|
Yeni Toyota C-HR'ın Sakarya'daki üretimi başladı
-
-
Güzel tasarımı var toyota c-hr ın, 2,5 ayda 35-40 bin adet üretilmesi de altyapısının iyi olduğunu gösteriyor, gelecek yılda bu modelden 140 bin adet üretilecek olması da güzel.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Özellikle çirkin yapıyorlar sanırım
-
İnşallah 2.0 Plug ine teşvik gelirde araba gibi arabaya binmiş oluruz. Yoksa ömrümüz yetmeyecek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şehirler arası yolculuğa çıkarken akaryakıt fiyatları yüzünden zorlanıyoruz , şehir içinde elektrikli araç kullanırız diye düşünürken fiyatları da bir o kadar zorluyor.
-
Şu 1.8 saçmalığından vazgeçmedi gitti toyota. 1.5 turbo hybrid yap Türk insanı da alıp binsin. Vergi sistemi yüzünden ne hybritin cazibesi kalıyor ne de başka bir şey. Hala şu atmosferikten de vazgeçemediniz gitti.
-
Nasıl C Suv ya bırakın bu işleri . Corolla Cross ne o zaman
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynı segmentte farklı kasa tipleri olabiliyor.
Niro, xceed, sportage gibi.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Muhtemel 1.8 daha ucuza mal ediliyordur. fiyat rekabini pozitif yönde tutmak için yapıyor olabilir.
-
Toyota da mı hız sınırlıyor artık, bilen var mı? Bazı modellerin teknik verilerinde son hız olarak hep 180 km/s yazıyor, Camry de bile.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
66 km lik batarya koymakla hibrit mi olur muş ? en az 250 km götürmesi gerekir. Neden tamamen elektrikli yapmıyorlar ki ?
-
Yeni bir Tekken karakteri daha.
Üstüne bir de Türkiye'de üretilecek, yalıtım-montaj hataları-trim sesleri aman aman.
-
Corolla crossta limitör var, 170 km son hız diyor, 184 te kendisi kapatıyor. Yoksa tahminimce 210-220 arası giderdi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şaka mı bu mesaj ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.8 e ötv teşviği var. 2.0 ve 2.5 için yok. Tüm mesele bu. Avrupa ve amerikada 2.0 200hp olarak satılacak. Bizim ülkece hakettiğimiz 1.8 140hp, fazlası değil
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
içeriğin kendisi şaka gibi şaka'lık mı yapmaya geldin.
-
Sizde dünyada motor hacmi limiti diye bir şey olmadığını öğrenemediniz gitti hocam..
1.8 atkinson cycle motor herhangi 1.0 1.3 1.5 farketmez turboya göre daha fazla ısıl verimli, kaput altı yerleşimi olarak kompakt, şarj esnasında kayıpları daha az, egzoza verilen ısıl kayıplar turboşarj olmadığı için daha düşük, zaten elektrik motorunun kendisi de özellikle düşük hızlarda turbonun yaptığı görevi hatta fazlasını yapabiliyor ekstra tork ürettiği için..
ancak plug-in hybridlerde turbo motor kullanımı mantıklı ve avantajlı olabiliyor.. onun dışında avantajı yok, anlamı da yok.
yani motor olduğu haliyle çok ideal ve güzel.. değişmesine falan gerek yok. değişmesi gereken vergi sistemi.
-
2018'de 145 bin'e satıyorlarken birkaç tane almak lazımdı bundan. :) 23 bin dolar'a denkmiş. Bugün TL bazında 10 katı fiyatı var, enflasyon vs. anlaşılabilir ama dolar bazında da 2 katından fazla katlamış. 52 bin dolar'dan fazla ediyor şu anda. 5 yılda o kadar dolar enflasyonu yok. Bunun sebebi ne ola ki?
-
Dünyayı biliyorum , Türkiye için konuşuyorum ben orda. Vergi sisteminin değişmeyeceğini hepimiz biliyoruz, o yüzden Toyotanın yanlışı olduğunu söylüyorum. Çok iyi motordur vs. ama Türkiye'de avantajı yok üstüne üstlük birde atmosferik.
Hem bir ton ekstra vergi, hem atmosferik yavaşlığı hemde hybridden sağladığın yakıt avantajı da kalmıyor. O yüzden bizim için mantıklı değil. Amerikalı, Alman, Hollandalı almış banane. Ben kendi cebime bakarım.
-
ÖTV oranları değişti sebep bu.
Özellikle çirkin yapıyorlar sanırım
|
Güzel tasarımı var toyota c-hr ın, 2,5 ayda 35-40 bin adet üretilmesi de altyapısının iyi olduğunu gösteriyor, gelecek yılda bu modelden 140 bin adet üretilecek olması da güzel.
|
Abi, toyota'nın yanlışı diyorsunuz hala inanılmaz :) Vergi sistemimiz çook eski, otomobillerin çoğunlukla atmosferik ve karbüratörlü olduğu, tüm otomobillerin aynı tip 1.3-1.6-1.8-2.0 diye gittiği, bunların aracın arkasında yazdığı, yakıt tüketimleri ve araç sınıflarının da motor hacimlerine ve kullanılan karbüratör boğaz beslemeye paralel gittiği bir çağın kalıntısı.. artık arabanın hacmi şuymuş buymuş hiç önemi yok.. buna göre vergi alan da kalmadı zaten. Toyotanın bir şeyi değiştirmesine gerek yok, hatası olan kendini değiştirecek, vergi sistemi değişecek.. yine aynı oranlarda vergi alacaklar ama alınması gereken arabadan yüksek vergi alacaklar, yerli üretim 3-4 litre benzin yakan bu kadar çevreci araçtan almayacaklar.. değişmiyorsa da kendileri bilir ne yapacak koca koca markalar biz uysun diye sene 1994 gibi motor mu üretecekler? ayrıca da Toyota bunu turboşarjlı yapmaya uğraşsa, büyük ihtimalle turbo motorla pilleri şarj etmek için çok daha güçlü bir regülatör gerekecek, turbo soğutma sisteminin yerleşimi, tüm tesisat borular intercooler falan yapılacak, turbo motor pilleri şarj etmek için nasıl çalışacak, sonuçta bu plug-in değil ki kapalı sistem hybrid.. turbo full boost mu çalışacak, hafif boost mu verilecek, turbo tam güçte şarj edemeyecekse turbo kullanmanın mantığı ne, aracın maliyeti-fiyatı zaten artacak ohoo. uzar da gider bu iş.. ve herşeyi geçtim.. her saniye anlık kapanıp açılan, sürekli soğuk gezen, sürekli sıcak-soğuk döngüsüne giren bir motorun turbo besleme olması kadar mantık dışı bir şey olamaz.. uzun vadede ne turbo dayanır o araca ne motor yağı dayanır. yani atkinson çevrimli, max düzeyde ısıl verimli yani başarılı bmep değerlerine sahip, biraz hacimli bir atmosferik motor bu iş için biçilmiş kaftan.. o kadar manasız görünüyor ki bunu turbo falan yapmaya çalışmak. birde yanlış anlamayın da şunu anlamıyorum, nasıl bilgisayar başında koca koca markalara sanki onlar bunları düşünmemiş gibi akıl satmaya kalkıyorsunuz şaşıyorum.. 25 yıldır kullanılan, binlerce mühendisin elinden geçmiş, milyonlarca satmış bir sistemin nasıl en iyi şekilde işleyeceğini hiç düşünmediklerini mi sanıyorsunuz? hocam, inanılmaz arka planı var bu işlerin, hesabı kitabı, mantığı, maliyeti tonla kafa patlatıyorlar bir karar alırken.. bir duruma anlam veremeyince Toyota salak, şu marka salak şunu yapsınlarmış kafa basmıyor mu demek yerine neden bu şekilde yapılmış acaba diye araştırma yapmanızı öneririm. |
Aynı segmentte farklı kasa tipleri olabiliyor.
Niro, xceed, sportage gibi. |
Sizde dünyada motor hacmi limiti diye bir şey olmadığını öğrenemediniz gitti hocam.. 1.8 atkinson cycle motor herhangi 1.0 1.3 1.5 farketmez turboya göre daha fazla ısıl verimli, kaput altı yerleşimi olarak kompakt, şarj esnasında kayıpları daha az, egzoza verilen ısıl kayıplar turboşarj olmadığı için daha düşük, zaten elektrik motorunun kendisi de özellikle düşük hızlarda turbonun yaptığı görevi hatta fazlasını yapabiliyor ekstra tork ürettiği için.. ancak plug-in hybridlerde turbo motor kullanımı mantıklı ve avantajlı olabiliyor.. onun dışında avantajı yok, anlamı da yok. yani motor olduğu haliyle çok ideal ve güzel.. değişmesine falan gerek yok. değişmesi gereken vergi sistemi. |
Şu 1.8 saçmalığından vazgeçmedi gitti toyota. 1.5 turbo hybrid yap Türk insanı da alıp binsin. Vergi sistemi yüzünden ne hybritin cazibesi kalıyor ne de başka bir şey. Hala şu atmosferikten de vazgeçemediniz gitti. |
Benzer içerikler
- whatsapp mesaj sabitleme
- instagram giriş web
- whatsapp sohbet aktarma
- instagram beğendiğim gönderileri görme
- whatsapp görüntülü konuşma arka plan kaldırma
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X