Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (96. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.153
Cevap
37
Favori
168.838
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9495969798
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • malzemec kullanıcısına yanıt
    Corolla dan terfi etmişsin çift kavramalı sistemde hybrid kullanmak nasıl bir duygu. atiklik nasıl araçta
  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    Kia Niro ya atik dersem yalan olur,

    Sistem hep yüksek viteste seyehat etmeye programlanmış,

    S modu ise gayet tatminkar,

    Ama yakıt s modunda bir miktar artıyor.

    Vites geçişleri hissettirmemekte ve enteresan bir şekilde araç sessiz çalışıyor,

    Yaris ecvt dem dolayı çok bağırıyor ve ciddi rahatsız ediyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    Ben corolla forumunun editörlüğünü yaptım baya bi zaman.Herkes hep sorar anlatırsın 2 sayfa sonra yine sorar.Yazarsın sonra bıkar tövbe edersin yazmaya.Yıllar sonra foruma girersin birileri hala aynı soruları sorar.



    Yurt dışı forumlarda ise sormazlar önce araştırırlar.Daha önce bu başlık yada başkasında geçmiş mi? Bir bakarlar.



    Sen öyle olmayabilirsin hakikaten de duyarlısındır ama sen hariç 99 kişi böyle. %1 olup 99 muş gibi sitem etme hocam.



    Zaten ben sadece sana çıkışmadım senin mesajın uzerinden hazırcılara çıkıştım.Sen öyle degilim diyorsan saygı duyar kusura bakma derim.

    Iyi forumlar dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • malzemec kullanıcısına yanıt
    Niro hayırlı olsun.



    Meyil de toyota hibritlerden daha iyi bir araç.Bircok yerde toyota hibritleri(rav 4 hariç) meyili gordugu an benzine geciyor.



    Sessizlik de niro önde



    Kabin ici malzeme kalitesi de keza niro onde.



    Chr de bu gorulmus olacak ki hemen pil teknolojisini yeniledik muhabbetine girdiler 3. senesinde.Zira 1.6 niro 1.8 chr den cok daha iyi.



    Lakin plug in olup 40 50 km saf elektrikle gitmedigi surece kesinlikle normal hibrite lpg takarım 2 litre benzin yakacagi yerde 2.4 litre lpg yaksin.



    Iyi forumlar.Bu arada niroya direk uyumlu lpg henuz yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    Dizel araç ortalamasının bir tık

    Altında tüketim sergiliyor , Niro ;

    Şu an şehir dışındayım,

    Bursa ist. Arası 3,7 ile tamamladım,

    İstanbul e5 dem topçular Eskihisar (otoban Y0K)

    Sıkışık gittiğimde oldu bastığımda kırmızı Işık’larda durduğumda ,

    Tüketim, kalite algısı

    Sürüş konforu yaris dem çok farklı,

    CHR çok beğendiğim bir tasarıma sahip,

    klostrofobik olduğu için tercih etmedim(ferah olsaydı CHR tercih edecek ve Niro ile tanışma fırsatından mahrum olacaktım,)

    Önyargılarımızdan kurtulursak yeniliklere açık oluruz,

    Bendeki Toyota saplantısı , Niro ile tanışınca sona erdi

     Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kia, Hyundai iyi araçlardır tek sevmediğim çift kavrama şanzıman. Hangi marka olursa olsun bu şanzımanı sevemiyorum. Saatli bomba,ne zaman bozulacağı belli olmuyor.
  • malzemec kullanıcısına yanıt
    Sonuna kadar haklisin hocam.Niro kalite algisi olarak chr den ustun.Ulkemize ve vergi sartlarina da uyuyor.

    Yakiti da kasmadan 3.6 3.7 tutturuyorsun chr de baya bildigin teknik uygulaman gerek.

    Toyota hibrit teknolojisinde 2011 den sonra ilerleme kaydedemedi.

    Kia oldukça basarili.Eger sanzuman da ileride sorun acmazsa niro chr nin onunde olur benim tahminim.

    Bunlari yazan bir toyota fanatigi arkadaslar ama gercekleri teslim etmem lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Çift kavrama nazik bir şanzıman,

    Cvt daha uzun ömürlü,

    Zira tek kavrama robotize şanzımandan ( corolla 14d4) den geçiş yaptım ben çift kavramaya...

    Sanki uzay teknolojisi , çağ atlama hissi ,

    Sessiz bir sürüş konforu ,

    Sırtını koltuğa yapıştıran bir güç tepkisi,

    Çift kavrama sürüş zevkini almamı sağladı...

    Düzgün kullanıldığında bir sorun çıkacağını zannetmiyorum,

    ( park etme esnasında yükü şanzımandan önce el frenine bindirmek)

    Sessiz bir sürüş olması beni çok şaşırttı

    Cvt şanzımanlı yaris ile gaz tepkimelerimde çok itici bir şanzımandan boğulma sesi gelip,

    Sürüş zevkine balta vuruyordu ,

    Araçta yolcu varsa ,bu ses şanzımandan geliyor Arıza değil;

    Açıklaması yapmaktan bıkmıştım.

    Toyota ilk yapması gereken , tek kavrama robotize şanzımanlı araçları üretmemeli,

    Yaris ve CHR gibi hybrit araçlarındaki eski teknolojiyi ,

    Güncel ve daha ötesine taşıyıp , pazar payını korumalı...

    Daha dünkü çocuk kia , hybrit teknolojisinde Toyota’ya kafa tutuyor,

    Toyota Arge olarak bütün markaların önünde,

    Lakin sahada hala eski teknoloji ürünler,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    Vergi dilimi bile beni kia ya geçmeme neden değildi ,

    Aylık 50/100 gibi Türk lirası fark gelecekti MTV den

    Zira CHR nin arkasında çocuklar rahat edemeyeceklerini beyan edince ,

    Biz Niro ya döndük,

    Bin km ye yaklaştım,

    Uzun yol ve şehir içi detaylı test imkanım oldu,

    İstediğim de 141 Hp emrinde ,

    Piller kısa sürede doluyor ,

    Pille 7 km seyehat ettim Mudanya’dan görükle istikametine saldım aracı Bursa içine kadar 7 km yi geçkin sadece pille ilerledim,

    Pil teknolojisinin farklı olduğu aşikar, hızla dolması ve fazla menzili kendisini belli ediyor,

    Bayır çıkan bir pil ve ekrktitşk motoru var ,

    Yaris ile bayır çıkamıyordum .

    100 km/ saat hızların üzerine yol durumuna göre pille çıkabiliyor ( sıfırdan hızlanıp benzine geçmeden)

    Valla hocam , kia beni çok şaşırttı

    Böyle bir araç zevki beklemiyordum .

    Toyota mühendisleri , kia yı inceleyip ,

    Örnek alacaklardır , aksi durum ; hybrit araçlarda büyük pazar kaybı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben tek kavrama şanzımanı da oldukça uzun süre kullandım, yine çift kavramayı da. İkisi de revizyon yedi, tek kavrama çok daha uzun süre kullanıldı daha ucuz çift kavrama daha erken bitiyor ve çok pahalı.

    El freni ile şanzımanın yükünü alma,düzgün kullanılırsa şöyle olur gibi durumlar zaten tüm otomatik şanzımanlar için geçerli. Fakat bu şanzımanları bitiren kavrama noktasının kararsızlığı ve yağının ısınma sorunu için kalıcı çözüm sunulmaması. Fren diski gibi belli süre kullan yenile mantığı ile geliştirilmişler. Konforlu,yakıt tüketimini azaltıyor ama dediğim gibi bana uymuyor. Ben sevmiyorum, ikinci el olarak ise hiç tercih etmeyeceğim bir şanzıman. Manuel kullanırım daha iyi,kafamda deli sorular ile araç kullanmak zevk vermiyor insana.
  • malzemec kullanıcısına yanıt
    bugün kia ve hyundai hybrid alıyorsanız toyota sayesindedir.
    biraz daha açmak gerekirse toyotanın verdiği pil ömrü = araç ömrü kalitesi algısı sayesinde kimse sorgulamadı kia ile hyundai
    bilinki hondada yaptı ama eline yüzüne bulaştırdı. neredeyse hepsi pilden cortladı.
    umarım kia ile hyundai pil konusunda sıkıntı yapmaz ve hybrid olarak insanlar tercih edip piyasayı güçlendirir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Vergi dilimi bile beni kia ya geçmeme neden değildi ,

    Aylık 50/100 gibi Türk lirası fark gelecekti MTV den

    Zira CHR nin arkasında çocuklar rahat edemeyeceklerini beyan edince ,

    Biz Niro ya döndük,

    Bin km ye yaklaştım,

    Uzun yol ve şehir içi detaylı test imkanım oldu,

    İstediğim de 141 Hp emrinde ,

    Piller kısa sürede doluyor ,

    Pille 7 km seyehat ettim Mudanya’dan görükle istikametine saldım aracı Bursa içine kadar 7 km yi geçkin sadece pille ilerledim,

    Pil teknolojisinin farklı olduğu aşikar, hızla dolması ve fazla menzili kendisini belli ediyor,

    Bayır çıkan bir pil ve ekrktitşk motoru var ,

    Yaris ile bayır çıkamıyordum .

    100 km/ saat hızların üzerine yol durumuna göre pille çıkabiliyor ( sıfırdan hızlanıp benzine geçmeden)

    Valla hocam , kia beni çok şaşırttı

    Böyle bir araç zevki beklemiyordum .

    Toyota mühendisleri , kia yı inceleyip ,

    Örnek alacaklardır , aksi durum ; hybrit araçlarda büyük pazar kaybı olur.
    antalya ya gittim geçen toroslarda yanımızdan vızır vızır kamyon,tofaş şahin-doğan, tempra, at arabası yada traktör olsa oda geçecekti bizi araç sözde 1.5 motor olmasına rağmen yokuş hafif bile olsa gitmiyor tırmanmıyor ne kadar basarsan bas hızınız çok düşüyor.

    eski 2016 yaris hybrid spirit kullanıcısı olarak tavsiye etmem şahsen aracı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Christopher Moltisanti -- 1 Haziran 2018; 18:34:31 >




  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    Pil bu hocam,

    İllaki bitecek ve yenilenecek ,

    50 bin km de yenilenen piurus lar var, ki pilleri 10 yıl gider felsefesi ile satılan

    Toyota , sorunsuzluk algısının arkadına sığınarak kendisini yenilemiyor,

    Arge yeni model ve kasa geliştiriyor ; zira çiğer ve şanzıman aynı

    Artık ,sağırlaşmış bir araç hissi veren cvt şanzıman yerini çift kavrama ve benzeri şanzımanlara bırakmalı.

    Toyota hybrit araçlarında bağıran e-cvt ‘ yi bırakmalı .

    Servis ve bayi yaygınlığı Toyota’ya hala 1-0 önde gitme avantajı sağlıyor.

    Zira unutmamak gerekli ki “boynuz kulağı geçer”

    Kısaca Toyota kendi şanzıman ve motor teknolojisini rakipleri ile paralel yada daha üst seviyeye getirmeli ;

    Yoksa insanlar benim gibi CHR ALMAYA GİDER , Kia Niro alır döner



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malzemec -- 1 Haziran 2018; 23:29:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Christopher Moltisanti kullanıcısına yanıt
    Şanzıman değişse 1.5 motor yarisi uçurur .

    e-cvt şanzıman ağır kanlı olduğundan , meyil çıkışlarında gaz tepkisi zayıf kalıyor.

    Yaris için 100 hp normalde yeter,

    Atmosferik motor yüksek devirde meyilleri rahat rahat çıkar,

    Tek gariplik şanzımanda ; hem yavaş tepkileri var hem de performanslı sürüş talebinde , ani hızlanmalarda , fena bağırıyor , kabin içine rahatsız edici bir şanzıman sesi geliyor ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Şanzıman değişse 1.5 motor yarisi uçurur .

    e-cvt şanzıman ağır kanlı olduğundan , meyil çıkışlarında gaz tepkisi zayıf kalıyor.

    Yaris için 100 hp normalde yeter,

    Atmosferik motor yüksek devirde meyilleri rahat rahat çıkar,

    Tek gariplik şanzımanda ; hem yavaş tepkileri var hem de performanslı sürüş talebinde , ani hızlanmalarda , fena bağırıyor , kabin içine rahatsız edici bir şanzıman sesi geliyor ...
    Hocam düz yolda müthiş performanslı basıyon gidiyor, hafif bir yükselti şehir içinde bile zulüm resmen. Diyorum ya yokuş performansı Sıfır öyle böyle değil çok kötü araba sırtında sanki yokuşta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ses şanzımandan gelmiyor, Toyota hibritlerde zaten şanzımandan yok. Ses, yüksek devir çeviren motordan geliyor. Atmosferik motorun maksimum torkuna ulaşması için mecburen yüksek devir çevirdiğinden kaynaklanıyor. Ve elbette Toyota Synegy Hybrid Drive sisteminin mekanik ve yazılım tasarımı CVT karakteristiği veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nasıl bir hafif yokuşmuş ki bu araç çıkmıyor? Ben basıyorum araç yağ gibi hızlanıyor. Evet 1.4 TSİ gibi çıkmıyor ama o kadar da yakmıyor.Ekmek köfte ilişkisi burada geçerli.

    Niro çift kavrama,bütün çift kavramalarda olduğu gibi sorunlar yumağı şanzımana Toyota geçer ise ki geçti MMT ile aldı başına belayı onun adı Toyota olmaz bu sefer. Toyota imajına o kadar zarar veren bir şanzıman olmamıştı. CVT ruhsuz,biraz daha performansız ama hem yakıt tüketimi hem de sorunsuzluk olarak yeterli çoğu kullanıcı için.

    Herkes ben böyle istiyorum Toyota böyle yapsın derdinde maşallah konuda. Yapılmışı var, Hyundai illa herkes Toyota almak zorunda değil zaten. Ona da geçince aaa bu da şöyle sorunluymuş çift kavrama,bu da böylemiş bak VW şöyle yapıyor sanki o daha teknolojik. Sonra geçilir VW'ne onunda şuyu varmış,parçası pahalıymış,DSG orada da iyi niyet ile çözülüyor,sonra dön başa tekrar Toyota.

    Atmosferik motoru terketmeyi,çift kavrama şanzıman koymayı,Li-on piller ile araçları donatmayı buradaki arkadaşlar düşünüyor ama Toyota niyeyse düşünemiyor. İnsanımız nedense dünyanın kendi çevresinde dönmesini çok seviyor ve sürekli bir eleştirisel davranışımız var. Şöyle olsun,yok böyle olsun,yok böyle olmazsa olmaz vs vs işte. Toyota'nın yakın gelecek politikası maalesef sizin istediğiniz gibi olmayacak ama işte ne yaparsınız. Mevcut kombinasyonlara devam, MMT ile dinlediler fikir verenleri başları çok ağrıdı bir daha öyle bir hataya düşmeyi düşünmüyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 2 Haziran 2018; 0:40:14 >




  • Toyota'nın hibrit araçlarında kullandığı bu mekanik yapıyı aslında ilk kez Rus bir mühendis tanklar için tasarlıyor fakat Toyota da 2-3 yıl fark ile benzer bir sistem kuruyor. Hatta aralarında yıllarca mahkeme sürüyor. Sonunda Toyota, Rus mühendise bir miktar telif hakkı parası ödüyor ve sistemi patentliyor.

    Standart kalitede olmak koşuluyla bir araçta ne kadar az parça varsa ve aksam ne kadar rijit yapıdaysa o kadar iyi olur. Toyota'nın sisteminde şanzıman yoktur, debraj da yoktur ve aktarma organı çok rijit bir yapıdadır. Çift kavramalı şazımanlarda 2 adet baskı-balata (debraj) mevcuttur ve yazılım ile bu hassas mekanik defalarca çalıştırılır.

    Elbette zevkler ve renkler tartışılmaz. Eninde sonunda içlerinden biri bozulur diye otomobilin kokpitinde çok fazla düğme istemem, bir başkası ise her biri ışık aydınlatmalı bol sayıda düğme ister kokpitte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 2 Haziran 2018; 1:49:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Toyota'nın hibrit araçlar dışında klasik CVT (kasnak-kayış)-(Not: Toyota hibritlerde kasnak-kayış yoktur) kullanmasının nedeni tahmin ediyorum ki, az parça ve rijit yapıdır.

    CVT karakteristiği kullanıcılar tarafından pek sevilmez. Toyota bunun üzerine CVT şanzımanlarına vites geçişlerini taklit eden, yazılımsal olarak sabitlenmiş 7 adet oran koydu ama bir sorun vardı. CVT kayışı ilk kalkışta ve son hızda kasnaklar üzerinde çok fazla büküldüğü için verimi düşüyordu. Bu sorunu çözmek için bir kalkış vitesi geliştirdi. Bu sisteme de Direct Shift CVT dedi ve 2019 Auris'de bu yeni CVT şanzımanı göreceğiz. Bu şanzıman dip gazda sanki 8 adet vites varmış gibi çalışıyor, ama gaza yavaş basarsanız hiç vites geçişi olmuyor.

    Aslında CVTlerde dip gaz yapınca motor maksimum güç devrini yakalar ve kesintisiz güç verir fakat bu durumdan kullanıcılar sportif hissiyat alamadıkları için artık dip gazda CVT şanzımanlara vites geçiş karakteristiği verilmiştir.

    Videoyu izlemenizi tavsiye ederim.



    https://youtu.be/HanImTejIVM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 2 Haziran 2018; 2:6:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Son kullandığım araç , Toyota corolla 1.4 mm şanzıman

    Bir önceki e- cvt yaris hybrit

    ,

    MM ŞANZIMANI DA, e-cvt şanzımanu da kullandım,

    Mm ‘un tepkileri çok daha seri zira geçişlerde hafif de olsa sarsma var,

    Devri ayarlarsanız sarsan da kalkıyor ,

    Fakat hisli bir şanzıman, ve en sorunsuz şanzımanlardan birisi

    E cvt ise tepkileri ağır, sorunsuz , bir o kadar da ağır kanlı:((

    Mm ‘dan da e- cvt ‘ den de çok memnun kalmadım,

    Her şey sorunsuzluk yada bakım maliyetleri değil,

    Sürüş keyfi , sürüş ergonomisi kimileri için daha önce gelir ( göreceli) ki , ben Niro da test ettiğimde ilk şanzıman tepkisine baktım,

    2. Olarak motordan gelen sese ,

    3. Olarak piller ile meyil çıkıyor mu?

    Karar verdim aldım.

    Yaklaşık 1000 km deyim,

    Ses yok, meyil çıkabiliyorum ,

    Uzun yolda 10km ye varan menzilde 100 km hızlarda pille gidebiliyorum.

    Şanzıman çift kavrama D MODU oldukça Muhlis ,

    S modu ise sırtınızı yapıştırıyor,

    Çift karakterli yani



    Sevgili dostum,

    Ne kia ne Toyota , milli değil ,

    Eleştirmeniz normal ,

    Eksikler bulunmadan Arge görev yapamaz .

    Biz kendimizce taleplerimizi iletiyoruz,

    Üretici yaparsa talepleri , aracını satar,

    Taleplere kulak vermez de eski tas eski hanam derse ,

    Benim gibi CHR için Çıkar Niro alıp dönersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 9495969798
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.