Şimdi Ara

Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU) (128. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
16 Misafir (5 Mobil) - 11 Masaüstü5 Mobil
5 sn
8.823
Cevap
176
Favori
934.800
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 126127128129130
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • muressi M kullanıcısına yanıt
    Vitese bakıp vites değiştirmiyoruz ki zaten. Parkta iken 1 tık geri atınca R 3 tık atınca D ye geçiyor.
    Zamanla refleks oluşuyor. Bence önemli bir sorun değil alışırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muressi

    her şey çok güzel ufak eksiklikleri sorun etmiyordum fakat otomotik vitesin hangi kademesinde olduğunu göstermemesi olmamış
    direksiyon öndeki ekranı kapattığı zaman hangi vitese geçtiğini göremiyorsun vitesin yanındaki harflerde geçtiği vitesin ışığının yanması lazımdı.

    Daha önceden manuel vites kullanan biri olarak ben de ilk sıralar zorlanmıştım.
    Ancak vites üzerindeki düğmeyi her harekette değilde, olması gerektiği zaman kullanınca sorun olmuyor.
    Örneğin, P konumundan D konuma alırken, sadece P'den R'ye geçerken düğmeye basıyorsunuz. Sonra düğme bırakıp vitesi tık tık indirince D'ye gelip daha gitmiyor. Eğer D altında M'ye inmek isterseniz tekrar düğmeye basmanız gerekiyor.
    D'den R ye alırken ise, düğmeye basmadan bi yukarı N oluyor, düğmeye basıp R oluyor....
    Anlatım karışık oldu ama alışınca kolay oluyor.
    Siz sanırım yerine bakmaya alıştığınız için zor geliyor. En azından siz daha önce otomatik kullanıyormuşsunuz.
    Ben ilk sıralar durmaya yakın debriyaj yerine, sol ayak ile frene basınca, arada sert duruşlar yapıyordum

    Yeni Suzuki Vitara (ANA KONU)




  • muressi M kullanıcısına yanıt
    XDA konusunda mevcut:http://forum.xda-developers.com/android-auto/android-head-units/2nd-generation-4-4-2-android-21u-ouku-t3230587

    Eğer Google Play aktifleştirmek istiyorsanız:https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=118741943
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mimleon

    Bizim aracın şanzıman bilgisini buldum.
    Aisin AWTF 80 SC

    DETAYLI BİLGİ ; diğer konuda.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=119364304&p=7&anchorToGo=121254344#121254344



    istek üzerine bu konuyada yazıyorum.

    Suzuki vitaranın şanzımanı konusunda merak edilen bilgileri kısa bir araştırma ile buldum.

    İşte ;


    AWTF-80 SC
    The Aisin AW TF-8# SC series is a 6 speed automatic transmission designed for use in transverse engine applications. It is designed to handle a maximum of 440 N·m (324.5 ft·lbf) of torque[citation needed]. It is built in Anjo, Japan.[1] It is also called the TF-80SC[2] (AWF21, AF40-6, AM6, AW6A-EL) and TF-81SC (AF21).[3]

    The design team set out to create a 6 speed automatic that fits in the same space as a manual gearbox. It measures 358 mm (14.1 in) in length and weighs 90 kg (198 lb). Its combined use of a conventional 5-pinion planetary gearset and a compound Ravigneaux gearset makes it incredibly light and compact. This combination is known as a Lepelletier arrangement. The shifting of gears is managed by a sophisticated computer programme which oversees a clutch-to-clutch actuation. Gear changes are accomplished by one clutch engaging the instant the clutch from the previous gear disengages. The transmission control module (TCM) is located inside the transmission housing, instead of being located outside it. The advantage of this is to reduce external wiring as well as to provide a constant environment for TCM operation which encourages longevity. One aspect of the advanced nature of the electronics is at idle, it automatically selects neutral gear to reduce internal temperatures and improves fuel economy.

    It utilises a special AW-1 transmission fluid which is labelled as being maintenance free.

    All wheel drive transfer cases can be fitted to the AWTF-80 SC, making it ideal for use in cross-over type SUVs.

    Specifications Edit

    Gear Ratios:
    1-4.148
    2-2.370
    3-1.556
    4-1.155
    5-0.859
    6-0.686
    R-3.394
    Final Drive-3.20

    Maximum Shift speeds:

    7000 rpm (up to 350 Nm)
    6500 rpm (350 Nm to 400 Nm)

    Torque Converter Diameter:

    260 mm (10.2 in)



    Bu şanzımanın türevleri bir çok araçta kullanılıyormuş. renaultan volvoya kadar, üstelik usa da yüksek hacimli dizellere kadar.

    bizim araç için yazılanda şu.

    Suzuki
    2014–Present Suzuki Vitara All Series (FWD & AWD)


    Teknik bilgileri olanlar bu şanzıman değerlerini bizim için yorumlarsa iyi olur.




  • muressi M kullanıcısına yanıt
    Büyütülecek bir şey değil bir süre sonra eliniz alışıyor zaten, araç yeterince ergonomik tasarlanmış.
  • HesaplayanAdam kullanıcısına yanıt
    ayrıntılı cevap için teşekkürler alışıcaz zamanla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgao2000

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010

    macaristan malı değil mi bu? bakan var mı?

    Evet Macaristan da üretiliyor.

    "BUDAPEST, March 5 (Xinhua) -- Exclusive manufacture of the new Suzuki Vitara, a small SUV with off-road capabilities and a flashy design, got underway on Thursday at Suzuki's facility in Esztergom, a city in northern Hungary.

    Hungarian Prime Minister Viktor Orban and 85-year-old Suzuki chairman, Osamu Suzuki, attended the official production kickoff, local wire service MTI reported."

    Bugün bir test sürüşü daha yaptım, kararım kesinleşti sayılır 4x4 ünü sipariş vereceğim 82400 TL, Günlerdir SUV bakmaktan helak olduk, Ssyaoung Tivoli baktık, giriş seviyesi 84bin tl 4x2, 4x4 dedin mi 90 bin tl ve jantlar 16". Kia Sportage 2. el bakalım 2014 dedik 1.6 gdi motor eşek yükü ile yakıt harcıyormuş, yokuş çıkma problemlerinden şikayetçiler ve yalıtım, Subaru XV en güçlü rakip ancak 115 beygir e 1350 kg 13.5 sn civarı hızlanması ve yüksek sarfiyatı basık tavanı ve ince ön dizayn beğenemedik, Mazda CX-3 arka koltuklar felaket küçük bagaj yok, yere yakın ve 4x2, Qashquai desen hem pahalı hem 4x2 hem çok yakıyor hem gitmiyor, 1.2 Turboları aşırı tüketim büyük araç .. Juke zaten bombastik, Mokka bi moka benzetemedik...

    Vitara 1140 kg ile oldukça hafif, sürüşü zevkli , yokuşları iyi tırmanıyor, ön koltuk konsol yayla gibi, tavanla kafam arasında 1 karış var, gidişi ipek gibi, tek akla takılan sert pilastik ön konsol ve yarısı plastik kaplı kapılar, ama dış görünüş çok güzel arkadaşlar mavi tavan siyah çok şık... yakıtta 5.5 -6.5 lt civarı .. 4x4 ile 4 mod arazi özelliği ve diferansiyel kilidi , radar destekli frenleme ve çarpışma önleyici, akıllı hız sabitleyici, full fonksiyon multimedia & cep telefonu ekran yansıtma, IGO navigasyon, 17" jantlar, bagajda 12v ....hızlanması 11.5 sn, 120 beygir ... sabah ola hayrola...



    Adeta klavuzum oldunuz kıyaslama konusunda çok teşekkür ederim. Benim için şuanda vitara liste başı. Ancak karar veremiyorum hangi versiyonu alacağıma. Hep düz yolda kullanacağım dağa filan yılda 1 yada 2 kez belki piknik için çıkarım. Beni bu arabalara yönlendiren boyumun uzun olması. Boyum 1.92. Yorumunuzdan diz ve baş mesafesinin de yeterli olduğunu anladım. Ancak 1.4 mü 1.6 mı - 4x4 mü 4x2 mi alacağım kararsızım. Maksimum 95 000 tl fiyatı. Ödeyebilirim bu kadarını da dediğim gibi versiyon seçiminde çok kararsızım. Yardımcı olursanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoygaKhan -- 21 Ekim 2016; 14:43:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amras_Elanesse

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolgao2000

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010

    macaristan malı değil mi bu? bakan var mı?

    Evet Macaristan da üretiliyor.

    "BUDAPEST, March 5 (Xinhua) -- Exclusive manufacture of the new Suzuki Vitara, a small SUV with off-road capabilities and a flashy design, got underway on Thursday at Suzuki's facility in Esztergom, a city in northern Hungary.

    Hungarian Prime Minister Viktor Orban and 85-year-old Suzuki chairman, Osamu Suzuki, attended the official production kickoff, local wire service MTI reported."

    Bugün bir test sürüşü daha yaptım, kararım kesinleşti sayılır 4x4 ünü sipariş vereceğim 82400 TL, Günlerdir SUV bakmaktan helak olduk, Ssyaoung Tivoli baktık, giriş seviyesi 84bin tl 4x2, 4x4 dedin mi 90 bin tl ve jantlar 16". Kia Sportage 2. el bakalım 2014 dedik 1.6 gdi motor eşek yükü ile yakıt harcıyormuş, yokuş çıkma problemlerinden şikayetçiler ve yalıtım, Subaru XV en güçlü rakip ancak 115 beygir e 1350 kg 13.5 sn civarı hızlanması ve yüksek sarfiyatı basık tavanı ve ince ön dizayn beğenemedik, Mazda CX-3 arka koltuklar felaket küçük bagaj yok, yere yakın ve 4x2, Qashquai desen hem pahalı hem 4x2 hem çok yakıyor hem gitmiyor, 1.2 Turboları aşırı tüketim büyük araç .. Juke zaten bombastik, Mokka bi moka benzetemedik...

    Vitara 1140 kg ile oldukça hafif, sürüşü zevkli , yokuşları iyi tırmanıyor, ön koltuk konsol yayla gibi, tavanla kafam arasında 1 karış var, gidişi ipek gibi, tek akla takılan sert pilastik ön konsol ve yarısı plastik kaplı kapılar, ama dış görünüş çok güzel arkadaşlar mavi tavan siyah çok şık... yakıtta 5.5 -6.5 lt civarı .. 4x4 ile 4 mod arazi özelliği ve diferansiyel kilidi , radar destekli frenleme ve çarpışma önleyici, akıllı hız sabitleyici, full fonksiyon multimedia & cep telefonu ekran yansıtma, IGO navigasyon, 17" jantlar, bagajda 12v ....hızlanması 11.5 sn, 120 beygir ... sabah ola hayrola...



    Adeta klavuzum oldunuz kıyaslama konusunda çok teşekkür ederim. Benim için şuanda vitara liste başı. Ancak karar veremiyorum hangi versiyonu alacağıma. Hep düz yolda kullanacağım dağa filan yılda 1 yada 2 kez belki piknik için çıkarım. Beni bu arabalara yönlendiren boyumun uzun olması. Boyum 1.92. Yorumunuzdan diz ve baş mesafesinin de yeterli olduğunu anladım. Ancak 1.4 mü 1.6 mı - 4x4 mü 4x2 mi alacağım kararsızım. Maksimum 95 000 tl fiyatı. Ödeyebilirim bu kadarını da dediğim gibi versiyon seçiminde çok kararsızım. Yardımcı olursanız sevinirim.

    O arkadaş yanlış hatırlamıyorsam suzuki'den vazgeçip nissan Qq 1.2 turbo aldı.




  • mimleon kullanıcısına yanıt
    Vites Aisin ürünü imiş onu anladık, 6 ileri tam otomatik olduğu teknik tabloda yazıyor zaten...

    Tek merak ettiğim Peugeot' daki Aisin EAT6 ile mukayesesi. Aynı mıdır, farklıysa hangisini ne sebeple diğerine tercih etmek gerekir?...Israrcı davrandığımın farkındayım ama alacağım yeni aracın Vitara / 308 den biri olması kuvvetle muhtemel (3008 belirlediğim fiyat aralığında olsaydı keşke ama %1 bile ihtimal görünmüyor maalesef)...

    Çoğu başlıkta bilgisine başvurulan uzman seviyesine yakın kişiler olur; Vitaracılar arasında böyle birinin olmaması şaşırtıcı, ileri düzey uzman olmayı gerektirmeyeceğini düşündüğüm bir bilgi aslında...
  • cevaplarınız, wikipedia da var, bende oradan aldım.
    aramaya ilgili vitesi yazın, hangi araçlarda kullanılıyor listesi var,
    ben sadece suzukiyi yazdım.
  • mimleon kullanıcısına yanıt
    Oraya bakmıştım daha önce, Aisin marka bütün araçların genel listesi olarak algıladım. Aynı sayfada hem 308, hem Vitara olduğu için aynı vites olabileceğini de düşündüm ama, tam anlayamadığım için netleştirmek istemiştim...
  • Aslında hiç bir farklı aracın vitesi birbiri ile aynı değildir. Çünkü dizel ve benzinli araçların dişli değerleri farklıdır.
    Yüzeysey olarak sorunuzun cevabı, aynı şanzımanı kullanıyor. İkisi de Aisin marka 6 ileri tam otomatik şanzıman kullanıyor.
    EAT6, Peugeot'un ilgili şanzımana verdiği isim sadece.
    Özet olarak kullanabileceğiniz en sorunsuz otomatik şanzıman.
  • Şanzıman dsg değil en azından bu konuda içiniz rahat olsun.

    Henüz yeterli bilgiye sahip Vitara uzmanı olmaması da vitaranın grand vitaradan bambaşka bir araç olarak sıfırdan üretilmiş olması, bazı şeyleri miras almış ama bir çok da farklı yanı var, gün gün bizler de yeni şeyler öğreniyoruz, misal aynaların hareketini 1 haftada anca çözmüştüm :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redloves


    quote:

    Orijinalden alıntı: Amras_Elanesse

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolgao2000

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokturk010

    macaristan malı değil mi bu? bakan var mı?

    Evet Macaristan da üretiliyor.

    "BUDAPEST, March 5 (Xinhua) -- Exclusive manufacture of the new Suzuki Vitara, a small SUV with off-road capabilities and a flashy design, got underway on Thursday at Suzuki's facility in Esztergom, a city in northern Hungary.

    Hungarian Prime Minister Viktor Orban and 85-year-old Suzuki chairman, Osamu Suzuki, attended the official production kickoff, local wire service MTI reported."

    Bugün bir test sürüşü daha yaptım, kararım kesinleşti sayılır 4x4 ünü sipariş vereceğim 82400 TL, Günlerdir SUV bakmaktan helak olduk, Ssyaoung Tivoli baktık, giriş seviyesi 84bin tl 4x2, 4x4 dedin mi 90 bin tl ve jantlar 16". Kia Sportage 2. el bakalım 2014 dedik 1.6 gdi motor eşek yükü ile yakıt harcıyormuş, yokuş çıkma problemlerinden şikayetçiler ve yalıtım, Subaru XV en güçlü rakip ancak 115 beygir e 1350 kg 13.5 sn civarı hızlanması ve yüksek sarfiyatı basık tavanı ve ince ön dizayn beğenemedik, Mazda CX-3 arka koltuklar felaket küçük bagaj yok, yere yakın ve 4x2, Qashquai desen hem pahalı hem 4x2 hem çok yakıyor hem gitmiyor, 1.2 Turboları aşırı tüketim büyük araç .. Juke zaten bombastik, Mokka bi moka benzetemedik...

    Vitara 1140 kg ile oldukça hafif, sürüşü zevkli , yokuşları iyi tırmanıyor, ön koltuk konsol yayla gibi, tavanla kafam arasında 1 karış var, gidişi ipek gibi, tek akla takılan sert pilastik ön konsol ve yarısı plastik kaplı kapılar, ama dış görünüş çok güzel arkadaşlar mavi tavan siyah çok şık... yakıtta 5.5 -6.5 lt civarı .. 4x4 ile 4 mod arazi özelliği ve diferansiyel kilidi , radar destekli frenleme ve çarpışma önleyici, akıllı hız sabitleyici, full fonksiyon multimedia & cep telefonu ekran yansıtma, IGO navigasyon, 17" jantlar, bagajda 12v ....hızlanması 11.5 sn, 120 beygir ... sabah ola hayrola...



    Adeta klavuzum oldunuz kıyaslama konusunda çok teşekkür ederim. Benim için şuanda vitara liste başı. Ancak karar veremiyorum hangi versiyonu alacağıma. Hep düz yolda kullanacağım dağa filan yılda 1 yada 2 kez belki piknik için çıkarım. Beni bu arabalara yönlendiren boyumun uzun olması. Boyum 1.92. Yorumunuzdan diz ve baş mesafesinin de yeterli olduğunu anladım. Ancak 1.4 mü 1.6 mı - 4x4 mü 4x2 mi alacağım kararsızım. Maksimum 95 000 tl fiyatı. Ödeyebilirim bu kadarını da dediğim gibi versiyon seçiminde çok kararsızım. Yardımcı olursanız sevinirim.

    O arkadaş yanlış hatırlamıyorsam suzuki'den vazgeçip nissan Qq 1.2 turbo aldı.

    Peki sağolun, sizler de cevap verebilirsiniz bu arada




  • Bence sizin için 4×2 yeterli olacaktır,ben size 4×2 tek renk galaksi gri glx tavsiye ediyorum.
  • Eğer bütçe olarak kısıtlamanız yok ise, kesinlikle ve kesinlikle 4x4 alın. Bu fiyatta ve bu donanımda 4x4 araç yok. Suzuki 4x4 yani AllGrip sistemi hakkında bilgi buradahttp://www.globalsuzuki.com/allgrip/ (AllGrip Select altında)
    Diğer bir konu 1.4S mi, 1.6 GLX mi.
    Eğer öncesinde turbo bir araç kullanmış iseniz 1.4S beklentinizi karşılar.
    Eğer panoromik sunroof istiyorsanız tek seçenek 1.6 GLX.
    Test araçları genelde 1.6 4x2. 4x2'lerde AllGrip sistemi yok, dolayısıyla forumda çok bahsedilen Sport modu da yok. 1.6 GLX 4x4 çok düşük performans var diye sizi düşündürmesin. Sport modu sayesinde sizi üzmez.
    Ben 1.6 GLX 4x4 kullanıyorum. 1.4S kullanan arkadaşlar da var. Sizi de aramızda görmek isteriz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HesaplayanAdam

    Eğer bütçe olarak kısıtlamanız yok ise, kesinlikle ve kesinlikle 4x4 alın. Bu fiyatta ve bu donanımda 4x4 araç yok. Suzuki 4x4 yani AllGrip sistemi hakkında bilgi buradahttp://www.globalsuzuki.com/allgrip/ (AllGrip Select altında)
    Diğer bir konu 1.4S mi, 1.6 GLX mi.
    Eğer öncesinde turbo bir araç kullanmış iseniz 1.4S beklentinizi karşılar.
    Eğer panoromik sunroof istiyorsanız tek seçenek 1.6 GLX.
    Test araçları genelde 1.6 4x2. 4x2'lerde AllGrip sistemi yok, dolayısıyla forumda çok bahsedilen Sport modu da yok. 1.6 GLX 4x4 çok düşük performans var diye sizi düşündürmesin. Sport modu sayesinde sizi üzmez.
    Ben 1.6 GLX 4x4 kullanıyorum. 1.4S kullanan arkadaşlar da var. Sizi de aramızda görmek isteriz

    Çok çok teşekkür ederim kısa ve net cevabınız için. İnanın ben bu aracı uzun zamandır takip ediyorum. İnşallah katılacağım ben de aranıza. Şuanda ilk aracımı kullanmaktayım. Skoda fabıa 1.2 motor hacmine sahip 70 beygır. Hiç turbo kullanmamanın yanı sıra güçlü motora sahip bir araçta kullanmadım diyebilirim :) Eğer suzukıyı alırsam ilk sıfır aracım olmuş olacak ve nasip olursa çok uzun yıllar boyunca kullanmayı düşünüyorum. İkinci el aldığım fabıanın bıraz kredı borcu var dıye suanda beklemedeyım onu satıp alacağım çünkü. Ama yine de hayranı olduğum bu suv modelinden kendimi alamıyorum, henüz sahibi olmamama rağmen almadan önce uzmanı olacağım böyle giderse :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HesaplayanAdam

    Eğer bütçe olarak kısıtlamanız yok ise, kesinlikle ve kesinlikle 4x4 alın. Bu fiyatta ve bu donanımda 4x4 araç yok. Suzuki 4x4 yani AllGrip sistemi hakkında bilgi buradahttp://www.globalsuzuki.com/allgrip/ (AllGrip Select altında)
    Diğer bir konu 1.4S mi, 1.6 GLX mi.
    Eğer öncesinde turbo bir araç kullanmış iseniz 1.4S beklentinizi karşılar.
    Eğer panoromik sunroof istiyorsanız tek seçenek 1.6 GLX.
    Test araçları genelde 1.6 4x2. 4x2'lerde AllGrip sistemi yok, dolayısıyla forumda çok bahsedilen Sport modu da yok. 1.6 GLX 4x4 çok düşük performans var diye sizi düşündürmesin. Sport modu sayesinde sizi üzmez.
    Ben 1.6 GLX 4x4 kullanıyorum. 1.4S kullanan arkadaşlar da var. Sizi de aramızda görmek isteriz

    Bir üst mesajda belirttiğim gibi aracı alıp uzun yıllar binmeyi düşünüyorum bu yüzden bir zaman sonra donanım olarak beni uzmeyecek, beklentılerıme cevap verecek bır model ıstıyorum. Sunroof benım ıcın onemlı degıl. Dedıgınız gıbı galaxy grı tavanı sıyah cok hosuma gıden bır renk. Turbo alınmayacaksa 4x4 alınabılır o zaman cunku sport moduna alırsak 1.6 ıle de rahatlıkla rampa cıkılabılır oyle degıl mı? Bırde 1.4s modelınde bazı kırmızı hatlar mevcut iç dosemede ve far ıclerınde bunu begenemedım. Bu yuzden 1.6 glx 120 beygır sanırım bana yeterlı olur.




  • 1.92 boy için sunroof model uygun değil.
    Diğer taraftan ozellik olarak kesinlikle 4x4 tavsiye ederim.
    Dolayısıyla 4x4 1.6 GL+ ya da 1.4 S, keyif sizin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adapazari

    1.92 boy için sunroof model uygun değil.
    Diğer taraftan ozellik olarak kesinlikle 4x4 tavsiye ederim.
    Dolayısıyla 4x4 1.6 GL+ ya da 1.4 S, keyif sizin.

    Sunroof baş mesafesını azaltıyor mu? Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoygaKhan -- 21 Ekim 2016; 20:08:31 >
  • 
Sayfa: önceki 126127128129130
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.