiç bir işten hayır gelmez.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihc

    İnan kıraçın olduğu hiç bir işten hayır gelmez.
    AKP nin içinde olduğu hiç bir işten hayır gelmez. Arabalar mars otobanında, jetler göklerde gezer ama sadece şuraya yorum yazan parayla çalıştırılan trolleri beslerler. Türk mühendisleri bir bir ülkeyi terk ederken şu devirde TOBB başkanına mektup yazan dedeyle elektrikli araba üretmeye kalkarlar.
  • Devlet yerli oto yapamaz! Dünya devi olmuş markaların 100 senede geliştirdiği araçtan %200 kazanan devlet neden otomobil üretsin? Üstelik elektrikli. Şuan benzinli bi aracın ithal edilmesi devlet için daha karlı. Ben olaya böyle bakıyorum. Zaten akp döneminde üretimi artan ciddi bişi varsa biri bizi aydınlatsın

  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.