< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Çok basit bir hesap var. Elektrikli aracın maliyetinin %60tan fazlası batarya. Türkiyede batarya üreten firma var mı yok, en fazla paketleyen firma var orada da hammadde lityum mecbur dışarıdan alınacak zaten dünya da 2 yerden temin ediliyor. Aracın %30u zaten kafadan batarya hammaddesi olarak gitti, kalan kısımda lidarlar, sensörler, ekranlar, yüksek gerilim kablolama, rejeneratif fren sistemi bunların tamamı mecburen ithal. Yani %50 bile çok çok zor.
|
50 bin liraya modernize edilmiş Şahin 2019 yapsalar hiç abartmıyorum milyon satar.
100 bin lira olduktan sonra yerli olsa nolur yabancı olsa nolur? Vatandaşa uygun fiyat olacak ki arabanın anlamı olsun. |
100 bin liraya elektrikli araç yapsınlar biz almasakta olur zaten 1 milyon avrupaya satarlar
|
Kusura bakmayın sayın @doblocu . Sizin kafanızdakiler yüzünden ülkemizi mevcut durumda ve bu yerli otomobil konusu tartışılır durumda.
1.ci olarak herkesin şunu kafasına sokması lazım. Başlamadan ilerleme kaydedemezsin. Direk mükemmel olamazsın. Bu yüzden başlamak daha önemlidir. Ama dersen ki işin altında atak helikopteri gibi çarpıtmalar olmasın ona bişey demeyiz. Üretilen bir aracın isminden fabrikasına, tasarımına, gelişim yönüne ve üretimin gelecek ile ilgili kararlarının tamamen senin elinde olması gibi yetkilere sahip olmaya ihtiyacın var. Elinde olsa Honda burada üretmeye devam etsin istersin ama karar senin elinde değil. VW Türkiye'yi seçsin istersin ama karar senin elinde değil. Pek çok şeyi Türkiye'de üretilen hatta bazı parçaları Türkiye'de tasarlanan otomobiller ya da kamyonlar varsa da bunlar sonuçta bize ait değil. Dünya'da Türk çalışanı, hatta mühendisi, tasarımcısı Türk olan şirketler var ama bu onları Türk markası yapmıyor. Akaryakıtlı motorları (bu işte en azından bir üretici olabilme imkanı varken) kaçırmış olan ülkemizin bu elektrik ve yazılım ağırlıklı çağı da kaçırması, bir üretici, teknoloji sahibi olma imkanından yoksun kalması kabul edilemez telafi edilemez ya da telafi edilmesi çok zor olur. Maalesef bu sürece tarihimizin en fiyasko hükümeti ve kötü zihniyete sahip milleti olarak giriyoruz. Evet en kötü milleti. Nasılsanız öyle yönetilirsiniz. Ülkemize değer katacak bizi ilerletecek şeylerden de onlara yatırım yapmaktan da uzak , yaklaşacağına dair de hiç ışık göstermeyen bir yönetim ve ona bağlılıktan vazgeçmeyen dizilerle dünyaya hükmettiği zannına kapılan halk. Peki devlet böyle de zenginler ya da halk daha mı iyi? hayır. Hep verdiğim örnek aksa jeneratör. Adamlar yıllardır yapıyor bu işi ve en büyük giderleri olan içten yanmalı motoru üretmek ya da yerli olarak böyle projesi olan birine destek şeklinde bir planları kesinlikle yok. Bu kadar gelişime kapalı adamlar. Bütün düşündükleri para kazanmak. Mümkün olan en az efor, en az yatırım, en yüksek ve en kısa zamanda gelecek kar. Bir Yahudi iş adamı petrol ürünleri ile üretilecek ilaçlar olduğunu görünce bunlara yatırım yapıp o işi kapmakla kalmamış üniversitelere para akıtıp bu konuda yapılacak sağlık araştırmalarının finanse etmiş, bu yöne kanalize etmiş. Yani adam tekel haline gelip canan Karatay gibi yoluna taş koyacak açıklama yapanları aforoz edebilecek, kendi kendini koruyan, yahudi için sistemi giyotinlerle savunan beyni yıkanmışlar üretecek duruma gelene kadar konuya parayı basmış. Sonuç hakkında muhalif söz söylenemez bir gelir kaynağı. Bunu çok fazla alanda yaptılar. Bizimkiler ise uzun süreçte daha fazla gelir getirecek ama kısa zamanda getirisi olmayan ve emek çalışma ve azim gerektiren işlerle hiç ilgilenmiyor. Honda ice yaptığı için jeneratör de üretiyor, Aksa jeneratör yapıyor motor başkasının malı. İnsan en azından küçük bir arge merkezi kurup 10-15 mühendis koyar bi de yıllık bütçe ayırır. En azından ilk önce iki silindir bir motor yapmaya çalışır. Eminim bunu biraz idealist mühendisler işe alsalar bir iki yılda başarırlar. Merhum Erbakan hoca başak motoru yaptığında açılan ihale için götürmüş (rakamları atıyorum), bu 3.0 lt yakıyor saatte, yabancılarınki 2.7 yakıyor, bunu alamayız demişler. Gittik çalıştık 2.6 yakanı yaptık gene almadılar diyor. Hâlbuki 3.0 yakan yerli motor bile bizim için daha ekonomik idi. Niye ekonomideki çarpan çoğaltan etkisi döngüsünü kuracaktı. Bu aynı zamanda senin dediğin şeye de geliyor. Sadece %50 için niye biz yapalım? diyorsun. Bi de şöyle sor %60 ını biz üretirken para niye dışarıya aksın? Önce 3.0 lt/s yakan su motorunu yaptın, sonra daha iyisini o temel üstüne yaparsın, yakıttan tasarruf da gelir. Sonra bunu nasıl daha ucuza üretebiliriz dersin o da olur. Sonra dersinki ya biraz da sessizini yapalım o da olur. Ama o ilk 3.0 yakan yapılmasa hiç biri olmaz. Oldu mu, Olmadı. Neden çünkü 2,7 yakan yabancı versiyonu vardı ve devletçi olmayan bi hain cebine koyduğu üç beş kuruş için yabancı olanı aldı. |
100 bin lira dediğin 15 bin euro hadi biraz daha koysunlar 20 bin euro olsun. 20 bin Euroya 10larca elektrikli araç var. Haaa bataryası 400 km dersin o zaman yok satar
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |