Şimdi Ara

Yerli Firmalara Olan Düşmanlık Üzerine Açılmış Konudur (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
401
Cevap
14
Favori
11.810
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: köftepiyaz

    merhaba, konu içeriği hakkında teknik bilgiye hakim değilim, statndart bir kullanıcıyım, burada konuyu açan arkadaş 'vestel tv' üzerinden yerli üretimin yabancı üretimden aşağı kalır bir yanı olmadığını anlatıp duruyor, ama inanasım gelmiyor, belki de önyargılıyım, bu yalnızca vestel için değil hemen tüm diğer yerli üretimler için geçerli... çünkü biz açıkçası 'uyanık' bir milletiz ve ben başka milletlere kendi milletimden daha çok güveniyorum, bu yaşanmışlıklarla alakalı... mahallemize gelen ve bize süt satan sütçüden epey zaman süt aldım, zaman içerisinde süte katılan su dolayısıyla yaptığımız yoğurttan memnuniyetsizliğimiz arttı ve süt almayı bıraktık, şimdi o sütçü gelip kapı kapı dolaşıp süt satmaya çalışıyor, alan çok az tabii ki, hatta başka başka sütçülerden de süt almıyoruz, güven herşeydir çünkü, ticaretin 1.kuralıdır, vestelin başına gelen belki de budur, ya 1.sütçüdür yada sonradan gelenlerden biri... o güveni tesis etmesniz oldukça zor...

    ayrıca ''ben şunu kabul ediyorum. biz bir kaç kere alacağız, onlar para kazanacak, yatırım yapacak daha iyisini çıkartacak. başka türlü bence dönmez bu devran.'' cümleleriniz alınmayın ama vatandaşı yolunacak kaz görmek gibi birşey, yaparsın ar-ge çalışmanı üretirsin en güzel malı, bende gider alırım, ben vatandaş olaraka senin deneme tahtan değilim ki birkaç kez alacağıma , yllardır bana bu güveni vermiş olan kaliteli yabancıdan bir kere alır geçerim...

    yapmayın lütfen, figidaire çamaşır makinesi kullandım pompa sorunu ile ilgili defalarca ama defalarca hizmet aldım.
    indesit çamaşır makinesi kullandım ve yetkili servisinden ''abi bu makineyi banyoda kullanma rutubetten etkileniyor'' tavsiyesi aldım
    lg cep telefonundaki ekran sararma sorununa '' bu modeller böyle buna ücretli hizmet veririz'' yanıtını aldım ( daha 1 hafta önce )

    bu durumda bu markalar da adam gibi argelerini yapmamış oluyorlar. ben marka kötüleme için yazmadım yukarıdakileri. anlatmak istediğim, istediğiniz testi istediğiniz uzun sürede yapın, sahadan aldığınız feedback gibisi olmuyor.
    o anlamda söyledim ister istemez oluyor böyle diye. yoksa ben de bir tüketici olarak neden onlar test etsin diye kurban seçilmek isteyeyim :)

    geçtiğimiz çoook uzun yıllar öncesinden benim hatırladığım Mercedes haricinde hangi marka '' şunu yanlış yapmışız getirin değiştireceğiz'' dediğini duydunuz? yerli veya yabancı.
    keşke böyle uygulamaları olsa da VESTEL bana sattığı 3 adet 4.5 telefonu geri alıp yenisi ile değiştirse. evet arızaya gidenleri üst model 5.0 ile değiştiriyorlar ama kaç kere talep ettim performans sorunu var diye, arıza olmadığından dolayı benim ürünlerime işlem yapmadılar. kasılıyor kardeşim telefon bundan daha öte arızamı var :)




  • bir ara okurum
  • Sayın Ado ;
    Vestel 48UA9300 'ü almadan önce canlı destek hattından kutudan kaç tane 3D gözlük çıktığını soruyorum bakıp cevap veriliyor ve 2 tane deniliyor.(Sattığı üründen haberleri yok izlenimi)
    Vestel'in kendi ürün sayfasında da bu üründe 2 adet 3D gözlük yazıyordu 1 hafta önce şimdi bilmiyorum.
    Ben forumlardan öğreniyorum 4 tane çıktığını ve Sipariş veriyorum ürünü.
    2 tane olduğundan emin olsam ürünü almamak için kafamdaki eksilere ekleyeceğim mesela.
    Ürün geliyor ve evet 4 tane gözlük çıkıyor.
    Millet 3 aylık digiturk hediyesini bile bangır bangır söylerken siz(marka olarak) sanki ürünü satmamamak için çabalıyorsunuz.
    Velhasıl kullanma kılavuzunu açıyoruz ve 48UA9300 modeli 2 adet kumanda belirtiyor paket içeriğinde.
    Takdir edersinizki orada yazıyorsa ve kutudan çıkmıyorsa "kılavuzda belirtilen özelikleri yerine getirmeme/nicelik ve nitelikte eksiklik" maddesi ile ayıplı mal statüsüne girer.Yani mecburi vereceksiniz.
    Manisa genel müdürlük arıyorum servisten fatura ve kılavuzla ücretsiz alabilirsiniz deniyor.
    Ama servis diyorki 1.ayla 5.ay üretimlerde vardı da 6.ay 7.ay üretimlerde yokta vs. Hiç bir bağlayıcılığı olmayan boş kahvehane muhabbeti yani.
    Tekraren söylüyorum kılavuzda yazıyorsa iş bitti.Sonra tekrar fabrika ile görüsme vermeleri lazım lafları falan ama geri dönüş yok.Velhasıl alamadık kumandayı.
    Madem öyle bende görmezden geldiğim ışık sızması (ki bende ki sızma değil patlama) sorununu dillendirdim fabrika cumartesi akşamı 1 saat içinde değişim onayı verdi ve yarinda yeni ürün geliyormuş 4 iş gününde TV değişti yani bu güzel yanı.
    Ama yeni gelen ürünü bayiye iade edip para iadesi alacağım bayi ile konuştuk.
    Yani fabrikanın arızalı ürüne yaklasımı cok iyi ama amatörlükler acemilikler satıştan kurulama kadar had safhada.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersinkilci

    quote:

    Orijinalden alinti: Ado

    ...sürekli yabancilar için kullanilan ''adamlar yapmis beeee'' cümlesinden artik kurtulmak isteyenlerdenim :)



    Konuyu açan arkadasin yazisini bastan sona kadar okudum (tabi ona gelen cevaplari da). Ama isin can alici noktasi yukaryda alinti yaptigim cümlede gizli. Yillar boyunca bu eziklik duygusundan kurtulamadik ya da kurtulmamiza izin vermediler. Ama Allah'a sükür savunma sanayinde çalisan bir mühendis olarak üstümüze yapis(tiril)an bu duygudan hizla kurtuldugumuzu görüyorum. Son yillarda önceden aklimizin ucundan bile geçmeyecek, yerli öyle projeler (gizli ve gizli olmayan) gerçeklestirildi ki . Neyse konumuz bu degil o yüzden ben VESTEL ile olan bir kaç macerami aktarayim;

    - Yillar önce 3 yil garantili VESTEL çamasir makinasi almistim. Garantisinin bitmesine 3 ay kala ariza yapti. Servis hemen geldi ve kartin arizali oldugunu ve degisecegini söyledi. Neyse, kart gelince hemen degisime geldiler ama servis yetkilisi bana "abi karti degistirdim ama içime sinmedi o yüzden degisim yaziyorum" dedi ve bir kaç gün sonra çok daha teknolojik sifir yeni bir makine geldi. (tabi garanti olarak sadece 2,5 ay verdiler:)

    - 7 yil garantili olarak VESTEL çamasir makinesini (garanti süresi bitti) hala sorunsuzca kullanmaktayiz.

    - 1 yil önce kizima cep telefonu almaya karar verdik. Bimeks'e gittim, "VESTEL 5.5X var mi?" dedim, satis görevlisi arkadas "var ama ayni fiyata daha iyi LG (modelini hatirlamiyorum) var" dedi. Ben israrla VESTEL istiyorum deyince saticinin yanimdan bir uzaklasisi vardi görmeliydiniz (sanirim LG den prim aliyordu). Ben de bimekse kizdim gittim VESTEL magazasindan aldim ve kizim su anda sorunsuzca kullaniyor ve gayette memnun.

    - 3 gün önce de oglana 7 yil garantili VESTEL marka buzdolabi ve çamasir makinesi aldik. Dün aksam hanim çamasir makinesinin su akitmis oldugunu söyledi. Hemen bir yikama yaptirttim ve su bosaltma hortumunun delik oldugunu gördüm. Servisi aradim bugün yada en geçe yarin geleceklerini söylediler. Simdi 3 gün önce aldigim makinada olusan bu durum için VESETL'i suçlamak bana çok mantikli gelmiyor. Neticede hortumu VESTEL üretmiyor. Tabi ki bu olay hiç olmasa daha iyiydi ama benim için önemli olan sorunumun çözülmesi. Neticede bütün cihazlar insan yapimi ve arizalanabilir. (Forumdaki LG, SAMSUNG ve diger markalarin servislerinin arizalara nasil yaklastigi ile ilgili dünya kadar örnek var. Hele LG OLED ile ilgili bir ariza süreci var ki tam bir komedi.)


    Ama genelde arkadaslarin teknik bilgi eksikligi ve tutarsizligi ile ilgili tüm elestirilerine katiliyorum. Hortumu delik çikan çamasir makinasinin üstünde enerji sinifi A+++ yaziyor, internet sayfasinda A++ yaziyor. Hanima "ben VESTEL' de çalissam bunu yapani kovarim" dedigimi hatirliyorum.

    Özetle; milletçe bu eziklik duygusundan kurtulmamiz ve kullandigimiz her ürünün ariza yapabilecegi önemli olanin servis kalitesi oldugunu idrak etmemiz lazim.

    NOT: Konuyu açan arkadasa @albani nickli arkadasimiza kizmamasini onun üslubunun böyle sert oldugunu ama bilgisi ile forumda ben de dahil pek çok arkadasa yardimci oldugunu özellikle belirtmek isterim. Onun önerilerini dikkate almaniz emin olun VESTEL'e olan ön yargilari yikmada büyük rol oynayacaktir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alynty: ersinkilci

    quote:

    Orijinalden alinti: Ado

    ...sürekli yabancilar için kullanilan ''adamlar yapmis beeee'' cümlesinden artik kurtulmak isteyenlerdenim :)



    Konuyu açan arkadasin yazisini bastan sona kadar okudum (tabi ona gelen cevaplari da). Ama isin can alici noktasi yukaryda alinti yaptigim cümlede gizli. Yillar boyunca bu eziklik duygusundan kurtulamadik ya da kurtulmamiza izin vermediler. Ama Allah'a sükür savunma sanayinde çalisan bir mühendis olarak üstümüze yapis(tiril)an bu duygudan hizla kurtuldugumuzu görüyorum. Son yillarda önceden aklimizin ucundan bile geçmeyecek, yerli öyle projeler (gizli ve gizli olmayan) gerçeklestirildi ki . Neyse konumuz bu degil o yüzden ben VESTEL ile olan bir kaç macerami aktarayim;

    - Yillar önce 3 yil garantili VESTEL çamasir makinasi almistim. Garantisinin bitmesine 3 ay kala ariza yapti. Servis hemen geldi ve kartin arizali oldugunu ve degisecegini söyledi. Neyse, kart gelince hemen degisime geldiler ama servis yetkilisi bana "abi karti degistirdim ama içime sinmedi o yüzden degisim yaziyorum" dedi ve bir kaç gün sonra çok daha teknolojik sifir yeni bir makine geldi. (tabi garanti olarak sadece 2,5 ay verdiler:)

    - 7 yil garantili olarak VESTEL çamasir makinesini (garanti süresi bitti) hala sorunsuzca kullanmaktayiz.

    - 1 yil önce kizima cep telefonu almaya karar verdik. Bimeks'e gittim, "VESTEL 5.5X var mi?" dedim, satis görevlisi arkadas "var ama ayni fiyata daha iyi LG (modelini hatirlamiyorum) var" dedi. Ben israrla VESTEL istiyorum deyince saticinin yanimdan bir uzaklasisi vardi görmeliydiniz (sanirim LG den prim aliyordu). Ben de bimekse kizdim gittim VESTEL magazasindan aldim ve kizim su anda sorunsuzca kullaniyor ve gayette memnun.

    - 3 gün önce de oglana 7 yil garantili VESTEL marka buzdolabi ve çamasir makinesi aldik. Dün aksam hanim çamasir makinesinin su akitmis oldugunu söyledi. Hemen bir yikama yaptirttim ve su bosaltma hortumunun delik oldugunu gördüm. Servisi aradim bugün yada en geçe yarin geleceklerini söylediler. Simdi 3 gün önce aldigim makinada olusan bu durum için VESETL'i suçlamak bana çok mantikli gelmiyor. Neticede hortumu VESTEL üretmiyor. Tabi ki bu olay hiç olmasa daha iyiydi ama benim için önemli olan sorunumun çözülmesi. Neticede bütün cihazlar insan yapimi ve arizalanabilir. (Forumdaki LG, SAMSUNG ve diger markalarin servislerinin arizalara nasil yaklastigi ile ilgili dünya kadar örnek var. Hele LG OLED ile ilgili bir ariza süreci var ki tam bir komedi.)


    Ama genelde arkadaslarin teknik bilgi eksikligi ve tutarsizligi ile ilgili tüm elestirilerine katiliyorum. Hortumu delik çikan çamasir makinasinin üstünde enerji sinifi A+++ yaziyor, internet sayfasinda A++ yaziyor. Hanima "ben VESTEL' de çalissam bunu yapani kovarim" dedigimi hatirliyorum.

    Özetle; milletçe bu eziklik duygusundan kurtulmamiz ve kullandigimiz her ürünün ariza yapabilecegi önemli olanin servis kalitesi oldugunu idrak etmemiz lazim.

    NOT: Konuyu açan arkadasa @albani nickli arkadasimiza kizmamasini onun üslubunun böyle sert oldugunu ama bilgisi ile forumda ben de dahil pek çok arkadasa yardimci oldugunu özellikle belirtmek isterim. Onun önerilerini dikkate almaniz emin olun VESTEL'e olan ön yargilari yikmada büyük rol oynayacaktir.





    Hocam Ne Mühendislerle tany?tym zehir gibiler ma?allah. bizde bu syrady?y yakla?ym oldukça yapamayaca?ymyz ?ey yok.
    ama bir gerçek var buradaki çok arkada?a katylyyorum istemeden de olsa. birbirimize güvenimiz yok her ?eyden önce.
    kim ne derse desin 11 yyl boyunca yylmadym bundan sonra da yylmam. bundan 10 yyl önceki yerde de?iliz çok ?ükür. e?er orada olsaydyk o zaman katylyrdym burada tüm yazanlara, ben de katylyrdym isyan bayra?y açanlar. hem de seve seve.
    ama bir ?eylere inancymyz olmaly. bu algyyy yykmalyyyz yapacak ba?ka bir ?ey yok.

    albani hakkynda negatif bir ?ey konu?madym, konu?mamda. kimseye saygysyzlyk etmem tepeden bakmam. sadece tarzlarymyz uyu?muyor. çok sertler

    sevgiler saygylar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ado -- 28 Ocak 2016; 13:51:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginem

    ....Yani fabrikanın arızalı ürüne yaklasımı cok iyi ama amatörlükler acemilikler satıştan kurulama kadar had safhada.


    +1.000.000

    Yeni aldığım VESTEL beyaz eşyalarda 7 yıl garanti olduğunu söyleyince bayi "bize öyle bir bilgi gelmedi" dedi. Bir telefon görüşmesi yaptı ve haklı olduğumu öğrendi, onlara bilgi maili daha sonra gelecekmiş.. Madem böyle bir şey yapıyorsun önce bayi ve servislerini bilgilendirsene kardeşim. VESTEL resmen denizi geçip derede boğuluyor.
  • Ado kullanıcısına yanıt
    Uzun uzun yazmışın hepsini okudum. Yerli firmaları biraz fazla abartmışın. Vestelde calışan akrabam vardı önceden yazdiklarin hakkinda az cok fikir sahibiyim. Vestel markasini onceleri severdim. Hatta evimde elektronik malzemeleride mevcut. Ama bugun almam niyemi? Sen hic satislarim artsin diye bakanla görüşüp bende telefon yapıyorum para yurt icinde kalsin mantığıyla ithal urunlere ek vergiler getiren bir firma gordunmu? Ustelik bu ek vergiler fiyatlarada yansimadi ozellik olarak rakiplerine bir bak fiyat farli varmi? Firmanın açıklamasını samimi bulmuyorum. Eskiden yerli malları haftasi falan olurdu. Yani yerli mali kullanalim bencede ama bu zihniyet ve rekabet etmeden bizi tofasa mahkum etmek degilmi? Zaten gumruk vergisi odemiyomuydu ithal urunler? Aradaki fiyat farkina ragmen tercihim yabanci markalardan yanadir. Bir ornek daha vereyim kullsnilan malzemelerle ilgili. Bir islemi gorecek olan 3 kalitede yada daha fazla bir kart oldugunu dusun. Tabiki en ucuzunu kullaniyoruz:) endonezya mali:) Kar yapmaya ve buyumeye calisan firmalar yerli olsa ne yabanci olsa ne ayrica. Vestel yerli firma olup yerliler icin fabrikanin onune bi cesme koymusmu gelip gecen yerli insanlar bi su icsin bari deyip... Yerli firma ariyorsan asla vaz gecmeyecegim bir firma e.c.a firmasidir. Elginkan vakfi nida arastirmani oneririm. Eca nin kazandigi tum paranin bu vakifta yore halkını egitmek icin kullandigini biliyormusun? Ustelik degil su yemek bile veriyorlar kursiyerlere... Allah gani gani rahmet eylesin sahiplerinin ve mekanlari cennet olsun. Neyse. Oyle ben yerli firmayim demekle olmuyo bu isler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soghan -- 28 Ocak 2016; 13:59:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mestan25

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    quote:

    Orijinalden alıntı: mestan25

    Merhaba Ado abi,yazdıklarınızı okuduktan sonra LG 49uf6807'yi almaktan vazgeçtim. Bu minvalde önerebileceğiniz bir şey var mı?

    Merhaba Sevgili Kardeşim;
    beni mazur gör marka model iyi kötü konusuna girmek istemiyorum. öneride bulunmuyorum o da yönlendirme veya ticarete girer
    ama sen dersen ki ''ben şunları araştırdım incelermisin?'' ben ona göre seve seve elimden ne geliyorsa bilgi vereyim sana

    Ado abi, 48UF9300'ü almayı düşünüyorum;lakin forumda alıp da memnun olmayanları- donma problemi,geç açılma,kanal geçişinin yavaş olması,ekranın köşelerinde beyazımsı renklerin çıkması gibi- görünce tereddüt içinde kaldım. Değerlendirmesini yapmanız mümkün mü? Teşekkür ederim cevabınız için.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alinti: mestan25

    quote:

    Orijinalden alinti: Ado

    quote:

    Orijinalden alinti: mestan25

    Merhaba Ado abi,yazdiklarinizi okuduktan sonra LG 49uf6807'yi almaktan vazgeçtim. Bu minvalde önerebileceginiz bir sey var mi?

    Merhaba Sevgili Kardesim;
    beni mazur gör marka model iyi kötü konusuna girmek istemiyorum. öneride bulunmuyorum o da yönlendirme veya ticarete girer
    ama sen dersen ki ''ben sunlari arastirdim incelermisin?'' ben ona göre seve seve elimden ne geliyorsa bilgi vereyim sana

    Ado abi, 48UF9300'ü almayi düsünüyorum;lakin forumda alip da memnun olmayanlari- donma problemi,geç açilma,kanal geçisinin yavas olmasi,ekranin köselerinde beyazimsi renklerin çikmasi gibi- görünce tereddüt içinde kaldim. Degerlendirmesini yapmaniz mümkün mü? Tesekkür ederim cevabiniz için.

    Sevgili Karde?im;
    muhtemelen 48UA9300 demek istemi?sindir zira bu modellerin tanym bilgisinde UF yok. UA demek istedi?inden yola çykarak, e?er bu ürünlerden alacaksan ürün kodu (kolisinde de arkadaki barkodunda da yazar) V10097865 olanyny alabilirsin.
    bu üretimde MB100 anakart kullanylmy?tyr ve H265 desteklemektedir. panel ile ilgili albani nin yorumlaryna göz atarsan daha sa?lykly olur. di?er spec ler için forumda bir çok tarty?ma söz konusu bu nedenle en güzeli buraya 48UA9300 kullanma kylavuzunu ekleyeyim bu ?ekilde birinci dereceden ürün hakkynda bilgi sahibi olmu? olursunuz.
    sevgiler saygylar



    http://s3.dosya.tc/server7/6rtx32/Kullanim_Kilavuzu.pdf.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersinkilci

    quote:

    Orijinalden alıntı: enginem

    ....Yani fabrikanın arızalı ürüne yaklasımı cok iyi ama amatörlükler acemilikler satıştan kurulama kadar had safhada.


    +1.000.000

    Yeni aldığım VESTEL beyaz eşyalarda 7 yıl garanti olduğunu söyleyince bayi "bize öyle bir bilgi gelmedi" dedi. Bir telefon görüşmesi yaptı ve haklı olduğumu öğrendi, onlara bilgi maili daha sonra gelecekmiş.. Madem böyle bir şey yapıyorsun önce bayi ve servislerini bilgilendirsene kardeşim. VESTEL resmen denizi geçip derede boğuluyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orijinalden alinti: ersinkilci

    quote:

    Orijinalden alinti: enginem

    ....Yani fabrikanin arizali ürüne yaklasimi cok iyi ama amatörlükler acemilikler satistan kurulama kadar had safhada.


    +1.000.000

    Yeni aldigim VESTEL beyaz esyalarda 7 yil garanti oldugunu söyleyince bayi "bize öyle bir bilgi gelmedi" dedi. Bir telefon görüsmesi yapti ve hakli oldugumu ögrendi, onlara bilgi maili daha sonra gelecekmis.. Madem böyle bir sey yapiyorsun önce bayi ve servislerini bilgilendirsene kardesim. VESTEL resmen denizi geçip derede boguluyor.

    Merhaba;
    yıllarca, bir çok toplantıda dile getirdiğim konudur.
    fabrika profesyonel yaklaşım,
    plaza gerekli tüm altyapı mevcut
    üretim ok
    arge ok
    bayi altyapı ok
    satış pazarlama ok

    ama iş sahaya geldiğinde bu profesyonelliği tüketiciye yansıtacak kalitede kalifiye personel ona kocaman bir NOK

    her ne kadar VESTEL bu sorunu aşabilmek adına, fabrika bünyesinde akademi eğitim salonları açmış olsa da düşünebiliyor musunuz ki, tüm eğitim giderleri ve bu 34 günlük uzmanlık eğitiminin masrafları, eğitimde olduğu dönemdeki alması gereken maaşına kadar bütün giderler çalıştıkları şirket tarafından ödenmesine karşın bir çok personel bu eğitimlere gitmek istememekte ve mazeret bildirmekte.
    çok derin ve uzun konular arkadaşlar.




  • teknoloji özellik eklendikçe hassaslaşıyor. bugün 20 yıllık cosmos tüplü tv keyfine göre çalışır durumda. şimdi piyasayı uzun uzadıya araştırdıkça vestel f/p olarak hep ağır basıyor. yerli üretimden nefret edenlerin başına nasıl bir olay geldide bu kadar nefret etti.
    LG telefonum var, ekranda değişti anakartı da değişti. geriye de pek bir parçası kalmadı. O halde kimse de bana LG sevdiremezki bu yaşananlar hep kronik sorunlardı.

    f/p uygun olduğundan olsa gerek buzdolabindan aspiratör çam. makinası vestel bizde. (reklam gibi anlaşılmasın ama ekonomik durumdan ötürü piyasa araştırması sonucu)

    kaldıki diğer firmalar çoğunlukla 2 sene malının arkasında dururken vestel en az 3 sene duruyor. zaten kullanım ömrüde tv için 8-10 yılı artık göreceğini düşünmüyoruz. kullanım ömürleri artık hepsi için söz konusu.

    bu önyargının başlıca sebebi; üstteki arkadaşın telefon alırken lg ısrar edilmesi gibi elektroniik mağazalardaki satıcıların yönlendirmeleri. Artık köşe başı elekrtonik- beyaz eşya mağazaları bir bir kapanmakta taşınamakta. Haliyle teknosa,vatan bimeks... vs gibi mağazalara yada internet alışverişine yöneliyoruz.

    Şimdi vatan bilg vestel tv satmıyor. Bimeks teknosa başka markalara yönlendiriyor. Kim nasıl alsın vesteli arçeliği? ancak kendi araştırmalarımızla internetten sipariş verirsek!!!
    Teknosa'da gördüğüm durum, tv almak isteyen herkes (biz dahil bir kaç kişi o anda) inanılmaz bir şekilde samsunga yönlendiriliyor. (belki mağazaya kar payı daha çoktur, sebebini anlayamadım) aklımızda heleki bir model yoksa kesin samsung. evet samsung kaliteli olabilir ancak kimse aldıktan sonra borçla bile olsa ödediği parayı düşünmüyor kalitesini konuşuyor. yerli üretim kullanmadan da diğerlerine çamur atma furyası başlıyor. Aynı marjial faydaya neden daha fazla maliyete katlanayım.

    +Gözlemlediğim durum vestel arçelik reklama o kadar bütçe ayırmasına rağmen (tv de nekadar Lg reklamı görüyoruz ne kadar vestel?? ) ürün tanıtımında o yabancı markalar kadar başarılı değil.


    40ua9300 serisini alacakken 9400 serisiyle karşılaştım. internette sadece renkli broşürler tarzı görselleri mevcut. 9400 daha önce mevcut olan Tv'lerdeki üst model özellikleri combine etmiş gibi.

    ben neden anakartın yükseldiğini! (8900 modelinde olup- 9300 de olmayan) H265 destekli olduğunu vs dahası varsa onları burada kullanıcı yorumlarından yorumlarından öğreniyorum?? artık herkes imkan olsa plastiğin üretildiği petrole kadar sorgulayıp öğrenmek istiyor

    vestel müşteri hiz. farkı soruğumda "" Özellik olarak aynı sadece seri olarak farklı"" cevabını aldım.
    öyle bir cevap ki "adını değiştirdik önceden koymadığımız özeelliği ekleyip pişirip piyasaya sunduk" gibi bir anlam çıkıyor. bilmiyorumun ver 2.0 hali
    reklamcılık var marka tanıtımı var ama ürün tanıtımı yok.

    edit: vatanda vestel 4k tv'leri yok. düşük modelleri mevcut.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavi.baykus -- 28 Ocak 2016; 14:58:06 >




  • Ek olarak yine Vestel'in kendi sitesinde uçuk rakamlar yazıyor ürünlerde resmen almayın der gibi..
    Oysa piyasa veya bayii fiyatı bu değil ürünün.
    Bence diğer markalar veya Samsung gibi siteden ürün fiyatlarını kaldirmalisiniz.
    Bu şekilde faydası yok zarari var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masty45

    Sağolasın hocam bekliyorum
    quote:

    Orijinalden alinti: masty45

    Sagolasin hocam bekliyorum

    Merhaba;
    20 dakika kadar önce telefonla görüştüm. üretimde LG ve SAMSUNG ve ne olduğunu benim bilmediğim TURKEY panel kullanıldığını her iki markanın da üretim mantığının aynı kalitede ve standartlarda olduğunu sadece özellik farklılıkları olduğu bilgisini aldım.
    panel kesin ne marka olduğunu bildirebilmeleri için ürün kodu ve seri numarasına ihtiyaçları olduğunu belirttiler.

    sevgiler saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginckc

    Ek olarak yine Vestel'in kendi sitesinde uçuk rakamlar yazıyor ürünlerde resmen almayın der gibi..
    Oysa piyasa veya bayii fiyatı bu değil ürünün.
    Bence diğer markalar veya Samsung gibi siteden ürün fiyatlarını kaldirmalisiniz.
    Bu şekilde faydası yok zarari var.
    quote:

    Orijinalden alynty: enginem

    Ek olarak yine Vestel'in kendi sitesinde uçuk rakamlar yazyyor ürünlerde resmen almayyn der gibi..
    Oysa piyasa veya bayii fiyaty bu de?il ürünün.
    Bence di?er markalar veya Samsung gibi siteden ürün fiyatlaryny kaldirmalisiniz.
    Bu ?ekilde faydasy yok zarari var.

    Aldym Notunu




  • zotacing kullanıcısına yanıt
    o devletin cari açığı kapatmak için politikası. bugün asgari ücretli bile 6s almaya çalışıyorsa, devlet gereken önlemleri almak zorunda. borca girsin iphone alsın sonra enflasyon arttı faizler çıktı yatırm yok bu ülke... vesteli savunmak gibi değil niyetim ama 6s pahalı vergi yüzündende, otomobil kimin yüzünden pahalı. bizim ülkenin yorganı şimdilik yeteri kadar uzun değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    quote:

    Orijinalden alıntı: guguk

    Tüm yazıyı okumadım çok uzun ama benim düşmanlığım vestelin öncülüğünde cumhurbaşkanına çıkılarak ben para kazanamıyorum yabancı firmalara ek vergiler getirin böylece kimse yabancı ürün alamasın bizim malları alsınlar. Demelerinden sonra özellikle evime bedava olsada vestel sokmuyorum. Diğer markalarada aynı bakmaktayım. Ben seçim özgürlüğümü kısıtlıyorlarsa bende biraz daha bekler para biriktirir gidip yabancı marka alırım bukadar basit.

    Merhaba;
    Yazımı yazarken bu tepkilerin geleceğini biliyordum o nedenle baştan belirttim ki girmeyeceğim vergi konusuna.
    Sadece şunu belirtmek isterim ''kazın ayağı öyle değildi'' diyebilmek için.
    Nasrettin Hoca'nın filler hikayesini bilirsiniz. Timur'un huzuruna çıkmak üzere yola çıkarken alınan karar, yolda yaşanan kayıplar,Hocanın yalnız kalışı ve sonra yola çıkılan asıl amacın tam ters etkisi durum ile karşı karşıya kalmalarını da hatırlarsınız mutlaka.
    Bu durum da farklı değil. işin iç yüzü muhtemelen yıllar sonra ortaya çıkacak. Ancak bazı şeyler değişince.


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginem

    Sayın Ado ;
    Vestel 48UA9300 'ü almadan önce canlı destek hattından kutudan kaç tane 3D gözlük çıktığını soruyorum bakıp cevap veriliyor ve 2 tane deniliyor.(Sattığı üründen haberleri yok izlenimi)
    Vestel'in kendi ürün sayfasında da bu üründe 2 adet 3D gözlük yazıyordu 1 hafta önce şimdi bilmiyorum.
    Ben forumlardan öğreniyorum 4 tane çıktığını ve Sipariş veriyorum ürünü.
    2 tane olduğundan emin olsam ürünü almamak için kafamdaki eksilere ekleyeceğim mesela.
    Ürün geliyor ve evet 4 tane gözlük çıkıyor.
    Millet 3 aylık digiturk hediyesini bile bangır bangır söylerken siz(marka olarak) sanki ürünü satmamamak için çabalıyorsunuz.
    Velhasıl kullanma kılavuzunu açıyoruz ve 48UA9300 modeli 2 adet kumanda belirtiyor paket içeriğinde.
    Takdir edersinizki orada yazıyorsa ve kutudan çıkmıyorsa "kılavuzda belirtilen özelikleri yerine getirmeme/nicelik ve nitelikte eksiklik" maddesi ile ayıplı mal statüsüne girer.Yani mecburi vereceksiniz.
    Manisa genel müdürlük arıyorum servisten fatura ve kılavuzla ücretsiz alabilirsiniz deniyor.
    Ama servis diyorki 1.ayla 5.ay üretimlerde vardı da 6.ay 7.ay üretimlerde yokta vs. Hiç bir bağlayıcılığı olmayan boş kahvehane muhabbeti yani.
    Tekraren söylüyorum kılavuzda yazıyorsa iş bitti.Sonra tekrar fabrika ile görüsme vermeleri lazım lafları falan ama geri dönüş yok.Velhasıl alamadık kumandayı.
    Madem öyle bende görmezden geldiğim ışık sızması (ki bende ki sızma değil patlama) sorununu dillendirdim fabrika cumartesi akşamı 1 saat içinde değişim onayı verdi ve yarinda yeni ürün geliyormuş 4 iş gününde TV değişti yani bu güzel yanı.
    Ama yeni gelen ürünü bayiye iade edip para iadesi alacağım bayi ile konuştuk.
    Yani fabrikanın arızalı ürüne yaklasımı cok iyi ama amatörlükler acemilikler satıştan kurulama kadar had safhada.


    yaşadığınız aksilik ve bilgi kargaşası kısmen servis yaklaşım hatası, her şeyi geçtim 6502 nin bağlayıcılığını ve etkisini servislerdeki ofis personeli bilmek zorunda. gereksiz tartışmalara girmenin anlamı yok.
    bu kılavuz ve farklı yerlerdeki farklı bilgiler konusunda çok şikayet aldım ve yine belirtmek isterim ki sizlerden aldığım tüm bu bilgiler bir rapor haline getirilip ilgili yerlere sunulacak.
    kesinlikle kimse kimseyi savunma durumunda olsun derdim yok, bakın daha önceki yazılarımda da belirttim ki en önemli feedback sahadan gelenidir.
    istediğiniz kalitede argeyi kurun. istediğiniz kalitede üretimi yapın. tüm bunlara rağmen 3 farklı noktada da aynı bilgiyi vermeyi beceremiyorsanız siz hiç bir şey başaramamışsınız demektir.
    bu doğrultuda sizlerden aldığım bu bilgiler çok önemli benim açımdan

    sevgiler saygılar




  • Bu arada aklyma gelmi?ken bunu payla?ayym. ürünlerin üretim tarihlerini buradan da görebilirsiniz.
  • Ado kullanıcısına yanıt
    Vestel in rusyada fabrikasi yandigi zaman eski teknoloji uretim bantlarinin orada yandigini ve sigortadan bunlarin yenilendigi soylentileri vardi. Bu konuda da muhtemelen ilk mesajima cevap yazamadigin gibi cevap yazmazsin ama genede bil istedim. Vestel in tek düşündüğü kar yapmak. Bir ürünü ucuza üretip alim gücü düşük kesim potansiyeli oluşturuyor. Karlilikta kullanilan parcalarin kalitesi dusurulerek sağlanıyor. Simdi telefonlarda biliyosunki ek vergi oldu ithallerde. Son teknolojik donanimli urunleri sence neden cikarnaz vestel? Ben soyliyim son donanim pahali parcalardan olusur ve kar marji duser. Yani samsung s6 2000 tlye uretip satip kazanirken vestelin bu donanimi 1500 e saglamasi gerekir ayni kar marjiyla. Eee eski donanimi ucuza alıp 1000 tl ye kakalamak varken neden 1500 e son teknoloji çıkarıp az kazansinki demi. Mantik bu. Otekilere az daha vergi gelsin araba fiyatına satilsin yabanci urunler. Sende kalkip bu zihniyeti savun. Bak bu forumda bile 2. El telefonlar pasaport kaydi yok inei atma ile kaca satiliyor. Hepsi aha bu savundugun firmanin sucudur. Zaten urunleri yurtdisina satiyorum diyerek destek almiyomu bu firma. Vestel once anlayisi degistirsin herkezi tuketici diye degil insan olarak gormeyi aklina getirsin gerisi zaten gelecektir. Sana kolay gelsin. Cevaplayamayacagin okadar cok soru varki gormezden gelmek bir seyi degistirmeyecektir. Notunu almayi unutma!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence yerli malına düşmanlık yok, vestel'e karşı bir duruş var, bunlar değil mi ek vergi getirtmeye çalışan? Bu ne cüret??

    Yerli malını da imkanı olmayan alıyor, imkanı olan da eti ülker'in üretemediğinin daha iyisini ritter felan alıyor, Mentalite bu..

    Yerli malının ucuz, idareten, günü, ayı, yılı kurtarmaya yönelik olduğu bir gerçek..

    Süpürge alıyorsun arçelik'e 300 lira veriyorsun süleymansonik bir cihaz, samsung alıyorsun 400 küsür watt hepa 14 filtreli taş gibi makine alıyorsun..

    dağınık yazdın ama anlayın işte.
  • "Vestel vergisi" olarak bilinen olay için birden çok firma istekliydi ama olay duyulurken diğerlerinin adı silindi bir Vestel kaldı ortada.
    Gerçi bunu istemeleri yalnız olmasalar da yanlış. Benim ürünüm satsın diye diğerleri pahalansın demek yerine, benim ürünümü ucuza satmam için vergilerimi düşürün diyebilirlerdi.
    Bu şekilde bir şeye ön ayak olsalar hem telefonlar değerine satılacaktı, hemde kimsenin tepkisi olmayacaktı.
    Bu fırsatı kaçırdılar.

    Birde Vestel telefonlardaki yerli olma iddiası biraz gülünç. Kullanılan materyallerin hemen hepsi ithal. Yani yeni üründeki çerçeveyi bile kendileri işlememişler. Pili kendileri üretmiyorlar. Panel desen o da yok. Bunun yanında yazılımda da öyle aman aman bir şey yok. (Üreteni oldu mu derseniz Aselsan 1919 1920 gibi modeller üretti zamanında. Pili dahil yerliydi. Ki o zamanlar böyle şimdiki gibi şu kadar para ver sana hazır donanım veya yazılım verelim gibi bir sistem yoktu. Telefon yapan hakkaten yapıyordu. )
    Komponentlere baksak orta ve alt seviye...
    Fiyata bakıyorsun dünya markalarının daha iyi tasarımlı daha iyi donanımlı makineleri ile aynı.
    Niye alalım yani bunu sadece üzerinde yerli yazıyor diye mi? Yerli dediğin şey sadece üzerindeki logo.

    Televizyon konularına gelirsek Vestel bu konudaki treni Zorlu ailesinin yanlış tutumları ile neredeyse kaçırdı. Samsung LG gibi firmalar panel üretimi için yatırım yaparlarken onlar hazırını alıp montajlamayı kolay buldular.
    Milyar dolarlık yatırımı bu işe yapmak yerine gittiler Zincirlikuyu'da residence yaptılar.
    E inşaat yapması satması daha kolay tabi Zorlu ne yapsın?
    Çoğu firmaya fason üretim yapması bu gerçeği değiştirmiyor maalesef. Kaymağı LG, Samsung gibi kendi panelini kendi üreten firmalar yiyor. Ürettikleri ürünler iyi midir? eğer burada dendiği gibi ayrım yapmıyor iyi komponentler kullanıp dikkatli işçilik ile birleştiriyorlarsa sorun olmaz.

    Beyaz eşya ise Vestel Arçelik gibi firmaların en kötü olduğu nokta.
    Bunlar 90'larda adam akıllı arge yapmak yerine bazı firmalardan lisans ile makine alıp montajlayıp sattılar.
    2000'lere doğru gelindiğinde artık kendi makinelerini yapmak istediler ama hem maliyet kaygıları hem arge bütçeleri nedeniyle son derece başarısız ürünler çıktı piyasaya.
    Daha yeni yeni düzeltmeye çalışıyorlar ama ben 10 yıldan erken alınabilir seviyede ürünler üreteceklerini zannetmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enes05-

    teknoloji özellik eklendikçe hassaslaşıyor. bugün 20 yıllık cosmos tüplü tv keyfine göre çalışır durumda. şimdi piyasayı uzun uzadıya araştırdıkça vestel f/p olarak hep ağır basıyor. yerli üretimden nefret edenlerin başına nasıl bir olay geldide bu kadar nefret etti.
    LG telefonum var, ekranda değişti anakartı da değişti. geriye de pek bir parçası kalmadı. O halde kimse de bana LG sevdiremezki bu yaşananlar hep kronik sorunlardı.

    f/p uygun olduğundan olsa gerek buzdolabindan aspiratör çam. makinası vestel bizde. (reklam gibi anlaşılmasın ama ekonomik durumdan ötürü piyasa araştırması sonucu)

    kaldıki diğer firmalar çoğunlukla 2 sene malının arkasında dururken vestel en az 3 sene duruyor. zaten kullanım ömrüde tv için 8-10 yılı artık göreceğini düşünmüyoruz. kullanım ömürleri artık hepsi için söz konusu.

    bu önyargının başlıca sebebi; üstteki arkadaşın telefon alırken lg ısrar edilmesi gibi elektroniik mağazalardaki satıcıların yönlendirmeleri. Artık köşe başı elekrtonik- beyaz eşya mağazaları bir bir kapanmakta taşınamakta. Haliyle teknosa,vatan bimeks... vs gibi mağazalara yada internet alışverişine yöneliyoruz.

    Şimdi vatan bilg vestel tv satmıyor. Bimeks teknosa başka markalara yönlendiriyor. Kim nasıl alsın vesteli arçeliği? ancak kendi araştırmalarımızla internetten sipariş verirsek!!!
    Teknosa'da gördüğüm durum, tv almak isteyen herkes (biz dahil bir kaç kişi o anda) inanılmaz bir şekilde samsunga yönlendiriliyor. (belki mağazaya kar payı daha çoktur, sebebini anlayamadım) aklımızda heleki bir model yoksa kesin samsung. evet samsung kaliteli olabilir ancak kimse aldıktan sonra borçla bile olsa ödediği parayı düşünmüyor kalitesini konuşuyor. yerli üretim kullanmadan da diğerlerine çamur atma furyası başlıyor. Aynı marjial faydaya neden daha fazla maliyete katlanayım.

    +Gözlemlediğim durum vestel arçelik reklama o kadar bütçe ayırmasına rağmen (tv de nekadar Lg reklamı görüyoruz ne kadar vestel?? ) ürün tanıtımında o yabancı markalar kadar başarılı değil.


    40ua9300 serisini alacakken 9400 serisiyle karşılaştım. internette sadece renkli broşürler tarzı görselleri mevcut. 9400 daha önce mevcut olan Tv'lerdeki üst model özellikleri combine etmiş gibi.

    ben neden anakartın yükseldiğini! (8900 modelinde olup- 9300 de olmayan) H265 destekli olduğunu vs dahası varsa onları burada kullanıcı yorumlarından yorumlarından öğreniyorum?? artık herkes imkan olsa plastiğin üretildiği petrole kadar sorgulayıp öğrenmek istiyor

    vestel müşteri hiz. farkı soruğumda "" Özellik olarak aynı sadece seri olarak farklı"" cevabını aldım.
    öyle bir cevap ki "adını değiştirdik önceden koymadığımız özeelliği ekleyip pişirip piyasaya sunduk" gibi bir anlam çıkıyor. bilmiyorumun ver 2.0 hali
    reklamcılık var marka tanıtımı var ama ürün tanıtımı yok.

    edit: vatanda vestel 4k tv'leri yok. düşük modelleri mevcut.



    bende aynı fikirdeyim yazdığının hepsine katılıyorum. Dışardan bakınca 93 ve 94 modeli ikiz gibi ama arada fiyat farkı uçurum. Bu uçurumu vatandaş olarak bilemiyoruz buradaki arkadaşlar yazmasa




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.