Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA (1622. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
35.051
Cevap
331
Favori
2.218.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 16201621162216231624
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • radi R kullanıcısına yanıt
    Yakıt ortalaması ile araçta az fren kullanımı arasında ne kadar bağlantı olabilir? Yavaş hızlanırsın düşük hızda kullanırsın ama freni sert yaparsın, ya da aracı viteste iken ayak frende bekletiyorsundur vs balata çabuk biter. Ayrıca belirli seviyenin altında servisler değişim yaparlar. Hem diski koruma amaçlı hemde olurda 10000 km yetecek gibi olsada yetmez ise sıkıntı olmasın diye.

    Balata çabuk bittiyse iki sebep vardır ya fren kullanımı fazladır ya da kaliperler bırakmıyordur balatayı. İkinci söylediğim varsa zaten araç gazdan ayak çekilince daha hızlı şekilde yavaşlar titreşimler olabilir jant ısınabilir vs.

    Aküde mutlu alabilirsiniz, bir sürü seçenek var fiyatlarda çeşitli. Bilindik marka akü alabilirsiniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu aracın en baz donanımına hız sabitleyici takılabiliyor mu? Astra h kasadan sonra tavsiye eder misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jvcjvc kullanıcısına yanıt
    Dizeller hariç takılır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • jvcjvc kullanıcısına yanıt
    Yalıtımı corsa d den kötü. Ses takıntınız varsa pişman olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • n a v y_35 N kullanıcısına yanıt
    Kusura bakmayın biraz geç oldu ama cevaplamam, arka kol dayama kısmında fermuar var benim kılıfta istediğiniz zaman açıp kullabikmeniz için. Benim arkada iki tane çocuk koltuğu olunca hiç ihtiyaç dahi duymadım. Kullanımı kolay mı zor mu hiç tecrübe etmedim. Ben Ankara' dan döşemecioğlundan sipariş ettim. Kargoyla geldi ve bulunduğum yerde döşemeciye taktırdım. Takarken nasıl yapıldığına baktım ve sonrasında kendim söküp takıyorum. Arada yıkıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cLk kullanıcısına yanıt
    Çok iyi duyabildiğim söylenemez ama gene de tabi ki sessizlik de önemli. 1.6 motor benzinli düşünüyorum. Esas kıstasım sorunsuzluk. Çok yol yaptığım söylenemez. 6 vitesli olduğu için motor sesi daha az olur diye düşünmüştüm.

    Bir de 1.6 life aracın bayilerde bulunamadığı söylentileri var. Fiyst karmaşası da var. Yeni kasa dedikoduları var. Ertelesem mi diye de düşünmüyor değilim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar kampanya fiyatıyla 1.6 touch mds aracımı bugün teslim aldım. Hafta başı da c4 aracımı satmıştım. Kıyaslama yapmam gerekirse;

    Bir kere ince ayrıntılar olarak c4 çok özel bi araçtı. Bunu bugün corolla kullanınca daha iyi anladım. Corollaya follow me koymuşlar ancak araçtan çıkarken selektör yapınca çalışıyor. Normalde aracı gece açınca ve kapatınca otomatik fark yanması lazım ayarlanan süre kadar. Advance donanımda vardır belki bilemiyorum. Bir de bugün aracın iç aydınlatmasını yakmıştım sonra araçtan ayrılıp geri döndüğümde iç aydınlatmanın yanık kaldığını gördüm. C4 te mesela aracı kitleyince iç aydınlatmayı açık bile unutsanız akü bitmemesi için aküyü kullanan herşey otomatik kapanır. Corollada en az 15dk araçtan ayrı olmama rağmen aydınlatma yanıyordu.

    Süspansiyon konforu olarak corolla bariz daha iyi. C4 özellikle arka süspansiyon hem sesli hem de kasislerde sertti. Tokluk olarak ikisi de birbirine yakın.

    Yol sesi bariz c4 daha iyiydi. Motor sesi de mds şanzıman sayesinde biraz gaza yüklenince içeriye fazlaca geliyor. Sakin kullanınca motor rahatsız etmiyor.

    En çok tuhafıma giden şeyi de söyleyeyim, sinyal veriyorsunuz ve direksiyonu toplayınca sinyal kolu otomatik normal konumuna gelmiyor. Belki de vardır da benim araçta mı sorun var bilmiyorum.

    Bagajı açıyorsunuz ancak el yordamıyla kaldırmak gerekiyor. Mesela megane joy araçta bile bagajı açtığınızda tamamen kapak açılır.

    Touch ekran tamam 7inch büyüklüğünde ama bana çok esprisi varmış gibi gelmedi.

    Kol dayamanın gözüne akşam üzeri baktım ve çok şaşırdım. Kol dayamadaki gözün tabanındaki malzeme çok çok kötü ve iki tane de vida görünüyor. C4 aracın herhangi bir yerinde böyle bir baştan sağmalık yoktu.

    Sonuç olarak, tamamen sorunsuz otomatik ve fiyatı nisbeten ucuz olduğu için ayrıca lpg uyumu nedeniyle corolla araç aldım. c4 ten çok memnundum ama manuel vites artık Ankara trafiğinde kabak tadı vermişti. Pişman değilim kullanışlı bir araba. Ama o ince detaylar c4 te veya golfte vs. de çok daha iyi.

    Hepinize kazasız, keyifli sürüşler...




  • ScHeNKii_ScP kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler, aslında iç döşeme çok ferah ama çok kolay kirlenip göze batacağı da aşikar. İlk birkaç gün bej renk örtü ile idare edip sonra kılıf ayarlayacağım gibi görünüyor.
  • n a v y_35 N kullanıcısına yanıt
    Kılıf ile neden uğraşıyorsunuz ki. Koltuk koruma yaptırın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • jvcjvc kullanıcısına yanıt
    Yeni kasa geliyor dedikodu değil. Habere göre tanıtım çin deki fuarda yapılacak.



    https://www.log.com.tr/ilk-fotograflar-geldi-yeni-toyota-corolla-sedan-ile-tanisma-vakti/galeri/2/






    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Bilinmedik bir durum değilki :)

    Zaten ortalama 2.5-3 senede bir değişiklik yapılıyor. Genelliklede(2002-2005, 2005-2007, 2007-2010, 2010-2013, 2013-2016, 2016-) şeklinde gitti. Ki bunların çoğuda haziran itibari ile oldu. Çok büyük ihtimallede 2019 haziran ayında bayide satışa düşer. Eğer pazardaki durum kaynaklı yılbaşına sarkıtma gibi bir şey olmaz ise bu tarih geçerli olacaktır.


    Gelelim yeni araç alımlarına, ben olsam şuanda corolla almam. Neden almam;

    1) Büyük ihtimalle 2019 haziranda değişecek. Yani 6-7 ay güncel kasa araç sahibi olacaksın. Şuanda ödediğin rakamın minimum 5-10000 lira arası silinecek. 0 km alamam diyen arkadaşlar için konuşuyorum, yeni kasası gelince eski kasa yine araç olur ellerinde. En kötü durumda o araçlarda eliniz daha güçlü olur. İkincielde zaten fiyatlar aşağı gelecektir yeni kasa çıkınca doğal olarak. Hemen düşmez vs deniliyor ama ciddi satıcı mecburen düşürüyor. Kimse 3-5000 lira ucuz diye güncel kasa varken eski kasayı almaz.

    2) Daha önce hep olduğu için söylüyorum, 2019 haziranda aracın fiyatı açıklandıktan sonra bayide araç yokken gidip alırsanız eliniz kuvvetli oluyor. Araç yok, bayi hemen sipariş girip daha indirimli almak için uğraşıyor. Haliyle indirim şansınız daha yüksek. Ayrıca elinizdeki aracınızda eski kasa olmadan satıyorsunuz. Araç bayilerde olmaya başlayınca piyasa şekilleniyor kayıp artıyor.


    Şuanda bende aracımı satıyorum bu hafta. Benim satış sebebim yeni kasadan dolayı değil, bir süre araç ihtiyacım yok. Hazır imkanımda varken satıp ihtiyaç durumuna göre hareket etmeyi düşünüyorum.




  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Son aylarda piyasa çok istikrarsiz ekonomi, alt üst olmuş durumda. Geleceği tahmin etmek güç. Daha düne kadar artık sıfır araç zor diyorduk ama birden piyasa değişti. Gerçi mevcut veriler özellikle likidite azlığı uzun vadede ekonomik göstergelerin cabuk duzrlmeyecegini gosteriyor. Bence yapilacak en doğru iş, ihtiyaç varsa içine sinen aracı almak, yoksa acele etmeden bekleyip görmek. Sizde galiba bekleyeceksiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Beklemekten ziyade koşullara göre hareket etmek durumundayım. Araç ihtiyacım olsaydı eğer mayısa kadar beklerdim. O güne göre hareket ederdim. Şuan zaten çokta doğru zaman değil alım satım için. Belirsizlik çok fazla

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Tercih meselesi ama bütçe elveriyirsa ben olsam hep Corolla yerine başka araç denerdim. Ben aracımı değiştim ve gayet memnunum. Aracimi satınca Corollanin konforunu ararım demiştim ama hiç aramıyorum. Ana para yetmesydi gider 1.6 life alırdım zaten şu an galiba kalmamış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Bütçe elbette önemli ama eldeki nakitide getirisi olmayan bir şeye ne kadar az yatırırsak o kadar iyi diye düşünüyorum. Birde alışkanlık edinilen çevre gibi unsurlar olunca haliyle daha farklı oluyor.

    Tabi belli olmaz ne zaman ne şekilde devam ederiz belirsiz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çok derine girmeden normal şartlarda olsa ekonomi doğru derdim şu günlerde durum çok farklı.Örneklerle açıklarsam.

    Nisan ayında 100 bin TL'ye satılan Corolla Advance otomatik 10 gün önce takas fiyatı 105 bin TL idi, şimdi 90-95 bin TL. 10 gün içinde ben bu kadar fiyatların oynadığını daha önce ne duydum ne gördüm.

    Corolla Life Mart ayı gibi piyasaya çıktığında 2 ay boyunda 70-75 bin TL aralığında satıldı. Şu anki hurda dahil indiriminden bile daha ucuz. Kredi faizleri % 1.5 olduğu halde yok satmadı,sadece iyi sattı. Şu an ayın daha 1/3 bitti,işlerin kötü olduğu aylardan çıkıldığı halde bütün Corolla'lar sadece Life değil bitti. 34 bin TL sıfır faiz,60 bin TL'ye kadar düşük faiz ve her miktara ve aya göre yine 60 bin TL altına değişik oranlarda cazip faiz oranları. Örneğin 25 bin TL 18 ay yine sıfır faiz gibi. Reno ve Fiat bayileri arkadaşım onlarda böyle esneklik yok. İndirim olmazsa kullanıyorsun veya ek birşeyler yaptırman lazım veya sadece belli ay için geçerli sıfır faiz vs vs. Bu iki marka kredi konusunda bu sektörün normalde lokomotifidir.

    Son olarak gerek kasa değiştirme süreci,gerekse mühendislik ve imalat maliyetleri açısında dibi görmesi gerekse ekonomik verilere göre aslında Corolla hatta hemen hemen tüm marka,modeller olması gerektiği fiyatlara satılmıyorlar. Dış pazarlarda çok daha karlı oranlara satılıyor bu araçlar. Bu sene öyle böyle birşekilde bitecek. Ama 2019 yılı için firmalar kesinlikle bu şekilde planlama yapmazlar,bu seneki gibi hazırlıksız yakalanmazlar. Bu da araç fiyatlarına ne kadar yansıyacak şu an kimse bilmiyor. Rakamlar ile konuşur isem yeni Corolla Advance Otomatik normal ÖTV oranı olan %50 ile piyasaya 150-175 bin TL bandında fiyat ile girmesi lazım ki firma istediği karlılık oranı ile satabilsin. Tabi bu fiyata ne kadar yaklaşırlar işte orasını Toyota Global belirleyecek. 130-140 bin bandına tutabilirler mi şu an çok büyük soru işareti.

    O yüzden özellikle bir de uygun faizli kredi bulan bir alıcının araç alımını ertelemesi şu günlerde kesinlikle mantıklı bir hareket olmaz,aracın yeni kasasının çıkması hiç önemli değil. Arabayı zevk için alan veya değiştirenler ise istediğini yapabilir tabi.

    Son olarak mevcut Corolla yaklaşık 8-10 yıl öncesinin mühendisliğinin bir ürünü,yani baya eskidi arada makyaj görsede. CHR'dan diyebilirim ki keşke şartlar farklı olsa kesinlikle bekleyin derdim. CHR ile Toyota malzeme kalitesi,dayanıklılık,şanzıman,sürüş konforu ve Toyota'ya göre iç mekan albenisi olarak kendini aşmış diyebilirim. En az aralarında 2-3 kat iyi yönde fark var. Yeni kasa Corolla ile bambaşka bir Toyota göreceksiniz emin olun buna. Markadan albeni yönünden soğuyan birçok kişi de kesinlikle eğer bütçeleri izin verirse geri dönüş yapacak.




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    İnşallah dediğin gibi olurda elimiz deki 1.6 multi premium u verir adam akıllı işçiliği ve malzeme kalitesi olan bir araca kavuşuruz. Tr de üretilen araçların işçilik kaliteleri de düşük bence. Araç tan o kadar soğum ki aracı tanımıyorum bile, eşim kullanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Filtre seti ne kullanıyorsunuz? Balata için Ferodo iyi midir?
    Araca ön arka ferodo balata ve mobil 5 30 esp yağ kullandım. Filtreler ne kullandılar bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi needacar -- 11 Kasım 2018; 15:6:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mrblar.

    Araç değiştirme gibi bir niyetim var dostlar. Corolla istiyorum, fakat aklıma takılan bir kaç soru var.

    birincisi, Corolla başlıkta da belirtildiği gibi 2013den beri aynı kasayı kullanıyor. makyajladılar sadece. Yeni kasaya 2019da geçme durumu var mı?

    İkincisi, Advance model mi yoksa Premium model mi tercih etmeliyim.
  • needacar kullanıcısına yanıt
    İşçilik kalitesi ülkelerle ilgili değil ne yazıkki. Öyle olsaydı eğer aynı fabrikada üretilen farklı modeller arasında fark olmazdı. Toyota için konuşalım, modelinizin detaylarına girince fabrikada nereye ne yapılacağı, ne kadar kuvvetle sıkılacağı, hangi işlemden sonra ne kontrollerine girileceğine kadar belli. Haliyle uygulama kaynaklı bir hata dışında yöntemde hata olamaz. Firmanın belirlediği koşulların tüketicideki memnuniyet/memnuniyetsizlik olarak yansıyan dönütler olur. Uygulama kaynaklı hata ise ancak çalışan operatörün, teknisyenin, kontrolörün ihmali, gözünden kaçan bir şey olması yoluyla olabilir. Onunda her araçla olamayacağını hepimiz biliyoruz. Ki yine o sistemde araçların kullanımı sonucunda alınan dönütlere göre üretim parametrelerinde değişiklikler yapıldığını da görebiliyoruz. Örneğin, boyada vernik katının değişmesi gibi...

    Ne yazıkki her markada her modelde bir şeyler eksik. Birinde motor/şanzıman, birinde elektrik sistemi problemleri, birinde yalıtım vs vs. Fiyatlar zaten çok yüksek, krediler yine öyle. Gelirler en iyi ihtimalle sabit kaldı, giderler katlanmış durumda. Böyle olunca insanların alım gücü çok düştü. Firmalarda sürekli üretim yapıyor, bir şekilde satış yapması lazım. Ne yazıkki bir yerlerden kısmadan da fiyatlar aşağı gelmiyor.




  • 
Sayfa: önceki 16201621162216231624
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.