Şimdi Ara

'Yerli' otomobilden daha Yerli otomobiller olması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
5.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
71 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "Yola çıkış noktasındaki yüzde 50'lik oran gayet iyi bir oran."

    Yerli Otomobil Ceo'muzun açıklaması bu. Yani bu kadar gündemde olan otomobilimiz hepi topu %50 yerliymiş.

    Türkiye'de üretilen otomobillerin yerlilik oranına bakalım;

    Ford Otosan

    Tourneo/Transit Courier Ticari N1 Dizel Manuel Hepsi 53.92 %



    TOFAŞ FIAT


    Egea Sedan Binek M1 Dizel Manuel/Otomatik Hepsi 54,2

    Egea Sedan Binek M1 Benzin Manuel/Otomatik Hepsi 60,6

    Egea Hatchback Binek M1 Dizel Manuel/Otomatik Hepsi 51,5

    Egea Hatchback Binek M1 Benzin Manuel/Otomatik Hepsi 57,6

    Egea Station Wagon Binek M1 Dizel Manuel/Otomatik Hepsi 51,3

    Egea Station Wagon Binek M1 Benzin Manuel/Otomatik Hepsi 56,5

    Doblo Panoroma Binek M1 Dizel Manuel Hepsi 51,4

    Fiorino Panoroma Binek M1 Dizel Manuel Hepsi 55,5

    Doblo Cargo/Combi Ticari N1 Dizel Manuel Hepsi 51,7

    Fiorino Cargo/Combi Ticari N1 Dizel Manuel Hepsi 52,0

    Pratico Ticari N1 Dizel Manuel Hepsi 50,3



    OYAK Renault


    Clio IV Hatchback M1 Dizel Manuel (6+1) Joy 55,80


    Clio IV Sport Tourer M1 Dizel Manuel (6+1) Joy 56,10


    Megane IV Sedan M1 Benzin Manuel (6+1) Icon 54,90



    Hyundai Assan


    Hyundai i10 Binek Araç IA M1 Hepsi Hepsi Hepsi 61,00

    Hyundai i20 Binek Araç GB M1 Hepsi 62,00




    Toyota

    Corolla 1,3 E15EJ(A) M1 Benzin Manuel 55,00

    Corolla 1,4 E15EJ(A) M1 Dizel Manuel 53,00

    Corolla 1,4 E15EJ(A) M1 Dizel MMT Otomatik 51,00

    Corolla 1,6 E15EJ(A) M1 Benzin Manuel 56,00

    Corolla 1,6 E15EJ(A) M1 Benzin CVT Otomatik 52,00

    C-HR 1,2 Axit M1 Benzin Manuel 53,00

    C-HR 1,2 Axit M1 Benzin CVT Otomatik 51,00

    C-HR 1,8 M1 Hibrit CVT Otomatik 45,00

    Listeden de gördüğümüz kadarıyla hali hazırda %60'ın üzerinde yerli üretim yapan 'sözde' ithal araçlar mevcut.

    %50 yeterliyse boşuna masraf yapmasınlar. Şuanda kullandığım %52 ile çok daha yerli.

    %60'ın üzerinde yerli üretim yapan Hyundai ASSAN'ı da bu konuyla bir kere daha tebrik edelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Çok basit bir hesap var. Elektrikli aracın maliyetinin %60tan fazlası batarya. Türkiyede batarya üreten firma var mı yok, en fazla paketleyen firma var orada da hammadde lityum mecbur dışarıdan alınacak zaten dünya da 2 yerden temin ediliyor. Aracın %30u zaten kafadan batarya hammaddesi olarak gitti, kalan kısımda lidarlar, sensörler, ekranlar, yüksek gerilim kablolama, rejeneratif fren sistemi bunların tamamı mecburen ithal. Yani %50 bile çok çok zor.
    Kusura bakmayın sayın @doblocu . Sizin kafanızdakiler yüzünden ülkemizi mevcut durumda ve bu yerli otomobil konusu tartışılır durumda.
    1.ci olarak herkesin şunu kafasına sokması lazım. Başlamadan ilerleme kaydedemezsin. Direk mükemmel olamazsın. Bu yüzden başlamak daha önemlidir. Ama dersen ki işin altında atak helikopteri gibi çarpıtmalar olmasın ona bişey demeyiz.
    Üretilen bir aracın isminden fabrikasına, tasarımına, gelişim yönüne ve üretimin gelecek ile ilgili kararlarının tamamen senin elinde olması gibi yetkilere sahip olmaya ihtiyacın var. Elinde olsa Honda burada üretmeye devam etsin istersin ama karar senin elinde değil. VW Türkiye'yi seçsin istersin ama karar senin elinde değil.
    Pek çok şeyi Türkiye'de üretilen hatta bazı parçaları Türkiye'de tasarlanan otomobiller ya da kamyonlar varsa da bunlar sonuçta bize ait değil. Dünya'da Türk çalışanı, hatta mühendisi, tasarımcısı Türk olan şirketler var ama bu onları Türk markası yapmıyor.
    Akaryakıtlı motorları (bu işte en azından bir üretici olabilme imkanı varken) kaçırmış olan ülkemizin bu elektrik ve yazılım ağırlıklı çağı da kaçırması, bir üretici, teknoloji sahibi olma imkanından yoksun kalması kabul edilemez telafi edilemez ya da telafi edilmesi çok zor olur.
    Maalesef bu sürece tarihimizin en fiyasko hükümeti ve kötü zihniyete sahip milleti olarak giriyoruz. Evet en kötü milleti. Nasılsanız öyle yönetilirsiniz.
    Ülkemize değer katacak bizi ilerletecek şeylerden de onlara yatırım yapmaktan da uzak , yaklaşacağına dair de hiç ışık göstermeyen bir yönetim ve ona bağlılıktan vazgeçmeyen dizilerle dünyaya hükmettiği zannına kapılan halk.

    Peki devlet böyle de zenginler ya da halk daha mı iyi? hayır.
    Hep verdiğim örnek aksa jeneratör.
    Adamlar yıllardır yapıyor bu işi ve en büyük giderleri olan içten yanmalı motoru üretmek ya da yerli olarak böyle projesi olan birine destek şeklinde bir planları kesinlikle yok. Bu kadar gelişime kapalı adamlar. Bütün düşündükleri para kazanmak. Mümkün olan en az efor, en az yatırım, en yüksek ve en kısa zamanda gelecek kar.
    Bir Yahudi iş adamı petrol ürünleri ile üretilecek ilaçlar olduğunu görünce bunlara yatırım yapıp o işi kapmakla kalmamış üniversitelere para akıtıp bu konuda yapılacak sağlık araştırmalarının finanse etmiş, bu yöne kanalize etmiş. Yani adam tekel haline gelip canan Karatay gibi yoluna taş koyacak açıklama yapanları aforoz edebilecek, kendi kendini koruyan, yahudi için sistemi giyotinlerle savunan beyni yıkanmışlar üretecek duruma gelene kadar konuya parayı basmış. Sonuç hakkında muhalif söz söylenemez bir gelir kaynağı. Bunu çok fazla alanda yaptılar. Bizimkiler ise uzun süreçte daha fazla gelir getirecek ama kısa zamanda getirisi olmayan ve emek çalışma ve azim gerektiren işlerle hiç ilgilenmiyor.
    Honda ice yaptığı için jeneratör de üretiyor, Aksa jeneratör yapıyor motor başkasının malı. İnsan en azından küçük bir arge merkezi kurup 10-15 mühendis koyar bi de yıllık bütçe ayırır. En azından ilk önce iki silindir bir motor yapmaya çalışır. Eminim bunu biraz idealist mühendisler işe alsalar bir iki yılda başarırlar.
    Merhum Erbakan hoca başak motoru yaptığında açılan ihale için götürmüş (rakamları atıyorum), bu 3.0 lt yakıyor saatte, yabancılarınki 2.7 yakıyor, bunu alamayız demişler. Gittik çalıştık 2.6 yakanı yaptık gene almadılar diyor.
    Hâlbuki 3.0 yakan yerli motor bile bizim için daha ekonomik idi. Niye ekonomideki çarpan çoğaltan etkisi döngüsünü kuracaktı. Bu aynı zamanda senin dediğin şeye de geliyor. Sadece %50 için niye biz yapalım? diyorsun. Bi de şöyle sor %60 ını biz üretirken para niye dışarıya aksın?
    Önce 3.0 lt/s yakan su motorunu yaptın, sonra daha iyisini o temel üstüne yaparsın, yakıttan tasarruf da gelir. Sonra bunu nasıl daha ucuza üretebiliriz dersin o da olur. Sonra dersinki ya biraz da sessizini yapalım o da olur. Ama o ilk 3.0 yakan yapılmasa hiç biri olmaz. Oldu mu, Olmadı. Neden çünkü 2,7 yakan yabancı versiyonu vardı ve devletçi olmayan bi hain cebine koyduğu üç beş kuruş için yabancı olanı aldı.
    2017'de forumda bir konudan alıntı yaptığım resime bakarsanız, araba ile ilgili bir çok sanayimiz mevcut. Bazı firmalarda fiilen bulunan biri olarak, bazılarının satışını gerçekleştiren biri olarak yapma yetimiz var. Zaten yukarıdaki oranlar da doğru. "%50 yerli olacak" açıklamasını yapan bir kişi, bu işlerin içerisine tam olarak girememiştir..

    Listenize bile giremiyen ve Amerika'dan ülkemize gelen teknolojisini burada geliştirmek isteyen bir Türk.

  • Elmayla armutu kıyaslıyorsunuz. Yerli araç için %50 oran elektrikli araç için hedeflenen rakam ki yakalanabişeceğini sanmıyorum. Yukarıdaki araçların tamamı geleneksel içten yanmalı motora sahip araçlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok basit bir hesap var. Elektrikli aracın maliyetinin %60tan fazlası batarya. Türkiyede batarya üreten firma var mı yok, en fazla paketleyen firma var orada da hammadde lityum mecbur dışarıdan alınacak zaten dünya da 2 yerden temin ediliyor. Aracın %30u zaten kafadan batarya hammaddesi olarak gitti, kalan kısımda lidarlar, sensörler, ekranlar, yüksek gerilim kablolama, rejeneratif fren sistemi bunların tamamı mecburen ithal. Yani %50 bile çok çok zor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Günümüzde Zoe bile 200 binden satılıyor bizim yerli aracımız 150 üstü olacaksa boşuna yapmasınlar hiç gerek yok.

    Elektrikliden önce kendi insanımız alabilsin diye araç yapmak lazım. Kendi insanına bile bu aracı satamıyorsan nasıl marka olacaksın ? Avrupa'da bir anda pazara girmek kolay mı ? Kaldı ki oradaki rekabet çok daha çetin çünkü araçlar arasında 1000-1500 Euro / Sterlin fark oluyor.


    Aman neyse zaten seçim haberleri geçiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Günümüzde Zoe bile 200 binden satılıyor bizim yerli aracımız 150 üstü olacaksa boşuna yapmasınlar hiç gerek yok.

    Elektrikliden önce kendi insanımız alabilsin diye araç yapmak lazım. Kendi insanına bile bu aracı satamıyorsan nasıl marka olacaksın ? Avrupa'da bir anda pazara girmek kolay mı ? Kaldı ki oradaki rekabet çok daha çetin çünkü araçlar arasında 1000-1500 Euro / Sterlin fark oluyor.


    Aman neyse zaten seçim haberleri geçiniz
    Zoe yi satmamak için bilerek o fiyat istiyorlar ve siparişe bile neredeyse yok diyorlar gidip isteyin direk clio almanız için yoğun çaba harcıyorlar neden nedeni ileriye dönük servisden daha çok kazanç . Yerli marka adı altında bir araç yapsınlarda ölmeden görsek bari ,biryerden başlasınlar isterse %30 u yerli olsun zamanla geliştikçe oran artar önemli olan başlamak , görecez bakalım yıl sonu tanıtacaklarmı bana çok inandırıcı gelmiyor eskiden gösterdikleri yalandan kamuflajlı saab gibi olmasında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    % 60 batarya maliyeti biraz abartı olmamış mı hocam sizce de ?

    zaten yerlilik oranı derken ülkemizde üretilen parçalar, yabancı firma dahi üretiyor olsa, hesaba katılacak muhtemelen parça oranına bakılacak maliyet değil de.
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Hayır değil geleneksel içten yanmalı bir aracın motorunu çıkarın. Elektrikli bir araç için %27-32 aralığında bir oran kalır kalan 8-13 elektrikli motor ve şarj ünitesi kalan %60 batarya. Türkiyede bunları üreten şirket yok zaten mesele orada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 50 bin liraya modernize edilmiş Şahin 2019 yapsalar hiç abartmıyorum milyon satar.
    100 bin lira olduktan sonra yerli olsa nolur yabancı olsa nolur?

    Vatandaşa uygun fiyat olacak ki arabanın anlamı olsun.
  • Gny* kullanıcısına yanıt
    100 bin liraya elektrikli araç yapsınlar biz almasakta olur zaten 1 milyon avrupaya satarlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    100 bin liraya elektrikli araç yapsınlar biz almasakta olur zaten 1 milyon avrupaya satarlar
    100 bin lira dediğin 15 bin euro hadi biraz daha koysunlar 20 bin euro olsun. 20 bin Euroya 10larca elektrikli araç var. Haaa bataryası 400 km dersin o zaman yok satar
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    20 bin Euro ya halihazırda satılan tamamen elektrikli bildiğimiz manada c segmenti bir araç örneği verir misiniz? Mümkünse Çin iç pazarına satılan Çin üretimi olmayan bir araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Bakın bu araç otomobil dahi değil motosiklet kategorisinde 12000 euro fiyatıyla inanılmaz sipariş aldı.

    https://www.micro-mobility.com/en/experience-micro/microlino

    Dediğiniz ücretlere hele ki türkiyede üretilecek gerçek manada bir otomobil imkansız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    40 50 civarında olsa ülkemizde de sipariş alır. Çok güzel bekar ve çocuksuz çiftler için ideal.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diğerlerini bilmem ama Egea Sedan ilk çıktığında Tofaş yerlilik oranı yüzde 70 diye açıklama yapmıştı ve birkaç sene içerisinde yerlilikte yüzde 90'ı yakalayacaklarını söylüyorlardı. Bir şey oldu da yerlilik oranı mı düştü anlamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    20 bine yok da 30 bin'e Tesla Model 3 var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _RaGoN_ _ kullanıcısına yanıt
    Ülkemizde üretilen hiçbir binek otomobil %90 oranı yakalayamaz. Çok basit olarak arabanın bildiğiniz sac kısmı dahi rulo halinde yurtdışından geliyor çünkü ülkemizde mühendislik çeliği üretimi çok kısıtlı. Renault dışında motorunu Türkiye'de üreten yok, egzoz arıtma sistemlerini, aktif-pasif güvenlik sistemlerini, şanzımanı, sensörleri üreten bir yerli firma yok.

    Örneğin egeayı ele alalım, motoru, şanzımanı, dpfi, katalitik konvertörü, diğer egzoz filtreleri, sensörleri, multimedya sistemleri, kompozit malzeme polyesteri, abs, esp, asr vs vs güvenlik sistemleri yurtdışından gelirken bırakın %90ı %70i nasıl sağlasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _RaGoN_ _ kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz model 3ün 49 kwlık ancak 300 km menzile sahip baz modeli ve satış fiyatı çeşitli teşvikler öncesi 39.500 euro olacak muhtemelen uzun menzile sahip modeli 49.500 euro. Yerli aracın otonom olacağı bilgisini yine paylaştı ceo, bu ücretlere ilave 7000 bin Euro otonom sürüş paketi dahil değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2017'de forumda bir konudan alıntı yaptığım resime bakarsanız, araba ile ilgili bir çok sanayimiz mevcut. Bazı firmalarda fiilen bulunan biri olarak, bazılarının satışını gerçekleştiren biri olarak yapma yetimiz var. Zaten yukarıdaki oranlar da doğru. "%50 yerli olacak" açıklamasını yapan bir kişi, bu işlerin içerisine tam olarak girememiştir..

    "Yerli" otomobilden daha Yerli otomobiller olması
  • Listenize bile giremiyen ve Amerika'dan ülkemize gelen teknolojisini burada geliştirmek isteyen bir Türk.

  • Üretilmeyecek aracın muhabbetini yapıyoruz yıllardır aynı terane

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.