Şimdi Ara

Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU) (152. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8.824
Cevap
176
Favori
934.009
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 150151152153154
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HesaplayanAdam

    Hocam ilkini boşverin, ne kadar parça o kadar sorun
    İkincisi ise o paraya verilen ürüne acıdım

    Rastgele şimdi aliexpressden baktım.https://www.aliexpress.com/item/10Pcs-T10-W5W-168-194-SMD-LED-Car-Wedge-Side-Light-Bulb-Lamp-For-Car-Tail/32629702853.html?ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10091_10090_9905_10088_10089,searchweb201603_1&btsid=998901ee-2dbf-42f0-b6d4-fcf5fd0017f7

    6$~25TL ve 10 adet
    Benim yaptığım gibi, ön park, arka plaka ve bagaj lambasını değiştirirsiniz.


    Ozaman ilk lambayı alayım, sizin linkini attıklarınızıda sipariş verir yedek olarak tutarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aliexpress.com da 11 kasımda alış veriş günleri indirimi var.
    bazı parçalar oldukça iniyor, ihtiyacınız varsa kaçırmayın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mimleon

    aliexpress.com da 11 kasımda alış veriş günleri indirimi var.
    bazı parçalar oldukça iniyor, ihtiyacınız varsa kaçırmayın.

    Küllük,led lamba,kapı içleri için kırmızı reflektör ve lastik bijonları için slikon kapak almayı düşünüyorum. Gerçi pek kupon çek v.s. kazanamadım ama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ön konsol halı kaplama örtü var, yarı fiyatna iniyor, hani o eski kilim serilen tofaş kartal gibi.
    meraklısına....

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün 1.6 otomatik olanı test ettim. Şöyle bir şey gördüm; hız 50km/h ve trafik bu hızda akıyor, vites 6'da, devir epey düşük (1.200-1.300dev/dk aralığında, gaz pedalına cok az ve sabit basiyorum). Sonra trafik 55km/h ile akmaya başlayınca gaz pedalına biraz daha hafifçe basıyorum ki 55km/h hızı yakalayıp trafik akışına ayak uydurayım. 3-4lt/100km ortalama tüketim bir anda 8-9lt/100km ortalama tüketime çıkıyor, araç vites düşürmüyor ve hız kazanma isteği de göstermiyor. Oysa ki, o hızlarda 4. veya 5. vitese çekmesi daha mantıklı olurdu çünkü DSG vitesli araç kullanmıştım ve bu gibi durumlarda cok doğru tepkiler verdiğini görmüştüm.

    Bir de açılır cam tavan yüzünden tavan ve baş mesafesi epey dar.

    Fakat, donanım seviyesi ve fiyatına göre kendi segmentinde çok iyi bir araç olduğunu düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kasım ayı kampanyası var mı LPG motor garantisini bozuyor mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Hocam ayni araci kullaniyorum. Sanirim bir hata var.
    50km hizda 6. vitesi hic tercih etmez ki. Genelde otoyolda 100-110km ustu 6. vitese gecti.
    Soyle yuvarlak bir hesapla: 2000rpm 110kmh; 1300rpm 71.5kmh; 1200rpm 66kmh hizda olmasi lazim.
    Ayrica sakin kullanirim diye ovunurum kendimce, simdiye kadar otomatik modda motor devrini hic 1800 devir altina indirmedi.
    Vitesi M (manuel) moduna veya F1 vites ile gecici olarak manuel'e cekmis olabilir misiniz?
    Ekranda da vitesi sadece manueldeyken gosterir. Diger durumlarda sadece D vs. yazar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik durumundayken vitesi göremezsiniz ki 5 olduğuna nasıl karar verdiniz, muhtemelen manuel moda aldınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HesaplayanAdam kullanıcısına yanıt
    Vitesin otomatik modda olduğuna eminim. Şehir içi trafiği olduğu için göstergelere anlık bakabildim. Yani, birinde 1100dev/dk ve 50-55km/h iken, diğer denemede 1200dev/dk ve 60km/h olabilir. Fakat hızı korumak için çok az gaz verirken, trafiğin akışına göre 5-10km/h hızlanmak için gaz pedalına biraz daha dokununca ortalama tüketim hemen 8-9lt/100km civarına çıkıyor, motor hafif bir homurtu yapıyor ve hız kazanmak için pek tepki göstermiyor. Direksiyondaki F1 vites kulakçığından vitesi bir vites düşürünce hız kazanma isteği geri geliyor ve gaz pedalına eskisi kadar basmadan 5-10km/h daha hız artıp trafiğin akışına ayak uyduruluyor. Yani, şehir içi trafiğinde sıkça karşılaştığımız bu durumda yakıt sarfiyatını azaltmak için ya F1'den vites küçültmek ya da gaz pedalından hafif bir kickdown hareket yaptırmak gerekiyor.

    Araç sahipleri bu durumu trafiksiz ortamda deneyebilirlerse daha sağlıklı olur. Ben trafikte göstergelere dikkatlice bakmadım.

    Daha önce DSG kullanmıştım, vitesleri %99 benim manuel kullanışım gibi kullanıyor. Hayran kalmıştım. Fakat, arıza olasılığının yüksek olmasından dolayı yarı otomatiklerden (tek-çift kavramali mekatronik şanzımanlardan) hala uzak duruyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 6 Kasım 2016; 11:57:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Vitesin otomatik modda olduğuna eminim. Şehir içi trafiği olduğu için göstergelere anlık yapabildim. Yani, birinde 1100dev/dk ve 50-55km/h iken, diğer denemede 1200dev/dk ve 60km/h olabilir. Fakat hızı korumak için çok az gaz verirken, trafiğin akışına göre 5-10km/h hızlanmak için gaz pedalına biraz daha dokununca ortalama tüketim hemen 8-9lt/100km civarına çıkıyor, motor hafif bir homurtu yapıyor ve hız kazanmak için pek tepki göstermiyor. Direksiyondaki F1 vites kulakçığından vitesi bir vites düşürünce hız kazanma isteği geri geliyor ve gaz pedalına eskisi kadar basmadan 5-10km/h daha hız artıp trafiğin akışına ayak uyduruluyor. Yani, şehir içi trafiğinde sıkça karşılaştığımız bu durumda yakıt sarfiyatını azaltmak için ya F1'den vites küçültmek ya da gaz pedalından hafif bir kickdown hareket yaptırmak gerekiyor.

    Araç sahipleri bu durumu trafiksiz ortamda deneyebilirlerse daha sağlıklı olur. Ben trafikte göstergelere dikkatlice bakmadım.

    Daha önce DSG kullanmıştım, vitesleri %99 benim manuel kullanışım gibi kullanıyor. Hayran kalmıştım. Fakat, arıza olasılığının yüksek olmasından dolayı yarı otomatiklerden (tek-çift kavramali mekatronik şanzımanlardan) hala uzak duruyorum.

    Tamam hocam anladım sorunu sanırım
    Vites kolu otomatikte dahi yani (D) olsa, F1 vites ile değişiklik yapabilirsiniz, ancak vites artık manuele düşmüştür. Ekranda (M) yazar.
    Sanırım siz F1 vites ile değşiklik yaptıktan sonra halen otomatikte olduğunu düşündünüz. Aracın kendiliğinden D konumuna geçmesini beklememek için vitesi kolunu (M) konumuna çekip, tekrar D konumuna alabilirsiniz.
    Sorun bu olabilir mi?




  • F1 w dokunduğunuz an otomatikten çıkar manuel kullanırsınız,o homurtu da vitesi ayarlama çabasıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F1'de olabilir. Çünkü otomatik modda iken araç kaçıncı viteste olduğunu göstermez sadece "D" yazar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Göstergelere bakma fırsatım olmadı ve hala olayı irdelemeye çalışıyorum.

    Izmir Gaziemir'de test sürüşü yaptım. Gaziemir'den Kısıkköy tarafına giderken havalimanı dönüşünden tekrar Gaziemir yönüne dönerken hafif rampa şeklinde sağa sert dönüş var. Buraya kadar sakin sürüşle geldim ( bu esnada aracı ilk çalıştırdığımdan itibaren vites kulakçıklarını ellemedim ve ekranda D yazıyordu diye hatırlıyorum.) Ardından sağa rampalı virajda hız çok düşünce bir miktar gaz verdim ama homurtu geldi (sanki eskilerin avans vurma dediği şey) ve sol F1'e bir kez dokundum, o esnada arkadaş "3'e düştü" dedi. Ardından düzlükte 60-70km/h hıza kadar çıktım ama vites 3'de kalmış olamaz çünkü devir saati 1200-1300dev/dk civarını gösteriyordu. 3'de kalmış olsa o hızlarda belki 3000-4000dev/dk aralığında olmalıydı.

    Belki bir şeyleri kaçırdım bilemiyorum. Eğer kaçırmadıysam; düz vitesi ekonomik kullanmayı çok iyi bilen birinin verimine %100 dersek, DSG %95-90, Suzuki'deki bu şanzımana %80-75 diyebilirim. Tabi bu benim görüşüm ve yeterli tecrübeye sahip değilim. Tartışma konusu olmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araç sahipleri uygun oldukları zaman D modunda 50km/h hızda sabit giderken göstergede 3-4lt/100km tüketimi gördüğünde gaz pedalına çok çok hafif basıp hızı arttırmaya çalıştıklarında tüketim ve devir saatine bakıp yazabilirlerse çok memnun olurum.

    Sunrooflu modelde alçak tavan-baş mesafesi, otomatik vites verimi (bu konuda belki ben kaçırdım birşeyleri) dışında B segmenti sınıflamasına rağmen donanımıyla, boyutlarıyla, fiyatıyla etkileyici bir araç diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Fp aracı diyebiliriz, makyajında uzak doğu esintilerinden biraz daha kurtulursa harika olur,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Göstergelere bakma fırsatım olmadı ve hala olayı irdelemeye çalışıyorum.

    Izmir Gaziemir'de test sürüşü yaptım. Gaziemir'den Kısıkköy tarafına giderken havalimanı dönüşünden tekrar Gaziemir yönüne dönerken hafif rampa şeklinde sağa sert dönüş var. Buraya kadar sakin sürüşle geldim ( bu esnada aracı ilk çalıştırdığımdan itibaren vites kulakçıklarını ellemedim ve ekranda D yazıyordu diye hatırlıyorum.) Ardından sağa rampalı virajda hız çok düşünce bir miktar gaz verdim ama homurtu geldi (sanki eskilerin avans vurma dediği şey) ve sol F1'e bir kez dokundum, o esnada arkadaş "3'e düştü" dedi. Ardından düzlükte 60-70km/h hıza kadar çıktım ama vites 3'de kalmış olamaz çünkü devir saati 1200-1300dev/dk civarını gösteriyordu. 3'de kalmış olsa o hızlarda belki 3000-4000dev/dk aralığında olmalıydı.

    Belki bir şeyleri kaçırdım bilemiyorum. Eğer kaçırmadıysam; düz vitesi ekonomik kullanmayı çok iyi bilen birinin verimine %100 dersek, DSG %95-90, Suzuki'deki bu şanzımana %80-75 diyebilirim. Tabi bu benim görüşüm ve yeterli tecrübeye sahip değilim. Tartışma konusu olmasın.

    Hocam kısa bir test sürüşünde yine dikkatli test etmişsiniz. Bu gözler ne testler gördü daha önce
    Yanlış anlaşılmasın sadece sohbet olsun, geyik çevirelim diye aşağıdaki bilgileri yazıyorum

    Corolla 1.6 benzinli 6 vitesli araçta (önceki kasa makyajlı), 6. viteste 2000 devirde 80 yapıyordu ve en ekonomik sürüştü.
    Uzun yol ortalamasında 5.6lt/100km görmüşlüğüm vardı (Fabrika verisi 5.8lt/100km)
    Vitara tarafında aynı şartlarda 6. vites 2000 devirde 110 yapıyor. Benzer bir uzun yol ortalamasında 5.2lt/100km gördüm (1.6 GLX 4x4 araç daha 1000km'deydi)

    Demem o ki, şimdiye kadar sürekli manuel kullanan ve otomatik vitese gıcık kapan ben, bu otomatik vitesi kendim gibi gördüm ve sevdim

    Ayrıca teknik olarak baktığımızda, insanların dillerine pelesenk olmuş "tork konvertörlü çok yakar" inancı bu şanzıman için yanlış.
    Çünkü eski nesil tork konvertörlü araçlarda, tork konvertörü tamamen mekanik olarak kilitlenemiyordu ve yaklaşık %20 enerji kaybı oluşuyordu.
    Suzuki'de kullanılan tork konvertörü, 1. vites hariç diğer viteslerde, yine normal tork konvertörü gibi çalışıp, ardından mekanik olarak kendini kilitleyebiliyor. Dolayısıyla uzun yolda standart manuel viteste olduğu gibi bir enerji kaybı olmuyor.

    Hangi devirde kaç yapıyor vs. değerlerine de bakıp paylaşacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haunt54

    Fp aracı diyebiliriz, makyajında uzak doğu esintilerinden biraz daha kurtulursa harika olur,

    Valla bilmiyorum ama uzak doğu esintilerinden kurtulmasın, bu şekilde zaten yeterince güzel.
    Gördük uzak doğu esintilerinden kurtulan araçları
    Örn; Nissan Xtrail, bir önceki kasası, şimdiki kasasından çok daha güzeldi.

    Ek; Rav4'ü söylemişmiydim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HesaplayanAdam -- 6 Kasım 2016; 14:39:16 >
  • HesaplayanAdam kullanıcısına yanıt
    Güzel araç yahu, ona lafımız yok
    Evoque havası var, radyatör ızgarasındaki nikelanj bu en uzak doğuluyum diyor
    Benden de ekleme gelsin, şu an ki makyajlı kasa rav 4 güzel, keşke vergi dilimine takılmasa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haunt54 -- 6 Kasım 2016; 17:20:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HesaplayanAdam kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ettim.

    Katılıyorum. Eski tip tork konvertörlü 4 vites otomatik araç kullandım, yeni tip tork konvertörlülere göre arasında dağlar kadar fark var. Suzuki'de belki vites yazılımında ( yazılım varsa veya vites yazılım desteği ile çalışıyorsa) geliştirme gerekiyordur bazı durumlar için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Vitesin otomatik modda olduğuna eminim. Şehir içi trafiği olduğu için göstergelere anlık bakabildim. Yani, birinde 1100dev/dk ve 50-55km/h iken, diğer denemede 1200dev/dk ve 60km/h olabilir. Fakat hızı korumak için çok az gaz verirken, trafiğin akışına göre 5-10km/h hızlanmak için gaz pedalına biraz daha dokununca ortalama tüketim hemen 8-9lt/100km civarına çıkıyor, motor hafif bir homurtu yapıyor ve hız kazanmak için pek tepki göstermiyor. Direksiyondaki F1 vites kulakçığından vitesi bir vites düşürünce hız kazanma isteği geri geliyor ve gaz pedalına eskisi kadar basmadan 5-10km/h daha hız artıp trafiğin akışına ayak uyduruluyor. Yani, şehir içi trafiğinde sıkça karşılaştığımız bu durumda yakıt sarfiyatını azaltmak için ya F1'den vites küçültmek ya da gaz pedalından hafif bir kickdown hareket yaptırmak gerekiyor.

    Araç sahipleri bu durumu trafiksiz ortamda deneyebilirlerse daha sağlıklı olur. Ben trafikte göstergelere dikkatlice bakmadım.

    Daha önce DSG kullanmıştım, vitesleri %99 benim manuel kullanışım gibi kullanıyor. Hayran kalmıştım. Fakat, arıza olasılığının yüksek olmasından dolayı yarı otomatiklerden (tek-çift kavramali mekatronik şanzımanlardan) hala uzak duruyorum.

    önceki yazdıklarınızla bilikte değerlendirmek istiyorum.
    1. vites 6 demişsiniz 50-55 kmh hız ile üşenmedim denedim. Manuel de bile 6. vitese geçemiyorsunuz. otomatikte 4. vitesi tercih ediyor siz D de iken kulakçıkla müdahale ederseniz 5 e çıkartıyor.
    2. 4-5 lt den ortalama 8-9- a çıkması ise teste çıkmadan hemen ortalamayı sıfırlar ve çok küçük km ortalamaları ile yaparsanız gayet normal.
    3. DSG ile yaptığınız kıyaslama ise haliyle öznel bir kıyaslama olduğundan mesela ben de dsg nin düşünmesinden rahatsız olmuştum. gaza basıyorsunuz şanzuman düşünmeye başlıyor ne yapmam lazım diye. Sonrasında tepki veriyor. Tabi bu da öznel bir değerlendirme.
    Niyetim sizi kırmak değildir. Sadece kafama takılanları ifade ettim.




  • 
Sayfa: önceki 150151152153154
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.