Şimdi Ara

Yerli otomobile yeni transfer: Üretimden sorumlu isim belli oldu (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
3.498
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • willyyyyy W kullanıcısına yanıt
    Belki bekçiyi işten çıkartmazlar da... 400 dolar maaşını 300 dolara indirirler.

    Bekçi daha az market alışverişi yapar, kaliteli ürünler yerine market markalarını alır..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Makulden beklentinin ne olduguna bagli.

    Bugun Tesla model Y 52 bin dolar vergisiz, vergi ile 500 bin TL ediyor (hani hic ulasim vs koymadan.)


    Simdi yerli arac 400-450 bine cikarsa elektrikli bir araca ya da rakiplerine gore ucuz veya makul denebilir.


    Ama yerli uretim Egea mesela 110dan basliyor 200 e gidiyor. Hadi ortalama 150 diyelim. Bu sekilde bakinca makul demek zor olacaktir.


    Yani kisaca ozelliklerine gore fiyati makul olabilir ama ucuz arabaya binmek isteyen biri icin makul olmayacaktir.


    Ayni dediginiz gibi devlet acaba benzinli bir yerli araba alinca mi daha karli olacak yoksa TOGG mu?

    150 bin TLlik EGEA aldiginda zaten bunun 3te biri vergi, devletin cebinden 100 bin TL cikmis oluyor. Yerlilik oranida yuzde 50 desen sadece 50 bin TLsi yurtdisina gidiyor.

    Ama 450 bin TLlik TOGG aldiginda vergisiz hali ile devletin cebinden 300 bin cikacak, bununda gene yarisi yurtdisina gitse 150 bin TL de yurtdisina gitmis olacak.

    Ama ne olacak benzin yakmayacak elektrik kullanacak buradan da bir kar edilecek. Ama iste o kar bastan verilen parayi karsilayacak mi?


    Ha derlerse ki biz Mercedes makam arabalarini TOGG ile degistirecegiz mesela o zaman karli olabilir (ki sanmiyorum)


    Dediginiz gibi fiyat belli degil ama elektrikli bir aracin maliyetleri belli.



    Alıntıları Göster

    Yerli üretim diye lanse edien arabaların %95 i yurtdışından geliyor yapboz birleştirir gibi TR de birleştiriliyor sonra yerli. Yemesinler bizi. O yüzden TOGG yapsın arabayı devlette gidip fiat ford toyota alacağına togg alsın, sonuna kadar desteklerim.





  • kediterbiyecisi kullanıcısına yanıt

    Soylediginiz bilgi dogru degil. Ozellikle Fiat ve Renault da yerlilik orani cok yuksek. Yuzde 60-70 civari.

    TOGG un aciklanan yerlilik orani yuzde 51 ilk baslangic. Ileri de yuzde 68 hedef diye acikladilar.


    Yine yap boz dediginiz sey butun dunyadaki otomobil fabrikalariyla ayni sey. Araba fabrikasi demek zaten parcalari birlestirmek ve boyamaktir. Araba fabrikasinin icinde parca uretilmez. Yani Turkiyedeki fabrikalarin Dunyadaki fabrikalardan hic bir farki yoktur. TOGGda ayni isi yapacaktir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 22 Eylül 2020; 15:6:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Godot’yu Beklerken...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • azizfikri A kullanıcısına yanıt
    De gözüm de sen mutlu olacaksan hiç sorun değil. Ama sen makarnayı kıs azıcık. kafan daha iyi çalışır da etrafında olan biteni görürsün belki. Selametle...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMistanbul

    Hazırı alırsan sadece halk kazanır. Ama kendin yaparsan öyle mi :) Cengiz İnşaat vb firmalar taş mı yesin?



    Alıntıları Göster

    Ahahaha haklısın kral, burası ortadoğu çöplüğüydü unuttum iyi hatırlattin :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Ah ah.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Araçla ilgili bir gelişme olmayınca, işe girenler bile haber oluyo.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    2023’de makarna ve kömürün hediyesi olarak her eve bir togg verecekmiş hükümet

    güzeldi 

  • Cahilleri az aydınlatalım

    Ilk olarak togg devletin değil......devlet destekli özel sektörün (Anadolu Grubu (%19), BMC (%19), Kök Grubu (%19), Turkcell (%19), Zorlu Holding (%19) ve TOBB (%5)),

    ikinci olarak aracın protatipi hazır ve fabrikanın temelleri atıldı..daha ne gelişme olacak..

    Son olarak öğrenin şunu , esas önemli olan ürünün kimin geliştirdiği yada nerde üretildiği değil haklarının kimin elinde bulundurduğu.....

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.