Şimdi Ara

Yerli otomobil bu ay açıklanıyor: ÖTV yok, elektrikli motora öncelik! (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
884
Cevap
8
Favori
49.278
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
45 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • coskunserce kullanıcısına yanıt
    Katılmıyorum hocam, destek verilmezse kimse almaz telefon örneğinde olduğu gibi bknz Venüsler. (Gerçi onların yaptığı tam tersi idi ama neyse)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyide 1 nisan çoktan geçti

  • quote:

    Orijinalden alıntı: draw1907


    quote:

    Orijinalden alıntı: ardicli2000

    Oldurmasaydık kardeşim. Mercedes üretirken biz neden engel olmadık o zaman. Biz enayiysek ya da birileri şerefsizse adamlar ne yapsın. Adam işini yapıyor.



    Şu an tr dünyanın en iyi motorunu üretse başkaları üretmesin diye pazara zararına da girer teşviğini de verir bilmem neyi de yapar. Yapması da hakkı. O ülke kendi yatırımcısını korumazsa onun bileceği iş.. Almanlar buralara bombalarla dümdüz olmuş bir halden geldiler. Yollardan kaldırım taşı temizlediler. Günde 1 kere yediler, aç yattılar. Milletçe kalkındılar.



    Biz ne yaptık???



    Başkalarına çamur atma da kendine iğneyi batır hatalarını düzelt. Sonra zaten başkası sana karışamaz.

    hocam ufak bir örnek vereyim devlet desteği hakkında.

    Çinden 0.2$ a bir ürün alın kargo parası kaç para ödeyeceksiniz? "0" TL

    Buradan Çin'e bir kargo yollayın bakın PTT kargo parası ne kadar çıkartacak. İşte aradaki fark devlet desteği oluyor. Adam diyor sen sat ben götürürüm. Bizde de diyor ki sen sat ben seni sömürürüm.

    Hocam otomotiv sektörüne tr kadar destek veren ülke yoktur. O mtv yle başka bir şey düşünmek de mümkün değil. Üstelik ilk yıllarında tofaş ve renault inanılmaz desteklenmiştir.



    Ancak bu destekler belli bir süre sonra kademeli kaldırılmalıdır ki ileride başına bela olmasın. Şimdi işte en büyük sanayi konumunda. Gel de ötv mtv kaldır, ithalata izin ver... yemez batarsın. Çocuğu şımartırsan işte böyle olur. Tofaş renault lisans üretimi yaparken arkada 3 5 model üretmeye zorlamnsaydı şu anda en az 3 markamız eli yüzü düzgün 20 modelimiz vardı.



    Şimdi gel de ayıkla pirincin taşını...



    Her işimiz yamuk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ardicli2000 -- 3 Ekim 2017; 14:58:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lafla peynir gemisi yürümez
    Görmeden inanmam kardeşim

    Seçim meydanlarında kendi yolcu uçağımızdan bahsediyorlardı
    Gören, duyan var mı yerli uçağı

    Torba yasa gazını almaya yönelik bilinen bir tekrar bu
    Üretim başlar, piyasaya çıkar, rakamlar belli olur eyvallah
    Ondan önce her şey yalan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumagir

    şu an elektrikli otolarda ÖTV zaten %3 demekki oda kalkacak.. renaultta ÖTV ödemeyecek ayrıca MTV de yok şu an renault sahipleride ödemiyor yani

    85KW altı %3, 85kw-120kw %7, 120kw üzeri %15.

    Renault Fluence ZE 70kw. Bu aracı ilk test edenlerden biriyim. Hızlanması eh işte, maksimum hızı düşük ama dert değil, yüksek hızda (100km+) ara hızlanmaları kötü. Günümüz araçlarının daha ağır olduğu da düşünülürse, %100 elektrikli ve menzili yüksek (pili büyük, dolayısı ile ağır) bir aracın 85kw altı bir motorla kıçını kaldıramayacağına kalıbımı basarım.

    O yüzden siz %100 elektrikli araç için 85-120kw arası bir motoru gözünüze kestirin. Söz konusu araç GM platformu, hafif değil zaten. Bunu da göz önünde bulundurmak lazım. 84kw bir motor saplasalar, 1.2 atmosferik polo gibi gider. Ara hızlanması da daha kötü olur. İlk kalkışta iyi kalkıyor ama elektrikliler. Ona lafım yok.

    Bu araç ilk çıktığında Tübitak bu araç için özel Hibrit sistem geliştirmişti. Araç hibrit olacaktı falan. Ne oldu o iş? Koca çalışmayı çöpe mi atmışlar? Yoksa Çinlilerle anlaşamadılar mı? "Çin'liler nereden çıktı" derseniz, Saab iflas ettiğinde Saab'ı Çinliler aldı. Saab da aynı platformu kullanıyordu. Çinliler bu platforma hibrit sistem geliştirdi. Benim tahminim Tübitak bir şey yapmamıştı. Çinlilerle bu sistem için anlaşmaya çalışıyorlardı o sırada... Bir platform için geliştirilmiş hazır sistem varken aynı emeği Tübitak oturup tekrar gösterecek... Çok gereksiz. Aynı platformda iki ayrı hibrit çalışması da çok büyük tesadüf...

    Eğer plan hala öyle ise, yanmalı motoru 1800cc altı olan, elektrik motoru 50kw üstü olan araçlarda %45 ötv var. Aracın benzinli motoru 1.2 de olsa, 1.5 de olsa vergi %45. O yüzden 1.8 motorlu hibrit alırım ben olsam. Şaka bir yana, bu araç hibrit olacaksa ve motoruna göre bir vergi dilimi daha koysalar, Diyelim bu araç 1.6. 1.6 ve altı ve hibrit olan araçlara ÖTV'yi sıfırlasalar herkes bayram eder vallaha. 1.5 BMW çakar millet.

    Ha yok, araç %100 elektrikli olacaksa ve menzili yüksek olacaksa siz o ÖTV'ye %7 deyin de ağzınız alışsın. Onu sıfıra çeksinler. Mis. Tesla'nın ekonomik modeli geliyor. Bu modele 85-120 aralığına girecek bir geberik versiyon çıkarmalarına bakar. Binerim valla. Hayır demem.

    ----------

    Özetle, sektörde ne oluyor, ne bitiyor anlayan adam yemiyor abi bu numaraları. Az laf çok iş. Ürünü çıkarsınlar. Görelim. Öyle konuşalım. Görmeden inanmam diyorum bu saatten sonra. MTV artışı üzerine bu aracın tekrar hortlaması da ayrı bir konu. Her seferinde aynı şey oluyor ha. Araç ilk tanıttıklarında eskiydi zaten. Daha da eskidi bu arada... Bence kasayı yenilesinler. Konsepti tanıta tanıta, üzerinde "çalışa" "çalışa" kasa antika oldu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 3 Ekim 2017; 15:5:20 >




  • Benzinin yerinde 1 tl turkiyede 5.50,tl oldugu yerde aradaki farki kim aliyor sizce? Bunu alanlar elektrikli araci sokarlarmi turkiyeye?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • O yerli araba ciksinda otv si kalsin bi :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhalefet olacağız diye dönen yorumlara bak sen yaa. Allah akıl fikir versin. Yapmazsın neler söylenir yapmaya kalkarsın neler neler söylenir. Napsak bilemedim
  • Şu an piyasaya çıkacak araç tam elektrikli modeli değil arkadaşlar. Araçlar hibrit modelleri. Bizimkiler hibrit modelinide farklı yapmışlar normalde 2 ayrı motor olur fakat bu araçta tek elektrikli motor ve 1 tanede jeneratör var. Doğru duydunuz jeneratör. Tam dolu batarya ile 80-100km gidip daha sonra jeneratörün elektriği ile yola devam ediyor. Yakıt olarak 100km'de 2-3lt gibi rakamlardan bahsediyorlar ve menzilide normal bir araç gibi. Tam elektrikliler 2019 yaz ayında tanıtılacak demişlerdi. (Erken bitirdilerse o ayrı.)

  • Eğer bu konu bu kadar sürede mesaj geliyorsa demek hükümet doğru yol da geçmişin başbakan mı cumhurbaşkanı mı ne söylemişti buna benzer bir söz yine haklı olduğunu çıkarıyor kendini, gelelim inşallah güzel bir şey olur artı mtv 'ye yüzde 40 zam 'ın niye 2018 'de getirilmeye çalıştığı biraz anlamlı hale getirilmeye mi çalışıyor dikkatimi çekiyor ülke dışından gelen araçları engelleme vergi ile tercih edilmez hale getir ülken de ürettiğin araca yönelim artsın.. Doğru bir atılım ama mantıklı da gelmiyor.. Göreceğiz neler karşılayacak bizi 2018..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: marsli61

    Bukadar yavşak bir toplum. Araba üretmeyi özel sektörden değil devletten bekliyorlar. Siz sırt üstü yatın ağzınızı açın devlet işeeyecek diye bekleyin.

    Devlet de öyle olmuyor mu? Dinsiz&İmansız, öyle saça böyle tarak, şeklinde ima edilecek gayet yavşak uygulamaları mevcut. Örn. Bir evi satın aldığında 1 vergi ödüyorsan babandan hibe olarak alınca 10 vergi ödüyorsun.
  • Ötv olmaması cazip tabi biraz tutarda kullanım artınca daya vergileri

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Neydi ülkece bir markanın patent haklarını almıştık onun aynısı üretilecek büyük ihtimalle. Ha kötü mü biz yapmadık mı? Bence oralar bizim için önemli değil. Halk fiyatına bakar fiyatı ucuzsa peynir ekmek gibi satar. Benim görüşüm piyasadaki segmentindeki otomobillerle aynı fiyat yaparlar. Yani ötv yok diye daha ucuz olmaz araba. Ayrıca benim anlamadığım niye millet bu yerli araba meselesine kafayı takmış bilmiyorum. Asıl yerli araba niye üretilmiyor diye sorgulayana kadar neden bizim ülkemizda arge olmuyor markalaşma olmuyor diye sorsana. Yatırımcılar bir ton vergi bayılıyor öyle olunca yeni iş kolu açıp riske girmek isteyen yok. Sen zaten adam gibi bir ekonomik politika uygulasan mutlaka para kazanmak isteyen biri biz araba mı üretsek acaba der kolları sıvar. Adam gibi politika yapmazsan Yok yatırımcı bulacağız yok devlet destek verecek diye debelenir durursun öyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu basiretsiz yöneticiler bu işi nasıl başaracaklar hala inanamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yerli otomobil ile ilgili biraz araştırma yapıldığınıda, aşağıda linkinide verdiğim hürriyette gayet açıklayıcı bir haber var, araştırmak ve okumak istemeyenler için kısa bir özetide ;

    Zarar eden İSVEÇ'li SAAB firmasının 1989 yılında sadece otomobil şirketini, (markanın tescili ve telif hakları hariç) Amerikan Generel Motors’a (GM) satışı ile başlıyor. Küresel krizde iflas eden GM de Saab’ı satışa çıkarıyor. GM Hollandalı spor otomobil üreticisi Spyker’a kaldı. Ancak Spyker’de Saab’ın GM ile yapmış olduğu ve sonra kendisinin devir aldığı anlaşmadan kurtulmak istedi. Mevcut anlaşmayı olduğu gibi kurucusu Çin asıllı İsveç vatandaşı Kai Johan Jiang olan İsveç Milli Elektrikli Araç Şirketi’ne (National Electric Vehicle Sweden-NEVS) devretti.

    Batan Çinli NEVS firması, Saab markasına sahip olamayacağını anlayınca elindeki tek modeli Amerikan GM’e ait Cadillac’tan alınma 9-3 modelinin kalıplarını Türkiye’ye sattı. Saab otomobilden geriye kalan fabrika tesislerini de kiraya veriyor. Kendisi de Çin’e taşınıyor. Tescilli kendisine ait NV markası ile Çin’de elektrikli otomobil üretmek için çalışmalarını sürdürüyor. NEVS firması kendilerinin ve Türkiye’nin milli otomobilinde 9-3 platformunu kullanacaklarını geçen haftaki basın toplantısında açıkladı. Oysa Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, 9-3 modelinin tüm fikri mülkiyet haklarının Türkiye tarafından satın alındığını açıklamıştı.
    ve Türkiye’nin yerli otomobil üretimi için ilk etapta ödediği 40 milyon euro, batık durumdaki Çinli NEVS’a can suyu oluyor.



    http://www.hurriyet.com.tr/cinliler-turkiyenin-milli-otomobil-parasiyla-fabrika-kuracak-40004260




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    detaylı anlatmışsın ancak bu başka hibrid oluyor... jeneratörlü olacağı söyleniyor tabii %100 elektrikli olan modelde olur ama tutulmaz jeneratörlü olan tutulur

    o nedenle ÖTV ve MTV yi takma kafana .Ya sıfır olur yada %3-5 olur ithal-yerli farkı olmaz yani

    senin istediğin şekilde BMW veya Toyota alamazsın bu durumda onlar jeneratörlü değil sanırım hybrid dedikleri hem elektrikli hemde fosil yakıtlı motor var onlarda ÖTV ve MTV düşmez

    elektrikli otolarda asıl masaraf bataryadır ,ilk başta düşük olur oto fiyatı zamanla artar burdan kazanırlar (yedek parça, batarya ve şarjdan )

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • toki gibi olur 100 tane üretirler 10 milyon kişiden para alırlar çekiliş yaparlar parayı 5 ay işletir geri verirler

  • quote:

    Orijinalden alıntı: aerosoldreams


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cryin


    quote:

    Orijinalden alıntı: aerosoldreams

    Türkiye birşeyler üretecek diye bazıları resmen kuduruyor.



    KUDURUN ULAN!



    batı bizi kıskanıyor değil mi karşim

    Çıldıın ulan.

    merkelden bi intihar bekliyorum




  • Ticaei anlaşmalar gereği ötv yi 0 laryıp diğer firmalara ötv getiremiyosun özellikle avrupadan aldığım araçlar için meksikada üretilen jettaya ötv getirilmişti ek ama golf için yapılmamıştı

  • Çok geç kaldık çok, bunca yıldır bizim emekçimiz yabancı sermayelerin araçlarını burada yapıyor zaten. Elemanda sıkıntı yok motor işini çözseler tamam bu iş.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.