Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA (1554. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
35.051
Cevap
332
Favori
2.217.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 15521553155415551556
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Düşündüğüm araç bu değildi ama bu araçla aynı donanımdaydı. Bu araç daha 2 gün olmuştu ilanı verileli ben üçüncü günü aldım. Zaten yokuşa gidecek olsaydı dediğim gibi ben hiç uğraşmayacaktım. Kaskomdan alacaktım ödemeyi, kaskom onlara dava mı açardı yoksa öderler miydi orası beni bağlamazdı. Benim tek kayıbım piyasa bedelinden biraz eksiğini almak olurdu, o da dediğim gibi maksimum 5000 lira. Tabi kaskoda 15 günden önce ödeme yapmazdı. Adamlar sağolsunlar mağdur etmediler. İnşatta görevli arkadaşlar gelene kadar polis çağırmıştık rapor için. Sordular şikayetçi misin diye, daha görüşmedim duruma göre karar vereceğim dedim. Zaten ben şikayetçi olmadığım için onlarda bana anlayışlı yaklaştılar. Yoksa zaman nedeniyle çok masrafım olurdu. 2018 i bulurdu ödeme almam, öyle oluncada yeni araç için mtv nedeniyle 0 km şansım kalmazdı ikincielde de araç denk gelecek falan... Birde 15-20 gün araçsız kalmak vardı. Yani şansım onlarında anlayışlı davranması oldu.

    Araca bulaşan harç bir şey değil çıkar ama o da asitli bileşik olduğu için yakar boyayı. Benim geçmişte aracıma çimento tozu dökülmüştü, o günde aracı kullanmayınca farketmemiştim. O bile belli belirsiz ton farkına sebep olmuştu.




  • Anahtarsız çalıştırma olan makyajlı kasa advance sahipleri isterlerse 50. yıl premiumdaki gibi akıllı bagaj kapağını 08750BA300 kodu ile 525 lira parça fiyatı karşılığında ekletebilirler. Sonradan montaj mümkün yani. Tamponun alt kısımına ayağınızı atmanız yeterli bagajın açılması için.
  • Herkese Merhabalar 4 gün önce 2017 Corolla Advanced otomatik vites aracımı teslim aldım servisten almadan önce LPG montajı yapıldı lpg li ya da benzinli binmem gerekiyor mu gerekmiyor mu bu konuda biraz tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi Hangisi motor için araç için Ya da cep için tavsiye olunur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • leeeooon kullanıcısına yanıt
    Lpg ile kullanmayacaksanız ne diye lpg taktınız onu anlamadım. Yani benzin deposu çeyreğin altında olmasın, lpg doldurup kullanın. Yani başta sormanız gerekeni sonda sorarsanız zaten yapılacak bir şey kalmaz. Şu noktada yapılacak tek şey söylediğim
  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler Hocam bilgi icin. Peki sizin bagaj da bizimki gibi sadece aciliyor mu yoksa tamamen yukseliyor mu?Bu arada yan kapi bantlarini ne kadara malettiniz? Bi de kece demissiniz yukarida aldiginiz linki buradan da paylasir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cep icin lpg motor icin benzin Hocam :) Binin guzel guzel lpgli su saatten sonra dusunmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tello2 T kullanıcısına yanıt
    Benim bagaj normalde kapak fabrikasyonken yükseliyordu, ama spoiler takılınca ağırlıktan dolayı tam dik olmuyor. Öncekilerdede böyleydi yine böyle. Ama ayar yapılarak istenirse o şekilde yapılır.

    Kapı bantlarının normal fiyatını söyleyeyi, benim yaptırdığım fiyata normalde vermezler çünkü yanıltmış olmayayım.

    Hatta şöyle olsun; bunların tamamı boyasız fiyat, yani boyanmasını da eklemeniz lazım.

    Tampon köşe koruyucular PW17702010 341,00 TL(bu sadece makyajlı kasa için olur makyajsızda da fiyat yakındır)
    Bagaj kapak spoyleri PZ402E3470AB 755,00 TL
    Yan kapı kuşakları PZ415E285100 357,00 TL
    Bagaj havuzu PZ434E3303PJ 205,01 TL
    Kauçuk paspas seti, siyah PZ49KE3352RJ 240,00 TL
    Halı paspas seti, gri PW21002004 69,99 TL
    Basamak kaplaması alüminyum PZ438E318300 647,02 TL
    Bagaj kapak kromajı PZ49UE9492ZB 433,00 TL
    Krom kapı alt çıtaları PZ49UE9494ZB 970,01 TL
    Sis far kiti PW59302002 994,99 TL(makyajlı kasa için olan fiyat, işçilik hariç)
    Park sensörü-LCD Ekranlı ön arka 08529PS110 688,01 TL (işçilik hariç)

    Ben tampon köşe koruyucu, spoiler, kapı kuşağı aldım. Bagaj havuzu, havuzlu paspas zaten vardı. Bahsettiğim keçe bu;https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/toyota-corolla-motor-kaput-alti-ses-kecesi-2014-sonrasi-P194914726




  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler Hocam, listeden uygulatmak istediğim birkaç tane var. 10 bin bakımında hallettirmeyi düşünüyorum.
  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Lpg li bineceğim ama hani benzin le binmek en azından 300 400 km felan faydalı olurmu diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tello2 T kullanıcısına yanıt
    Aynen bineceğim sizde ne var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • leeeooon kullanıcısına yanıt
    2017 multidrive s advance Brc lpg var Hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 advance manuel ile aranıza katıldım bende. Salı günü teslim alıcam hayırlısıyla. Alırken dikkat etmem gerekenler neler arkadaşlar. Birde kartel koruma varmı onu sormadım çünkü. Yoksa taktırma maliyeti ne kadardır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 yıl önce 15 Aralık'ta teslim almıştım, 1.4 d-4d m/m touch aracımı... 38.000 km yaptım, son 1 yılımız kaldı kiralık olması sebebiyle...

    Olumsuz Yanları;

    Aracın motoru sınıfının en yetersiz en zayıf motoru,
    Şanzımanı yarı otomatik, tüm firmalar terk etti artık yarı otomatik şanzımanı,
    Motor o kadar zayıf ki normal dizel araçlar 2000 devirde vites yükseltir bu araç 1. viteste 3000 devire gelmeden vites yükseltmiyor,
    Tasarımı hatalı bu aracın, arka camda sürekli olarak su birikiyor ve bu su rüzgarla akmıyor, ön yan camlarda sürekli olarak öndeki araçtan gelen çamur birikiyor aynaları göremiyorsunuz, bununla ilgili detaylı fotoğrafları burada bulabilirsinizhttps://forum.donanimhaber.com/yeni-corolla-tasarim-hatasi--123076426
    Bunlara ek olarak araç yürüyünce kapıları kilitlenmiyor, siz kilitlerseniz inerken açtığınız kapı açılıyor diğerleri açılmıyor,
    Camları kilitlemek isterseniz diğer yolcular gibi siz de açamıyorsunuz,
    Aracın yakıtı azaldığında, lastik patladığında araç sadece uyarı lambası yakıyor ikaz vermiyor ama silecek suyu azaldığında her marşta uyarı veriyor ekranda,
    Araçta multimedya sistem var, koca sisteme 6dan fazla radyo kanalı kaydedemiyorsunuz,
    Multimedya sistemde mirrorlink özelliği var ama sürümü eski ve güncellenmediğinden akıllı telefonunuzun 2014 model bir telefon olması android 4.1 sürümü olması gerekiyor, şu anda android 6.0 sürümü kullanılıyor,
    Aracın dijital kliması kışın üstümü terletiyor ayaklarımı donduruyor manuel ayarlamak zorunda kalıyorum,
    Kontak yarı açık müzik dinlerken direksiyon üstündeki multimedya tuşları da çalışmıyor,
    Farlarım açıkken kontağı kapatınca farlar kapanmıyor illa elle kapatmanız gerekiyor,
    Ayrıca 2017 bitiyor ve Toyota hala dizel otomatik modeline hız sabitleyici takamıyor,
    Sene olmuş 2017 hala 10.000 km'de bakıma çağırıyor Toyota, diğer markalarda artık 20.000 oldu Renault 10 yıldır falan bakım periyodunu 20.000 km'ye çekti, hem çok kısa sürede servisle uğraşmak zorunda kalıyorum, hem de aracın işletme maliyeti artıyor bu sebeple
    Balans bozuksa normal araçlarda yüksek hızda direksiyon titrer, bu araçta ön göğüs, güneşlik... ne varsa zıp zıp zıplıyor, ilk defa göğsü böyle oynayan bir araç gördüm elle sallayınca da fark ediliyor
    Park sensörü yok ama geri görüş kamerası var, çamurlu havalarda kamera da çamur oluyor ve sıklıkla temizlemek gerekiyor

    Olumlu yanları;

    Araç ekonomik, Ankara şehir içinde bir depoyla ekonomik kullanımda 860km yol yaptım, yakıt lambası yandı, ortalama tüketimim 1 depo boyunca 5.1lt/100km
    Aracın yol tutuşu iyi, kopana kadar sıkıntı yok, koptuktan sonra ESP anında müdahale ediyor
    Bagajı geniş, arka koltuk diz mesafesi baş ve omuz mesafesi gayet iyi
    Aracın tasarımı özellikle arka led farlarını beğeniyorum
    İç konsol tasarımı, mavi ışıklar gayet güzel
    Direksiyon çok iyi, oturuş pozisyonu iyi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 16 Aralık 2017; 13:5:21 >




  • Arif kullanıcısına yanıt
    Yazınız güzel lakin bazı noktalarda eksiklik var. yarı otomatiği tüm firmalar terk etti derken çift kavramalıları kastettiniz sanıyorum. Onlarda yarı otomatiktir, tek fark çift kavrama mekanizması vardır. Örnek DSG, EDC.... Ki onlarında sabıkaları malum.

    Motor o kadar zayıf ki 3000 devire gelmeden vites değişmiyor diyorsunuz. Her zaman 3000 devirde değişmediğine bahse girerim. Araç o kadar karmaşık olarak değerlendiriyorki bu vites değişim olayını... Motora vites değişim devri ile güçsüz derseniz gülerler. Zira alakası bile yok, spor şanzımanlı araçların çoğu 3-4000 devirden önce değişmez. Bu durumda bunların hepsi güçsüz :) Motorun maksimum torkunu verdiği aralık 1800-3000 devir, maksimum güç devri 3800. Tamam motor güçsüz dersiniz, bende çok iyi demiyorum ama şu viteste değişiyor güçsüz dersek olmaz. 3000 devirde değiştiğinde sizin gaza basış miktarınız, yolun eğimi gibi birçok parametreye göre araç o anı yorumlar. Atıyorum, yol dümdüzdür, sizde gaza dokunarak basıyorsunuzdur o an 2000 devirde vites değişir. Ama yol diktir, vites değişse 2 ile 1 arasında kalacaktır araç, bu kararsızlığa düşüp yakıt tüketimini artırmamak adına vites değişmez ya da geç değişir.

    Tasarım hatası dediğiniz şey, tasarım hatası değil, aynalar gövde ile bütünleşik olmadığı için olan normal bir şey. Birçok markada bu şekilde tasarım. Bunu yapmalarının sebebi hava akışını düşürüp sürtünme katsayısını azaltmak. Bu tasarım olmasaydı tüketim değerleri daha yüksek olurdu ve yüksek hızlarda hele rüzgarda varsa yan aynaların kapanmasına da sebep olabilirdi. Aradaki boşluk hava basıncını düşürüyor.

    Kontak açıkken direksiyondaki butonlar bende çalışıyor(aracım benzinli) normalde de çalışması lazım. Bunu başka bir araçta deneyin, direksiyon spiral kablo demetindeki farklılık sebebi ile bu oluyor olabilir benzinli ile arasında.

    Aracınız touch donanım olduğu için manuel olarak açtığınız far kontaktan bağımsızdır. Doğal olarak kapanmaz. Zaten kapanması saçma olur, bu durumda follow me home özelliğide çalışmaz. Far sensörü olsaydı auto konumda iken kontaktan bağımsız kapanırdı. Ancak aç/kapa şeklinde kontaktan bağımsız.

    Bakım konusu göreceli, neden göreceli, yılda 1 kere zaten bakıma girmek zorundasınız minimum. Ortalama bir kullanıcı yılda 10-15000 yapıyor ise zaten 1 kere bakıma girer. Ama ticari araçta yılda birkaç bakım yapar, o zamanda yapılan km ile orantılı olarak farklılık olur. Elbette sıkıntı varsa erken farketme imkanı vermesi daha büyük masrafın önüne geçilebilir. Örnek, 15000 olsaydı 15000 de bitmeyen balata 25000 de biter ise tekrar gidip değişmek gerekir(ya da serviste 30000 gitmez deyip derken değişirlerdi) ki bu durumu farketmeyen ve disklerine zarar verip bakımda diskle beraber değişmek zorunda kalan insan sayısıda az değil. Yani dediğim gibi göreceli.

    3 adet 2013 sonrası corolla sahibi olmuş biri olarak aracın göğsünden bozuk yollarda ses geliyor derseniz anlarım ama öyle zıp zıp zıplama vs hiç olmadı. Ya lastik havalarınız çok fazla ya da araçta bir sorun var. Motor kulaklarını kontrol ettirin mesela, titreşimi şasiye veriyor olabilir. Kamera konusu ne yazıkki park sensörü kadar olmasada kirleniyor kötü havada doğal olarak. Benim aracımda hem sensör var hem kamera var. Sensörlerde çamurlanırsa ötüyor ve daha rahatsız edici olmakla birlikte yanıltıcı oluyor.




  • 2015 yılında sıfır aldığım araç bugün muayeneye girdi lastik diş derinliği 4.5 mm yazıyor araç 17 bin km de aşınma çok fazla değil mi? Birde motor no okunamıyor hafif kusur yazmışlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Averell Dalton kullanıcısına yanıt
    Tam sıfır derinlik 10 mm olmadı lazım. Bunun 2 mm civarı güvenlik çıkıntısına gidiyor. Kalan 8 mm. Ortalama 40-50 de biter lastik. Sonrası zorlamak olur.



    Motor no plakası kirli olunca okunamıyor yazıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yan kapı kusakları siparişini bu gün verdim.Kocaeli Kaya da haftaya cumartesi takılacak.Maliyet 400 TL.

    Bu gün arka koltukta otururken tesadüfen kapı civatalarında anahtar izi olduğunu fark ettim.Daha önce ve ilk aldığımda hiç kontrol etmemiştim.Aracı sıfır almıştım.1000 ve 10000 bakımında kontrollerde gevşeme nedeniyle sıkmış olabilirler mi yoksa farklı bir şey olmuş olabilir mi ? Tüm somunlarda azda olsa iz var.TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADATOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DB9C4BCE7 -- 16 Aralık 2017; 18:37:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Yani normal mi hocam? 6.5 mu oluyor o 2 yi ekleyince 17 bin km deki araç için 4.5 mm fazla aşınmış değil mi? Kaçın altı tehlikeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Averell Dalton kullanıcısına yanıt
    Sıfır lastikte net kullanılabilir diş ortalama 8mm dir. 4.5 kalmış ise yarıyı geçmiştir ömrü. Kullanılan yol ve kullanılan frene göre ortalama zaten 40000-50000 de gider lastik. Çok aşırı bir anormallik yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her iki kapıdada varsa belki kapı gergileri değişmiştir ya da sıkıştırmışlardır. Kapı boyanmak için sökülmez zaten sökülmüş ise değişmiştir onuda alt ve üst kısımdaki birleşme yerleri belli eder

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 15521553155415551556
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.