Şimdi Ara

Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV'' (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
19
Favori
8.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alıntı

    metni:
    Tecrübeyle sabit arıza uyarıları ve çözümleri.



    Arıza ; böyle bir ekranla karşılaştım ! arıza ne olabilir bi fikri olan varmı?

    Öneriler ;* radar kirlenmiş olabilir. Suzuki amblemini temizleyiniz.

    *Bu şekilde uyarı verdiğinde bu arıza uyarisidir sensör kirlenmesiyle alakası yoktur. Yağmurda, karda sensör kirlendiği zaman geçici olarak devre dışı uyarısı verir

    *Sonuç;  sensör kirlendiği için yapmış.! petrolde köpüklü su ile yıkadım ikaz kalktı




    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 19 Eylül 2022; 15:42:49 >




  • Problem; Motora kedi girmiş her yer tüy olmuş, çözüm olarak öneriniz ne olur? teşekkür ederim.


    öneriler; Boş bir camsil şişesine su, içinede Okaliptus yağı dökün. Bir kac gün iyice calkalayip,tekerlerin ustundeki davlumbaz bosluguna, tampon ön ile sileceklerin altindaki plastik kısımlara, bazen de kaportayi açıp altina sıkın. Kokusu keskin oldugu icin Kedi v.s gelmez. Okaliptus yağı iz yapmaz.

    • Naftalin kokusu kedileri kovar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 26 Nisan 2022; 18:30:22 >
  • ALINTIDIR ; @HesaplayanAdam tarafından bu mesaj yazılmıştır.


    Arıza; GPS ile ilgili sorunlar yaşıyorum.

    Tespit ; Resimde görüldüğü gibi GPS modülü son ön direk içerisine mıknatıs ile tutturulmuştur.

    Çözüm ; Sağ daki resimde görüldüğü gibi GPS modülünün montaj yerini değişebilirsiniz .

    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''


    GPS antenini, ön konsol içinde havalandırma borularının üzerine, çift taraflı bant ve kablo bağı ile sabitledim. Ve sonuç mükemmel , tüm GPS sorunları kayboldu..


    ALINTIDIR ; ATAKAN AY.

    Arkadaşlar, bugün GPS anteninin sol ön direkteki yerini, sinyal kesilmeleri nedeniyle multimedyanın bulunduğu bölgeye olacak şekilde değiştirdim.

    Bu işi yaparken bir iki tespitim oldu, onları paylaşmak istedim.


    Multimedyayı söktükten sonra GPS anten kablosunu söktüm ve sol ön direkte GPS antenini bulunduğu yerden çekerek kabloyu çıkarmaya çalıştım. Anten kablosu ucunda bulunan sma jakı gösterge paneli arkasında takıldı. Bu nedenle gösterge panelini de söktüm.


    Bunun için 3 numaralı resimde kırmızı olarak görülen plastiği kendime doğru çekerek çıkardım. Bunu yapmadan önce direksiyon kilidini açıp geriye doğru ve aşağıya çektim.

    Daha sonra aynı resimde görülen ve 1 numaralı fotoğrafta yeşil daire içine aldığım 3 vidanın sökülmesi gerekiyor. Vidalar söküldükten sonra göstergeyi çıkardım. Böylece buradan kolaylıkla GPS anten kablosunu çıkardım.


    Burada dikkatimi çeken bir hususu paylaşmak istiyorum.

    Çoğu Vitara sahibi arkadaşımızın gösterge panelinin arka taraflarından ses geldiği konusunda şikayetini okumuştum. Zaman zaman ben de buradan ses geldiğini duyuyordum. Bunun nedeni göstergenin arkasından geçen geri vites kamera kablosu ve bu GPS anteni kablosu olduğunu düşünüyorum. Çünkü diğer kablolar oldukça düzgün bir biçimde sarılı ve ses yapacak durumda değil. Ancak bu iki kablo sonradan Türkiye'de takıldığı için öylesine geçirilmiş.

    2 numaralı fotoğrafta işaretlediğim kablo geri vites kamerasının kablosu, diğer kabloyu çıkardığım için yok. Daha sonra bu kabloyu ses yapmayacak şekilde sünger ve kumaş bant ile sardım.

    Hazır multimedyayı sökmüşken onu da fotoğrafladım.

    Diğer bir husus ise, multimedyanın arkasında bulunan kablo demetlerini de ses yapmaması için uygun bir şekilde pamuklu kumaş ve sünger ile sardım, faydası olacağını düşünüyorum.

    Umarım bu konuyu merak eden arkadaşlara faydalı olmuştur.

    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''

    İlk mesajıma ilave yapmak istediğim bir husus var.

    3 numaralı resimde görülen kırmızı parçayı çekmeden önce buradaki resimde işaretlediğim parçayı yanda görülen trim sökme aparatı gibi bir plastik ile aralayıp tırnaklarından kurtarmak gerekiyor. Bu parça 3 numaralı resimdeki kırmızı parça ile beraber çıkıyor. Burayı anlatırken atlamışım. Umarım daha iyi anlaşılmıştır.



    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 29 Nisan 2022; 15:58:22 >




  • ALINTIDIR, mzsaglam adlı kullanıcı mesajıdır.


    Arıza; Aşağıdaki resimdeki Sarı ikaz ışığı başka zamanlarda da tekrarlamak kaydıyla birkaç kez olmak üzere tekrar yandı. kitapcıkta "yüksek vites yağı sıcaklığı" diyor. Başka sayfada ise transaxle uyarı ışığı diyor.

    Tespit ;

    Çözüm;


    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''

    hollywood29 adlı kullanıcı cevabıdır; Daha önce bu ışığın yandığı paylaşımlar görmüştüm, belli bir süre sonra kendiliğinden sönüyormuş, ya da resetlemek gerekiyormuş akü eksi kutup başını sökerek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 28 Nisan 2022; 10:17:16 >




  • Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''

    Vitara plastik kapı koruma bantı , servis dışında nereden temin edebiliriz?



    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''

    Mustafa Reis 0534 889 65 75 Ankara , arkadaşımız temin( imalat ) edebiliyormuş .

    En son Nisan 2022 tarihi itibari ile kargo dahil 1700 liraya almışlar.



    Soru;ürünün malzemesi nedir ?

    1.Cevap; imalatını yapan arkadaşım bana söylediği orjinal suzuki servisindeki parçadan hiç farklı olmadığı sert plastik değilmiş hemen kırılan birşey değil bende sordum onu esnek darbeyi emen bir malzeme olduğunu söyledi

    2.Cevap;malzeme kaucuk gıbı esnek darbe emen bir malzeme.alın pişman olmazsınız.



    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 29 Nisan 2022; 9:7:17 >




  • Arıza; 2016 vitara 1.6 GLX . Gösterge deki sarı renk start -stop ikazı yanıp sönüyor , start-stop iptal tuşuna basıyorum ,değişiklik olmuyor devamlı yanıp sönüyor.

    1.öneri ;Hacı Aydın

    Akünün eksi kutup başına bağlı gri bi fiş var start stop fişi o çıkmış olabilir bi kontrol ediniz.

    2.öneri;Orkut Atalay

    Akü azalmış olabilir. Start stop ile arabayı durdurursam tekrar marşa basacak kadar elektriğim yok dediği için yanıp sönüyor olabilir.

    Çözüm; Akü zayıf olduğu için bu ikazı vermiş.



    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''




  • ALINTIDIR ;ATAKAN AY .


    GPS ANTENİ OKUMAMA ARIZASI.


    Atakan Ay

    Gönderi Sahibi

    Grup Uzmanı

    Akadaşlar, son güncellemeyi aktarmak istiyorum.

    GPS anteninin yerini değiştirdikten sona navigasyon ile uzun bir süre sıkıntı yaşamadım. Ancak 2 ay öncesinden itibaren anlık kesilmeler şeklinde sorun yaşamaya başlamıştım. Bunu hava şartlarına yormuştum. Bu süreçte 15 gün arayla iki kez Ankara-Balıkesir-Ankara yolculuğu yaptım. İlkinde açık havada dahi kesilmeleri tespit ettim. 15 gün sona ikinci yolculuğuma çıkmadan önce n11 üzerinden yeni bir gps anteni aldım (35 TL), ancak kablosu yaklaşık 40 cm. idi. GPS anteninin yeni yeri için bu kısalık sorun olmadı, hatta eskisinin yarattığı fazla kablo yumağı sorunu da ortadan kalktı. Uzun yolculukta ve daha sonra hiç kesilme sorunu yaşamadım. Şimdilik -

    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''

    sıkıntısız gidiyor. İlgilenen arkadaşları bu konuda bilgilendirmek istedim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 29 Nisan 2022; 16:4:14 >




  • ALINTIDIR,

    Burak Aksu

    8 Aralık 2021 

     · 


    2016 vitaramın multimediası nihayet bozuldu. Dokunmatik çalışmıyor, resetledim, düzelmedi. Başına gelip yaptıran var mı, yoksa yerine ne alalım ?


    1.öneri;

    Ibrahim Alkaç


    Benimde ekran bozuldu içindeki Flex kabloyu değiştirdim düzeldi yoksa boş yere 3bin 4bin verip yeni multimedya alacaktım içinde 60 pinli Flex kablo var onu değiştirin belki düzelir kablo siparişini n11 de kargo dahil **,** tl

    Burak Aksu

    Gönderi Sahibi

    Ibrahim Alkaç Satıcı beni arayıp linktekinin aynısı mı diye sordu. ters ve düzü varmış hocam. birebir bunu mu alıyorum ? ters düz farkeder mi?

    Burak Aksu iki yüzü de aynı yöne bakacak

    • Flex kabloyu sökerken soket tırnaklarına dikkat edin

    Coşkun Şentürk

    Ibrahim Alkaç benimde sorunum aynı, peki flex kablonun arızalı olduğunu nasıl farkettiniz, yoksa tesadüfü oldu. Bende çare aradığım için soruyorum. Cevaplarsanız memnun olurum. Teşekkürler.

    Ibrahim Alkaç

    Coşkun Şentürk Flex kabloyu söküp tekrar taktım kısa bir süre çalıştı sonra tekrar ekran kayboldu bende Flex kabloyu değiştirdim. Biraz tesadüf oldu benimkisi sizinki de inşallah Flex kablo ile çözülür. Ekran kartı yanmışsa sıkıntı o zaman maliyet artıyor.


    Burak Aksu

    Gönderi Sahibi

    yukarıda yazan şekilde flex kabloyu değiştirdim, sorun çözüldü. Aynı sorunu yaşayan varsa yararlanabilir.





  • ALINTIDIR

    Alıntı sahibi ;ALPASLAN ÜNAL

    Arıza ; kirli benzinden dolayı yakıt filtresi-pompası değişimi .


    O.E.M ; 15100-61M00


    Arızalı benzin pompasindan 1 ay gecsede benzin almayın ben bir ay sonra aldım ondan sonra geç çalışma sorunu başladı benzin filtresini tıkamis filtre simsiyah olmuş Bosch sağolsun filtre pompa ve şamandıra 3 bir yerde yapmış depo içinde sadece filtreyi alamıyorsunuz komple almak zorundasınız fiyatida 1500 2000 arasında değişiyor.

    BELİRTİLER; GEÇ ÇALIŞMA ve AŞIRI BENZİN KOKUSU.


    Alparslan Ünal

    Gönderi Sahibi

    Geç çalışma sorunu Sizinde başınıza gelirse, akü ve bujiler sağlamsa ,ilk olarak benzin filtresi ne baktırın. Araç aküsü bitecek araç gibi çalışıyor yok enjektor değişecek yok sensör arızalı diye söyleyenlere araba baktirmayin. Benim gittiğim usta ilk olarak benzin filtresi ne bakacağız dedi, filtre değişecek dedi, dediği gibi de çıktı herkese kazasız sürüşler dilerim.


     pompa filtre ve şamandıra hepsi birbirine bağlı sadece filtreyi degistiremiyorsunuz komple satılıyor pompa ve şamandıra ile beraber filtrenin açılacak bir yeride yok


    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''


    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''

    Alparslan Ünal

    Gönderi Sahibi

    Atakan Ay evet pompa benzin deposunda bu şekilde açılıyor ama önce egsoz ve şaftin sökülmesi gerekiyor ustalık işi. lakin filtre plastik kap içinde olduğu için filtre çıkmıyor, filtrenin plastik kapı kırılmadan değişmesi mümkün değil, yalnız pompa çıkıyor ama oda tek satılıyor mu bilmiyorum

    Atakan Ay

    Alparslan Ünal Zaten burada, yakıt filtresinin, yakıt deposu içindeki yakıt pompası ile beraber olduğunu ve filtrenin (ya da pompa grubunun) periyodik olarak değiştirilmesinden bahsediyor. Sanıyorum burada pompa grubundan bahsettiğine göre komple değişim öneriyor gibi, ama sadece filtre ifadesi de geçiyor. Sonuçta pratikteki olay önemli. Sanırım siz bize örnek teşkil edeceksiniz. 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 30 Nisan 2022; 10:3:20 >




  • Spoiler,

    mesajı görmek için tıklayın.
    Yeni Vitara Klima gazı Bilgileri

    2016 sonrası Suzuki Vitara araçlarının klima gazının hangi özellikte değişmesi gerektiği hususunda bilgiler içermektedir.

    Bu bilgiler üyelerimizden Sn. Gürsoy Bayram ve Sn. Atakan Ay tarafından verilmiştir.


    aracımızın üzerinde fabrika dolum klima gazı tipi 1234yf tip gazdır , eğer klimamızda performans kaybı hissediyorsak , bu gazın sistemde eksik olup olmadığına bakılmalıdır. ANCAK gaz normalden eksik ise sadece 1234yf tip gaz ile tamamlama yapılmalıdır.




    Kod

    Yığını:
    SİSTEM BELİRTİLEN SOĞUTUCU MİKTARI İLE ŞARJ EDİLDİKTEN SONRA VEYA ALÇAK BASINÇ VE YÜKSEK BASINÇ GÖSTERGESİ AŞAĞIDAKİ DEĞERLERİ GÖSTERDİĞİNDE, MANİFOLD GÜCÜ ÜZERİNE ALÇAK BASINÇ YAN VANAINI KAPATIN.


    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''

    1234yf tipi gaz diğer muadili olan 134a tipi gazdan 7-8 kat daha pahalı olduğundan muhtemelen sanayi sitelerindeki klimacı lar tarafından pahalı olduğu gerekcesi ile tercih edilmiyorlar.


    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''

    HEDEFİMİZ ORJİNAL DOLUM GAZI OLAN 1234yf ile eksiği tamamlamaktır .BUNU YAPAMIYORSAK !

    İKİ AYRI TİP KLİMA GAZI BİRBİRİNE KESİNLİKLE KARIŞTIRILMAMALIDIR!


    YAPILMASI GEREKEN ESKİ GAZIN TAMAMEN BOŞALTILIP YERİNE 134a tipinde gazın 425+20gr olarak yukarıdaki resimdeki basınç değerleri göz önüne alınarak sisteme yüklenmesi olmalıdır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 11 Mayıs 2022; 12:50:57 >




  • YAĞMUR/FAR SENSÖRÜ AYARININ DEĞİŞTİRİLMESİ

    Vitara'sının far ve yağmur sensörü ayarından şikayetçi olan arkadaşlarımız vardır. Ayarı biraz meşakkatli ama yapılamayacak bir şey de değil. Belki işine yarayan olur diyerek paylaşmak istedim.


    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''


    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''


    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''


    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''


    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''




  • Bir çok Vitara sahibi teknik muayenede Motor No Okunamadı yazısı ile karşılaşmıştır. Bizim araçlarda bu Motor No nerededir? Bilmeyenler için aşağıda gösterilmiştir.


    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
  • Arkadaşlar videodaki aracın şanzumanı model olarak 2016 ve sonrası Vitara ların otomatik şanzumanı ile AYNI marka ve BENZER model özelliklerini taşıyor.


    Değişim için yapılacak prosedür aynı HİÇBİR FARK YOK .! Bu videoyu çekenler 3 litre boşaltıp 4 litre ekliyorlar , fazla yağı dreyn tapasından boşaltıyorlar .(YAĞ ÇOK PAHALI OLDUĞUNDAN BUNA GEREK YOK.)


    Yani bu videoyu seyrederek aynı şekilde vitara mızın otomatik şanzuman yağını değiştirebilirsiniz.

    EĞER SİZ ÇIKAN YAĞI EKSİKSİZ ÖLÇEREK AYNI MİKTARDA İLAVE EDERSENİZ DREYN TAPASI İLE İŞİNİZ OLMAZ .


    2016 Vitara için T-50 torx ve T-40 torx anahtar ve ayrıca 17 alyen anahtar gereklidir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 15 Mayıs 2022; 18:2:57 >
  • 2016 ve sonrası vitara Otomatik şanzuman yağını doldur-boşalt değiştirme prosedürü.


    1- aracımız lift üzerinde kaldırılacak veya yağ kanalında düz vaziyete alınacak

    2 - şanzuman yağı doldurma tapasına ulaşabilmek için Akü ve akü tepsisi sökülecek (Bknz-resim-1)

    3 -T-55 Torx anahtarı ile doldurma tapası sökülecek (Bknz-resim-2)

    4 - araç altında girilerek ,şanzuman üzerindeki iki parçadan oluşan dreyn tapaları sökülecek , önce T-40 Torx anahtarı ile seviye tapası , sonra 17 lik Alyen anahtar ile dreyn tapası sökülerek bütün yağ boşaltılacak (Bknz-resim-3)

    Not; çıkan yağı eksiksiz olarak ölçün bu size nekadar eklemeniz konusunda kesin bilgi verecektir.

    5 - yukarıdaki önceden açmış olduğunuz doldurma tapasından ATF yağını ,çıkanı ölçtüğünüz oranda şanzumana koyun ve tapayı kapatınız.

    6- Motoru çalıştır , vitesi P den R ye al 3-4 saniye bekle,N ye al 3-4 sn bekle , D ye al 3-4 sn bekle , tekrar sırasıyla N-R-P YAP BEKLEYEREK , İŞ BİTMİŞTİR.


    Not; bu işlemi araç 40.000km üzerindeyse, 5 yılı doldurduysa ve hiç ATF değişmemisse 2 defa tekrarlanması tavsiye olunur.


    HER SEFERİNDE 3 LİTRE ( civarında ) AW-1 STANDARTINDA ATF VI tip yağ kullanılıyor. ÇIKAN YAĞI ÖLÇ. !


    resim-1 resim-2 resim -3


    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 19 Temmuz 2022; 14:39:24 >




  • 2016 ve sonrası VİTARA araçlarımızın muhtemel yaşanmış arıza örneklerinden biridir.

    Yurt dışında yaşayan bir üye arkadaşımız paylaşmıştır VİTARA FREN SERVOSU ARIZASI.


    Merhaba benim 2017 model 1.4 4x4 Vitara kırmızı ışıkta durmam gerektiği için frene bastım frenin tutmadığını farkettim. Frene sert bastım çok az tuttuğunu farkettim ve el freni yardımıyla durabildim ilk kez böyle bir şey oluyor du şaşırdım ne yapacağımı bilemiyorumdum inip Arabanın sağına soluna bir baktım bir şey yok altına baktım akan bir şey yok. 500 metre ileride bildiğim Türk bir araba garajına kadar yavaş yavaş elfreni yardımıyla gittim arkadaş baktı evet fren tutmuyor dedi arabayı garaja bırakmak için eleman binip arabayı çalıştırdı frenin tuttuğunu söyledi ve evet fren tutuyordu.

    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''

    Daha sonra aynı durum iki kez daha oldu fren bir tutuyor bir tutmuyordu Suzuki servisine götürdüm yapılan Diagnose testlerinde fren pompası bozuk çıktı değişimi 350 Euro tutuu parça ve işçilik dahil hepsi bozulan parçanın resimlerini atıyorum selamlar





  • Kleber Dynaxer hp3


    Hankook Ventus Prime 3




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 13 Haziran 2022; 15:15:18 >
  • Michelin Pilot Sport 4


    Nokian Power Proof





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 26 Mayıs 2022; 15:22:5 >
  • 0w20 yağ alternatifi



    20 yazlık viskozite, motor ısındığında bizim gibi sıcak bir ülkede, motorun soğuk ülkelerdeki gibi kendini hızlı soğutamaması nedeniyle çok çok ince olmasından dolayı, yırtılarak metalin metale sürtmesine sebep vermesidir.

    İşte bizim ülkemizde ve yukarda açıkladığım diğer ülkelerde kullanılması bu sebeple sakıncalıdır.


    Fabrika çıkışı 0W-20 konması iyi birşey olduğundan yapılmaktadır,

    1. si aracın satış öncesi ne kadar bekleyeceği belli değildir ve ince yağlar daha geç tortulaşır (1 yıldan sonra anlamında),

    2.si her nekadar motorlar rektifiyeli olarak çıksada normal kullanımlarda meydana gelen hızlı ilk aşınmalar daha düzgün oluşur.

    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''
    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''



    Yeni nesil meşhur 0W-20'nin yazlık viskozitesinin becerisi şudur; tam sentetik ve özel katkılı olmasından dolayı artık yüksek ısıda yanmıyor, buharlaşmıyor ve dolayısiyle kayba uğramıyor fakat bu özellikler yüksek sıcaklıkta o motoru yağlayabilir anlamına gelmiyor, çünkü çok ince. Eğer öyle olsaydı tüm markalar en iyisi diye sadece 0W-20'yi her model ve her motor için, her türlü iklim için, dünyanın her yerinde servislerinde kullanırlardı, inanın bundan da çok mutlu olurlardı.


    Endüstriyel yağlarda bildiğiniz üzere kinematik vizkozite denilen bir kavram mevcut, motor yağları ısınma ve soğuma fazları akabinde uzun vade de kinematik viskozite stabilitesi bozulur ve bunun akabinde de motor yağının içerisinde oksidasyon meydana gelir, bu oksidasyon motor yağının parçalar arasında oluşturması gereken film tabakasında "zayıf nokta" haline gelir ve yağ filmi yırtılır, bu da birbiri ile çalışan parçaların karşılıklı aşıntısına sebep olur.


    Bu oksidasyonu engellemek için kullanılan katkıların oranını belirleyen TBN denilen bir parametre mevcut, TBN arttıkça yağın kullanım süresince ısıl füzyon sonucu oksidasyon oranı azalır, kinematik viskozite stabilitesi artar, bu da motor yağınızı fabrikasyon verileri ile daha uzun süre kullanmanızı sağlar.


    Ancak TBN oranı yükseltilirken yağın viskozitesini düşürebilmek için ya yağın içerisindeki baz yağ miktarı azaltılmalı (çünkü viskozite düşürücü katıklar için gerekli yer açılmalı) yada yüksek kalitede Grup IV veya Grup V bazlar kullanılmalı.

    peki neden bu kadar 0w20 motor yağına on yargı ile yaklaşılıyorsun ?

    Kesinlikle ön yargı değil, 0W-20'nin yazlık viskozitesinin bizim ülkemizde yağlama yapabilme yeteneği yok diyorum. Toyota merkez ile yazışmalarım sonucu Türkiyede 5W-30 kullanılması gerektiğini anlatabildim ve anladılar.


    merak ediyorum zamanında yetkili servisler 10w40 kullanırdı ne oldu da ülkemiz de birden bire 5w30 a geçer oldular iklim mi değişti havalar mi buz kesti

    Hayır havalar buz kesmedi ama D-4D motorda tork artışına gittiler ve 10W önceki gibi sekman, turbo ve vakum pompasını yağlayamadı, dikkat edin 10W diyorum yazlık 40 yağlayamadı demiyorum. Dizeller ile benzinlilerde aynı yağ kullanıldığı için benzinliyede 5W-30 koymaya başladılar çünkü aynı varilden olması daha karlı


    yetkili servislerin mantığı kâr dan başka birşey değil  

    Yetkili servisler kullanılan viskoziteye göre kar koymazlar, birim fiyata %xx oranında diye kar marjı koyar


    diyelim ki toyota yapmış bir hata o zaman neden var grubu 1.5 tsi motora 0w20 kullanıyor audi neden 3.0 tdi motora 0w20 tavsiye ediyor

    Yine aynı şey, hatta Honda'da aynı hatayı yapıyor. Yetkili servisime ve merkeze aynı şeyleri anlattım, Honda'ya dedimki sizin kitapçığınızda önerilen ve servislerde kullandığınız Honda orjinal yağın özelliği 0W-20 SM, benim dışardan getirdiğim yağ 0W-40 SN. Bu yağı kullanın veya 5W-30 SM bende dışardan getirmeyeyim dedim, anlatamadım, sorun değil benim motorum daha sağlıklı ve yağı ucuza geliyor.


    Diğer taraftan Toyota abd'de Hybrid dahil hepsinde 5W-30 kullanıyor hatta Canada'da bile oysa Canada'da 0W-20 daha idealdir, abd-Toyota yanlışmı yapıyor?

    Almanya Türkiyeye göre çok daha serin kendi markaları için o ülkede sorun olmaz fakat burada yanlış

    Peki fransız markalar ve italyan markalar kendi ülkelerinde 0W-20 kullanıyor mu? Türkiyede hangi viskoziteyi kullanıyorlar?


    yağ teknolojisi ilerledi artık 0w20 0w16 bütün koşulları daha iyi bir şekilde karşılayabiliyor

    Dediğim gibi, canada, kuzey avrupa, sibirya, kutuplar için 0W-20 ve 0W-16 veya 0W-8

    Şu an senin Corolla ile Sibiryaya gidersen ve Kışı orada geçireceğim dersen, kesinlikle 0W-8 kullan derim.


    ayrıca 10w40 önerin bile çok riskli

    Modelinizin kitapçığında yağ viskoziteleri bölümünde 10W-40 var ise ve eğer aracınızı üreticinin belirttiği ağır koşullarda kullanıyorsanız, riskli değil doğru seçim yapmış olursunuz, kaldıki 2007 modele kadar olanlarda zaten 10W-40


    Yetkili servislerde personel deneyimsiz değil, kendi sorumluluk alanlarında yeterli bilgiyle donatılmıştır, fikir üretmeleri istenmez. Bu soruların cevabını oralarda bulamazsınız.

    Toyota ar-ge departmanına ulaşmanız ve tüm tezlerinizi anlatabilmelisiniz.


    LPG fabrikasyon dışı işlem olduğu için motoru daha koruyucu yağ kullanılması gerekiyor. Hem kış aylarında daha koruyucu olması için hemde lpg nin benzine göre ısı değeri daha yüksek bundan dolayı 0w40 tercih edilmelidir


    .Lpgli araçlarda 0W tercih ve öneri olmasının sebebi 5W'ye göre soğuk hava koşullarında ve motorun soğuk olduğu zamanlarda motorun daha kolay ısısına ulaşması için ve araçta lpg kiti bulunduğu için lpg sistemine daha erken geçiş sağlaması için, W40 tercih edilmesinin sebebi ise LPG'nin Benzine göre parlama ve ısı değeri daha yüksektir.


    Adamın birisi sormuş; Şimdi ben Kilis'te yaşıyorum yazlar sıcak kışın da çok soğuk değil 0 altı bazen olur. 5w/40 kullanabilir miyim? Hem soğuk için 5w ve lpg olduğu için de 40 yeterli gelmez mi? Aracım 2016 1,6 kilometre 55 bin ve LPG Lİ.


    Cevap;5W40 kalın bir yağ , 0W40 kullanın.


     Motul yağ makasındaki 8100 6100 2100 bunlar yağın sentetik oranını belirtir.

    8100 %100 sentetik bir yağdır.


    motor yağı ilk (soğuk çalışma vizkozitesi) numaradan dolayı eksilmez,üreticinin ayarladığı spesifikasyonları karşılamadığından,yüksek ısıyı absorbe edemediğinden,sekman ile gömlek arası oluşan boşluktan vs vs diye uzayan listeden dolayı eksilir,ama ilk numaradan dolayı eksilmez madeni yağların çift özellikli olması motoru ilk çalıştırmada daha iyi korumak içindir,yani ilk numara küçük olursa soğuk çalışmada motor ısınıncaya kadar yağ daha akışkan olacak motor daha iyi yağlanacak ve ideal çalışma sıcaklığına daha çabuk ulaşıp hem yakıt ekonomisi hemde daha az emisyon sağlayacak,yağın espirisi motor ısındıktan sonra başlıyor önemli olan ikinci numaranın ve sağladığı korumanın daha iyi olması lazım,o yüzden üreticinin tavsiyesine uymak gerekiyor bazende işi iyi bilen malzemeyi iyi tanıyan ustaların @ bey gibi konuya hakim kişilerin incelemerine tecrübelerine kulak vermek gerekiyor,zira yıllar içerisinde değişen teknoloji ile üretim teknikleri de değişiklik kazanıyor bunları iyi takip edip analiz etmek elzem oluyor,tabi bu takibi yapabilmek içinde teknik konuya hakim olmak önem arz ediyor,



    Garantimiz bittikten sonra , yani yağ seçimi bize kaldıktan sonrası için yazıyorum;

    Grup V veya POE baz yağlı motor yağları en iyi korumayı ve yağlamayı yaparlar Motul POE özellikli yağlardan biridir Castrol ve Mobil ise PAO baz yağı içerir.

    HTHS diye bir değer var 150 derecede yapılır 3.5 altı spor kulklanım için riskdir.

    Ben uçmam, kaçmam, basmam ,sıkışık trafikte kalmam,serin havalarda kullanırım diyorsanız HTHS 3,5 altı tavsiye edilebilir. HTHS yüksek olan yağlar daha yüksek Fosfor ve çinko içerirler , bu motoru daha iyi korur ancak doğal çevreye zarar verir.!


    0w20 yağın  100°C'de viscosite değeri 8,4 150°C' HTHS değeri 2,7, kaynama noktası 226C 

    0w40 yağın  100°C'de viscosite değeri 13,5 150°C HTHS değeri 3,6 , kaynama noktası 228C


    150°C' HTHS değerini 2.6 vs 3.6 ancak aradaki fark sadece 1 rakamı değil neredeyse %35, bu değer farkı aracınızın motor yağı ısıl değeri düştükçe (ki normal koşullar altında 100-105c olması gerekli) artacaktır,


    HTHS oluşan yağ filmi tabakasının mukavemet göstergesidir bir anlamda, 100°C kinematik viskozitesi yüksek olduğundan da dolayı kısa vadede herhangi bir sorun görünmese de uzun vadede sorunsuzluk farkı yaşanmaması imkansız,

    Görüldüğü üzere HTHS değeri 0w 20 olanda 2.6 iken 5w 30 olanda 3.20. Yani 5w30 olan özellikle yüksek performanslı kullanımda daha iyi koruma sağlıyor.


    yağın içeriğinde bulunan fosfor ve çinko oranını çok önemlidir. Çünkü bu elementler ne kadar yüksekse o kadar fazla KORUMA , buna paralel de o kadar EMİSYON demek oluyor. Bu sebeple üretici fabrikada ürettiği aracına daha düşük emisyon ve yakıt tüketimi sağlayan motor yağı koymayı tercih ediyor.


    5w30 yağın 0w20'ye göre tüketim dışındaki diğer DEZAVANTAJI ısınana kadar daha yüksek viskozite değerine sahip olduğu için soğuk motorda düşük koruma sağlamasıdır. 0w20 40 derecede 45.2cSt değerindeyken 0w40 40 derecede 76.2 cSt değerine sahip. Bu değer ne kadar düşükse yağ o kadar akışkan, yani daha iyi yağlama yapıyor demektir. Sıcaklık 100 dereceye ulaştığında ise cSt değerleri 0w20 için 8.4, 0w40 için 13.5 cSt olmuş.


    Özetle, eğer arabanızı tüketim kasarak kullanıyorsanız bir sonraki bakımda 0w 20'ye dönmeniz yakıt açısından mantıklı. Ama yok ben tüketimden ziyade seri kullanırım diyorsanız 5w30, 0w40 gibi HTHS değeri daha yüksek tam sentetik yağlar daha ideal bir seçim olacaktır.

    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''


    Ayrıca, motorun en çok aşındığı yer soğuk çalıştırmadır. 0w40 yağın hem soğuk çalıştırma hem de sıcak çalışma viskozite değeri 5w30’dan daha fazla. Yani 5w30 soğuk çalıştırmada daha akışkan.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 11 Mayıs 2023; 8:43:56 >




  • ADH20102

    Keçe Yağ boşaltma vidası için

    Yeni Vitara Servis - Teknik /Sarf Malzeme ''ARŞİV''

    Blue-print ; ADH20102

    Keçe Yağ boşaltma vidası için .

    Dış çap 22 mm

    İç çap 14,4 mm

    Malzeme alüminyum

    Renk gümüş

    Yükseklik veya kalınlık 2 mm




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 18 Haziran 2022; 15:26:4 >
  • ARIZA BİLDİRİMİ LPG Uygulanmış 1.6 Atmosferik Motor Vitara M16A , model kodu; APK416 .


    Arkadaşlar ALINTIDIR.




    2017 model LPG uygulaması yapılmış VİTARA 1.6 Atmosferik aracım var. Sabahları çok geç ve uzun süreli 4 - 5 marşta çalışıyor. Motor ısındıktan sonra tekrar marş yapınca, ilk marşta çalışıyor. Akü zayıftı , ÖNCE AKÜYÜ DEĞİŞTİRDİM ama sorun düzelmedi ! hangi sebepten kaynaklanabilir yardımcı olursanız sevinirim, şimdiden teşekkürler herkese..




    Çözüldü; Aynı sorunu yaşayan olursa yardımcı olur diye düşünüyorum , arızayı yaptırıp uzun süre test ettim.


    Sonuç; LPG regülatörü manifolda gaz kaçırıyormuş ,sabahlarıda motor soğuk iken direk benzinle çalışması gereken motor , sızan LPG nedeni ile boğuluyor ve çalışmıyormuş . LPG regülatörünün tamir takımı değişti ,problem çözüldü.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 21 Haziran 2022; 11:47:53 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.