Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Spirit e-CVT (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
254
Cevap
10
Favori
28.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Normal şartlarda; aracın bataryası 2 çentiğe düştüğünde (pil doluluk durumu toplamda 10 çentik ile ifade edilir) rejeneratif frenleme imkanı yoksa araç hareket halindeyken (vites D/B konumunda) benzin motoru hem tekerleklere hem de MG1'e (jeneratöre) güç aktarabilir, araç dururken ise (vites P konumunda veya D/B/R konumunda ayak freni basılı iken) sadece MG1'e güç aktarır. Böylece batarya 3 çentiğe çıkartılır ve benzin motoru durur. 

    Fakat dün ekstrem bir durum oldu. Klima ve müzik sistemi açıkken vites N konumunda aracı otomatik yıkama tüneline soktum. Otomatik yıkama aracı yavaş yavaş yıkama tünelinde ilerletti. Bu araçta klima motoru benzin motorundan bağımsız olarak elektrik ile çalıştığı için klima soğutmaya devam etti ve vites N konumunda olduğundan dolayı benzin motoru devreye girmedi. Batarya 1 çentiğe düştüğünde ön panelde 'P Shift' ışığı yandı, 'Akü' ikaz lambası yanıp sönmeye başladı ve fasılalı şekilde sesli ikaz başladı. Yıkama bitince vitesi D konumuna alınca benzin motoru devreye girdi ve ikazlar kapandı. 

    Bu araçta vitesi uzun süre N konumunda tutmayınız çünkü 12 voltluk aküyü de hibrit aküsü beslemektedir. Vites N konumundayken benzin motoru çalışmaz ve hibrit aküsü giderek boşalır. Son olarak, tahmin ediyorum ki, 12 Voltluk akü de boşalınca araç elektroniği çalışmaz hale gelir ve aracı tekrar hareket ettirmek için dolu bir 12 Volt aküye veya takviyeye ihtiyaç duyulur.

    Not olarak; bu araçta alternatör yoktur, MG1 hem marş motorudur hem de alternatör görevi görür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 15 Temmuz 2018; 20:0:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    Yaris Hybrid 1.5 Hybrid Cool 52,800

    Yaris Hybrid 1.5 Hybrid Spirit 57,200

    Bu fiyata B sinifi araca vercez az yakmasi icin bunu mu savunuyorsunuz. Bi gidin Allah askina bu fiyata bu aracmi alinir. Gulerler adama
    Efsaneler kuşağına aday

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Videonun amacı, bu aracın yüksek eğimlerde hızlanma kabiliyetinin olup olmadığını incelemektir. Videoda 27.saniyede yolun sağında %8 eğim tabelası gözükmektedir.

    Tek kişi ve 20kg kadar bağaj ile deneme yapılmıştır. Hız sabitleyici 80km/h hıza sabitlenmiştir ve yokuşta ara ara yapılan hızlanmalarda araç 130km/h hıza kadar hızlanmıştır.



    Not: Soldaki gösterge devir saati değildir, özetle ekonomi göstergesidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bırakın onu bunu. Yazın gündüz vakti uzun yolda uykunuz geldiğinde aracı kenara çekip klima açık uyumak. işte bu paha biçilmez.
  • resetm R kullanıcısına yanıt
    10 birim pil doluluğunun 6 birimini kullanıyor araç genelde. 8 birime kadar doluluk sağlanıyor, 2 birime düşünce regeneratif frenleme yoksa benzin motoru çalışıyor. Her birim pil için klima ne kadar süre çalışıyor denemek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Normal şartlarda; aracın bataryası 2 çentiğe düştüğünde (pil doluluk durumu toplamda 10 çentik ile ifade edilir) rejeneratif frenleme imkanı yoksa araç hareket halindeyken (vites D/B konumunda) benzin motoru hem tekerleklere hem de MG1'e (jeneratöre) güç aktarabilir, araç dururken ise (vites P konumunda veya D/B/R konumunda ayak freni basılı iken) sadece MG1'e güç aktarır. Böylece batarya 3 çentiğe çıkartılır ve benzin motoru durur. 

    Fakat dün ekstrem bir durum oldu. Klima ve müzik sistemi açıkken vites N konumunda aracı otomatik yıkama tüneline soktum. Otomatik yıkama aracı yavaş yavaş yıkama tünelinde ilerletti. Bu araçta klima motoru benzin motorundan bağımsız olarak elektrik ile çalıştığı için klima soğutmaya devam etti ve vites N konumunda olduğundan dolayı benzin motoru devreye girmedi. Batarya 1 çentiğe düştüğünde ön panelde 'P Shift' ışığı yandı, 'Akü' ikaz lambası yanıp sönmeye başladı ve fasılalı şekilde sesli ikaz başladı. Yıkama bitince vitesi D konumuna alınca benzin motoru devreye girdi ve ikazlar kapandı. 

    Bu araçta vitesi uzun süre N konumunda tutmayınız çünkü 12 voltluk aküyü de hibrit aküsü beslemektedir. Vites N konumundayken benzin motoru çalışmaz ve hibrit aküsü giderek boşalır. Son olarak, tahmin ediyorum ki, 12 Voltluk akü de boşalınca araç elektroniği çalışmaz hale gelir ve aracı tekrar hareket ettirmek için dolu bir 12 Volt aküye veya takviyeye ihtiyaç duyulur.

    Not olarak; bu araçta alternatör yoktur, MG1 hem marş motorudur hem de alternatör görevi görür.
    Hocam ben klima açık 15-20 dk bekleme/dinlenme ihtiyacım olursa ne yapacağım mesela? Ayriyeten bir tuşla benzin moduna geçme tuşu yok mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Hocam ben klima açık 15-20 dk bekleme/dinlenme ihtiyacım olursa ne yapacağım mesela? Ayriyeten bir tuşla benzin moduna geçme tuşu yok mu?

    Alıntıları Göster
    Aracın kontağı açık şekilde vites kolunu P konumuna getirip bekleyebilirsiniz. Yabancı forumlarda okudum kadarıyla eğer batarya 8 birim doluysa, 2 birime düşünceye kadar 15dk klima çalışıyor, ardından zaten benzin motoru çalışarak jeneratör (MG1) ile bataryayı 3 birime kadar dolduruyor. Sonrasında bu süreç hep devam ediyor taa ki benzin bitene kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Aracın kontağı açık şekilde vites kolunu P konumuna getirip bekleyebilirsiniz. Yabancı forumlarda okudum kadarıyla eğer batarya 8 birim doluysa, 2 birime düşünceye kadar 15dk klima çalışıyor, ardından zaten benzin motoru çalışarak jeneratör (MG1) ile bataryayı 3 birime kadar dolduruyor. Sonrasında bu süreç hep devam ediyor taa ki benzin bitene kadar.

    Alıntıları Göster
    Hocam peki bu araçlarda tork konvertörü mevcut mu? Kavrama zaten yoktur biliyorum fakat elektrik motoru hariç kalkışı üstlenene bir konvertör mekanizması mevcut mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Hocam peki bu araçlarda tork konvertörü mevcut mu? Kavrama zaten yoktur biliyorum fakat elektrik motoru hariç kalkışı üstlenene bir konvertör mekanizması mevcut mu?

    Alıntıları Göster
    Hayır, araçta tork konventörü yok. Kalkışı üstlenen ana motordur. Ana motor bu araçta MG2 denilen elektrik motorudur ve bu motor doğrudan tekerleklere bağlıdır. Dolayısıyla ana motor ile tekerlekler arasında debraj sistemi yoktur.

    Power Split Device (PSD) denilen yapı (dişli sistemi aktarma organı, bir çeşit diferansiyel) benzin motorunun gücünü MG1'e ve tekerleklere aktarılmasını sağlar ama benzin motoru ile tekerlekler arasında doğrudan bir bağlantı yoktur. Bilgisayar, benzin motorunun gücünü jeneratörden (MG1'den) MG2'ye ve/veya tekerleklere ve/veya bataryaya nasıl aktarılacağını o anki duruma göre hesaplar. Bütün bu yapı CVT varmış gibi davranır. Bilgisayar ve PSD'nin yapısı ile sistem çok sofistikedir ve komplikedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Hayır, araçta tork konventörü yok. Kalkışı üstlenen ana motordur. Ana motor bu araçta MG2 denilen elektrik motorudur ve bu motor doğrudan tekerleklere bağlıdır. Dolayısıyla ana motor ile tekerlekler arasında debraj sistemi yoktur.

    Power Split Device (PSD) denilen yapı (dişli sistemi aktarma organı, bir çeşit diferansiyel) benzin motorunun gücünü MG1'e ve tekerleklere aktarılmasını sağlar ama benzin motoru ile tekerlekler arasında doğrudan bir bağlantı yoktur. Bilgisayar, benzin motorunun gücünü jeneratörden (MG1'den) MG2'ye ve/veya tekerleklere ve/veya bataryaya nasıl aktarılacağını o anki duruma göre hesaplar. Bütün bu yapı CVT varmış gibi davranır. Bilgisayar ve PSD'nin yapısı ile sistem çok sofistikedir ve komplikedir.

    Alıntıları Göster
    Peki bu PSD mekanızmasının yağının değişmesi icap ediyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Peki bu PSD mekanızmasının yağının değişmesi icap ediyor mu?

    Alıntıları Göster
    90.000km'de bir değişiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    90.000km'de bir değişiyor.

    Alıntıları Göster
    O zaman teorik olarak bir cvt şanzıman yok mu anladığım kadarıyla? Sadece karakteri ona benzediği için mi e-cvt demiş Toyota?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sönmeyen Arıza Lambası. kullanıcısına yanıt
    Aynen. CVT'deki gibi kayış/kasnak sistemi yok araçta. Şanzıman yok, sadece CVT'yi taklit ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Aynen. CVT'deki gibi kayış/kasnak sistemi yok araçta. Şanzıman yok, sadece CVT'yi taklit ediyor.
    Baştan sona sanat eseri resmen. Gel de dct li araçları hybrid diye sat ondan sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sönmeyen Arıza Lambası. kullanıcısına yanıt
    Aslında DCT gibi hızlı ve verimli şanzımanla Toyota Hybrid Synergy sistemindeki eksiklikler kapatılabilir. Mesela; PSD dişli yapısı ile MG1 belirli bir devirden fazla dönmesi istenmiyor, bu yüzden 70-80km/h hızdan sonra benzin motoru dönmeye başlıyor. Elbette bu benzin tükettiği anlamına gelmez, ancak MG1'in devrini düşürmek için benzin motoru boşta dönmek zorunda kalıyor.

    Mesela Hyundai Ioniq'de hibrit sistem DCT şanzımanla birlikte çalışıyor ve 110km/h hıza kadar sadece elektrikle gidebiliyor ve tork avantajı ile daha dik yokuşları elektrik motoruyla çıkabiliyor. Fakat bu mekatronik şanzımanın arıza riski var elbette.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Aslında DCT gibi hızlı ve verimli şanzımanla Toyota Hybrid Synergy sistemindeki eksiklikler kapatılabilir. Mesela; PSD dişli yapısı ile MG1 belirli bir devirden fazla dönmesi istenmiyor, bu yüzden 70-80km/h hızdan sonra benzin motoru dönmeye başlıyor. Elbette bu benzin tükettiği anlamına gelmez, ancak MG1'in devrini düşürmek için benzin motoru boşta dönmek zorunda kalıyor.

    Mesela Hyundai Ioniq'de hibrit sistem DCT şanzımanla birlikte çalışıyor ve 110km/h hıza kadar sadece elektrikle gidebiliyor ve tork avantajı ile daha dik yokuşları elektrik motoruyla çıkabiliyor. Fakat bu mekatronik şanzımanın arıza riski var elbette.
    Hocam her ne kadar verimli olsa da e-cvt nin sorunsuzluğu ve dct'nin 40-60 binde muhtemel değişmesi gerekecek olan kavrama setini hesaba katınca çok mantıklı gelmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sönmeyen Arıza Lambası. kullanıcısına yanıt
    Haklısınız. Ne kadar az parça, rijit yapı; o kadar az problem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota'nın yeni nesil CVT ve hibritlerde kullandıklar e-CVT şanzımanlarında daha kronik bir sorun,arıza,sökme takma duymadım görmedim. Sürüş zevki olarak da üst devirler hariç oldukça iyi eskisine göre. Yağ değişim periyotlarına uyulduğu zaman araç ömrü ile bir.

    Çift kavrama dediğiniz şanzıman başa beladan başka birşey değil,ne zaman bu şanzımanı kullanan markaların atölyesine gitsem sökülmüş daha yeni diyebileceğimiz kmlerde şanzımanlar görüyorum. Hadi hiç sorun çıkarmadı diyelim parça ömrü var, aynı baskı balata değişimi gibi o km gelince çift baskı ve kavrama değişmesi lazım hatta mekatroniğinde değişmesi tavsiye ediliyor. Değişti diyelim onun ince ayarı var,çoğu serviste uğraşmamak için bu adımlar atlanıyor sonra daha az kmde yine arıza vs vs. Kısacası kapımdan içeri sokmam çift kavrama şazımanı istediği kadar az yaksın. Sökülen şanzımanları görmekten sıkıldım artık. Sanayi de sırf bu şanzımanlar sayesinde köşe olan ustalar biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 12 Ağustos 2018; 13:31:19 >




  • Otomobil benim için bir araçtır. Bu araç ne kadar az sorun çıkartırsa, ne kadar işlevsel ve ekonomikse; o kadar iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi irresponsible -- 11 Ekim 2018; 12:22:6 >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.