Şimdi Ara

Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU) (412. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir (2 Mobil) - 6 Masaüstü2 Mobil
5 sn
8.824
Cevap
176
Favori
934.741
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 410411412413414
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu arada şanzıman yağı otomatik değişimi için Sakarya’da Ad otomotiv ile bugün görüştüm yağ dahil 2100 TL fiyat verdi ( yağ markasını sormadım )ilgilenen arkadaşlara duyurulur
  • CP9NSHMNND C kullanıcısına yanıt
    Yağ AW-1 standardını karşılayan bir yağ olmalı, onu mutlaka teyit edin.
  • atakan84 kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba, siz kendi aracınızın yağını değiştirdiniz mi? Benim araç 1.4s 4x4 1.6 motorlu vitaralarla aynı mı bu yağ mı olacak. Benim araçta 67 bin km'de şuan herhangi bir sorun yok ama aracı satmaktan vazgeçtim artık bir süre daha kullanacağım değiştirirsen daha iyi olur diye düşünüyorum. İstanbulda yaptıran var mı aramızda.
  • redloves kullanıcısına yanıt
    Merhaba, 1.6 ve 1.4 'lerin şanzıman yağı aynı AW-1 standardını karşılayan bir yağ olmalıdır.
    Benim de araç 2017 1.4 S ve şu an 88 bin km.de. 85 bin km.de iken aracımın yağını manuel yöntem ile değiştirmiştim. Değişim yapmadan önce makine ile değişimi düşünmüştüm ancak yaptığım araştırmalar sonucu çoğunluğun makine ile değişimi önermesine rağmen bunun bazı sakıncaları olabildiğini okudum. Basınçla yapılan bu değişim zaman içinde şanzımanda sıkıntılar yaratabildiği ifade ediliyordu. Vitara'nın kendi servis kitapçığında da ATF değişimi için hiç makineden bahsedilmemiş, o nedenle manuel yöntemi seçtim.
    Yaptırdığım yöntem şu şekilde oldu. İlk boşaltımda yaklaşık 3lt yağ çıkıyor. Çıktığı kadar yağ koyuluyor. Araç yaklaşık 1000-1500 km. kullanıldıktan sonra bir değişim daha (3 lt) yapılıyor. Malum bundan maksat konvertörde bulunan yağın da değişiminin sağlanması. Aslında kanaatimce bu ikinci değişim yeterli oluyor. Çünkü ben ikinci değişimden sonra, aracı değişen hızlarda ve 40-50 km. devirli kullandım. Ve 3.değişimi de yaptım. Çıkan yağ yeni konmuş kadar temizdi.
    Eğer aracın şanzıman sıkıntısı yaşanması istenmiyorsa şanzıman yağının mutlaka belli periyotlarda değişmesi gerekiyor.
    85 bin km de çıkan yağ simsiyahtı, ışık tutulduğunda kırmızımtrak renk (eski renginin kırmızı olduğu) fark ediliyordu. 1500 km sonrasında çıkan yağ Konvertördeki yağ da karışmış olduğu için kirli kırmızıydı.
    Kullandığım yağ Mobil ATF Multi-Vehicle idi. Rengi kırmızıdır.
    Motul'un da AW-1 özelliğini karşılayan yağı da Motul Trans ATF VI rengi amber'dir.
    Liqui Moly'nin de TOP TEC ATF 1800 (R) yağı uygundur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atakan84 -- 6 Temmuz 2022; 11:45:9 >




  • atakan84 kullanıcısına yanıt

    Siz Ankara da idiniz sanırım. Ankarada değişimi nerede yaptırdınız? Maliyeti ne kadar oldu? Değişim sonrası şanzıman optimum sıcaklığa getirilip fazla yağ drain civatasi sökülüp atıldı mı?

  • bingojungle B kullanıcısına yanıt
    Evet Ankarada'yım. Tecimeroğlu'nda değişim yaptırdım. Ben daha önce 3 adet 4 litrelik Mobil ATF Multi-Vehicle yağ almıştım ki üçüne 1375 ₺ vermiştim. Şimdi fiyatlar tabi daha yüksek. Aslında optimum sıcaklık olayına girmedik. Ne kadar boşaldı ise ölçtük, o kadar ilave ettik.
    Bu yöntemi başka model şanzımanlarda veya revizyon görmüş şanzımanlarda uyguluyorlarmış. Neticede çıkan yağ kadar yenisini koymuş olduk.
    Işçilik olarak o gün için yanlış bilgi vermiyeyim ama 300-350 ₺ ödediğimi hatırlıyorum.
  • atakan84 kullanıcısına yanıt

    Bilgi için teşekkürler. Şanzıman yağının genleşme katsayısı fazla galiba ya da tork konvertörlü şanzıman yağ seviyesi konusunda duyarlı sanırım. Eski aracımda şanzıman yağ çubuğunun sıcak ve soğuk aralıkları bariz farklı idi. Üzerinde de kocaman "do not overfill" yazıyordu. Ben bir süre overfill kullandım, aracın ilk kalkışı yüksek yağ basıncı nedeniyle aşırı ataktı. Sonra nominal seviyeyeye gelince kalkışta zıplama geçmişti. Araçtan boşalttığınız ve ikmal yaptığınız yağ sıcaklıkları birbirine yakınsa dediğiniz gibi drain etmeye gerek olmayabilir.

  • Arkadaşlar öncelikle iyi bayramlar 2018 Vitara 3.nesil multimedya ekran parlaklığı artırmanın bir yolu var mı ayarlarda bulamadım birde sinyaller dönüşlerde kapanmıyor kendiliğinden normal mi
  • Merhabalar, 2-3 ay önce 2022 model sıfır km 4x2 Vitara aldım. Aldığım günden itibaren yola çıkarken el frenini indirdikten sonra gaz fren yaparken ve vites değiştirirken gacır gucur sesler çıkartıyor, parçalar mı birbirine sürtüyor yoksa şanzımandan mı geliyor anlamadım. Aracın multimedya cihazı da saçma sapan bir şekilde sürekli bozulduğu için servise gidip gelirken bu sesi sordum, servis de bana “aracınız daha yeni yol yaptıkça parçalar oturacak” dedi. Gel gelelim aracım 4500km oldu hala çok rahatsız edici bir sese sahip, biraz yol yapınca ses gidiyor ama park halinde biraz bekledikten sonra çalıştırınca saçma sapan sesler geliyor. Sıfır araçta bu kadar rahatsız edici şeylerin olması çok kötü gerçekten, yaşayan başına gelen ya da yorumu olan var mıdır acaba?
  • greenmouse2000 G kullanıcısına yanıt

    2017 vitara kullanıyorum, sinyallerde bahsettiğiniz şekilde bir sıkıntım yok, direksiyonu toplayınca kendiliğinden kapanıyor.

  • Erhan E kullanıcısına yanıt
    Can sıkıcı bir durum. "Parçalar zamanla oturacak" çok saçma bir açıklama. Rodaj böyle bir şey değil ki. Evet, parçaların birbirine alışması için 1500 kilometre falan gerekli ama bahsettiğiniz mekanik seslerin gelmesi, tamir edilmesi gereken bir sorun olduğunu gösteriyor. Hangi şehirdesiniz?
  • Sormayın hocam bir heves aldığım aracımda tadım tuzum kalmadı, İstanbul’dayım en yakın bayi Koşuyolu. Araç satın alırken showroom bölümündekiler çok yardımcı olduğu için servis için de aynı bayiye gidiyorum ama servis bölümünde ne multimedya cihazında ne bu sorun konusunda tatmin edici bir yanıt alamadım maalesef.

  • Erhan E kullanıcısına yanıt
    Bizim ailede iki 2020 model Vitara var, büyük sıcaklık ve nem değişikliklerinde kokpit plastiklerinden gelen ufak tefek trim sesi dışında hiç ses yok 2 yıldır. Yetkili servisten böyle bir açıklama gelmesi hayal kırıklığı. Ustanın sizinle binip sesleri tespit etmesi gerekli, bu araçta kesinlikle normal değil. Ya aynı servise gidip yetkin bir ustayla ses tespitine teste çıkın, ya da başka bir yetkili servisten randevu alın. Eğer diğer servis için şehir dışına gitmek zor olacaksa bulunduğunuz şehirde referanslı, güvenilir bir özel servise baktırın. Facebook forumlarda 1-2 memnun edici servis var, hatta birisi İstanbul'da. Facebook'a bir bakın
    Zaten 4500 kilometre aracın henüz bakımı gelmemiştir 1 yıl dolmadıysa, herhangi bir periyodik bakım işi de yok. Şu sorun çözülsün, merak ettim ben de. Eğer sizin yetkili servis sorunu çözemezse yerinizde olsam Suzuki Türkiye'ye şikayet ederdim. Sorun başka servis tarafından çözülse bile yine de şikayet ederdim. Eğer durum böyle olursa periyodik bakım için başka bir yetkili servis gerekebilir. Bursa'ya yakınmışsınız, Ceketçiler'i öneririm.




  • Erhan E kullanıcısına yanıt
    Showroom'da size yardımcı olan kişilere de bu durumu anlatın, servis üzerinde etkileri olabilir.
  • ÖZGÜR_DH Ö kullanıcısına yanıt

    İlk iş dediğiniz gibi bu sorunun devam ettiğini belirterek servise tekrar gidicem hocam. Eğer çözüm bulamazsam dediğiniz gibi Suzuki Türkiye’ye başvurucam. Şikayet kişiden değil de Suzuki Türkiye’den gelince tavırları çok farklı oluyor, multimedya cihazında da aynısı oldu, doğrudan servis müdürü ilgilendi sorunumla. Bayram sonrası tekrar servise gidip bakacağım hocam, güncel durumu bildiririm. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

  • atakan84 kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Ufak bir rahatsızlık geçirdiğim için cevabım biraz gecikti kusura bakmayın. Şimdi kısaca sizin söylediğiniz yağlar içinde ben Motul Trans ATF VI almak istiyorum 7 litre alırsam 2 defa 3 litre boşaltımda şanzıman yağ değişimi sağlıklı bir şekilde yapılmış olur anladığım kadarıyla.
  • redloves kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun.
    İki kez değişimin yeterli olacağını değerlendiriyorum. İlk boşaltımda mutlaka ne kadar yağ boşaldığını mutlaka tespit edin, ona göre dolum yaparsınız.
    Bir de konvertörde bulunan yağın da değişimini sağlamak için iki değişim arasında tapaları kapatıp mutlaka aracı ister durduğu yerde ister sürerek her viteste olacak şekilde çalıştırmanız uygun olacaktır.
  • atakan84 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim. Ben 2. değişimi İstanbul içi trafiğinde 200-300 km kullandıktan sonra yaptırırım o sorun olmaz. Mutlaka çıkan yağı da ölçerek ekleme yaptırırım. 👍
  • Herkese tekrardan selamlar,

    Aracımızdaki lastikleri yenilemek istiyorum. (Yazlık)

    Üzerinde 215 55R 17 lastikler var.

    Yeni alacaklarımı da bu ölçüde mi bakmalıyım? Yol tutuş açısından 225 55R 17 tercih etsek problem olur mu?

    İki ölçü arasındaki fark %1.6 gözüküyor. Ama deneyimleyen oldu mu onu sormak isterim.

    Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)

    Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)

    Lastik önerisi olanlar varsa marka model olarak çok sevinirim. Goodyear Eagle Sport ile ilgili iyi ve kötü yorumlar okudum. Kullanıcı yorumlarını da merak ediyorum açıkçası.

    Çok teşekkür ederim şimdiden cevaplarınız için..

    Saygılar




  • Maerdir kullanıcısına yanıt
    Bizim orijinal jantlar 6.5" genişliğindedir. Bu genişlikteki janta takılabilecek en geniş lastik 215 mm.dir. 225 genişliğinde takıp kullananların olduğunu biliyorum ancak takıldığında sıkıntı yaşama olasılığı her zaman vardır (özellikle virajlarda). O nedenle niyetiniz varsa riski göze almalısınız. Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atakan84 -- 15 Temmuz 2022; 21:9:1 >




  • 
Sayfa: önceki 410411412413414
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.