Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DH Mobil Uygulamasının yeni özelliklerini ilk siz deneyin. Gizle Şimdi Dene

YENi TOYOTA COROLLA(2013-)ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı
32.373
Cevap
270
Favori
1.673.173
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Modellere Özel Forumlar >> Corolla >> YENi TOYOTA COROLLA(2013-)ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1485 Mesaj
      06 Mayıs 2017 17:19:12

      Devirli kullanmak yağ eksiltir,

      Yüksek devirlerde kullanmaktan kaçının,

      Yüksek viteslerde araç kullanın,

      7-8 bin km sonra 1 yada 2 lt yağ ilavesi yüksek devirli kullanımdan kaynaklı olması büyük ihtimal ,

      Servis eksik yağ koymaz..!



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      integrabl kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      ...KİA NİRO HYBRİT/AFRİCA TWİN CRF1000...
      H A Y A T Ö Z G Ü R S E N G Ü Z E L
    • Er
      5 Mesaj
      06 Mayıs 2017 18:26:12
      Devirli değil de devirsiz mi kullanıyorum diye düşündüm. Bence de servis eksik yağ koymaz ama erzurum servis öyle dedi. Yağı koydular 5bin km sonra tekrar gideceğim bakalım ne olacak. 2014 dizellerde böyle bir sorun hiç okumadım motor sıkıntılı mı sizce.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1836 Mesaj
      06 Mayıs 2017 18:53:09
      quote:

      Orijinalden alıntı: cezmi33


      quote:

      Orijinalden alıntı: esatgelmedi


      quote:

      Orijinalden alıntı: Suleyman7272

      Motor freni nedir. Dizel otomotik 2014 var

      Makul devirler içerisinde kulakçık ya da vites kolu üzerinden vitesi küçülterek frene basmadan yavaşlayabilirsiniz. Buna motor freni denir. benim sık başvurduğum bir yöntemdir. Mesela ışıklara yaklaşırken direkt frene basıp yavaşlamak yerine vites küçülte küçülte yavaşlar frene basmayı en sona bırakırım. böyle yaptığımda pek çok kez ışıklarda beklemekten de kurtulabiliyorum. Hem balatalarınızın ömrü uzar hem de küçültme esnasında gaza basmadığınızda motora mazot-benzin vb. gitmediği için. yakıt tasarrufu sağlamış olursunuz. yokuş aşağı inişlerde frene bastığınızda şanzıman bunu otomatik olarak yapar. Motor sesinden anlarsınız zaten.

      Cok zararlı hocam yapmayın. Motor freni kadar motoru strese sokan bir durum yoktur. Uzun vadede zararı cok fazla. Balatadan kar edecem derken motoru kucaklarsınız ( bunu yazan kişi eskiden motor frenini çok kullanırdı&#128512;)

      Motor freninden kaynaklı ne sorun yaşadığınızı bilmiyorum ki bu uygulama bizzat otomobil üreticilerinin tavsiye ettiği bir uygulamadır ve bildiğim kadarıyla doğru uygulandığında hiçbir zararı yoktur. Eğer motor freni diye 110 km hızla giderken arabayı 2. Vitese almaya kalkarsanız hem motora hem de aktarma organlarına zararlı tabii ama motor hacmine göre dizel motorda 3000-3500 dd, benzinli motorda da 5000-5500 dd ye kadar motor freni kullanmanın sakıncası olacağını düşünmüyorum. Aracım 1.4 dizel yarı otomatik ve yokuş aşağı inerken frene dokunduğum anda kendiliğinden 1 vites küçültüp kompresyon ile frene destek olmaya başlıyor. Uzun soluklu inişlerde devir 4000 dd yaklaştığı halde vites yükseltmiyor ve manuel moda almadan benim de kulakçıktan büyütmeme izin vermiyor. Velhasıl kelâm bu konuda size katılmıyorum.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      271 Mesaj
      06 Mayıs 2017 22:03:36
      quote:

      Orijinalden alıntı: esatgelmedi


      quote:

      Orijinalden alıntı: cezmi33


      quote:

      Orijinalden alıntı: esatgelmedi


      quote:

      Orijinalden alıntı: Suleyman7272

      Motor freni nedir. Dizel otomotik 2014 var

      Makul devirler içerisinde kulakçık ya da vites kolu üzerinden vitesi küçülterek frene basmadan yavaşlayabilirsiniz. Buna motor freni denir. benim sık başvurduğum bir yöntemdir. Mesela ışıklara yaklaşırken direkt frene basıp yavaşlamak yerine vites küçülte küçülte yavaşlar frene basmayı en sona bırakırım. böyle yaptığımda pek çok kez ışıklarda beklemekten de kurtulabiliyorum. Hem balatalarınızın ömrü uzar hem de küçültme esnasında gaza basmadığınızda motora mazot-benzin vb. gitmediği için. yakıt tasarrufu sağlamış olursunuz. yokuş aşağı inişlerde frene bastığınızda şanzıman bunu otomatik olarak yapar. Motor sesinden anlarsınız zaten.

      Cok zararlı hocam yapmayın. Motor freni kadar motoru strese sokan bir durum yoktur. Uzun vadede zararı cok fazla. Balatadan kar edecem derken motoru kucaklarsınız ( bunu yazan kişi eskiden motor frenini çok kullanırdı&#128512;)

      Motor freninden kaynaklı ne sorun yaşadığınızı bilmiyorum ki bu uygulama bizzat otomobil üreticilerinin tavsiye ettiği bir uygulamadır ve bildiğim kadarıyla doğru uygulandığında hiçbir zararı yoktur. Eğer motor freni diye 110 km hızla giderken arabayı 2. Vitese almaya kalkarsanız hem motora hem de aktarma organlarına zararlı tabii ama motor hacmine göre dizel motorda 3000-3500 dd, benzinli motorda da 5000-5500 dd ye kadar motor freni kullanmanın sakıncası olacağını düşünmüyorum. Aracım 1.4 dizel yarı otomatik ve yokuş aşağı inerken frene dokunduğum anda kendiliğinden 1 vites küçültüp kompresyon ile frene destek olmaya başlıyor. Uzun soluklu inişlerde devir 4000 dd yaklaştığı halde vites yükseltmiyor ve manuel moda almadan benim de kulakçıktan büyütmeme izin vermiyor. Velhasıl kelâm bu konuda size katılmıyorum.

      Benim gözlemim ve bilgim çerçevesinde yazmıştım. Ani triger kopmasına bile sebebiyet verdiği olaylar duydum ondan bildirmek istedim
      _____________________________

    • Binbaşı
      1836 Mesaj
      06 Mayıs 2017 22:31:39
      quote:

      Orijinalden alıntı: cezmi33


      quote:

      Orijinalden alıntı: esatgelmedi


      quote:

      Orijinalden alıntı: cezmi33


      quote:

      Orijinalden alıntı: esatgelmedi


      quote:

      Orijinalden alıntı: Suleyman7272

      Motor freni nedir. Dizel otomotik 2014 var

      Makul devirler içerisinde kulakçık ya da vites kolu üzerinden vitesi küçülterek frene basmadan yavaşlayabilirsiniz. Buna motor freni denir. benim sık başvurduğum bir yöntemdir. Mesela ışıklara yaklaşırken direkt frene basıp yavaşlamak yerine vites küçülte küçülte yavaşlar frene basmayı en sona bırakırım. böyle yaptığımda pek çok kez ışıklarda beklemekten de kurtulabiliyorum. Hem balatalarınızın ömrü uzar hem de küçültme esnasında gaza basmadığınızda motora mazot-benzin vb. gitmediği için. yakıt tasarrufu sağlamış olursunuz. yokuş aşağı inişlerde frene bastığınızda şanzıman bunu otomatik olarak yapar. Motor sesinden anlarsınız zaten.

      Cok zararlı hocam yapmayın. Motor freni kadar motoru strese sokan bir durum yoktur. Uzun vadede zararı cok fazla. Balatadan kar edecem derken motoru kucaklarsınız ( bunu yazan kişi eskiden motor frenini çok kullanırdı&#128512;)

      Motor freninden kaynaklı ne sorun yaşadığınızı bilmiyorum ki bu uygulama bizzat otomobil üreticilerinin tavsiye ettiği bir uygulamadır ve bildiğim kadarıyla doğru uygulandığında hiçbir zararı yoktur. Eğer motor freni diye 110 km hızla giderken arabayı 2. Vitese almaya kalkarsanız hem motora hem de aktarma organlarına zararlı tabii ama motor hacmine göre dizel motorda 3000-3500 dd, benzinli motorda da 5000-5500 dd ye kadar motor freni kullanmanın sakıncası olacağını düşünmüyorum. Aracım 1.4 dizel yarı otomatik ve yokuş aşağı inerken frene dokunduğum anda kendiliğinden 1 vites küçültüp kompresyon ile frene destek olmaya başlıyor. Uzun soluklu inişlerde devir 4000 dd yaklaştığı halde vites yükseltmiyor ve manuel moda almadan benim de kulakçıktan büyütmeme izin vermiyor. Velhasıl kelâm bu konuda size katılmıyorum.

      Benim gözlemim ve bilgim çerçevesinde yazmıştım. Ani triger kopmasına bile sebebiyet verdiği olaylar duydum ondan bildirmek istedim

      Tamamen haksız olduğunuzu iddia edecek bilgi ve tecrübeye sahip değilim ancak şunu söyleyeyim corolla nın trigeri zincir. Kolay kolay kopmaz.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      419 Mesaj
      07 Mayıs 2017 15:04:35
      UYGULAMAYA AİT VİDEO
      https://youtu.be/hbegcUE2XQw


      Merhabalar,

      Bu videomda Corolla aracım için özel olarak tasarladığım devrenin (modülün) montaj ve anlatımını yapmaktayım.

      Tasarladığım modül çift ayna (sağ ve sol) için geri viteste zaman ayarlı olarak indirme kaldırma özelliğine sahiptir.
      Aracım 2015 Haziran öncesi üretim olduğundan aynaları elektrikli katlanır özellikli ve aynı modülümün içine entegre ettiğim ayna katlama özelliği ile aynı zamanda aynalarımı otomatikleştirmiş oldum.


      *Modülün özellikleri ise;

      - Geri viteste çift ayna indirme ve kaldırma (iptal özelliği mevcut)
      - Otomatik ayna katlama özelliği (iptal ve yarı iptal özellikli)
      - Çift zaman ayar pot.'u (indirme ve kaldırma süreleri aynı olmayan aynalar için)
      - Zaman aralığını LED ile bildirebilme (üç renk ile)
      - Aktif pasif switch'i (geri viteste aynaların indirilmesini istemiyorsak)
      - Işıklı ve sesli aktif pasif uyarı özelliği
      - Ayar jumper'ları (süre tek/çift, ayna iptal ve yarı iptal için)


      Modülün videoda bahsettiğim veya bahsetmeyi unuttuğum çalışma özelliğini yazarsam;

      Araç içinde ki ayna kontrol takımı tüm özelliği ile çalışmaktadır, modülüm herhangi bir özelliğini iptal etmemektedir.

      Kontağımız kapalı iken modülüm kapılara duyarlı olarak aynaları kapatma ve açma işlemini gerçekleştiriyor. İki adet jumper seçeneği mevcut: bunlardan birisi aynaları tamamen iptal ediyor yani kış aylarında buzlanma riskine karşı aynaların açılıp kapanmasını istemiyorsak bu seçeneği kullanıyoruz. Diğeri ise yarı iptal özelliği, yani kapıları kilitleyince aynaları kapatıp, kapı kilidini açınca aynaları geri açmıyor ve kontağı açınca açılmasını sağlıyor. Bu özellik ile araç içinden bir şeyler almak için kapıları açıp kapatmada aynalarında devamlı katlanmasını engellemiş oluyoruz.

      Kontağımız açık iken; modülüm kapı kilitlerini dikkate almayıp aynaların katlanmasına müdahale etmiyor.
      Eğer switch pasif konumunda ise geri viteste ayna indirme özelliğini devre dışı bırakıyor. Geri viteste aynalarımızı normal kullanmaya devam ediyoruz.
      Switch aktif ise aracımızı geri vitese taktığımızda ayarladığımız süre boyunca aynaları indirme olayını gerçekleştiriyor ve geri vitesten çıkarttığımızda ise geri konumuna getiriyor.


      Geri vites ile ayna indirme/kaldırma özelliğinde birkaç detay daha vardır ve bunlar ise:
      -Otomatik araçlar için D konumundan P'ye geçerken veya tersi durumunda modülüm kısa süreliğine R konumundan etkilenmiyor, 1sn bekleme süresi tanıdım.
      -Geri viteste aynalar indirilmiş iken kontağı kapattığımızda modülüm aynaları eski konumuna geri getiriyor (manuel araçlarda vites R'de iken kontağı kapatma durumuna karşılık)
      -Geri viteste aynalar indirilmiş iken düz geri gelmeler için switch'i pasif konumuna getirince aynalar eski konumuna getiriliyor veya tersi durumunda iken, yani switch pasif konumdayken geri vitese taktığımızda aynalar indirilmediği için kullanmak istediğimizde switch'i aktif yapmamız yeterli, hemen istediğiniz seviyeye indirme olayını gerçekleştiriyor.


      NOT: Bu modülümün şu anlık ticari boyutu yoktur. Kendi aracıma hobi amaçlı özel olarak tasarladım, sorunsuzluk ve güvenilirlik açısından deneme sürecindedir.



      Saygılarımla, iyi seyirler.
      _____________________________

      Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Advance (2015)
      Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    • Yüzbaşı
      408 Mesaj
      07 Mayıs 2017 15:37:08

      Muhteşem olmuş, Emre Bey,elinize kolunuza sağlık, yeniden araba yarattınız resmen önceki yaptıklarınızda harikaydı, tebrik ediyorum sizi.
      |
      |
      Emre2882 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      2014 toyota corolla 1,6 advance MDS inci beyaz
    • Yüzbaşı
      419 Mesaj
      07 Mayıs 2017 16:10:11

      Çok teşekkür ederim



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      MAVİ0967 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Advance (2015)
      Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    • Yüzbaşı
      288 Mesaj
      08 Mayıs 2017 11:42:51
      maşallahınız var hocam çok güzel işler yapıyorsunuz tebrik ediyorum.
      |
      |
      _____________________________

      2014 Toyota Corolla-1.4D4 Premium MMT / 90 Hp-İnci Beyazı NEVŞEHİR
      samsung galaxy s6 beyaz
    • Binbaşı
      1192 Mesaj
      08 Mayıs 2017 12:17:02




      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      Emre2882 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Çavuş
      57 Mesaj
      08 Mayıs 2017 16:23:34
      Arkadaşlar merhaba tekel / fren balataları özel serviste değişirsem garanti de bir sorun olur mu



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      759 Mesaj
      09 Mayıs 2017 13:57:33
      Sıfırı ve makyajlısı 63 bin tl olan aracın 2 3 yaş ve 50bin km dekini 59bin tl ye satan eyyy yurdum insanı



      Sayende sıfır almaya karar verdim

      Teşekkür ederim



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

      dark
    • Binbaşı
      1628 Mesaj
      09 Mayıs 2017 17:47:20
      Şu an bayideyim. Makyajlı kasa dizel otomatikle ilgili bir muhabbet geçmişti. Dizel otomatiğin geçişleri düzeltilmiş diyerek. Aracı test ettim. Bir miktar gelişme var ama yine de yetersiz. Hala geçişler yavaş, araba zor hızlanıyor, geçişler hissediliyor. Velhasıl yine beğenemedim.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      419 Mesaj
      09 Mayıs 2017 18:31:06

      Teşekkürler



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      Bahsedilenler: ScHeNKii_ScP kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör sahin50
      _____________________________

      Toyota Corolla 1.6 Multidrive S Advance (2015)
      Bajaj Pulsar 200NS ABS (2017)
    • Binbaşı
      1781 Mesaj
      09 Mayıs 2017 22:56:26

      elinizie sağlık güzel çalışma olmuş bence toyota sizi işe almalı belki bir şeyler kaparda ek donanınm ekler araçlara yoksa bir şey yapıcağı yok gibi
      |
      |
      Emre2882 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Teğmen
      102 Mesaj
      09 Mayıs 2017 23:23:02
      quote:

      Orijinalden alıntı: ScHeNKii_ScP

      Hocam kapı gergilerinde 2 kademe var ya, o kademeleri atlarken tak tak diye ses yapıyor ona normal dediler. Ama benim arka kapilarda cıyaklama tarzı ses başladı ona da beyaz sprey yay sürüyorlar ama bir süre sonra yine başlayabiliyor. Gres yağı iyi düşünmüşsünüz sonuç bekliyorum.

      Hocam malasef sıvı gres yağıda fayda etmedi, acaba ilk aldığımda ses vardı da ben mi farketmedim..Şuan size söylenen gibi bana normal gelmeye başladı:)



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1192 Mesaj
      10 Mayıs 2017 02:48:07

      Hocam ben farketmemiştim sonra forumda garantiden kapı gergi kolları değişen arkadaşlar olmuştu sesden dolayı, o zaman takmıştım o kademe sesine. Şimdi ön ve arka kapı gergilerinden " gacır gucur" sesler gelmeye başlayınca, o kademe sesinin normal olduğuna kanaat getirdim artık



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      ibrahim_halil kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      288 Mesaj
      10 Mayıs 2017 08:21:30

      bende de vardı o kapıdan gelen sesler servise gittiğim de bakım için 10.000 bakımıydı galiba,söyledim servise ne yaptılar bilmiyorum ondan sonra ses kesildi hiç gelmedi bir daha şuan 29.000 km de ses yok.bence servise söyleyin.
      |
      |
      ibrahim_halil kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      2014 Toyota Corolla-1.4D4 Premium MMT / 90 Hp-İnci Beyazı NEVŞEHİR
      samsung galaxy s6 beyaz
    • Binbaşı
      1448 Mesaj
      10 Mayıs 2017 12:24:04
      Arkadaşlar selamlar. 2016 Model makyajlı kasa 1.6 Benzinli Toyota Corolla kullanıyorum. Yakıt değeri çok yüksek. Şehir içi 8.5'ten aşağıya düşmüyor. Aracı satma noktasına geldim neredeyse. LPG düşünüyorum ama emin olamadım. Sizde nasıl yakıt değerleri?
      _____________________________

    • Yarbay
      6044 Mesaj
      10 Mayıs 2017 13:15:08

      2015 1.33 Life Corolla şehir içi 8.3 klima açık. 5.1-6.1 lt klima açık şehir dışı.

      Ben de lpg olayını düşünüyorum. Tek derdim arkadan sert bir darbede simit tüpün ilk darbeyi alan yerlerden biri olacağı. Arka ikili yatan koltuğun arkasına denk gelecek şekilde oval küçük tank mı taktırsam diye düşünüyorum.
      |
      |
      RealSchule kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      Toyota Corolla

      1.33 Life | 2015 | İnci Beyaz
    Hızlı Cevap




Reklamlar
Paykasa
Yeni Abonelik d-smart
paykasa
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,500
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.