Şimdi Ara

'Yerli' otomobilden daha Yerli otomobiller olması (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
5.535
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
71 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Gktupc G kullanıcısına yanıt
    Konu burada üretecek firmanın kabiliyetinden çok ülkenin teknoloji ve aramalı üretim kabiliyeti. Örneğin bizim ülkemizde otomobillerde kullanılan mühendislik çeliği neredeyse üretilmiyor, otomobilin iç dizaynı ve aksesuarlarında tüm o gördüğünüz plastik ve kompozit malzemelerin hammaddesi olan termoplastik üreten bir tesisimizde yok tamamen ithal. Sensör üreten, gerçek anlamda sıfırdan devre kartı üreten, otonom araçlar için lidar üreten bir firmamızda yok. Lityum iyon batarya hücreleri üreten bir firmamızda yok en fazla ithal hücreleri burada paketliyoruz.

    Bu yazdıklarımın hiçbiri bir otomotiv firmasının üreteceği şeyler değil, bunlar firmaların satın alacağı şeyler. Eğer ülke olarak sen sanayine yerli hammadde ve aramalı sağlayamıyorsan ondanda yerlilik oranını yükseltmesini bekleyemezsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    % 60 batarya maliyeti biraz abartı olmamış mı hocam sizce de ?

    zaten yerlilik oranı derken ülkemizde üretilen parçalar, yabancı firma dahi üretiyor olsa, hesaba katılacak muhtemelen parça oranına bakılacak maliyet değil de.
    Maliyet olarak hesaplanması lazım mantıken. Parça oranı pek ölçülebilecek bir şey değil.
  • Önemli olan firmanın senin olması. Firmanın sahibi yabancı olduğu sürece sana faydası istihdam, belki yan sanayi, ihracat verisinden ibaret. İhracat verisi diyorum çünkü adam arabayı sattıktan sonra senin ülkendeki fabrikaya yetecek kadar para ülkende kalıyor sadece. Bir zamanlar insansız hava uçağının da sadece parçalarını üreterek başladık. Bazı insanlar gerçekten uzun vadeli yatırımı anlayamıyorlar. Günümüzde köklü otomobil firmaları bile maliyeti düşürmek için kendi ürettiği parçayı bırakıp başka firmadan parça kullanıyor. Önemli olan yerli olmasından çok ülkeye kazandıracağı para. Öyle bir kafa var ki bazı insanlarda ABD de olsa İPhone yerli üretim değil diye firmayı eleştirirecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yerlilik meselesi biraz karisik aslinda.

    Sizin bahsettiginiz acidan bakarsak

    Toyota chavrolet den daha amerikan bir arabadir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önemli olan markanın yerli olması,otomotiv de hiçbir marka ilk etapta yüksek yerlilik oranıyla çıkamaz saygılarımla.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Ekranı vestel yada casper yapmaları gerekki yurtdışından getirilip damgası basılsın yerli firmalarda insanları düdüklesin sonuçta yerli oto

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Otonom araç peşinde olduklarını sanmıyorum lidar ve çoğu sensörü eleyebiliriz. Çeliği üretmemizi asla beklemiyorum, ancak aracın temel sistemlerinib know-how u varsa elimizde bence bu bile başarıdır. Pil vs gibi şeylere hiç girmeyeceğim, yerli lityum hücreleri üretmeyi denediğini iddia eden firma var ama bu seviyeye gelebileceklerini sanmam. Kısacs bence %100 yerli dedikleri şeyi hiç söylememiş olsalardı, gayet yerli bir çalışma diyebilirdik. Belki çelik nasıl işlenir öğrenmeyiz ama araç nasıl tasarlanır öğrenebilriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gktupc

    Otonom araç peşinde olduklarını sanmıyorum lidar ve çoğu sensörü eleyebiliriz. Çeliği üretmemizi asla beklemiyorum, ancak aracın temel sistemlerinib know-how u varsa elimizde bence bu bile başarıdır. Pil vs gibi şeylere hiç girmeyeceğim, yerli lityum hücreleri üretmeyi denediğini iddia eden firma var ama bu seviyeye gelebileceklerini sanmam. Kısacs bence %100 yerli dedikleri şeyi hiç söylememiş olsalardı, gayet yerli bir çalışma diyebilirdik. Belki çelik nasıl işlenir öğrenmeyiz ama araç nasıl tasarlanır öğrenebilriz
    Araç nasıl tasarlanır zaten biliyoruz orada bir problem yok ki bize yerli hammadde ile rekabetçi araç üretebilecek altyapı lazım.

    Tüm kritik parçaları dışardan temin ederek ürettiğin maliyetle nasıl rekabet edip ürün satacaksın yurtdışına kendi markanla.

    Bunu sadece ağır ticaride yapabiliyoruz o da emek yoğun üretim sayesinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ya üye sen niye bu kadar basit düşünüyorsun. Yazacağım şimdi ceza alacağım ama yeminlen yazacaklarımı hak ediyorsun.

    20 30 yıllık araba sanayimiz olan ve benzinli ile dizel teknolojisi ile daha dünya da bile elektrik üzerine teknolojilerin yeni yeni yaygınlaşmaya başladığı ve daha geçmişi 10 yıllık bir teknolojisi olan elektrikli araç konsepti ile 100 yıllık mazisi olan içten yanmalı motor teknolojisini karşılaştıracak kadar nasıl basit bir düşünceye sahip olabiliyorsun aklım almıyor.

    Hem de ülkemiz 10 yıllık yeni olan elektrikli teknolojisinde yüzde 50 diye iddia ettiği bir oranla piyasaya giriş yapmaya çalışıyor üretimi bize ait olacak olan menşeisi inşallah bizim olacak olan teknolojiyi rezil edeceğim diye su düştüğünde basit düşünceyi görüyorum ya diyecek bir şey kalmıyor. Yazık yazık.

    Benzinli / dizel ve geçmişi 100 yıllık maziye sahip olan teknoloji ile günümüzün ve geleceğin teknolojisi olacak olan geçmişi 10 yıl gibi bir süreye sahip olan teknolojiyi bir tutmak. İşte kalite bu kadar olur insanımızda. Neden ilerleyemiyoruzun en net cevabı. ;) ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Araç tasarlamayı bildiğimizden emin misiniz ben burada sadece kaporta dan bahsetmiyorum. Ön arka takım vs de dahil bahsediyorum. Hammadde sıkıntısı hemen çözülemeyebilir, ama üretimin mühendisliğini öğrenirlerse(ki ben bundan şüpheliyim) ileride daha büyük işler denenebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gktupc G kullanıcısına yanıt
    Tamamen Türkiye'de Türk mühendislerce tasarlanan tüm testleri ve belgelendirilmesi ve ülkemiz kaynakları ile yapılan modeller mevcut. Bunun yanı sıra bırakın ülkemizi buradaki bazı firmaların yurtdışındaki fabrikalarının mühendislik faaliyetleri bizim ülkemizdeki bizim mühendislerimiz tarafından yapılıyor.

    Hatta size şöyle bir bilgi vereyim daimler firmasının otonom araç yazılımı bizim ülkemizde bir firma tarafından yapılıyor. Ford otonom kamyonu Türk mühendisler geliştirdi.

    Bizim mühendislerimiz yeterli ve hatta fazla, ülke sanayi mühendislerimize yetmediği için geçen sene yüzlerce otomotivde tecrübeli mühendislerimiz yurt dışına gitti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    İlgili firmayı biliyorum, ancak burada olay şu yurtdışına geliştirirsen oraya ait olur. Kendi firmanda o mühendisleri çalıştırıp bilgi aktarımı yapman lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çinli irili ufaklı 100ün üzerinde otomobil üreticisi var. Elektrikli araçlar konusunda da tecrübeliler. Çinde elektrikli araçlara teşvik bir hayli fazla. Sıfırdan üretmek yerine böyle bir markayla ortaklık yapılıp üretim zamanla tr'ye kaydırılabilir.
  • Gktupc G kullanıcısına yanıt
    Yurtdışına geliştirme gibi bir durum yok bu firmalar bizim ford otosan, tofaş vs. Bu mühendislerde bizim itü, odtü, boğaziçili çocuklar. Marka bizim değil çünkü marka algımız yok. Bugün koç grubu koç marka araç yapmak istese 2 senede tamamen yerli mühendislik ve tasarımla piyasaya sürer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Hocam bakın olay çok basit, ben bir mühendisim ve diyelim ki x ülkesi merkezli y firmasında çalışıyorum. Benim tasarladığım her şeyde y firması büyük bir hakka sahiptir ve genellikle ürünün pazarlamasına vs onlar sahip olur. Dolayısı ile ürün %100 yerli diyip duran insanlsr için x ülkesine aittir. %100 yerli diyip duran insanların dediğinin olması için benim Türkiye merkezli ve yurtdışı ortağı olmayan bir firma da çalışıp geliştirme yapmam gerekli. Koç grubu dahi ar ge yapmadan araba geliştiremez. Sıfırdan içten yanmalı motor piyasasına araç geliştirmek ve bunu global pazarda satmak zor bir iş. Bizim yapabileceğimiz en mantıklı şey, mevcut bir firmaya ortak olup ülkede fabrikalar açtırıp bu esnada da arge ye para ayırmaktı. Onun yerine hazır bi platform alındı gaz alınsın diye, sonra da araba geliştirsib diye ortaklık kurdurdular. Bu adamlar eğer ki bunca süredir reklam dışında bir iş yaptılarsa evet ortaya bir şey çıkar, ama eğer yattılarsa kusura bakmayın istedikleri firmadan mühendis getirsinler o tren kaçtı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.