Şimdi Ara

Yerli Otomobilimizin Adı Ne Olsun ? [ ANA KONU ] (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
221
Cevap
0
Favori
4.666
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suleymanmeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker_xxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: ekrem.kolu

    normal model AMG 1.6
    spor modelimiz VAYAMG 2.0 olabilir



    evdekiler uyanmasın diye zor tutuyom kendimi

  • ilk Yerli OTO yani yoto1 olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekrem.kolu

    normal model AMG 1.6
    spor modelimiz VAYAMG 2.0 olabilir

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Canzz

    quote:

    Orijinalden alıntı: suleymanmeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker_xxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: ekrem.kolu

    normal model AMG 1.6
    spor modelimiz VAYAMG 2.0 olabilir



    evdekiler uyanmasın diye zor tutuyom kendimi



    yarıldım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *XhsyPhoiDeus*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Canzz

    quote:

    Orijinalden alıntı: suleymanmeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker_xxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: ekrem.kolu

    normal model AMG 1.6
    spor modelimiz VAYAMG 2.0 olabilir



    evdekiler uyanmasın diye zor tutuyom kendimi



    yarıldım

    öldüm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wardak

    türkiyenin su anda sizin istediğiniz anlamda %100 yerli otomobil üretmeye calışması sacmalık olur. tıpkı 5 işletme mezunu arkadasın gidip sanayide bi oto tamircisi acıp iş yapmaya calışmaları gibi birsey olur. bugune kadar otomobil üretmemiş bir ülkeyiz ( devrim'i saymazsak) ve bu denli tecrube isteyen bir işe kalkışırken tecrubeli bir ortakla iş birliği yapmamız normal. siz çıraklık yapmadan kuafor olmus marangoz olmus usta olmus birisini tanıyormusunuz hiç. fabrikayı koç kurar fiat da gelir burada otomobil yapma konusunda bize tecrubelerini aktarır. belirli bir sürede fiat ın ortaklığı sona erer ve tamamen yerli otomobilimiz yoluna yanlız basına devam eder. ayrıca su yok onlar cinde uretiliyor yok bunlar cinde uretiliyor diyen arkadaşlara hatırlatırım hayran hayran kullandığınız neredeyse tum teknolojik aletleriniz çinde üretiliyor. mühim olan kimin ürettirdiği, hangi kaliteyle ürettirdiğidir

    haberleri iyi oku ona göre yorum yap. (araç albea bandı boşaldığı için orada üretilebilirmiş. tasarımını siz yapabilirsiniz. yedek parçalarını yapacak becerinizde var. ismini de siz koyabilirsiniz) DİYOR FIAT BAŞKANI. sence bu TÜRK MALI mı oluyor. biz illaki yüz de yüzü yerli olsun demiyoruz. ama fiat ile koç anadol ve tofaş tan da bildiğimiz gibi yerli otomobil üretmemizi istemiyor bu işin önünü kesmek istiyorlar. Hükümet ve halk oyuna gelmesin LÜTFEN
  • Bence Anadol Olmalı Anadol Diyince Aklıma Türkiye Ve Anadolu Geliyor
  • ponpiş
  • Semsang
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [C_a_N_e_R]

    quote:

    Orijinalden alıntı: *XhsyPhoiDeus*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Canzz

    quote:

    Orijinalden alıntı: suleymanmeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker_xxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: ekrem.kolu

    normal model AMG 1.6
    spor modelimiz VAYAMG 2.0 olabilir



    evdekiler uyanmasın diye zor tutuyom kendimi



    yarıldım

    öldüm

    2.0 mı naptın. bzmkilerin benzine parası yetmez tüpsüz satışa cıkmaması lazım o aracın :D mondeo alan nie satıo sanıyosunuz asdsadas
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erci501

    quote:

    Orijinalden alıntı: wardak

    türkiyenin su anda sizin istediğiniz anlamda %100 yerli otomobil üretmeye calışması sacmalık olur. tıpkı 5 işletme mezunu arkadasın gidip sanayide bi oto tamircisi acıp iş yapmaya calışmaları gibi birsey olur. bugune kadar otomobil üretmemiş bir ülkeyiz ( devrim'i saymazsak) ve bu denli tecrube isteyen bir işe kalkışırken tecrubeli bir ortakla iş birliği yapmamız normal. siz çıraklık yapmadan kuafor olmus marangoz olmus usta olmus birisini tanıyormusunuz hiç. fabrikayı koç kurar fiat da gelir burada otomobil yapma konusunda bize tecrubelerini aktarır. belirli bir sürede fiat ın ortaklığı sona erer ve tamamen yerli otomobilimiz yoluna yanlız basına devam eder. ayrıca su yok onlar cinde uretiliyor yok bunlar cinde uretiliyor diyen arkadaşlara hatırlatırım hayran hayran kullandığınız neredeyse tum teknolojik aletleriniz çinde üretiliyor. mühim olan kimin ürettirdiği, hangi kaliteyle ürettirdiğidir

    haberleri iyi oku ona göre yorum yap. (araç albea bandı boşaldığı için orada üretilebilirmiş. tasarımını siz yapabilirsiniz. yedek parçalarını yapacak becerinizde var. ismini de siz koyabilirsiniz) DİYOR FIAT BAŞKANI. sence bu TÜRK MALI mı oluyor. biz illaki yüz de yüzü yerli olsun demiyoruz. ama fiat ile koç anadol ve tofaş tan da bildiğimiz gibi yerli otomobil üretmemizi istemiyor bu işin önünü kesmek istiyorlar. Hükümet ve halk oyuna gelmesin LÜTFEN

    anlasmanın detaylarını bilmiyorum ama kısa bir süre içinde koç üretimi kendi bunyesinde bir fabrikaya kaydıracak ve fiat ile baglar kopacaksa evet yerli turk malı otomobilin ilk adımlarıdır benim için bu. zart die size alın otomobil kendisi mercedes'le kapışacak kalitede güle güle binin demelerini bekleyenimiz yoktur zaten aramızda. koç ve fiat için teorileriniz hakkında bir fikrim yok ama eğer hükümet destek verecekse anlaşma şartlarını belirleme konusunda da yetkisini kullanıp bu işin tofaş gibi sonuçlanmaması için gereken önlemi almalı.
  • Doğan V12 TDI QUATTRO

    Kartal AllRoad

    Şahin GT TFSI

    Keşke Alman ortaklığı olsaydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALEXİST

    Pek yerli otomobil sayılmaz ama madem Fiat yapacaksa bizimki de FİYAT olsun..
    Ya da borla çalışacaksa BORSCHE olsun.

    sesli güldüm lan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wardak

    türkiyenin su anda sizin istediğiniz anlamda %100 yerli otomobil üretmeye calışması sacmalık olur. tıpkı 5 işletme mezunu arkadasın gidip sanayide bi oto tamircisi acıp iş yapmaya calışmaları gibi birsey olur. bugune kadar otomobil üretmemiş bir ülkeyiz ( devrim'i saymazsak) ve bu denli tecrube isteyen bir işe kalkışırken tecrubeli bir ortakla iş birliği yapmamız normal. siz çıraklık yapmadan kuafor olmus marangoz olmus usta olmus birisini tanıyormusunuz hiç. fabrikayı koç kurar fiat da gelir burada otomobil yapma konusunda bize tecrubelerini aktarır. belirli bir sürede fiat ın ortaklığı sona erer ve tamamen yerli otomobilimiz yoluna yanlız basına devam eder. ayrıca su yok onlar cinde uretiliyor yok bunlar cinde uretiliyor diyen arkadaşlara hatırlatırım hayran hayran kullandığınız neredeyse tum teknolojik aletleriniz çinde üretiliyor. mühim olan kimin ürettirdiği, hangi kaliteyle ürettirdiğidir

    kardes menderes doneminde kapatilmadan once bu ulkede ucak motoru fabrikalari vardi,ta ki menderes hukumeti ucak fabrikalarini kapatana kadar.ucak fabrikalari traktor fabrikasi oldu sonra da hepten kapandi.tank fabrikasi vardi bu ulkede. avrupaya ucak satan, ucak ureten bi ulke araba yapmak icin fiatin ciragi mi olacak. cok kisitli imkanlarla cok kisa zamanda turk muhendsleri %100turk araba yaptilar zamaninda. bugun bu imkanlarla degil fiat mersedesten iyi arabalar yapariz,%100 turk,%100 kendi basimiza. ama baskalarinin isine gelmez o ayri.
  • Koklayan olsun
    benzin fiyatlarını biliyorsunuz
  • Ulan tartsinca ne anliyonuz sanki siz ureticeksiniz arabayi.

    Yok sen cahilsin yk sen bisey bilmiyosun.

    Tartisma ortami icin elinizden geleni yapmissiniz.
  • bi ara adı ETOX olan bir yerli üretim araba haberi vardı noldu o
  • Hani bazı çok bilmiş arkadaşlar diyor ya ee biz çıraklık yapmadan usta olamayız. Önce başkasının tasarımıyla başkasının üretim bandın da sözde yerli arabamızı yapalım sonra kendi fabrikamız da yaparız diyorlar.

    Dünyada ki hiç bir ülke araba parçaları yapmak ve birleştirmek konusunda Türkiye kadar aktif değil. Yıllardır bir çok araba, otobüs, kamyon firmasının üretim üstüyüz. Mühendislerimiz, ustalarımız, teknisyenlerimiz yıllardır bu üretim fabrikalarının içinde tasarımı başka ülkeye ait motor, şanzıman, diferansiyel, amortisör, kaporta, vs. ile iç içeler.

    Hayatında hiç üretim üstü olmamış İran bile kendi tasarımı ve kendi imkanları ile kendi arabasını yaptı piyasaya sürdü. İyi veya kötü sonuçta kendisi yaptı. G.Kore desen yine aynı bizden çok uzun yıllar sonra araba üretim üstü oldular ve yıllardır kendi arabaları var. Çin desen yine öyle eskiden Çinde bir tek fabrika yoktu. Son 10 yılda bir çok araba firması Çinde fabrika açtı ve Çinliler 10 sene içinde işi kaptı ve kendi tasarlayıp kendi yaptıkları arabayı piyasaya sürdüler.

    İran, G.Kore, Çin bunların hiç biri Türkiye kadar köklü bir araba, otobüs, kamyon parçası üretim ve montaj üstüne sahip değiller. Hepsi son 10-15 yılda araba üretim üstü oldular. Biz yıllardır Avrupa devletlerinin araba, kamyon ve otobüs üretim üstüyüz.

    Bizim mühendislerimiz, ustalarımız ve teknisyenlerimiz çoktan işi kaptılar. Çok rahat en baştan bir araba yaparlar. Ama birileri onlara destek olmalı mevcut işlerinde ki ile aynı maaşı veya daha fazlasını verip onları devlet desteği ile kurulan işsiz kalma ihtimalleri olmayan bir yerli araba üretim fabrikasına transfer etmek gerekiyor.

    Bu hain koçla falan olacak iş değil. Baksana fiatla ortaklaşa Türkiyenin yerli üretim arabasını karalayacaklar. Tofaşa ne olduysa bunada aynısı olacak. Bu ülkeye koç ailesi %100 yerli arabanın üretilmesi yönünden çok zarar verdi çok

    Elin İtalyanı, Fransızı, Almanı Türkiyenin adam gibi bir yerli arabası olsun ister mi istemez tabi

    Eğer İran, G.Kore ve Çinli mühendisler, ustalar, teknisyenler bizim kadar uzun bilgi birikimi olmadan bir araç yapabiliyorlarsa biz hayli hayli yaparız. Ama devletin istemesi ve desteklemesi önemli fakat bana hükümetin bu sözleri hiçte samimi gelmiyor. Çılgın proje gibi unutulup gidecek bu da yada koç fiat ortaklığının yaptığı %10 yerli bir otomobil olacak kimsede rağbet göstermeyecek yıllar içinde silinip gidecek

    Şuan internette bile arabayı oluşturan parçaların şemaları gezerken bence 2012 yılında araba yapmak hiç de zor değil. Üstelik bizim gibi yıllardır Avrupa' nın arabasının parçalarını yapıp montajlayan bir ülke için

    Eğer bizim mühendisler, ustalar, teknisyenler yıllardır bu fabrikalarda bir araba parçası nasıl tasarlarnır nasıl yapılır öğrenemedilerse fiat yapınca nasıl öğrenecekler.




    Umarım devlet bu oyuna gelmez.

  • ilker_xxx

    aynen katılıyorum sana...
  • Daha Almanya da BMW, Mercedes, Opel, Volkswagen, Porche fabrikalarında çalışan yıllardır kaşarlaşmış mühendis, ustabaşı, usta ve teknisyenlerimizi saymıyorum bile

    Gerektiğinde o vatandaşlarımızdan bile destek alırız. Eğer maaş ve işsiz kalmama garantisi verilsin seve seve Almanya dan kalkıp Türkiye kurulacak bir yerli otomobil fabrikasında çalışmaya gelirler.

    Tabi can güvenlikleri de önemli daha aselsan mühendislerimize sahip çıkamıyoruz. 4-5 tane kritik mühendisimiz cinayete kurban gitti.

    Elin ABD lisi, Rusu, İranlısı, vs. bilim adamını yerin altında saklar. Ona yerin altında tehlikelerden izole bir yaşam sunar. Biz daha kritik bilim adamlarımıza koruma vermekten aciz bir ülkeyiz.

    Biz diyorum ama aslında biz değiliz anlayın işte devlet. Bugüne kadar geliş bütün hükümetler bundan sorumlu

    Bir ülkenin devleti isterse ve destek verirse o ülke her şeyi yapar.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.