Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (95. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
17 Misafir (1 Mobil) - 16 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.153
Cevap
37
Favori
168.836
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9394959697
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba araç sahiplerine bir sorum olacak. Özellilkle istanbul’da yaşayanlara.



    Sorum: misal bilenler bilir. 1. Köprü trafiğinde kadıköy yönüne doğru, çağlayan adliyesinden (mecidiyeköy) başlayıp, altunizade’ye kadar iş çıkış saatlerinde 1-1,5 saatlik ortalama 10-20 km/h bir dur kalk trafiği var. Bu periyodu sadece elektrikli motor kullanarak tamamlayabiliyor musunuz? Sadece bataryayı kullanarak, benzine dokunmadan?



    Bilgi ve görüşlerinizi rica ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • irresponsible kullanıcısına yanıt
    Sırf elektrikle menzil 4-5 km..
  • erincar kullanıcısına yanıt
    Tamam ama dur kalk yaparak rejenaratif enerji geri kazanımı oluyor diye biliyorum. Bu durumda güzergahın sırf elektrikle tamamlanıyor olması lazım değil mi?



    Gerçek Kullanıcılardan bilgi bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • irresponsible kullanıcısına yanıt
    Rejeneratif frenden enerjinin tamamını geri kazanamıyorsunuz. Bu zaten fizik kurallarına aykırı.

    Düz yolda dur kalk trafiğinde 2-3km, hafif yokuş aşağı dur kalk trafiğinde 5-6km, hafif yokuş yukarı ise 1-2km. Klima veya kalorifer çalışıyorsa sadece elektrik ile alınan yol azalıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu durumda hybrid aracın az yaktığı şehir efsanesinden başka bir şey değil diye anlıyorum ben. Teşekkür ederim bilgi için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Niye şehir efsanesi olsun ki? % 30 ile % 50 aralığında tasarruf sağlıyor bu sistem. Bu da 7-8 lt yakılan yerde 4-5 lt tüketim demek.Aracın amacı sadece elektrik ile sizi yürütmek değil ki? Yeterli şarjı varsa onu da yapıyor tabi ama esas amacı benzinli motor üzerindeki yükü almak,tüketimin çok olduğu aracın dur-kalk noktasında elektrik motorundan faydalanmak vs vs.

    Defalarca test ettim birçok güzergahta hala ediyorum tasarruf yüzdeleri hep aynı. Yakıt tüketimi olarak C-HR dahil 5 lt ve altında değerleri görmenizi sağlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irresponsible

    Bu durumda hybrid aracın az yaktığı şehir efsanesinden başka bir şey değil diye anlıyorum ben. Teşekkür ederim bilgi için.
    Nickiniz gibi açıklamanız da sorumsuzca olmuş. :)

    Hibrit araç özellikle yoğun dur-kalk trafiğinde az yakar. Aynı koşullarda stop&start'lı, LPG'li 1.0lt motorlu bir B segment araçtan bile az yakar.

    Uzun yolda hız limitleri dahilinde dizel ekonomisi kadardır. Yük ve hız biraz artarsa dizelden ekonomik olmaz şimdiki akaryakıt fiyatlarıyla.

    Ha, ben hibrit araca LPG taktırırım derseniz efsane olur. Taktıranlar var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Nickiniz gibi açıklamanız da sorumsuzca olmuş. :)

    Hibrit araç özellikle yoğun dur-kalk trafiğinde az yakar. Aynı koşullarda stop&start'lı, LPG'li 1.0lt motorlu bir B segment araçtan bile az yakar.

    Uzun yolda hız limitleri dahilinde dizel ekonomisi kadardır. Yük ve hız biraz artarsa dizelden ekonomik olmaz şimdiki akaryakıt fiyatlarıyla.

    Ha, ben hibrit araca LPG taktırırım derseniz efsane olur. Taktıranlar var.

    Alıntıları Göster
    Bu lpg taktıranları birde şu forumda görsek, tecrübelerini paylaşsalar...
    Bu 1.5 benzinli motor atmosferik motor oluyor değilmi? yani lpg ile birebir uyumlu, ama acaba tekrar tekrar dur kalk çalış dur, bu tepkilerde lpg sıkıntı çıkarırmı acaba? o muallak




  • tebrizi kullanıcısına yanıt
    hybrid e özel lpg var. normal lpg de çalışır ama o riske girenlerinde yorumlarını almak lazım.
    motor atkinson çevrimine sahip atmosferik bir motor. tabir hatalı olabilir ama atmosferik gibi düşünebilirsiniz. sadece kendisi olsa direk tüpü tak kullan ama sürekli dur çalıştır olduğu için buna özel lpg üretimi var. bizim ülkemizde yaygın değil ama yurt dışında kullanılıyor.

    ayrıca motoru 1,5 litre olarak düşünmeyin, 1,3 gibi düşünün. sebebide atkinson çevrimine sahip bir motor olduğu için. bunun anlamı şudur 1,2 kadar yakar 1,3 kadar güç verir ama hacmi 1,5 litredir. bunun sebebi pistonların çift hareket etmesi. piston geri dönüşte yarım hareket ettikten sonra tekrar aşağı hareket eder gibi basit bir şekilde anlatayım. 1. sinde yakıtı verir sıkıştırıp gücü kazanır ve tekrar yakıt vermeden aynı yakıttan kalanı tekrar kullanır. mesela 1.8 hybrid 1.4 litre hacmi kadar yakar ama 1,5 gücü verir.

    bu sisteme özel vergi olmadığı içinde bizim için dezavantajdır bu motor hacim sistemi.

    bilgiyi tam edinmek istersen atkinson çevrimi diye aratabilirsin.




  • tebrizi kullanıcısına yanıt
    @ecz_mel daha önce LPG ile Prius kullanmıştı. Hatta birkaç mesaj önce LPG'li Yaris Hybrid'e geçiş yapabileceğini yazmıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    aslında nickimi alırken ki düşüncem kendimle ironi yapmaktı, yani aksine sorumlululuk sahibi bir insanım :)

    araca gelecek olursak; bahsettiğim ve bahsettiğiniz gibi dur kalk trafiğinde bataryayı 2-3 km kadar kullanacaksak ve geri kalan kısımda benzinli motor kullanacaksak dizel otomatik bir araçtan farkı yok. ne farkı var dizel gibi bakım masrafları yüksek değil, ama fiyat olarak daha pahalı, dizele göre daha sessiz ama atmosferik motor, dizel gibi turbo enjeksiyon değil, haliyle benim şuan kullandığım 1.2 tdi polo bluemotion araçtan tek farkı otomatik vites olması. fiyatlara bakıldığında 15.000 tl daha pahalı ki bu fiyatları kim oluşturuyorsa, haram işler peşinde.

    tekrarlıyorum bu aracın yakıt ekonomisi üzerinde otomatik dizel bir araçtan hiçbir farkı yok.

    ayrıca lpg saçmalığı nedir? hibrit araca lpg mi taktılır yahu, ne kadar ilkelce hareketler.
  • irresponsible kullanıcısına yanıt
    2-3km menzil var diye düşünmeyin. Hibritin amacı; 1 tondan fazla ağırlığı olan aracı elektrik motorunun torku ile kaldırıp, bir de rejeneratif fren kullanıp yakıt tasarrufu sağlamaktır.

    Bugün 144.7km, 70-90km/h hız aralığındaki yolculuğu 3.2lt/100km ortalama tüketim ile tamamladı araç. Zannediyorum 1.2 tdi da aynı hız aralığında aynı tüketimi sergiler fakat işin diğer tarafı ise 0W-20 yağ değişiminden sonra Yaris Hybrid şehir içinde de 3.2lt/100km tüketim sergiliyor. 1.2 tdi şehir içinde bu tüketimi tutturabilir mi?





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 21 Nisan 2018; 18:23:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    istanbul tekirdağ yolunda kaça çıkabiliyor diye bastım, maksimum 170 km yi gördü, daha basmama rağmen 170 den yukarı çıkmadı. (Yol düz yoldu.)
  • Yakıt ekonomisi amaçlı yapıldığı için motorları yüksek süratlere şu an çıkmasına izin verilmiyor. Motor ve şanzıman oranları o şekilde ayarlanmış, 170km'den yukarı çıkmasına izin vermiyorlar aracın.
  • irresponsible kullanıcısına yanıt
    Dizel araç hiç kullanmadım, yakıt tasarrufu olarak belki de dizelden bir farkı yoktur, bunlara cevaben değil de daha ziyade aracın kullanım dinamiklerini açıklamaya yardımcı olmak adına yazıyorum, kullanmayanlar çok haklı anlatılınca tam bir şeyler oturmuyor, tatmin olmuyor yani dinleyen. Ama şöyle bi 15 dakika aracı sürseniz tam anlamıyla tecrübe edip anlayabilirsiniz.

    Araç, 2-3 km sadece elektrikle gidiyor, sonra benzine geçiyor gibi bir olay kesinlikle değil. bu tamamen yol durumu (iniş-çıkış), sizin kullanım alışkanlığınız (sert-yumuşak) ve trafik durumu (ışıkta en önde iseniz ya da otoban vs.) gibi bir kaç değişkene bağlı. Bu değişkenlere bağlı olarak siz o 3 km nin tamamını elektrikle de, motor çalışırken de gidebilirsiniz.

    Şöyle desem belki daha açıklayıcı olur. Kendi aracınızla her gün kullandığınız yolu düşünün, diyelim ki toplamda 30 km lik bir çok ekstrem trafik olmayan bir yol ve bu yolun toplam 5 km si dik bir çıkış. geriye kalan 25 km de 70 km yi geçmediğiniz de 20 km var diyelim. Bu kalan 20 km nin en az 10-12 km sini tamamen elektrikle gideceksiniz. Bu 12 km yi çıkartınca geriye kalan 18 km lik yolu da sanmayın ki tamamen benzinle gideceksiniz, kalan yolda da motor çalışacak ama elektrik motorunu şarj etmek ve yardım etmek için çalışacak. En dik yokuşu tırmanırken dahi yine benzinli motor destekli elektrikle gideceksiniz. Bu da sizin yakıt tasarrufu sağlamanızı sağlayacak.

    Sürekli söyleniyor ama siz ayağınızı gazdan çektiğiniz an araç milisaniyelik bir vakitte motoru kapatır, elektriğe geçer. Siz, tekrardan aracın hızını korumak için gaza basabilirsiniz, yine gaza basıma bağlı olarak eco baremini aştığınız an milisaniyede yardımcı olarak benzinli motoru çalıştırır ve yakıt harcamaya başlar, sürekli değişken yani. 1 dakikalık bir sürüşte 10-15 defa bile elektrik-motor arasında geçiş olabilir.



    Kendi kullanım dinamiklerime göre ben bu 12,4 km yolu çok yoğun olmayan bir trafikte 4-5 km, biraz daha dikkat ederek 7-8 km sini elektrikle gidebilirim. Belki, ben 9-10 km sini dahi gidebilirim diyen olabilir, o da doğrudur. Yine bu yolda en sert araç kullanan biri bile (70 km hız sınırı olduğunu unutmadan), istemese dahi en az 3 km sini elektrikle gider.

    Her gün 24 km araç kullanıyorum, Son 9 aydır ortalama yakıtı hiç sıfırlamadım 4,7 lt de. Oturduğum ve kullandığım yol sert iniş-çıkışlar olan yerler. Atıyorum bu aracı Konya gibi düz bir yerde kullanan biri 9 aylık bir ortalama yapsa belki 3,9 lt hatta daha az litre değerleri yakalayabilecektir.

    Yazdıklarım teknik bilgiden değil tamamen kullanım tecrübesinden yola çıkarak oluşmakta, hatalı teknik bilgi olabilir ama verilen değerler gerçeğe çok çok yakındır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Barastal -- 3 Mayıs 2018; 15:37:41 >




  • Barastal B kullanıcısına yanıt
    bende 4 aydır sıfırlamıyorum ve 4,7 deyim.yazın sıfırlamazsam 4,3.
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Sevgili dostum beni anmışsın geldim burdayim. Insignia ya müşteri çıkmadı satamadım. Sattığım an alacağım araba yaris hibrittir.Direk de lpg taktiracagim.

    Bilmeyen varmıs aciklayayim lpg bir yakit cinsidir.Hibrit araca lpg montajı vardir.Irlandada avustralyada ve romanyada yaygindir.Lpg nin onayini Turkiyede ciddi ve resmi kurumlar verir belirli bir montaj şeması ve sertifikalı ekipman kullanılmak zorundadir.Lpg li doğan şahinlrer sıklıkla kaza yapar parcalanir bolunurler ama lpg tankı saglam kalir zira araba sacindan daha dayaniklidir.Ben binlerce kilometre bindim tek bir zararini gormedim.Bilmediginiz araclar kullanmadiginiz sistemler hakkinda atip tutmayin ben ingilizceyi anadili gibi konusan yazan gazi universitesi mezunu bir eczacıyim ustelik ben girdigimde fakülte %1 lik dilimden ogrenci aliyordu simdiki gibi de degildi.Zekama hele de tanimayan etmeyen insanlarin dil uzatmasina musade etmem.Cehaleti misli iade ederim




    Biri demis lpg takan gelse de konussa diye; bilader 1 insan hibrit prius a Türkiyede lpg taktiriyorsa o sana degil sen ona geleceksin.



    Ama bülent bey beni anmış geldim hatrına binaen prius a 1.5 motora prins vsi 2 sistem taktirdigimi, ilkin sistemi takan Ankara Ege otigazin yol tecrubesi istedigim halde yapmamasindan dolayi istedigim randimani alamadigimi akabinde Isparta Şua otogazin sahibi makine muhendisi Kayhan abimin 45 dakika ilgilenip yol tecrübesi yapmasi ile sorunsuz 40 bin km bindigimi 115 bin km civarındayken alip 118 bine dogru lpg taktirdigim priusumu 160 bin km lerde afyon opel bayisine takasa verdiğimi arabanin konya akşehirde memur bir arkadasta olduğunu diyebilirim



    Benzinde ne yakiyorsa tam %22 fazlasi kadar lpg yaktigini bugunun lpg litre fiyati 2.80 i baz alirs ak ortalama 100 km de 14 krs civari kasmadan 100 110 kmh suratlerle ailecek gittigimi soyleyebilirim.

    Oyle ozel bir sistem de degil sadece vsi 2 gibi çok çabuk devreye girecek ve çıkacak surekli aç kapadan bozulmayacak bir sistem yeterli.vsi 2 den çok memnundum.



    Montaj esnasinda ben prius a has bir durumdan dolayi araç kendini kilitledigi için bir miktar zorlandim.Ama romanya irlanda avustralya da çok var lpg li prius.Orda taktiranlardan çok faydalandim.

    Benim 100 lerce sayfa veri inceleyip taktirdigim sistemi insanlarin basitce foruma 2 satir yazarak ulasmak istemeleri biraz ayip.oluyor.Ayrica forumun cesitli yerlerinde yazilarim var ben bu konuda Turkiyede 2. Kisiyim. 1. Si opel amperaya lpg taktirmisti.Ben o 1. Kisiden cok istifade ettim.Rica ile minnet ile 2 kelam etmek icin telefon ettigim bis vakit istedigim cok olmustur.



    Istanbulda hibrit aracina lpg taktiracaklar direk Çetinsay otogaz Abdullah ustayi bulsunlar. O bir virtüözdür bu konuda.



    Benden bu kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 7 Mayıs 2018; 18:34:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Prius C (Yaris Hybrid sistemi ile aynıdır) benzin biterse ne olur?



    https://youtu.be/xtDeNgZg7Mo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    kulağım çınladı lpg ile kullanan birinin yorumunu duymanın, tecrübeli birinden bilgi almanın, gelsede paylaşsa demenin bir sıkıntısı yok. burada paylaşılan bilgi yıllarca burada kalabilir. ben yarisimi almadan önce bu konuyu baştan sona okudum sonra yaşadığıklarımı yine buraya yazdım.
  • LPG olabilir ,

    Sonuçta atmosferik motor



    Böylesine teknolojik ve geleceğin oluşumunu kullanıyorsam ,

    LPG yi aracıma takmam,

    Her geçen gün , Arge çalışmaları ile hybrit teknolojisinde sarfiyatı düşürüyorlar ,

    Yaris son kullandığım hybrit araç dı.

    Şimdi Niro kia kullanıyorum ,

    Araç pil teknolojisi değişmiş ,

    Az yakıyor ve pili halde ilerleme menzilinartmış ,

    Tork güzelleşmiş ,

    Meyil çıkabiliyorum ev. Modunda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 9394959697
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.