Şimdi Ara

Yerli otomobil yapmak bu kadar zor mu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
765
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İran, Hindistan, Malezya bile kendi milli otobilini yapıyorken Türkiye'nin neyi eksik ?

    Fabrikası mı ? Tofaş ne güne duruyor ?

    Mühendisi mi ? İşsiz mühendisler ne güne duruyor ?

    İşçisi mi ? İşsiz gençler ne güne duruyor ?

    Tecrübeniz mi yok ? Vatan için ölen gurbetçileri çağır geri ?

    Çokmu zor Bursa'ya bir toki yapıp yerli otomobil için çalışanlara 1 ev vermek ? 1 Site yapmak çok mu pahalı ? Yoksa yurt dışından araç getirip vergiyle satmak daha mı tatlı geliyor ? Devlet ne zaman el atacak ? Almanya ambargo uyguladı şimdi neye bineceksiniz ?



  • Oturduğu yerden satılan her araba başına bir arabada kendine düşüyor.Arabayi üreten firmalardan daha çok kazanıyor hiç bir şeye dokunmadan.

    80.000 küsurluk arabanın 40.000i vergi

    Şimdi ben sorayım neden üretsin ?
    Niye uğraşsın mühendismiş fabrikaymis ar-ge'ymiş?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bualix

    Oturduğu yerden satılan her araba başına bir arabada kendine düşüyor.Arabayi üreten firmalardan daha çok kazanıyor hiç bir şeye dokunmadan.

    80.000 küsurluk arabanın 40.000i vergi

    Şimdi ben sorayım neden üretsin ?
    Niye uğraşsın mühendismiş fabrikaymis ar-ge'ymiş?

    Bizi bitiren düşünce bu.

    Sen yurt dışından almaya devam ederken dövizin bitiyor, paran değersizleşiyor. Oysa ki sen üret, senden alsından senin paran kazansın.

    Devlet en azından symbol - polo sınıfı bir araç üretse takır takır satılır.
  • Bu konuyu zibilyon kere anlattık ama bir türlü anlaşılmıyor; Bu nedenle, baştan alıyoruz.

    Otomobil üretmek zor değil, hatta günümüz şartlarında çok kolay bir iştir. Üretime başlarken yaşanacak ilk sıkıntı ise, patent sorunudur, ki çoğu firma bunu kabul edip birbirlerinin patentlerinin kullanım hakkını satın alıp, yollarına bu şekilde devam ediyorlar.

    Diyelim ki milyar dolarlar yatırdık ve otomobili ürettik. Bu otomobilin katma değere sahip kısımlarının neredeyse tamamı birkaç firmanın patent sahibi olduğu ya da ürettiği parçalardan oluşacak ve kazancın asıl değerli kısmı bu firmalar arasında pay edilecek.

    Hadi bu durumu da hammadde ve işçilik fiyatlarını kısarak atlattık ve ilk seri otomobilimizi üretim bandından indirdik; Nerede satacağız?

    Otomobili üretmek kadar, onu pazarda tanıtmak, satış noktalarını oluşturmak, yedek parça tedariğini düzenli bir şekilde sağlamak da önemlidir.

    Bugün Volvo bile Türkiye'nin birçok şehrinde alıcı bulamıyor, çünkü yetkili servisi ya da yetkili bayisi o şehirlerde mevcut değil. Hatta Mazda, Mitsubishi ve Kia gibi dev firmalar bile aynı durumdalar.

    100 yıllık markalar bile kendilerine bayi olabilecek sermaye sahibi bulamıyorken, siz yeni ürettiğiniz, geleceğinin ne olduğu belirsiz bir otomobil için milyonlarca lira teminat verip, üzerine de milyonlarca lira yatırım yapacak adamları nereden bulacaksınız?

    Tamam, siyasi iradenizle kendi yandaşlarını olan iş adamcıklarını zorladınız ve her ile bir ya da birkaç tane bayi ve yetkili servis açtınız; Tükiye'de satılan tüm otomobillerin yarısını sizin otomobil satışlarınız oluştursa bile, bu tür büyük AR-GE faaliyeti gerektiren işler için hiçbir anlam taşımaz.

    Bu durumu size şöyle açıklayayım;

    Toyota'nın yıllık otomobil satışları yaklaşık 10 milyon araçtır.
    Türkiye'de yıllık toplam otomobil satışı yaklaşık 1 milyon araçtır.

    Yani, sadece Türkiye pazarını elde etmekle hiçbir otomobil fabrikası ayakta kalamaz.

    Yurtdışı pazarlara açılmak ise çok daha zordur.

    Avrupa'nın farklı, Uzakdoğu'nun farklı ve Amerika kıtasının farklı normları vardır. Güvenlik beklentileri, emisyon kuralları ya da fiyat ve müşteri beklentileri farklıdır. Kafaya koyup da bu pazarlardan birine girmek istediğinizde, hangi sermaye sahibini ikna edip kendinize distribütör yapacaksınız? Hele ki koca koca otomotiv devleri bile sırayla iflas açıklıyorken ve karlılık her geçen gün düşerken, bu tür bir girişim kime ne fayda sağlayacaktır?

    Ben size tüyo vereyim de, bu tüyoyu fırsat bulduğunuzda iktidarla paylaşın;

    Türkiye'nin ihtiyacı olan şey yerli otomobil ya da uçak üretimi değil, yerli lokomotif üretimidir. Yerli lokomotifi üretirseniz ve siyasi ilişkilerinizi normale döndürürseniz, asıl o zaman para kazanmaya başlarsınız.

    Aksi halde, ancak hayallerle yaşamaya devam edip, sırf popülist politikalardan dolayı milyarlarca doları saçma bir yatırım olan yerli otomobile harcar, Devrim arabası gibi bir gurur abidesinin yanına, bir tane de utanç abidesi koyarsınız.




  • Çin ülke içinde kullandığı çoğu şeyde patentleri ihlal ediyor ve kimse bişey diyemiyor. Biz de sadece kendimizin kullanacağı bir araç yapsak yine mi patent ücreti ödeyeceğiz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Bu konuyu zibilyon kere anlattık ama bir türlü anlaşılmıyor; Bu nedenle, baştan alıyoruz.

    Otomobil üretmek zor değil, hatta günümüz şartlarında çok kolay bir iştir. Üretime başlarken yaşanacak ilk sıkıntı ise, patent sorunudur, ki çoğu firma bunu kabul edip birbirlerinin patentlerinin kullanım hakkını satın alıp, yollarına bu şekilde devam ediyorlar.

    Diyelim ki milyar dolarlar yatırdık ve otomobili ürettik. Bu otomobilin katma değere sahip kısımlarının neredeyse tamamı birkaç firmanın patent sahibi olduğu ya da ürettiği parçalardan oluşacak ve kazancın asıl değerli kısmı bu firmalar arasında pay edilecek.

    Hadi bu durumu da hammadde ve işçilik fiyatlarını kısarak atlattık ve ilk seri otomobilimizi üretim bandından indirdik; Nerede satacağız?

    Otomobili üretmek kadar, onu pazarda tanıtmak, satış noktalarını oluşturmak, yedek parça tedariğini düzenli bir şekilde sağlamak da önemlidir.

    Bugün Volvo bile Türkiye'nin birçok şehrinde alıcı bulamıyor, çünkü yetkili servisi ya da yetkili bayisi o şehirlerde mevcut değil. Hatta Mazda, Mitsubishi ve Kia gibi dev firmalar bile aynı durumdalar.

    100 yıllık markalar bile kendilerine bayi olabilecek sermaye sahibi bulamıyorken, siz yeni ürettiğiniz, geleceğinin ne olduğu belirsiz bir otomobil için milyonlarca lira teminat verip, üzerine de milyonlarca lira yatırım yapacak adamları nereden bulacaksınız?

    Tamam, siyasi iradenizle kendi yandaşlarını olan iş adamcıklarını zorladınız ve her ile bir ya da birkaç tane bayi ve yetkili servis açtınız; Tükiye'de satılan tüm otomobillerin yarısını sizin otomobil satışlarınız oluştursa bile, bu tür büyük AR-GE faaliyeti gerektiren işler için hiçbir anlam taşımaz.

    Bu durumu size şöyle açıklayayım;

    Toyota'nın yıllık otomobil satışları yaklaşık 10 milyon araçtır.
    Türkiye'de yıllık toplam otomobil satışı yaklaşık 1 milyon araçtır.

    Yani, sadece Türkiye pazarını elde etmekle hiçbir otomobil fabrikası ayakta kalamaz.

    Yurtdışı pazarlara açılmak ise çok daha zordur.

    Avrupa'nın farklı, Uzakdoğu'nun farklı ve Amerika kıtasının farklı normları vardır. Güvenlik beklentileri, emisyon kuralları ya da fiyat ve müşteri beklentileri farklıdır. Kafaya koyup da bu pazarlardan birine girmek istediğinizde, hangi sermaye sahibini ikna edip kendinize distribütör yapacaksınız? Hele ki koca koca otomotiv devleri bile sırayla iflas açıklıyorken ve karlılık her geçen gün düşerken, bu tür bir girişim kime ne fayda sağlayacaktır?

    Ben size tüyo vereyim de, bu tüyoyu fırsat bulduğunuzda iktidarla paylaşın;

    Türkiye'nin ihtiyacı olan şey yerli otomobil ya da uçak üretimi değil, yerli lokomotif üretimidir. Yerli lokomotifi üretirseniz ve siyasi ilişkilerinizi normale döndürürseniz, asıl o zaman para kazanmaya başlarsınız.

    Aksi halde, ancak hayallerle yaşamaya devam edip, sırf popülist politikalardan dolayı milyarlarca doları saçma bir yatırım olan yerli otomobile harcar, Devrim arabası gibi bir gurur abidesinin yanına, bir tane de utanç abidesi koyarsınız.

    Toyota'nın 10 milyon üretip trde 1 milyon satması çok mu kötü ? %10'luk bir pazar payı demek.

    İlişkimizin iyi olduğu ülkelere ilk aracımızı sadece maliyeti karşılığında satsak, 0a0 satsak yani bu bile bizim için bir kâr.

    KKTC, Gürcistan, Azerbaycan, Irak, Kazakistan, Rusya, Bulgaristan, Romanya, Afganistan, Pakistan, Mısır gibi ülkeleri hedef alarak satış yapsak bile yeter. Ben demiyorum ki premium araç yapalım içini akıllı sistemlerle dolduralım. En kötü ihtimalle renault - dacia symbol gibi, vw polo gibi bir araç yapsak, yabancı sermaye şirketlerine satış yapsak yeter. Kendi ülkemizde üretip kendi ülkemize satarız ama para bizden çıkmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pxcnsRy


    quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Bu konuyu zibilyon kere anlattık ama bir türlü anlaşılmıyor; Bu nedenle, baştan alıyoruz.

    Otomobil üretmek zor değil, hatta günümüz şartlarında çok kolay bir iştir. Üretime başlarken yaşanacak ilk sıkıntı ise, patent sorunudur, ki çoğu firma bunu kabul edip birbirlerinin patentlerinin kullanım hakkını satın alıp, yollarına bu şekilde devam ediyorlar.

    Diyelim ki milyar dolarlar yatırdık ve otomobili ürettik. Bu otomobilin katma değere sahip kısımlarının neredeyse tamamı birkaç firmanın patent sahibi olduğu ya da ürettiği parçalardan oluşacak ve kazancın asıl değerli kısmı bu firmalar arasında pay edilecek.

    Hadi bu durumu da hammadde ve işçilik fiyatlarını kısarak atlattık ve ilk seri otomobilimizi üretim bandından indirdik; Nerede satacağız?

    Otomobili üretmek kadar, onu pazarda tanıtmak, satış noktalarını oluşturmak, yedek parça tedariğini düzenli bir şekilde sağlamak da önemlidir.

    Bugün Volvo bile Türkiye'nin birçok şehrinde alıcı bulamıyor, çünkü yetkili servisi ya da yetkili bayisi o şehirlerde mevcut değil. Hatta Mazda, Mitsubishi ve Kia gibi dev firmalar bile aynı durumdalar.

    100 yıllık markalar bile kendilerine bayi olabilecek sermaye sahibi bulamıyorken, siz yeni ürettiğiniz, geleceğinin ne olduğu belirsiz bir otomobil için milyonlarca lira teminat verip, üzerine de milyonlarca lira yatırım yapacak adamları nereden bulacaksınız?

    Tamam, siyasi iradenizle kendi yandaşlarını olan iş adamcıklarını zorladınız ve her ile bir ya da birkaç tane bayi ve yetkili servis açtınız; Tükiye'de satılan tüm otomobillerin yarısını sizin otomobil satışlarınız oluştursa bile, bu tür büyük AR-GE faaliyeti gerektiren işler için hiçbir anlam taşımaz.

    Bu durumu size şöyle açıklayayım;

    Toyota'nın yıllık otomobil satışları yaklaşık 10 milyon araçtır.
    Türkiye'de yıllık toplam otomobil satışı yaklaşık 1 milyon araçtır.

    Yani, sadece Türkiye pazarını elde etmekle hiçbir otomobil fabrikası ayakta kalamaz.

    Yurtdışı pazarlara açılmak ise çok daha zordur.

    Avrupa'nın farklı, Uzakdoğu'nun farklı ve Amerika kıtasının farklı normları vardır. Güvenlik beklentileri, emisyon kuralları ya da fiyat ve müşteri beklentileri farklıdır. Kafaya koyup da bu pazarlardan birine girmek istediğinizde, hangi sermaye sahibini ikna edip kendinize distribütör yapacaksınız? Hele ki koca koca otomotiv devleri bile sırayla iflas açıklıyorken ve karlılık her geçen gün düşerken, bu tür bir girişim kime ne fayda sağlayacaktır?

    Ben size tüyo vereyim de, bu tüyoyu fırsat bulduğunuzda iktidarla paylaşın;

    Türkiye'nin ihtiyacı olan şey yerli otomobil ya da uçak üretimi değil, yerli lokomotif üretimidir. Yerli lokomotifi üretirseniz ve siyasi ilişkilerinizi normale döndürürseniz, asıl o zaman para kazanmaya başlarsınız.

    Aksi halde, ancak hayallerle yaşamaya devam edip, sırf popülist politikalardan dolayı milyarlarca doları saçma bir yatırım olan yerli otomobile harcar, Devrim arabası gibi bir gurur abidesinin yanına, bir tane de utanç abidesi koyarsınız.

    Toyota'nın 10 milyon üretip trde 1 milyon satması çok mu kötü ? %10'luk bir pazar payı demek.

    İlişkimizin iyi olduğu ülkelere ilk aracımızı sadece maliyeti karşılığında satsak, 0a0 satsak yani bu bile bizim için bir kâr.

    KKTC, Gürcistan, Azerbaycan, Irak, Kazakistan, Rusya, Bulgaristan, Romanya, Afganistan, Pakistan, Mısır gibi ülkeleri hedef alarak satış yapsak bile yeter. Ben demiyorum ki premium araç yapalım içini akıllı sistemlerle dolduralım. En kötü ihtimalle renault - dacia symbol gibi, vw polo gibi bir araç yapsak, yabancı sermaye şirketlerine satış yapsak yeter. Kendi ülkemizde üretip kendi ülkemize satarız ama para bizden çıkmaz.



    Cümlede düşüklük olduğu için yanlış anlaşılma olmuş.

    Toyota'nın Türkiye'deki satışı değil, Türkiye'deki toplam otomobil satışı 1 milyon civarı.

    Ülkelerle olan iyi ilişkiler, perakende sektörüne etki etmez çünkü perakende ürünü devletler değil vatandaşlar alır. Aksi halde, Türkiye'de tek bir tane bile Mercedes'in satılmıyor olması gerekirdi. Devlet sana en fazla vergi indirimi ya da gümrük düzenlemesi uygular, ki bu da global pazarda diğerlerinin izin vermeyeceği bir uygulamadır.

    Herşey bir yana, günümüz dünyasında sıfırdan otomobil üretebilecek teknoloji, sermaye ve nüfusa sahip sadece birkaç ülke var ve bunlar da Çin, Hindistan, Amerika Birleşik Devletleri ve Rusya'dır. Geri kalan ülkeler için, içerisinde inovasyon olan (Tesla gibi) otomobil üretmedikten sonra hiçbir anlamı yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektro_gadget

    Çin ülke içinde kullandığı çoğu şeyde patentleri ihlal ediyor ve kimse bişey diyemiyor. Biz de sadece kendimizin kullanacağı bir araç yapsak yine mi patent ücreti ödeyeceğiz?

    Çin'in patent ihlali yaptığı ürünlerin hiçbiri ülke dışına satılmıyor; Daha doğrusu, ihlalin başına iş açabileceği hiçbir pazarda satılmıyor.

    Çin'de Mercedes'in de, Toyota'nın da bol miktarda taklidi otomobil vardır ama bunları ülke dışında göremezsiniz.

    Aynı zamanda Çin şu anda birçok konuda dünyanın en büyük pazarı konumunda olduğundan, Türkiye'ye ses çıkarmakla Çin'e ses çıkarmak arasında ciddi bir anlam farkı var. Türkiye birçok üretici için çok küçük bir pazarken Çin Volkswagen'in en büyük pazarı konumundadır. Almanlar buyursunlar, Çin'e artistlik yapsınlar...




  • Zor
  • Zor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapılınca dalga geçiyorsunuz birader sanki yapılmadı.





    Yerli otomobil yapmak bu kadar zor mu ?



    hem neden yapılmıyor dersiniz yapılınca da yav bu çakma olmuş böyle araba mı olur. sizin derdiniz başka başkaaaa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olimpiyat yarışlarına sporcu kimse katılmazdı, şu şu ünlüler varken benmi kazanacağım derdi, ama herkes katılıyor deniyor,

    bir yerinden acilen başlamak lazım çok satar az satar ama mesafe alınır, üretimde tecrübe artar yeni modellerin alt yapısını oluşturur, üretici teknolojisinin kurdurur, bir kere kurdunmu geri dönüşü olmaz ve adım adım ilerlenir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bualix

    Oturduğu yerden satılan her araba başına bir arabada kendine düşüyor.Arabayi üreten firmalardan daha çok kazanıyor hiç bir şeye dokunmadan.

    80.000 küsurluk arabanın 40.000i vergi

    Şimdi ben sorayım neden üretsin ?
    Niye uğraşsın mühendismiş fabrikaymis ar-ge'ymiş?

    Yerli otomobil yapmak bu kadar zor mu ?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.